חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

יכול להיות שבן אדם שמן בגלל שלא מוצה שלום 29/11/16 18:16
פוטנציאל הגובה הגנטי?

הגוף חושב שהאדם יותר גבוה ולכן הוא שמן
?
נניח פוטנציאל הגובה הגנטי הוא 1.80 והאדם סיים 1.70 . (לא הגיע לפוטנציאל)
אז הגוף חושב שהאדם 1.80 ולכן הוא שמן ?
יכול להיות דבר כזה?
לא מובן מולי, מנהל הפורום 06/12/16 12:49
סליחה אך איני מבין למה כוונתך
מולי
מחלת הנשיקה וספורט מחלת הנשיקה 29/11/16 13:20
אני לא יודעת אם הגעתי למקום הנכון, מקווה למצוא תשובה:

אני בת 27 מתאמנת 3-4 פעמים בשבוע בחדר כושר (אימון סטנדרטיים כמו שיעורי עיצוב דינאמי וכו)
לפני חודשיים גיליתי שיש לי מחלת הנשיקה והרופאה אסרה עליי להתאמן ובכלל היא אמרה שאסור לי להרים שום דבר כבר ולא לעשות שום מאמץ כי במחלת הנשיקה יש סכנה לטחול מוגדל והוא יכול להיקרע.
אחרי חודשיים של מחלת הנשיקה- ביצעתי אולטרה סאונד בטן ואמרו לי שהטחול שלי אינו מוגדל.
בדיקות דם נוספות הגיעו ואני *עדיין* חולה במחלת הנשיקה
האם אני יכולה לחזור להתאמן? יש כושר כלשהו שאני יכולה לעשות?(לא הליכות)

תודה
ספורט ומחלות מולי, מנהל הפורום 29/11/16 17:08
שלום רב,
יש אכן מצבים בהם האימון עלול לסכן בריאותית, ולכן הרופאה הורתה לך להמנע מפעילות גופנית עד לביצוע הבירור.
אני מציע לך לקבל ייעוץ מרופא\ת ספורט שמתמחה במחלות ובפעילות גופנית
ניתן לברר במחלקה לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639426
בברכה,
מולי
כיצד להוריד בהדרגה את הדופק בריצה ארוכה? גבריאל שביט 25/11/16 22:28
שלום מולי,

אני בן 46. רץ למרחקים של עד 10 ק״מ.
לאחר קילומטר אחד, הדופק שלי מגיע לאזור ה-160
ולאחר 5 ק״מ הוא נשאר בסביבות 170. לרוב, סיום הריצה הוא בסביבות 175-180. ריצה של 10 ק״מ אורכת לי בסביבות 1:14 שעה.
אילו אימונים לבצע כדי להוריד את הדופק במטרה לרוץ מרחקים גדולים יותר?
תודה מראש.4
סולם הדופק מולי, מנהל הפורום 29/11/16 17:05
שלום גבריאל,
זמן הריצה שלך איטי וערכי הדופק מאוד גבוהים.
אתה יודע מהו הדופק המרבי האמיתי שלך?
אתה לא צריך לרוץ מרחקים גדולי יותר אלא להתמקד בשיפור הכשירות הפיזיולוגית שלך.
אני מציע לך לבצע מבדק פרופיל חומצת חלב כדי לבדוק את תגובת הדופק ואת תגובת ריכוז הלקטט במאמצים שונים, כך אפשר יהיה להציע לך מערך אימון תואם.
בברכה,
מולי
תודה. היכן מבצעים מבדק חומצת חלב? גבריאל 29/11/16 21:44
תודה רבה. היכן ניתן וכדאי לבצע מבדק כזה?
המרכז לרפואת ספורט בוינגייט מולי, מנהל הפורום 30/11/16 18:29
בבקשה - 09-8639400
מולי
ריצות ארוכות - ילדים נגה 22/11/16 09:58
שלום,
בני בן 11.5 מעוניין להתחרות בריצות ארוכות של 10 ק"מ. עד עכשיו השתתף במרוץ אחד אליו התאמן כחודשיים, 2-3 פעמים בשבוע באופן עצמאי והשיג תוצאה יפה של 49.2 דקות. הוא מעוניין להמשיך בתחום הריצה. האם ריצות ארוכות מומלצות לילדים בגיל זה? בנוסף הוא בקבוצת כדורסל שבה יש שלושה אימונים בשבוע, שעה וחצי אימון.
תודה!
חשיבה לטווח ארוך מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:37
שלום נגה,
סביר להניח שהילד מוכשר ובעל יכולות טובות אולם בגיל כה צעיר אין להתאמן בריצות למרחקים ארוכים ובוודאי לא להתחרות.
זהו גיל מוקדם מאוד לעיסוק במקצועות סבולת ועדיף לבנות ולפתח יכולות אחרות שמתאימות לגיל ולעיסוק הספורטיבי.
לראייה, באתלטיקה אין ריצות ארוכות לילדים.
הוא יכול להיות פעיל כל יום אבל בתכנים שיבנו אותו ולא יעמיסו עליו שלא לצורך.
בברכה,
מולי
דילול הורמונים בריצות ארוכות ערן עמיחי 22/11/16 09:57
שלום, האם ישנה תופעה מוכרת של דילול/הפסקה של זרימת הורמונים כאדרנלין ,סרטונין ודופמין לאחר. כ 16-17 ק"מ ריצה ועייפות כתוצאה מכך?
חוקי הדילול מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:09
שלום עמיחי,
אני לא מכיר תופעה כזו.
בברכה,
מולי
איבוד שריר י. ר 21/11/16 07:39
שלום,
האם קיימת איזושהי תופעה פיזיולוגית שגורמת לאדם שמתאמן לאבד שריר במקום שומן?
אני בת 53 שוחה בקביעות 3*1500מ'' +3 פעמים בשבוע אימון כנגד משקל הגוף של רבע שעה.
תמיד כשאשקול את עצמי במשקל "טיניטה" ותיהיה ירידה במשקל אחוזי השומן עולים ומשקל השריר יורד. אני אוכלת כ 1300 קלוריות ביום שזה כערך ה bmr שלי ומנסה להוריד שומן.
הלך לאיבוד מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:05
שלום רב,
איבוד מסת שריר יכול לקרות במצב של גרעון קלורי מתמשך, במצבים של מחסור בחלבון ובמצב של מחלה והעדר תנועה.
אני לא הייתי סומך על מדידה בשיטת BIA משום שלעיתים מתקבלות תוצאות לא אמינות דיין.
אני מציע לך לבצע מדידות אמינות יותר - האמינה ביותר היא בשיטת DEXA, או באמצעות קליפר על ידי מודד מיומן מאוד, ובנוסף לבחון את התזונה שלך באמצעות איש מקצוע.
בעיקרון אימון נכון ומותאם ליכולות צריך לשמר את מסת השריר ולא לגרום לדילדולה.
בברכה,
מולי
פילאטיס פעמיים ביום שני 20/11/16 10:20
שלום,
אני מתאמנת פילאטיס פעמיים בשבוע קבוע, ויש שיעור פילאטיס במקום אחר שהייתי רוצה להגיע אליו, אבל הוא נופל ביום שיש לי כבר אימון בוקר (האימון הנוסף בתשע בערב). האם יש מניעה? האם העבודה תהיה אפקטיבית?

תודה,
שני
פעמיים כי טוב מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:00
שלום שני,
עדיף כמובן שהפיזור יהיה על פני כל השבוע ואפילו בכל יום אם את מורגלת בכך והאימון אינו מתיש אותך.
בעיקרון ניתן לבצע שני שיעורים ביום, תלוי כמובן בכשירות שלך ובאופן שאת מוסגלת להתגייס אליו.
האם זו כל הפעילות הגופנית השבועית שלך?
בברכה,
מולי
תשובה לשאלתך שני 30/11/16 11:17
לא, בכלל לא. עוד שיעור פילאטיס ביום אחר + ריצה 5 ק"מ פעמיים שלוש בשבוע
בת 40... חני 19/11/16 17:47
שלום רב!!
בת 40, מתאמנת 3 או 4 פעמים בשבוע בהתחלה עם מאמן ועכשיו לבד גם אירובי וגם משקולות...

מישהו אמר לי שאחוז שומן נמוך גורם להראות של קמטים על הפנים כי השומן אינו ממלא אותם. זה נכון עד כדי כך?

אני גם מתאמנת במשקולות - זה יכול לגרום להגברת טסטוסטרון אצל אישה שגורמים עוד יותר להפחתת אחוז שומן בפנים ולנראות של קמטים? לא לוקחת שום תוספים רק אוכלת אוכל רגיל ובריא


חלקה לנצח מולי, מנהל הפורום 29/11/16 15:54
שלום חני,
ברור שבגיל מסוים העור שלנו אינו מתוח כפי שהיינו צעירים. כאשר אחוז השומן והמסה השרירית יורדים ניתן להבחין בקמטים משום שחומרי המילוי מתדלדלים.
זו הסיבה שדיאטה קיצונית בגיל מבוגר עלולה לגרום לעור רפוי ואף לקמטים בהשוואה לפנים עגולות, מלאות ומתוחות.
בכל מקרה מדובר ברזון די קיצוני בשילוב תכונות העור ונזקי הקרינה.
אין מה לדאוג לגבי הטסטוסטרון כל עוד את לא משתמשת בסטרואידים אנאבוליים.
מולי
אימון יתר מירה אברהמי 17/11/16 17:07
נדהם
היי מולי,
מצאתי את עצמי לאחרונה ממש מותשת ורוצה לישון לאחר אימון של 6 ק"מ ריצה + אימון משקולות
אני בת 47 ללא בעיות בריאות ומתאמנת לא מעט שנים.
יש משהו שהיית ממליץ לבדוק?
יש מקום מקום לדאוג ?
אשמח לשמוע תגובה שלך בתודה מראש, מירה
שנת חורף מולי, מנהל הפורום 29/11/16 15:48
שלום מירה,
האם חל איזה שהוא שינוי באורח חייך לאחרונה?
האם את ישנה פחות שעות?
האם התזונה תקינה?
בנוסף, הייתי מבצע בדיקות דם שגרתיות אם לא ביצעת לאחרונה.
בברכה,
מולי
עליה באחוזי שומן אנונימית 16/11/16 16:05


שלום.. התחלתי להתאמן לפני כחודש ואני דואגת להתאמן 3-4 פעמים בשבוע. עשיתי מדידות עם המאמן בהתחלה וראינו שאחוז השומן שלי גבוה יחסית ומסת השריר שלי נמוכה ולכן בנינו תוכנית אימונים אשר כולל היקר עבודה במכשירים ומשקולות ומדי פעם אני גם רצה או הולכת בשביל לשלב גם אירובי. אני בת עשרים, אני דואגת גם לאכול נכון ובריא וללא פחמימות מיותרות. חשבתי שאני עושה הכל נכון וכמו שצריך אבל כשמדדתי שוב לפני כמה ימים ראינו שאחוז השומן שלי עלה ומסת השריר שלי ירדה! איך זה הגיוני ?? יש איזשהו הסבר רפואי לכך?? המאמן שלי אמר שזה פעם ראשונה שזה קורה למתאמנת אצלו..
סטנדרט מדידה מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:30
שלום רב,
איני יודע כיצד בוצעו המדידות ועל פי איזה סטנדרט. המדד המהימן ביותר מתקבל באמצעות בדיקה בשיטת DEXA - מכשיר המשמש לבדיקת צפיפות עצם.
בדיקה בשיטות אחרות לא תמיד מהימנה ועלולה להראות סטיות רבות.
מה שחשוב זה לראות שיפור ברמת הביצוע שלך ובהרגשה ולאו דווקא באחוז לפה או לשם במדדי הרכב הגוף
מולי
בעיה חשמלית בלב במאמץ שיא מוריה 13/11/16 23:28
שחקנית בליגת כדורסל, בבדיקת מאמץ התגלתה חריגה חשמלית וכן בוצע הולטר 24 שעות כולל בזמן משחק, והתגלתה חריגה רק בזמן המשחק.
מעוניינת ביעוץ לאפשרויות טיפול, בבקשה שלח פרטי קשר
ייעוץ רפואי מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:23
שלום מוריה,
מי שיכול לייעץ בנושא זה הוא קרדיולוג. האם השביתו אותה מפעילות?
בברכה,
מולי
תרגיל מתח אורן 13/11/16 21:11
אני רוצה לעשות אימונים בבית, גם עם מתח. הבעייה שאין לי מתח ואין לי אפשרות למתח בבית.
האם יש תרגיל אחר שאפשר לעשות בבית שעובדים על השרירים שהמתח עובד?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:22
שלום אורן,
אני מציע שתבדוק בפורום חדרי הכושר, שם ישמחו לעזור לך.
בברכה,
מולי
אירובי ומסת שריר אריק 13/11/16 10:45
מולי שלום,

האם יש סכנת איבוד מסת שריר בזמן ביצוע אירובי? אם כן-באיזה פרמטרים? (זמן, דופק, עוד?) אם זה ספציפי למתאמן, איך אדע שאני לא גורם לכך?
תודה,
זהירות אין סכנה מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:21
שלום אריק,
למה שתגרום לירידה במסת השריר בזמן או לאחר ביצוע אירובי? אם תגזים באימון, לא תאכל נכון ולא תתאושש סביר להניח שתפגע באפקט האימון ואפילו תסתכן בפציעות, מחלות ו\או באימון יתר.
אם אתה מקפיד על מסגרת אימון מסודרת, על ויסות עומסים, על תזונה מותאמת ועל שינה ומנוחה אין לך מה לחשוש.
בברכה,
מולי
לא הבנת אותי...... דינה 02/11/16 22:56
היום אני רצתי בבוקר בחוץ אחרי 5 דקות לא יכולתי להמשיך...

אחר כך רצתי בחדר כושר 10 קמ על ההליכון ב9.00 קמש . ב65 דקות !!!

איך זה יכול להיות? איך אתה מסביר את זה?

האם בגלל שהנעלי ספורט שלי הן לא נעלי ריצה והן שטוחות בלי בולם זעזועים ובלי ריפוד זה משפיע?

יש לציין שמהריצות בהליכון 10 קמ נהיה לי דלקת חריפה בגיד בקרסול! שהביא אותי לזריקות קורטיזון אצל אורטופד. אני מתה מכאבים ברגל זרמים בקרסול עיקצוצים כמו שאני דורכת על מסמרים קשה לי לדרוך.

האם זה כל זה בגלל הנעלי ספורט?
שינה ואימון כוח שמעון 01/11/16 18:51
שלום רציתי לדעת אם באימון משקולות שעושים ובלילה לאחר מכן ישנים קצת שעות האם זה פוגם בתהליך הגדילה והעלייה במסת השריר או שזה לא קריטי?
צריך לישון על זה מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:13
שלום רב,
אם מדובר במשהו חד פעמי סביר להניח שלא תהיה בעיה, הרי השריר לא "גדל" מייד לאחר האימון. אם באופן קבוע אתה ישן מעט שעות זה עלול להיות משמעותי ולפגום בהתאוששות שלך.
מולי
  10   [11-20]...[221-224]
24.2.17 יום פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן