חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

פעילות גופנית – מפתח לחיי מין טובים יותר

פרחים ושוקולד הם בהחלט משהו נחמד ורומנטי אבל צעידה יומית נמרצת למרחק של שלושה ק"מ עשויה להלהיט מחדש את חיי המין שלכם. מולי אפשטיין על הקשר בין מין לפעילות גופנית
  31/10/06
מאמרים נוספים בתחום
שיגעון הפוקימון יכניס אותך לכושר?
פעילות גופנית משביחה את הזרע
איזה ספורט תבחרו כדי להאריך ימים?
פעילות גופנית במהלך ההיריון מיטיבה עם הצאצאים
מאמרים נוספים בתחום
אורח חיים בריא – מסיסמה למימוש
יש לך 2 דקות? קדימה צעד!
חוסר בפעילות גופנית קטלני פי 2 בהשוואה להשמנת יתר
פעילים יותר ביום ורצים פחות לשירותים בלילה
הגידול בהשמנה: פחות מדי פעילות גופנית או אכילת יתר?
כדורגל בגיל 70
ריבוי שעות מסך מגדיל את הסיכון ליתר לחץ דם בילדים
לשבת או לקום?
פעילות עצימה: כל דקה נחשבת
הליכה מודעת להולכים ולסביבה
הליכה מפחיתה את הסיכון למחלות לב בדומה לריצה
רוצים לרזות? אז מה עדיף? אימונים אירוביים, כוח או שילוב?
מדליסטים אולימפיים חיים יותר
פעילות גופנית מתונה משפרת את איכות הזרע
סובלים מיתר לחץ דם? אימוני כדורגל עשויים להיות התשובה
פילאטיס מכשירים – נאמן למקור
שמן אבל בריא!
מאמנים לקידום בריאות – הופכים את הבחירה הבריאה לבחירה הקלה
אורח חיים יושבני – כרוניקה מסוכנת
עיסוק בספורט ככלי לשינוי הרגלים מנטאליים
נא לא לשכוח! איך שומרים על הזיכרון בגיל מבוגר?
האבולוציה של ההתמכרות לפעילות גופנית
מים שקטים – שחייה תורמת להפחתת לחץ הדם
Fat and Fit – פעילות גופנית או דיאטה?
פעילות גופנית, טלוויזיה ודיכאון בנשים
פעילות גופנית במקום ציד
החוליה החסרה בדרך לאורח חיים בריא
יותר צעצועים = יותר פעילות גופנית בילדים
פעילות אירובית תורמת להפחתת סיכונים בריאותיים גם ללא ירידה במשקל
צפיפות שריר גדולה יותר מפחיתה את שיעורי האשפוז במבוגרים
Birddog כמודל לתרגילי יציבה
התחדשות גופנית עם בוא האביב
פעילות גופנית מפחיתה את הסבל ממיגרנה
פעילות גופנית מסייעת במניעת שינויים ניווניים במוח
משפחה אקטיבית – טיפים לפעילות גופנית משפחתית
פעילות גופנית קבועה באמצע החיים עשויה לעכב תהליכי הזדקנות
לחזור לג'ינס המיתולגי
צעידה עם פדומטר מסייעת להפחתה במשקל
פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לדמנציה של כלי הדם, אך לא לאלצהיימר
אימון אפקטיבי בחדר הכושר
נפש בריאה בגוף בריא
GYMSTICK: רצועה ומקל אשר עושים את ההבדל
ללמוד דרך הגוף: תנועה לגיל הרך בחגי תשרי
אירובי וגמישות: מחטבים גם את המכשירים
כך תרכוש כישורי ניהול: טפס ברגל על מצוק תלול
גדילה, התפתחות ואימון גופני לילדים ולמתבגרים – המינון הנבון
אל המטרות שלפניכם
הכי טוב
למקומות, היכון, צא!
יתרונות אימון הכוח ותרומתו לתפקוד האדם הבוגר
אורח חיים בריא: הולכים ושורפים שומנים
אורח חיים אחר: העיקר הבריאות
נלחמים בפיתויי עידן ההשמנה
פעילות גופנית ואורח חיים נכון: המתכון המנצח
יותר שרירים, פחות שומן
האדם המודרני ומלחמתו בגופו
חילוף מהיר: 7 דרכים להאצת הקצב המטבולי
תרגילי בטן (חלק ב'): הריון ופעילות גופנית
עובדות מהבטן: הריון ופעילות גופנית
גן פועל, שמח ולומד
דיאטה ופעילות גופנית: העיקר ההתמדה
שיאצו. גם לילדים
הדרך הנכונה להזדקן בכושר
כמו דג (קטן) במים
פילאטיס. יותר משיגעון חולף
שריפות (קלוריות) דווקא מומלצות לקיץ
העונה החמה של ספורטאי הכורסה
חוברת עבודה לחופש הגדול
צעידה כאמצעי לטיפול בדיכאון קליני
אימון גופני כחום היום
ילדים שאינם פעילים, עלולים לפתח מחלות לב בעתיד
תורת העיסוי: השיטות, הטכניקות, המטרות. מדריך
על יתרונותיה של הריצה
שיגעון הספינינג: חוויה, אופנה ממכרת וגם כושר גופני
מתכון למניעת סוכרת
ההיבטים הפיזיולוגיים של הפעילות בחדר הכושר
מה קודם למה: אסתמה שבעקבות מאמץ גופני או השמנה?
לו"ז צפוף: הפעילות הגופנית של האנשים העסוקים
זה לא הגיל זה התרגיל
מנהלים אורח חיים בריא
אימוני התנגדות המשולבים באימונים אירוביים, משפרים את מצבם של חולי סוכרת
הצעד הנכון: התשובה לתחלואי העולם המודרני
התעמלות במים: להציף את העולם באנרגיה חדשה!
סקי: גולשים בתבונה
הפחתת הסיכון לשברים בנשים מבוגרות
אימון גופני בהריון: מה מותר, מה אסור, מה כדאי
יוגה ומצב רוח
צעירים באמצע החיים
אימון במנח תלוי באמצעות רצועות אימון
סודות ושקרים: המיתוסים של עולם הפעילות הגופנית
להיכנס לכושר – איך עושים את זה?
סקי: תענוג חורף לבן - וגם מסוכן
ארגון הבריאות העולמי והוועד האולימפי הבינלאומי לוקחים אחריות על בריאות הציבור
פעילות גופנית לחובבים: להיכנס לשגרה בריאה
"נעליים קונים מהר" – ריצה ברגליים יחפות
לוחמי סוף השבוע: הגבול שבין החוויה לסכנה
פעילות גופנית: הדלק של החיים המודרניים
המרוץ לשפיות – הדרך לשפר את בריאותנו הנפשית
פעילות אירובית: כך תעשו זאת נכון ובריא
האתגר הבא של יצרניות נעלי הריצה
דיאטה ופעילות גופנית: הנוסחה המנצחת
תורידו מתח – תמתחו
על השינויים הזמניים והקבועים במשקל הגוף
לא לשמור בבטן – הסכנה שבשומן הבטני
פעילות גופנית ומשקל: פיזיולוגיה ותזונה
פעילות גופנית מגנה עלינו מפני הצטננות
אולי תרדו שם: טבלאות חישוב להפחתה במשקל
לגלוש לגוף חטוב עם Flowin – מדגים איתי האפרתי
יסודות לשיפור הכושר הגופני: סיבות ומטרות
תעשיית הכושר העולמית: משקיעים באיכות חיים
פעילות גופנית ותזונה נכונה נגד סוכרת מסוג 2
חשיבות השינה לקיום אורח חיים בריא
הולכים על זה: הליכה כאורח חיים
פעילות אירובית מתונה שומרת על מסת העצם אצל נשים
"פעילות גופנית משפיעה לחיוב על חיזוק מסת העצם"
מאמרים נוספים בתחום


 
את הדיון בסוגיה הזו שמענו לא מעט פעמים, בדרך כלל בצמוד לתחילתו של גביע העולם בכדורגל. המאמנים מתלבטים, השחקנים לוחצים וההנהלות מקשיבות. לא, לא מדובר כאן בסוגיית ההרכב הפותח וגם לא בדיון על גובה המענקים שישולמו במקרה של ניצחונות.  מדובר בשאלה הרבה יותר מרכזית – תצורפנה או לא.

הכוונה היא כמובן לנשים של השחקנים ולחברותיהם. מלבד השיקולים הכלכליים, מה שעומד לנגד עיניהם של קברניטי הנבחרות זו השאלה אם קיום יחסי מין במהלך הטורניר הוא דבר טוב או רע לשחקנים. עד כמה שהדבר נשמע מפתיע, העיסוק בסוגיית קיום יחסי מין לפני תחרויות ספורט עדיין לא ירד מסדר היום של עולם הספורט. הסיבה לכך היא שטרם נמצאה הנוסחה המתאימה, ועל פי מה שידוע בעולם המחקר, כנראה שגם לא תימצא.
 

אם נעבור לרגע לצדו השני של המתרס ונבחן את השפעתה של הפעילות הגופנית על חיי המין, הרי שכאן הדברים ברורים הרבה יותר. אמנם ההשלכות של קיום יחסי מין על יכולת הביצוע במגרש אינן ברורות דיין, אולם במגרש הביתי של כל אחד מאיתנו הדברים ברורים קצת יותר. על השפעתה של הפעילות הגופנית על יחסי המין – בכתבה הבאה.

 


פעילות גופנית וחיי המין


פרחים ושוקולד הם בהחלט משהו נחמד ורומנטי אבל צעידה יומית נמרצת למרחק של שלושה ק"מ היא הדבר שעשוי להלהיט מחדש את חיי המין שלכם. מחקר אחרי מחקר מראים שפעילות גופנית עשויה לשפר את התפקוד המיני הן של גברים והן של נשים. כולנו יודעים שפעילות גופנית היא דבר בריא והעוסקים בה יכולים ליהנות ממגוון יתרונות בריאותיים. אולם האם ידעתם שפעילות גופנית עשויה לתרום לשיפור חיי המין? 


באופן ודאי פעילות גופנית עוזרת להיפטר ממשקל עודף, להוריד את ריכוז הכולסטרול, להפחית את ערכי לחץ הדם, להפחית את הסבירות ללקות בסוכרת ובאוסטיאופורוזיס ולהקטין את גורמי הסיכון להיווצרותן של מחלות לב וכלי דם. אלו הן התועלות המוכרות והנפוצות יותר, אולם יש עוד כמה תועלות שהאנשים בדרך כלל לא מודעים אליהן. 


ידוע שכשירות בריאותית נמוכה עלולה לפגום בתפקוד המיני, ושכשירות גופנית טובה עשויה לשמר את יכולת התפקוד המיני ולגרום לשביעות רצון גבוהה יותר מהביצועים בחדר המיטות. במקרים מסוימים כשירות גופנית משופרת עשויה אף להפיח רוח חיים ביכולת התפקוד המיני, או במילים אחרות – להחזיר עטרה ליושנה. 


במחקר שנערך בביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד על 31,000 גברים, נמצא שמי שעסק בפעילות גופנית נטה לפתח ב-30% פחות בעיות במנגנון הזקפה בהשוואה לגברים שעסקו בפעילות גופנית מועטת או שלא עסקו בה כלל. 


נשים יכולות ליהנות מיתרונות הפעילות הגופנית גם כן. במחקר שנערך באוניברסיטת בריטיש קולומביה נמצא שנשים שביצעו פעילות גופנית במשך 20 דקות הפגינו תשוקה גבוהה יותר למין בהשוואה לנשים שלא ביצעו פעילות גופנית. 


באופן כללי אנשים שמתאמנים באופן קבוע מרגישים טוב יותר ביחס לעצמם, מרגישים נחשקים מינית יותר ומדווחים על רמת שביעות רצון גבוהה יותר, כך על פי פרסום במגזין האלקטרוני "מיניות האדם".

 

ניצב בדימוס


פעילות גופנית עשויה לשפר את המיניות באמצעות כמה מנגנונים שמשפיעים הן על הגוף והן על הנפש. ההשפעה על הגוף מתבטאת בהעלאת הטונוס השרירי, בשיפור ברמת הכוח, בשיפור הסבולת, בהפחתה במסת השומן, בעלייה במסת השריר ובשיפור בכשירות מערכת הלב וכלי הדם (שיפור בזרימת הדם לפריפריה) – כולם עשויים לשפר את התפקוד המיני.  במישור הנפשי הפעילות הגופנית תורמת להפחתת הלחצים, לשיפור ההערכה העצמית, להעלאת מצב הרוח ולחיזוק הביטחון העצמי. אלה מצדם עשויים בהחלט לתרום לחיי מין עשירים יותר ומספקים יותר. למרות כל ההבטחות, חשוב מאוד לא לקחת את ההמלצה לעיסוק בפעילות גופנית רחוק מדי. במקרה הזה, כמו במקרים רבים אחרים, יותר מדי הוא לא בהכרח מתכון להשגת ביצועים משופרים. פעילות גופנית מוגזמת עלולה לדכא את הפרשת הטסטוסטרון ולגרום לירידה בדחף המיני. 

 

פעילות גופנית, דימוי עצמי ושביעות רצון מחיי המין


במחקר שפורסם באוקטובר 2004 במגזין שעוסק במיניות האדם נמצא שאנשים שעוסקים בקביעות בפעילות גופנית מרגישים הרבה יותר טוב ביחס לעצמם, תופסים את עצמם נחשקים יותר ומושכים יותר מבחינה מינית ומרגישים הרבה יותר מסופקים.


פעילות גופנית עשויה לשפר את הזקפה ולהפחית את הסבירות לאין-אונות (אימפוטנציה)


במחקר שפורסם בחודש אוגוסט 2003 במגזין לרפואה פנימית נמצא שפעילות גופנית עשויה להוסיף שנים לחיי המין ולהפחית את הסבירות ללקות באין-אונות. במחקר נמצא שגברים שהתאמנו 5-3 שעות בשבוע נטו לפתח 30% פחות הפרעות במנגנון הזקפה (אין-אונות) בהשוואה לגברים שלא התאמנו כלל או שביצעו פעילות גופנית מועטת. מערכת הלב וכלי הדם אחראית לקיומו התקין של מנגנון הזקפה ולכן בעיות במחזור הדם ובשריר הלב באות הרבה פעמים לידי ביטוי בצורה של הפרעות בזקפה. פעילות גופנית, במיוחד הליכה, ריצה, רכיבה על גבי אופניים ושאר פעילויות אירוביות, מפחיתה את הסיכון למחלות לב ושומרת על זרימת דם תקינה בכלי הדם.


במחקר אחר, שפורסם בחודש יוני 2004 במגזין האמריקני היוקרתי
JAMA, דווח ששינוי בהרגלי החיים, במיוחד הפחתה בכמות הקלוריות והגברת העיסוק בפעילות גופנית, שיפר את התפקוד המיני בגברים שמנים. 


מרבית הגברים נמצאים בסיכון להפרעות במנגנון הזקפה


נשמע תמוה אבל כך קובע מחקר גדול שנערך על 31,000 גברים בגילאי 90-53 שלא סבלו מסרטן הערמונית. שליש מן הגברים דיווחו על בעיות בזקפה בשלושת החודשים שקדמו למחקר. הסבירות ללקות בבעיות בזקפה עולות ב-5% בכל שנה אחרי גיל 50, קובעים החוקרים. על פי מסקנות המחקר עיסוק קבוע בפעילות גופנית "שווה" בממוצע 10 שנים נוספות נטולות דאגות במישור "הזקיפות הלאומית", ואכן העוסקים בפעילות גופנית דיווחו על זקפה טובה יותר. במחקרים קודמים נמצא שפעילות גופנית מפחיתה אף את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית. הטיפולים בסוג זה של סרטן עלולים אף הם לפגום במנגנון הזקפה.


צעידה של שלושה ק"מ ביום


הליכה נמרצת למרחק של שלושה ק"מ מדי יום מפחיתה את הסיכון לפתח אין-אונות, כך טוען ד"ר ארווין גולדשטיין (
(Irwin Goldstein, מביה"ס לרפואה באוניברסיטת בוסטון, במחקר שפרסם בכתב העת "אורולוגיה" בחודש אוגוסט 2000. במחקר, שנערך במשך תשע שנים על 600 גברים שלא סבלו מאין-אונות, נמצא שמי שהתמיד בביצוע פעילות גופנית הפחית באופן משמעותי את הסבירות ללקות באימפוטנציה. שינוי בהרגלי החיים שכלל הפסקת עישון, הפחתה במשקל או הפחתה בצריכת האלכוהול לא תרם להפחתת הסיכון לפתח אין-אונות כמו התרומה של הפעילות הגופנית. 


פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם בכלי הדם ועוזרת להם להישאר גמישים ונקיים. כלי הדם שבאיבר המין יכולים להוות תמרור אזהרה מוקדם להיווצרותה של מחלת לב כלילית משום שהפרעות במנגנון הזקפה עלולות להצביע על הפרעות בזרימת הדם הכללית בגוף.  פעילות גופנית סדירה שומרת על זרימה תקינה של דם בכלים ומונעת אימפוטנציה בדרך דומה לזו שבה היא מונעת את אוטם שריר הלב. מאידך, השמנה, עישון וצריכה מופרזת של אלכוהול עלולים לשבש את תרומתה החיובית של הפעילות הגופנית.

                      



תגובות הוסף תגובה
1.לי אמרו בדיוק ההפך!! (לת)roy03/11/06
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן