חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

עליות מתח ומקבילים עידו הרפז 10/03/16 03:40
רציתי לדעת עם ילדים קטנים אפילו בגיליאים 3 ו-5 מותר להם לעשות מתח ואולי גם מקבילים והאם מתח ומקבילים לילד קטן פוגעת בגובה או לא?
אין כל מתח מולי, מנהל הפורום 23/03/16 22:18
שלום עידו,
ילדים לא צריכים לעשות תרגילים של מבוגרים. הם צריכים לבצע מיומנויות תנועתיות טבעיות שכוללות ריצה, קפיצה, טיפוס, תליה, זריקה, זחילה, העברת משקל, בסיסי תמיכה שונים וכדומה.
אין שום פגיעה בגובה אבל אין גם היגיון לבצע תרגילים אלה.
מולי
סף פיזיולוגי וסף פסיכולוגי יעקב קושינסקי 07/03/16 22:09
היי מולי ,
אני מחפש מידע על הבדלים בין בני אדם מבחינת סף פיזיולוגי וסף פסיכולוגי המנסה לענות על
יש לי הרצאה בנושא וחסר לי מידע
שאלות:
1. עד כמה התרגשות ,מוטיבציה ,לחץ חברתי ,סטרס משפיעה ויכולים להשפיע על הישגים ספורטיבים .
2. ישנם אנשים שיכולים להתאמץ עד עילפון וכאילו שהגוף או המוח עוצר אותם לפני מהו המנגנון .
3. ספורטאים מאומנים יכולים להתאמן בעומס גבוה יותר האם יש קשר פיזי מנטאלי או רק פיזי .

אשמח אם תכתוב מאמר בנושא לדעתי חסר .
תודה
יעקב קושינסקי
אמות הסיפים מולי, מנהל הפורום 23/03/16 22:16
שלום יעקב וסליחה על המענה המאוחר,
איני מתמצא בצד המנטלי ואיני מכיר תיאוריות בנושא.
1. ברור לגמרי שהתרגשות יתר, חרדה ומצבי עקה אחרים יפגמו ברמת ההישג. ספורטאי חרד או מרוגש יתר על המידה לא יצליח להביא לידי ביטוי את יכולותיו הפיזיות והטכניות, ויש לכך דוגמאות רבות בשדה הספורט. במצבים כאלה נדרש טיפול והכוונה על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בפסיכולוגיה של הספורט.
2. המוח עוצר אותנו מלהגיע למצבי קיצון, זהו מנגנון הישרדותי. בתהליך האימון אנו יכולים "לרמות" את המוח ולגרום להפחתת העכבות המשודרות על ידו. אגב, זהו חלק מהיכולת שלנו לגייס יותר כוח בפעולות נתונות.
3. לגבי הספורטאים שיכולים להתאמן בעומס גבוה יותר - התשובה היא גם וגם. ברור שאתה נדרש ליכולת פיזית גבוהה כדי לעמוד בעצימויות גבוהות של אימון אבל אתה חייב גם לאמן את עצמך לסבול ולכך מיועדים האימונים העצימים שחושפים את הגוף לכאב ולסבל שבאימון.
בברכה,
מולי
ילד עם טונוס שרירים נמוך נועה 06/03/16 09:35
הי, הבן שלי בן 8 בכיתה ב'' נולד עם טונוס שרירים נמוך. הוא מאוד חלשלוש, רזה ונמוך ביחס לחבריו. הוא לא אוהב ספורט, ומאוד מתקשה בו ביחס לאחרים וזה כמובן מתסכל אותו מאוד. בשנתיים האחרונות הוא הולך (בלחץ שלנו כמובן) לחוג שחייה פעמיים בשבוע. חשבתי שהחוג יחזק אותו עם הזמן אבל אני לא רואה יותר מדי שיפור, הוא עדיין חלש, וזאת גם ביחס לילדים אחרים שמתאמנים רק פעם בשבוע. כדי לחזק אותו יותר- האם כדאי להגדיל את ימי השחיה בשבוע, האם כדאי לנסות ספורט אחר במקום או בנוסף, אולי משקולות?
תודה.
טונוס נמוך מולי, מנהל הפורום 23/03/16 22:07
שלום נועה,
האם הילד עבר אבחון של פיזיותרפיסטים? האם קיבלתם המלצות בנוגע לסוג הפעילות המומלץ עבורו?
אני מציע לך לנסות לבדוק בפורום פציעות ספורט אותו מנהלים פיזיותרפיסטים שעובדים במרכז לרפואת ספורט שבמכון וינגייט.
בברכה,
מולי
קישור למאמר בעניני שריפת שומן שרית 23/02/16 08:02
האם אפשר לקבל את הקישור למאמר שלך?
בבקשה מולי, מנהל הפורום 28/02/16 08:58
http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=635&ArticleID=1879&VolumeID=17
פעילות גופנית וצלוליטיס שרית 21/02/16 08:46
האם ניתן להעלים את תופעת הצלוליטיס בעזרת פעילות גופנית?
אם כן כיצד?
כנראה שלא מולי, מנהל הפורום 28/02/16 09:01
שלום שרית,
למיטב ידיעתי לא משום שמדובר בדלקת של רקמות החיבור ושל השכבות התת-עוריות. אם כי באמצעות אימון ניתן לשוות למקום יותר מוצקות.
בברכה,
מולי
האם אימון EMS יש ערך מוסף מאימון רגיל .... עפר 20/02/16 20:40
או זה סתם גימיק חדש ואשמח לדעת באיזה עוצמה חשמלית משוגר הפולס החשמלי לשרירם ואם באמת זה יכול להפעיל כיווץ משמעותי היכול לגרום לשריר התנגדות וכל זאת רק דרך העור
שיווק אגרסיבי מולי, מנהל הפורום 28/02/16 09:03
שלום עפר,
לטעמי אין לכך ערך מוסף כאימון אלא אם כן אתה מחפש גימיקים וגם מאמין להם.
זו שיטה ותיקה ששימושיה העיקריים היו בתחום השיקום והפיזיותרפיה וכיום עושים בה שימוש מסחרי.
בברכה,
מולי
גם אני חושב כך פשוט רצתי לשמוע ... עפר 13/03/16 20:09
דעה מקצועית בנושא .
תודה
אופניים עידו 12/02/16 23:31
אופני ספינינג ואופניים שרוכבים איתם בחוץ עובדים על אותם שרירים בגוף ואשמח לדעת איזה שרירים אני מחזק בדיוק כשאני רוכב על אופניים?
רוכבים מולי, מנהל הפורום 14/02/16 10:21
שלום עידו,
מטבע הדברים קבוצות השרירים העיקריות שפועלות ברכיבה הן שרירי הגפיים התחתונות, בעיקר פושטי הברך וכופפי הברך (בתנאי שכפות רגליך מחוברות לדוושות).
בכדי לחזק את השרירים ברכיבה נדרשת הפעלת כוח, כפי שנדרש בהאצות ובטיפוס. רכיבה מישורית נינוחה לא תורמת לחיזוק ממשי אלא בעיקר למרכיבי הסבולת השרירית
בברכה,
מולי
שאלה בקשר לפרוצדורה להוצאת ספורטאי פעיל באתלטיקה אלכס נירובסקי 12/02/16 15:14
שלום אני חייל ומתאמן באתלטיקה באופן מקצועי הייתי מעוניין לדעת מה הפרוצדורה והקריטריונים להוצאת ספורטאי פעיל תוך כדי שירות
איגוד האתלטיקה מולי, מנהל הפורום 14/02/16 10:13
שלום אלכס,
עליך לפנות לאיגוד האתלטיקה
בהצלחה!
מולי
ייצור אנרגיה אלון 10/02/16 14:20
שלום מולי האם יש לך מאמר טוב על איך הגוף מייצר אנרגיה בפנים או ועל שריפת אנרגיה האם זה 2 דברים שונים ? האם בגוף בפנים נוצר תהליך חימום כלשהו בשביל לייצר אנרגיה ואז זה נפלט דרך העור זה דומה למנוע של אוטו ששורף דלק ומוציא בחוץ גזים ואדים? אני רוצה לדעת להסביר בצורה מקצועית איך עובד תהליך שריפת אנרגיה בגוף ומה זה ייצור אנרגיה בגוף האדם ואיך זה עובד .... תודה
מקורות מולי, מנהל הפורום 14/02/16 10:04
בבקשה
img2.tapuz.co.il/CommunaFiles/16233416.doc
התעמלות קרקע הרמת משקל של ילד לילך 08/02/16 08:31
שלום,
רציתי לברר ילדה כבת 8 מתאמנת בהתעמלות קרקע תחרותי.
נדרשת להרים ילדה בת גילה (שקטנה יותר במימדים מזו שמרימה)
האם זה מסוכן האם יש חוקים /כללים איזה משקל מותר לפי גיל /משקל מותר...?
תודה מראש
לילך
פורופ פיזיותרפיה מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:13
שלום לילך,
אני מציע שתבדקי בפורום פציעות ספורט עם סגל הפיזיו שלנו שמתמחים בעבודה עם צעירים
בברכה,
מולי
התעמלות קרקע הרמת משקל של ילד לילך 10/02/16 13:35
התעמלות קרקע הרמת משקל של ילד לילך 10/02/16 13:35
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
מדריך בשטח מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:12
שלום דנה,
עלייך להתייעץ עם המדריך ולקבל את חוות דעתו ואת המלצותיו לתנוחה המתאימה
מולי
שאלה לגבי תרגיל לי 07/02/16 12:01
שלום ,
האם תרגיל בו שוכבים שכיבה ישרה ועולים לישיבה וכתוצאה מכך יש כאב חזק בגב יכול לגרום לנזק?
כפיפה לפנים מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:11
שלום לי,
כאב בזמן תרגול מצביע על בעיה ולכן יש להימנע ממנו.
בנוסף, שווה בדיקה של איש מקצוע - פיזיותרפיסט\ית
מולי
  10   [11-20]...[221-223]
8.2.17 ערב פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן