חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

נפילות בזמן ריצה שרית 21/05/16 14:08
אני רצה 3 פעמים בשבוע עד 10 ק"מ
חלקם בשדות וחלק מאימונים בשטח ריצפתי
לפעמים קורה שאני נופלת בזמן הריצה ונחבלת בברכיים בעיקר.
ממה זה נובע?
האם יש קשר לכך שיש לי אוסטיאופרוזיס?
ומה עלי לעשות? האם יש מגנים שמתאימים לריצה?

תודה על תשובתך.
נפילות מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:22
שלום שרית,
אני לא יודע מדוע את נופלת. באיזו תדירות זה קורה? האם את רצה עם כאבים?
בת כמה את? האם סובלת מאיזה שהן מחלות?
בברכה,
מולי
תשובה לשאלותיך שרית 25/05/16 19:41
אני בת 47,איני רצה עם כאבים
סובלת מאנמיה ותת פעילות בלוטת התריס
וצפיפות עצם נמוכה
תדירות של פעם בכמה חודשים
החודש לדוגמה היו לי שתי נפילות. פעם כשעליתי מהכביש למדרכה ופעם נוספת היה חישוק ממתכת ונתקלתי בו.

אציין שאני עובדת על שיווי משקל וחיזוק
כך שלא ברור לי מה הסיבה
בירור מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:41
שלום שרית,
איני יודע מה הסיבה לכך, אולי חוסר ריכוז? אולי בעיית ראייה?
בירור מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:42
שלום שרית,
איני יודע מה הסיבה לכך, אולי חוסר ריכוז? אולי בעיית ראייה?
קייטנת אתלטיקה יאיר 20/05/16 13:14
בי בן 11 משחק כדורגל בליגה. רציתי לברר אם יש קייטנת אתלטיקה בחודשים יולי או אוגוסט.
בני מעוניין לשפר את יכולת הריצה והמהירות.

תודה
פעילויות קיץ מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:20
שלום יאיר,
תנסה לבדוק האם יש פעילויות קיץ לילדים במכון וינגייט 3063*
בברכה,
מולי
תודה יאיר 28/05/16 22:46
הליכה מהירה כל יום מאיה מיכל 20/05/16 04:33
היי.. אני התחלתי לפני כחודש וחצי לעשות 6 פעמים בשבוע החיכה מהירה (6.5 בהליכון) עם שיפוע (7.5 בהליכון).כמובן שכל זה נעשה בהדרגה .. אני מעוניינת לדעת במה השיפוע עוזר , והאם הוא עובד על אזור חיבור הישבן לרגליים .. אם יש מידע נוסף לתת לי על אימונים אלה שאני עושה יתקבל בברכה. תודה .
לטפס במעלה מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:19
שלום מאיה,
איני מכיר את הנתונים שלך אבל מדוע ללכת בשיפוע? ולמה לעשות זאת על מסילה נעה?
בת כמה את? מהם נתוני הגובה והמשקל? מהי מטרת האימון?
שילוב כזה של מהירות ושיפוע לדעתי מאפשר לך לרוץ.
מומלץ לפנות לייעוץ פיזיולוגי להתאמת תוכנית אימונים
מולי
שעלי לעשות ספורט בדופק של מינימום 120 - מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 12/05/16 02:07
מכיון שאני עושה הליכה של שעות אחדות קשה לי לעשות בדופק מידי גבוה
אני עושה שהמקסימום הוא 120 על הצג.
האם לא יורדים במשקל בגלל זה ?
והאם יש בעיה לעשות הליכה כזו של כמה שעות יום יום ?
מאזן קלורי מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:15
שלום רב,
הירידה במשקל תהיה פונקציה של מאזן קלורי - הכנסה לעומת הוצאה.
אני מניח שתזונאי\ת ספורט יכולים מאוד לעזור.
אם יש לך זמן ללכת כמה שעות מידי יום מבלי לגרום לעומס ולשחיקה אז תמשיכי. אבל אולי ניתן לארגן את הפעילות באופן אחר, לשם כך צריך לקבל ייעוץ פיזיולוגי.
בברכה,
מולי
נראה שלא הייתי מובנת מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 24/05/16 02:20
השאלהשלי הייתה לגבי הדופק
האם עלי להקפיד להיות על 120 או שתהיה ירידה במשקל גם אם אני לא מקפידה על דופק 120.
ודופק 120 הכוונה שזה המקסימום או ש 120 זה המינימום -כי כשהשעון דופק שלי מגיע ל 120 שם אני עוצרת את התאוצה - אחרת נעשה לי קשה מידי
התאמת עומסי אימון מולי, מנהל הפורום 25/05/16 09:36
שלום,
לכל אדם טווחי אימון שונים וזה בהתאם למצבו הגופני, לכשירותו הפיזיולוגית ולמטרותיו.
על מנת לענות על שאלה זו יש לבצע לך הערכה פיזיולוגית ואז לתת המלצות
מולי
מייחלת כבר לתשובה לשאלתי מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 26/05/16 01:04
כבר אמרו לי שאני צריכה לעבוד בדופק של 120 והשאלה שמעניינת אותי היא אם אני עושה על פחות מ 120 אבל יותר שעות עדיין יורדים במשקל ?
ייעוץ אישי מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:39
בעיקרון כן. אבל מי החליט ש-120 זהו טווח האימון שמתאים לך?
עדיין, כדאי שתקבלי ייעוץ מקצועי ממוחה לנושא פעילות גופנית
שעלי לעשות ספורט בדופק של מינימום 120 - מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 12/05/16 02:07
מכיון שאני עושה הליכה של שעות אחדות קשה לי לעשות בדופק מידי גבוה
אני עושה שהמקסימום הוא 120 על הצג.
האם לא יורדים במשקל בגלל זה ?
והאם יש בעיה לעשות הליכה כזו של כמה שעות יום יום ?
שריפת קלוריות אלון 11/05/16 03:41
מולי שלום!רציתי לדעת בבקשה לגביי שריפת קלוריות ידוע לי שקלוריה זה יחידת מידה לכמות האנרגיה שהגוף משקיע לחמם 1 גרם מים במעלת צלזיוס, אבל איך זה מתקשר לשריפת שומן? ושריפת פחמימות? האם במהלך פעילות גופנית החומצות שומן והגלוקוז הופכות להיות מסיסות במים וככה שהם נשרפים גם ?ועוד דבר שמאוד חשוב לי לדעת אחריי שנשרפות הקלוריות בחום של הגוף לאן זה מתאדה זה יוצא בנשיפה? זה יוצא דרך העור שלנו? הרבה זמן אנשים שואלים אותי איך הגוף שורף קלוריות ואיך זה מתאדה מחוץ לגוף ואני לא יודע מה לענות אשמח להסבר מפורט על התהליך של השריפה ובאיזה דרך זה יוצא מהגוף, תודה רבה מולי
קורס בפיזיולוגיה מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:13
שלום אלון,
לגבי התהליכים אני ממליץ לך לקרוא בספר פיזיולוגיה או ביוכימיה של המאמץ.
באופן כללי, תחשוב על האנרגיה שאגורה בגופנו כעל דלק שמשמש את הגוף לביצוע תנועה ועוד פעולות חיים אחרות.
הדלק הזה מומר למטבעות אנרגטיים שמושקעים בתהליכים צורכי האנרגיה. כל תהליך המרה שכזה מלווה בייצור גבוה של חום שנפלט דרך הגוף. ממש בדומה למנוע מכונית שמתחמם וזקוק למערכת קירור.
מאחר שיש תהליכים צורכי אנרגיה צריך לדאוג למלא את המאגרים באמצעות מזון. מילוי יתר, שלא כמו במכונית, יאגר ברקמות השומן שלנו - השמנה.
מולי
היי ורד 08/05/16 22:36
מתאמנת כ5 חודשים בסטודיו עובדת על אירובי ומשקלים. ירדתי 10 קילו בתקופה הזאת. בעיקר מטרתי היא חיטוב והוצאת ריבועים. כרגע אני במשקל הרצוי והגבולי. רציתי לשאול ולקבל טיפים כיצד איך עליי להגיע למטרתי עוד יותר. והאם אני בדרך הנכונה. אשמח לקבל טיפים. צירפתי תמונה
קובץ מצורף
היי ורד 08/05/16 22:36
מתאמנת כ5 חודשים בסטודיו עובדת על אירובי ומשקלים. ירדתי 10 קילו בתקופה הזאת. בעיקר מטרתי היא חיטוב והוצאת ריבועים. כרגע אני במשקל הרצוי והגבולי. רציתי לשאול ולקבל טיפים כיצד איך עליי להגיע למטרתי עוד יותר. והאם אני בדרך הנכונה. אשמח לקבל טיפים. צירפתי תמונה
קובץ מצורף
טיסה אחרי מרתון שרית 07/05/16 16:06
האם ניתן לטוס (טיסה של כארבע שעות) בערב אחרי מרתון שהסתיים בצהריים?
איך עברה הטיסה? מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:08
שלום שרית?
זה מאוד אישי אולם אני לא מוצא סיבה שלא מעבר לתהייה מה הלחץ?
מולי
האם אימון הנפת קטלבלס יעיל לגב ? יריב 05/05/16 05:17
ידוע לי שיש מחקרים שתומכים ויש שמנגד , אני משתמש במשקל נמוך 16 קילו ומבצע כאשר הגב במנח נטרלי ישר , תנועת האגן משמש למינוף המשקולת לשם הדיפה מעלה , התרגיל לדעתך יעיל לגב , מה דעתך..?
תודה
התרגיל נקרא swing kettlebells
קובץ מצורף
מה המטרה? מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:07
שלום יריב,
לכל תרגיל צריכה להיות מטרה ולכן השאלה הנשאלת היא למי הוא מיועד ואיזו פונקציה הוא אמור למלא.
יש כאלה שהתרגיל יהיה חיוני עבורם וישנם אלה שאסור להם לבצע זאת...
מולי
המטרה כושר כללי לאדם בריא בגיל 43 יריב 22/05/16 17:14
אני מתאמן על מתח , מקבילים , שכיבות סמיכה ,סקאווט ופרס לכתפיים וברצוני לגוון ולהוסיף תרגיל הנפה עם קטלבלס בשם סווינג קטלבלס אבל עם משקל נמוך ובנפה נמוכה באופן זהיר ומושכל האם זה חיוני ?
אני ניסיתי את התרגיל והוא כנראה גרם לי לכאבי גב יריב 25/05/16 05:10
לא ממליץ לבעלי גב חלש או לסובלים מתסמינים דומים ...
ארגונומטריה יונתן 02/05/16 20:38
שלום רב
ביצעתי לפני כמה ימים בדיקת מאמץ והגעתי ל מס Mets מקסימלי 17.7 רציתי לדעת מה זה אומר על כושרי הגופני? (נמוך,מצוין,טוב)
בדיקה ארגומטרית מולי, מנהל הפורום 03/05/16 16:53
שלום יונתן,
מדובר בעומס מכני גבוה ובנתון שמצביע על כושר גופני טוב מאוד.
מה היתה מהירות המסילה בסיום המבדק? מה היה השיפוע?
מולי
כאב במפרק היד מעליות מתח יריב 30/04/16 19:59
לאחרונה אני חש כאב בקצהו הפנימי של המרפק . כלומר כאשר היד בסופינציה והכאב בקצהו של מרפק היד , משהו כמו מרפק טניס , אבל זה מתגבר רק אם אני ממשיך בעליות מתח , בתרגילים אחרים כמו דחיפה של הגוף ולא משיכה לדוגמה שכיבות סמיכה , מקבילים הבעיה לא מחריפה , אבל גם אם אני מבצע הרמת חפץ כמו משקולת הבעיה עשויה לחזור , למותר לציין שאני נמנע כעת מביצוע אותם תרגילים של משיכה , האם זאת תופעה שכיחה ומה אתם ממליצים ?
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 01/05/16 12:45
שלום יריב,
אנא פנה לפורום פציעות ספורט.
בהצלחה!
מולי
לא הייתי מפסיק... יריב 12/05/16 21:10
חוויתי כאבים דומים רק חזקים בהרבה במשך יותר משנה.
בעקבות המלצתו של מורי, עידו פורטל, המשכתי למשוך בחכמה. דהיינו, להוריד עומס אבל להמשיך.
הגוף עשה אדפטציה. לקח לא מעט זמן אבל הרצועות, גידים, שרירים, הסתגלו.
עבודת המשיכה שעשיתי היתה יותר עצימה וכללה רוטינות מכסימליות לקראת מתח יד אחת.
יריב תודה מקרב ליבי אני מתכוון להמשיך אבל ... יריב 14/05/16 14:26
להוריד עומס , חששתי מזה משום שאלו כאבים מסוג כאבי מפרק גולף שנמשכו יותר מחודש ולכן הפסקתי ... אחרי כמעט חודש הכאבים כמעט נעלמו ואולי זה משכנע אותי להמשיך אבל בעצימות נמוכה כלומר פחות חזרות
חשוב להיות קשוב לגוף ולעבוד במתינות נכונה
הגב מיהו עידו פורטל?
ומה מצבך היום ?
תודה
משקולות לרגליים עופר 25/04/16 17:03
שלום
אני רץ באופן קבוע כ 3-4 פעמים בשבוע כבר יותר מחצי שנה. כיום אני רץ כ 6 ק"מ ב 40 דקות
עושה כושר בשביל הבריאות לא בשביל התחרות. על הדרך כבר ירדתי כמעט 10 ק"ג.
שאלתי לגבי משקולות לרגליים היא ב 2 מצבים.
1. האם להוסיף משקולות של 0.5 ק"ג או 1 ק"ג לכל רגל תשפר את כושרי (שוב המטרה היא בריאות).
2. האם תוספת של משקולות ליום עבודה רגיל (לא בריצה). רוב היום אני במשרד הולך קצת אבל לא יותר מדי. חשבתי להוסיף את המשקולות ליום יום על מנת לשפר את כושרי - האם זה באמת עוזר ? האם זה יכול לעשות בעיות ?
תודה
משקוליות או לא להיות מולי, מנהל הפורום 30/04/16 10:37
שלום עופר,
אין שום היגיון בכך.
עדיף שתתמיד באימונים תוך העלאה הדרגתית של נפח ועצימות האימון השבועי שלך. מומלץ מאוד לשלב מרכיבי התנגדות אבל לאחר ייעוץ והתאמת תוכנית אימונים אישית.
ממליץ לך לפנות למאמן ריצה מקצועי שיבנה לך תוכנית בהתאם לפרופיל הפיזיולוגי שלך.
בהצלחה!
מולי
יש הבדל כלשהו בין אבקת מי גבינה לאבקת חלבון? האנק דין 24/04/16 09:33
אני מתכוון מבחינת בריאות (הבנתי שאבקת חלבון פוגע בכליות) ויעילות.
פורום תזונה מולי, מנהל הפורום 30/04/16 10:30
שלום רב,
אני מציע שתבדוק בפורום התזונה
חג שמח!
מולי
היכן אני קונה מסיכה לפנים ? דוד גדז 18/04/16 12:23
שלום עשיתי תאונה לפני כ 3 חודשים והאבחנה היא post orbital nerve פגיעה בעצב ואני מחפש מסיכה שתתאים לי לפנים כדי שאוכל להמשיך לעשות ספורט כגון כדורסל וכו...
היכן אני קונה כזאת מסיכה ?
תודה
קובץ מצורף
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 30/04/16 10:33
שלום רב,
אני מציע שתברר בפורום פציעות הספורט.
בברכה,
מולי
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[221-226]
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן