חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

חימום ושחרור
מרדכי שלום,
אכן ביצוע חימום מקדים טרום מאמץ עצים יכול להועיל ליכולת הביצוע. עם זאת, מומלץ שמאפייני החימום יכללו רכיבים נוספים ולא רק ריצה קלה (לדוגמא, חימום דינמי, תרגילים לגירוי עצבי וכן ביצוע תרגילים עצימים כדוגמת מתגברות כדי להכין את המערכת עצבית-שרירית לפעולה). ככל שמרחק הריצה אותו אנחנו מתעדים לרוץ יהיה קצר יותר כך החימום המקדים מומלץ שיהיה באופן יחסי ארוך יותר, כי העצימות בה נרוץ תהיה גבוהה יותר ותדרוש מהגוף מוכנות טובה.
לגבי השחרור - ביצוע ריצה/התאוששות אקטיבית לאחר מאמץ בו ערכי הלקטט עלו לערכים גבוהים אכן יזרז את קצב ירידת הערכים חזרה לערכי המנוחה. עם זאת, ביצוע התאוששות אקטיבית לאחר המאמץ לא תסייע במניעת DOMS. קיימות שיטות התאוששות אחרות שנמצאו יעילות יותר בהיבט זה, כגון לבישת גרבי לחץ, שימוש באמבטיות קרח וכדומה.
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
28.7.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן