חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

אני שואל אתם עונים

שחקן חיזוק חדש לפורום המומחים של אתר וינגייט – פורום בנושא רפואה משלימה, בניהולו של ד"ר אלכס בילקביץ', מנהל מרכז וינגייט לרפואה משלימה. להלן מבחר שאלות ותשובות בנושאי תזונה, אימון ופציעות
 
מאמרים נוספים בנושא
שימוש בגישת ה-LMA להתמודדות עם לחץ בקרב מורים לחנ"ג
סקס לפני תחרות כן או לא? תלוי את מי שואלים
אתלטיקה במיטבה בקטאר
אדוני השופט
מאמרים נוספים בנושא
מדריך ערוץ הספורט למשחקי החורף סוצ'י 2014 – חלק ד'
מדריך ערוץ הספורט למשחקי החורף סוצ'י 2014 – חלק ב'
מדריך ערוץ הספורט למשחקי החורף סוצ'י 2014
יכול להיות שזה נגמר – שיחות עם אריק
חופשת סקי עם ילדים: חוויה קסומה או סדנה לניהול משברים?
תפיסת קירוס נכונה ובטיחותית
כללי בטיחות במרכזי ספורט ונופש
גזענות בספורט הישראלי
משחק מקדים בכפר האולימפי
אסרטיביות לא מה שחשבתם
ביקור ב-AJAX המתחדשת
משחקים על בטוח: ניהול בטיחות באירועי ספורט
טניס: הספורטאים הביוניים
מתחממים – לקראת אליפות העולם באתלטיקה
יעפת (ג'ט לג): איך לנחות על הרגליים?
מן הארכיון: יוסף מרימוביץ' ז"ל 2011-1924
משחק מנצח! מוטורי קוגניטיבי ומה שביניהם
הצבת גבולות מעצימה את חוויית חופש הפעולה
על צמתים, מעגלי תנועה וקבלת החלטות
בלט אווירי
ריצת מרתון בפחות משעתיים, האם זה אפשרי?
התעוררות ב-800 מ': דיוויד רודישה נסיך אפריקה
נתון לפרשנות
מנידוי לשותפות מלאה: ערביי ישראל בכדורגל הישראלי
לנטרל את הפחד מכישלון
המונדיאל של דרום אמריקה
מונדיאל 2010 – אל תמהרו להספיד ולבקר
מן הארכיון: כך נולד השיט התחרותי בישראל
"להיות על המפה"
10 שערוריות הספורט הגדולות ביותר
בחזרה לעתיד
הבאנו שלום עליכם
התנועה האולימפית מועמדת לאוסקר
פיני גרשון כמשל
המקום של פדרר בפנתיאון הספורט
היופי שבספורט – אמנות?
מלפפוני אתלטיקה – עוד מספיחי פרשיית סמניה ורמזי
עד כמה מהר ניתן לרוץ 100 מטר?
סמניה לא לבד
בולט מול גיי – הכי טעון, הכי מותח והכי מהיר
ורטהיים: פעילות חברתית במקום ענישה
צ'י גונג – נזקי התרגול הלקוי
מרתון סדום 2007 ("וולוו צ'לנג") – סיום העונה באופני הרים
כדורגל נשים – טיפול נפלא בכדור
הסנדלר רץ יחף – מיומנו של רוכב אופניים
רגע לפני הזינוק: טור דה-פראנס, מהדורת 2007
עמוק בגנטיקה היהודית
הכסף של גאידמק הורס את הספורט
דוד בן-גוריון: על הראש ועל העמידה על הראש
"התשוקה לחיים", מאת פרופ' קיי רדפילד ג'יימיסון. המלצה
בין מצרים, תורכיה, תל אביב ורחובות: דרכו של אמנון חרל"פ
תחת קורת גג במוסקבה - אליפות העולם בא"ק
הכשרת צעירים לספורט הישגי: תנאים מוקדמים
"הממשל בישראל ממקם את הספורט במקום נמוך מאוד"
בדיקה במבחן: על תקנות חוק הספורט בנושא הבדיקה התקופתית לספורטאים
השמיים היו הגבול
על הכישרון בספורט: מיון, מדדים ומבחנים
מייקל ווייט – אצן ישראלי מבטיח, הלך לעולמו בן 22 בלבד
הבדלים בין אוספי ספורט ואוספים כלליים
האם האינטרנט יהרוג את ספריות הספורט?
ספורט ללא עבר
ספורט (לא) ידידותי לסביבה
ספורט נשים: העדפה מתקנת
חוק זה לא ספורט
אריה ונשר על דוכן המנצחים
אלימות בכדורגל: במלחמה כמו במלחמה
קודם כל המסורת - רק אחר-כך היכולת
הספורט בראי הפלילים: על הימורים, הטיית משחקים - והחוק
הוועד האולימפי הישראלי: הקואליציה בין מכבי והפועל
מרד המכבים והשפעתו על תרבות הספורט היהודית
זרים במגרש: שלטון האינטרסים הכלכליים על הספורט בישראל
אחד עשר חללי מינכן, 31 שנים אחרי. לזכרם
"אולימפיה": הספורט והקולנוע בשירות הנאצים
דוד לויתן: 100 שנים של ציונות וספורט
נבחרת הכדורסל: יובל 50 להופעה ההיסטורית במוסקבה
הכתם על מצח הוועד האולימפי הבינלאומי
מרק ספיץ – סיפורו של אלוף (יהודי)
ספורט כשר: הרב עוזיאל והמכביות הראשונות
פולה רדקליף: הלוזרית שנהפכה לשיאנית עולם
אחרי חמישים שנה: הישראלים האולימפיים
שמשון פועלי ציון: אגודת הספורט הנעלמה
ההיסטוריה הלועזית של הספורטאים העבריים
הבכורה האולימפית שהסתיימה בוועדת החקירה הראשונה
שואת הספורטאים היהודים: מרוסיה ועד צרפת
הספורט היהודי בגרמניה הנאצית: שואה בשלבים
טיפים לעוסק המתחיל
בגובה הכידון של אלעד פלטין
בגובה הכידון של אלעד פלטין – חלק שני
בגובה הכידון של אלעד פלטין – חלק שלישי ואחרון
מעורב ירושלמי: מבחר שאלות מהפורום
מה הקשר בין סליחות וכדורגל?
שותים ובועטים
לעלות גבוה – המסע של שחר פאר אל עונת 2009
הכי טוב לשאול
מחנה האימונים של שחר פאר בדרום אפריקה – חלק ב'
יש לי שאלה
מאמרים נוספים בנושא

כל מה שרציתם לדעת... בנושאי אימון, ספורט, תזונה, פציעות, רפואה משלימה, יוגה ולימודים עכשיו יש לכם כתובת. אם עוד לא נכנסתם, הירשמו לאתר ותוכלו לצפות בפורומים השונים ולהשתתף באופן פעיל.

 

איילת וינשטיין – פורום תזונה

 

שאלה: יש לי כרס וזה נורא מציק לי, איך אני יכול להוריד אותה?

תשובה: אין דיאטה או פעילות ייחודית לצמצום הכרס

ייעוץ תזונתי, המשלב פעילות אירובית 5-4 פעמים בשבוע + 2 אימוני כוח, יאפשר ירידה הדרגתית במשקל ובסופו של דבר גם ירידה בהיקף הבטן.
עצה: הקפד בנוסף לשקילה למדוד היקף בטן, בקו הפופיק.
בהצלחה!

 

שאלה: חופן בוטנים

 אני נוהג לאחרונה לאכול ממש מעט, מתוך מטרה לשמור על המשקל ועל גוף רזה. לפעמים בין הארוחות, כשאני ממש רעב אני נוהג לחטוף חופן בוטנים. זה קורה פעם עד 3 פעמים ביום. האם זה רצוי, ואם לא מה התחליף ?

תשובה: בוטנים עתירי קלוריות
רמי שלום, הוספת בוטנים כארוחות ביניים עלולה להעשיר את הערך הקלורי של התפריט. הבוטנים הם מקור לשמן שבד"כ מוגבל בתפריט לכ־3 מנות, כולל שמן זית , טחינה, אבוקדו... את השמנים מומלץ לאכול לא לאחר חימום.
הבוטנים בכמויות שתיארת מהווים יותר ממנות השמן, הם קלויים וממולחים ולכן מעוררי תיאבון ולא משביעים.
כארוחות ביניים ניתן לשלב יוגורט, פרי טרי או שילוב של פרי עם 6-4 שקדים, קשיו, אגוזים – לא קלויים.
בהצלחה!

שאלה: כמה מים מומלץ לשתות ביום?

המאמן שלי אמר לי לשתות 3 ליטר ביום. הוא צודק או שזה מוגזם?
תודה רבה.

תשובה: שתיית מים בהתאם לנוזלים שאיבדת

אלינה שלום,
שתיית מים היא אמצעי להשלמת נוזלים שאבדו: כמות המים הדרושה היא בהתאמה לכמות המים שאיבדת, בזיעה, בשתן, בצואה וכו'...
השבת הנוזלים אפשרית גם דרך מזונות המכילים מים כגון: ירקות, פרות, מרקים ומוצרי חלב ולאחר מכן דרך השתייה.
כמות הנוזלים הדרושה לך נקבעת – בהתאם לגודל גופך, למינך ולעצימות הפעילות שאת מבצעת.
המלצתי היא :
במנוחה: לשתות כל 60-30 דקות מעט מים, תוך הצטיידות בבקבוק אישי למשך היום.
לפני אימון לשתות כ־500 מ"ל ( בקבוק קטן), במהלך אימון לשתות לפחות 2/3 מכמות איבוד הנוזלים – ניתן להעריך את איבוד נוזלים ע"י שקילה לפני ואחרי אימון: כל ירידה של ק"ג 1 במשקל = 1 ליטר מים, בשעתיים הראשונות שלאחר מאמץ לשתות עד השלמת איבודי הנוזלים.
באימונים ביבשה – צבע השתן משקף את מאזן הנוזלים – השאיפה שתן שקוף.
במידה והאימון מתרחש במים (שחייה, גלישה, שייט, סקי שלג, החלקה על הקרח) צבע השתן יהיה שקוף גם כאשר חסרים נוזלים.

ד"ר מרק ורטהיימר – פורום תורת האימון

 

שאלה: להתחיל לרוץ בגיל מבוגר

אני בת 47, לאחרונה התחלתי לרוץ במסלול (הליכון) במהירות של 8-7.5 קמ"ש.
האם אני צריכה להגביל את זמן הריצה או שלפי הרגשה כללית?
האם יש איזו המלצה לרוץ בהדרגה?

 

תשובה: לרוץ בגיל 47

ראשית, שמח לשמוע שהתחלת בפעילות, אבל ברצוני לשאול: האם הלכת על מסילה לפני שהתחלת לרוץ ובמשך כמה זמן. אחד העקרונות החשובים הוא עיקרון העמסה הדרגתית, שנבנה על פי מצב כניסה, שיש לבדוק אותו.
במכון וינגייט יש לנו תכניות שונות.
אנא, פני למרכז לרפואת ספורט לבדיקת מצב עכשווי.

 

שאלה: פעילות גופנית לבעלי לחץ דם גבוה

שלום רב, יש לי לחץ דם גבוה, בגלל זה הפסקתי ללכת. לצערי הרב כל הקילוגרמים שנשרו ממני, חזרו עם ריבית דריבית, איזה סוג של ספורט מתאים לי? אני חייבת לחזור לספורט ודחוף ביותר, אחרת סופי קרב, תודה מראש.

תשובה: לחץ דם ופעילות גופנית

ברצוני להדגיש כי פעילות גופנית איננה בהכרח פעילות עצימה ודי בהליכה יום־יומית של 20 דקות.
לכל מאמץ מעבר לכך יש לפנות לרופא.

 

אלון קלרון – פורום פציעות

 

שאלה: שברי מאמץ ב־TIBIA

התאמנתי לתחרות דואטלון שהתקיימה בחודש אוקטובר.. ותוך כדי האימונים הרגשתי כאבים בעצם בצד הפנימי של הרגל, אבל המאמן שלי עשה לי טיפולים משכחים כמו שיפשופים עם קרח וכו'... היום אנחנו כבר 4 חודשים אחרי התחרות ומאז לא רצתי כמעט בכלל, ברגע שאני רצה מעל 10 דק' אני מתחילה להרגיש כאבים באזור.. האם זה משהו כרוני?
תודהו

תשובה: כאב בשוק עלול להופיע בגלל מספר סיבות עיקריות

1) שברי מאמץ בעצם ה־Tibia

2) דלקת באחד או יותר מהשרירים העמוקים הנאחזים בשוק, כגון Tibials posterior

3) Chronic compartment syndrome, הכוונה לתסמונת של עלייה בלחץ באחד מהמדורים באזור השוק, לרוב מדובר בקדמי או באחורי עמוק.

 

על מנת להגיע לאבחנה מדויקת כדאי לעבור בדיקה אצל פיזיותרפיסט (יותר מקיפה). צריך לקחת בחשבון שלרוב יש סיבות נוספות הקשורות לבעיה: מבנה כף רגל, ציוד מתאים (נעליים), משטח הריצה, עומס ותדירות האימונים.

הטיפול המתאים יתבסס ויתייחס לכל אחד מן הגורמים שציינתי.

 

שאלה: לימודים אקדמיים ברפואת הספורט

שלום!

אחרי הצבא הייתי רוצה מאוד ללמוד רפואת ספורט.תוכל אולי להמליץ לי על אוניברסיטה שמתאימה לזה?
תודה.

תשובה: קצת סדר, כי חשוב להבין את המונחים
רפואת ספורט הנה התמחות ספציפית המיועדת לרופאים. בארץ ישנו מסלול ייחודי שניתן לעשות דרך אונ' ת"א.
בחו"ל התמחות ברפואת ספורט מורכבת וארוכה יותר. מעטים הם הרופאים בארץ שלמדו באופן מסודר את ההתמחות כמו שנהוגה בחו"ל (בעיקר ארה"ב).
למי שאינו מתעתד ללמוד רפואה אבל בכל זאת רוצה להיכנס לתחום הטיפולי עם התמחות בספורט, ניתן דרך לימודי פיזיותרפיה (לימודים לתואר ראשון, 4 שנים) או דרך לימודי ספורטתרפיה המתקיימים בווינגייט ונמשכים כשנתיים. לכל החלטה יתרונות וחסרונות.
בברכה,
אלון

 

שאלה: איך מחזירים שחקן במהירות למגרש

יש לי שחקן שקרע שתי רצועות במפרק הכתף קיבעו אותו ל־11 יום... ברצוני לדעת מה מומלץ לעשות על מנת להחזיר אותו במהירות אפשרית למגרש... אני יודע שצריך לעבוד איתו על טווח תנועה ועל חיזוק של חגורת הכתף... רק רציתי לדעת עם יש משהו ספציפי שנראה לך שרצוי לעשות...שכחתי לומר שאמרו לו לא לגעת בכתף ב־11 יום הראשונים והיא מקובעת... תודה ויום טוב.

תשובה: יותר פרטים ומשנה זהירות

על מנת לתת תשובה מדויקת ככל שניתן עלייך לציין בדיוק מהי האבחנה הרפואית, כולל איזו רצועות בדיוק נקרעו והאם ישנן הנחיות רפואיות ספציפיות.
צריך להיות מאוד זהיר במקרים אלו על מנת לא לתת הנחיות העלולות להחריף את הבעיה.

 

שאלה: רציתי לדעת עם יש השתלמויות בנושא של פציעות ספורט בווינגייט

או במקומות אחרים כדי להמשיך להגדיל את הידע בתחום... אשמח לקבל ממך תשובה.

תשובה: קינזיוטייפ
כרגע אנו בהתארגנות לקראת קורסים והשתלמוית לתקופת הקיץ.
אחד מן הקורסים היכולים לעניין אותך הוא קורס קניזיוטייפ – שיטת טייפינג חדשה, המיועדת בעיקר לטיפול בספורטאים .
לפרטים ניתן להתקשר לטלפון: 09-8639430.

 

שאלה: מהם מקומות העבודה בהם ניתן לעבוד כספורתרפיסט? וכיצד ניתן למצוא אותם?

אלון שלום, אני מתעניין בלימודי ספורתרפיה זה נראה לי באמת מענין ומעמיק, אך יש לי כמה שאלות נורא חשובות:
מהם מקומות העבודה בהם ניתן לעבוד כספורתרפיסט? וכיצד ניתן למצוא אותם?
בנוסף לא הבנתי עדיין, איזה תעודה אני מקבל בנוסף עיסוי רפואי או עיסוי שוודי?
תודה רבה.

תשובה: להשתלב במערך הטיפולי של קבוצת ספורט
בקשר למקומות תעסוקה, רוב בוגרינו משתלבים כחלק מן המערך הטיפולי בקבוצות הספורט (כדורגל, כדורסל, כדוריד). לעתים ביחד עם פיזיותרפיסט ולעתים לבד, תלוי בגודל הקבוצה.
ישנם בוגרים המשתלבים כחלק מצוות במרכזי שיקום, על תקן מדריכים לפעילות גופנית משקמת.

 

מרק ורטהיים ד"ר במדעי הספורט, מומחה לתורת האימון והקואורדינציה, בוגר האוניברסיטה לספורט בקלן, גרמניה.

 

איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית המשלחת האולימפית והפראולימפית: סידני (2000), סידני (2004) ובייג'ין (2008).

מרכזת תחום התזונה בפרויקט קידום ספורטאים צעירים ונבחרות, של התאחדות בתי הספר. יו"ר ועדת תזונת ספורט של עמותת עתיד – עמותת הדיאטנים בישראל.

אלון קלרון פיסיותרפיסט, מומחה לשיקום אורטופדי ונוירולוגי, מדריך קליני, בוגר אוניברסיטת בן־גוריון BPT. בעל תואר שני בפיסיותרפיה MScPT , ומנהל מערכות בריאות MHA, אוניברסיטת תל־אביב. כיום דוקטורנט בבית־הספר למדעי הרפואה, אוניברסיטת תל־אביב. מרכז תחום פציעות הספורט, הידרותרפיה וספורט־תרפיה, בית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, מכון וינגייט.



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
25.8.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן