חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

יעוץ תכנית אימון אנונימי 18/09/16 14:29
אני מתאמן שנה וחצי בריצות 7 ק"מ. האימון שלי הוא: יום כן, שלושה ימים מנוחה. וכו.. אני עושה כך כדי לא להפצע, כרגע אני מעוניין להעלות את הקילומטרים ובנוסף לשלב אופנים. אני אוכל מסודר ובריא, ישן 6 שעות בלילה לפחות,תוכל בבקשה לבנות לי אימון שמשלב את שניהם?
תוכנית אימונים מולי, מנהל הפורום 27/09/16 15:23
שלום,
תוכנית אימונים בונים לאחר מפגש עם המתאמן ובירור מספר משתנים.
אתה מוזמן להתקשר למרכז לרפואת ספורט בוינגייט ולבקש לקבוע תור לייעוץ לאחר בדיקת יכולות - 09-8639400
מולי
10 קילומטר בזמנים שונים מאיה 15/09/16 08:40
מה ההבדל בין שריפת קלוריות כלומר כמות הקלוריות שנשרפות בין

ריצה 8 קמש למשך 70 דקות - 10 קילומטר.

לבריצה 11 קמש 40 דקות - 10 קילומטר

האם ככל שרצים מהר יותר כך שורפים יותר קלוריות למרות שמספר הקילומטר זהה?

המהירות אינה משנה איציק 19/09/16 12:34
בקירוב טוב מס'' הקלוריות הנשפרפות תלוי במרחק הריצה ובמשקל הגוף (בערך קלוריה לק"ג לק"מ) כלומר את תשרפי את משקל הגוף שלך * 10 בכל אחת מהאפשרויות.
פיברומיאלגיה וספורט נתי נתנזון 14/09/16 15:08
שלום רב , לפני כשלושה חודשים אובחנתי עם פיברומיאלגיה האם יש מישהו שעוסק בנושא הזה ?
האם זה אתי לקש שם ?
ייעוץ לפעילות גופנית מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:30
שלום רב,
ניתן לפנות למרכז לרפואת ספורט לקבלת ייעוץ קליני והכוונה לפעילות גופנית. במרכז אין עוסקים בייעוץ ספציפי לאבחנה הקלינית שקיבלת.
בברכה,
מולי
מישהו עונה בכלל בפורום הזה??? אני 07/09/16 11:26
שלחתי שאלות ואין תגובה..
הפורום היה בחופשה וכעת חזר לתפקוד מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:28
שאלה חשובה! יובל 05/09/16 23:16
אני בן 20, מטר 80 שוקל סביבות 75 קילוגרם.
התחלתי להתאמן בצורה אינטסיבית יחסית לצבא לפני שלוש וחצי שנים (בעיקר ריצות, כוח משקל גוף) ומאז המשכתי להתאמן בסוגי ספורט מגוונים ( תלוי בתקופה ובמשאבים שהיו ברשותי), חדר כושר כושר, שחייה וכו''. שמתי לב שההשתפרות שלי איטית יחסית לאנשים שהתאמנתי וכי הכושר שלי "מתאפס" מהר, למרות התמדה ועבודה קשה.
בשנה האחרונה התגייסתי ליחידה מיוחדת, ולמרות האימונים האינטנסיביים שם, הכושר שלי עדיין משתפר נורא לאט, ולהיפך, במדידות מסויימות הוא יורד, בזמן שהכושר של חבריי לצוות עולה ועולה והם תופסים מעין "פער" עליי.
לאחרונה שברתי את הקרסול ולכן אני בהמתנה של חצי שנה עד למחזור הבא של היחידה ורציתי לנצל את הזמן הזה כדי לבנות כושר נכון.
רציתי לשאול למה הכושר שלי משתפר כל כך לאט, האם יש משהו שאני יכול לעשות מעבר לאימונים ולתזונה נכונה?
יש לציין שאני אדם לא אתלת בבסיס, ועד שהתחלתי להתאמן הייתי שמנמן. אני מקפיד על תזונה נכונה ואורח חיים בריא ( ממעיט באלכוהול, ממתקים וכו'') מה אני יכול לעשות?
קצב אישי ותכונות מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:27
שלום יובל,
לכל אדם תכונות פיזיולוגיות שונות ומכאן גם פוטנציאל שונה לביצועים גופניים.
תוכנית אימונים צריכה לקחת בחשבון את כל המשתנים ולהיות מותאמת ליכולות שלך ולקצב ההתקדמות שלך.
לעיתים אימונים קשים מידי אינם תורמים לשיפור, נהפוך הוא.
כדי לבנות לך תוכנית מותאמת אישית אתה צריך ייעוץ אישי שיסתמך על מבדק פיסיולוגי כמו מבדק סף חומצת חלב.
מבדק מסוג זה ניתן לבצע במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט - 09-8639400
מולי
להתאמן פתאום עכשיו דנה 05/09/16 14:54
בת 38, שוקלת 60 גובה 1.70 לא עשיתי ממש ספורט בחיים , רוצה להתחיל להתאמן.. האם אני צריכה התאמה אישית , כי שמתי לב שלפני שבועיים התחלתי להתאמן אימונים ליירכים מהאינטרנט בבית וזה היה לי ממש ממש קשה והמשכתי אבל יש לי כאב קל בברך והרגשתי שאחרי אימון קצר זה יותר כואב לי באזור הברך.
מעניין אותי לדעת,
א. האם בגלל ששנים לא התאמנתי ועקב גילי אני צריכה לגשת למישהו שיכין לי תוכנית אימון ?כי זה לא קל להתאמן אחרי שנים שלא מתאמנים או עושים משהו
ב. האם יש ספורט שמתאים למי שרק מתחיל להתאמן?
ג. מה אתה מציע כדי להתחיל אימונים למי שלא התאמן מזמן מזמן אם בכלל כדי שיתחיל שגרת אימונים שמתאימה ללא סבל מיותר
כך לפתע פתאום מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:36
שלום דנה,
אימון גופני הוא בחזקת תרופה שדורשת מרשם ובו המינון המומלץ.
התאמת התרגילים, המינון, דרגות הקושי והכמויות דורשת מומחיות ולכן אין זה נכון להתחיל להתאמן ללא קבלת הדרכה מקצועית.
אני ממליץ לך לפנות לקבוצות אימון בסטודיו או בפארק או להתקשר עם מאמן\ת אישי כדי שיבנה עבורך סרגל מאמצים מוכוון ונכון עבורך.
בברכה,
מולי
פעילות ספורט אינטנסיבית - ילד בן 11 לילך 03/09/16 21:40
ערב טוב,
בני בן 11, מתאמן מזה 6 שנים בחוג כדורסל והשנה התקבל לליגה - דבר הדורש בשלב זה 2 אימונים+משחק בשבוע.
בנוסף - החל משנה שעברה משחק בליגה בכדורגל.
השנה נוצר מצב שיוכל להמשיך בשתי הליגות במקביל (בשנה הבאה יצטרך לבחור בין שני הענפים - אך השנה עוד מתאפשרת פעילות במקביל) .
הבעיה היא שהעצימות בשני התחומים עלתה - ואם ימשיך בשתי הליגות יתאמן אימונים אינטנסיביים/ישחק 6 ימים ברציפות (א''-ו'' ) אימון/משחק של כשעתיים. אשמח לשמוע את חוות דעתך בנושא-האם יש מניעה, דגשים מיוחדים,..
תודה רבה :)
לילך
אינו פוסח על שני הסעיפים מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:40
שלום לילך,
בעקרון אין מניעה שילד יהיה פעיל בכל יום אבל זה בתנאי שהאימונים מווסתים ומותאמים לצרכים שלו! ברגע שיש עירוב של שתי מסגרות ברור לכול שאין תיאום ומערך העומסים עלול להיות מוגזם.
בגיל הזה חשובה הבנייה הגופנית ולא המשחק עצמו ואני לא בטוח שזה מה שהוא יקבל...
מולי
דברי עם המדריכים שלו איציק 19/09/16 12:38
כדאי שהמאמנים יידעו אחד מהשני ויוכלו לגבש מדיניות משותפת בעיקר בתחומי הכושר הגופני. מאחר וככל הנראה יש עוד ילדים באותו מצב, אולי כדאי שכמה הורים ייזמו פגישה משותפת עם שני המאמנים ליצירת התיאום הנחוץ.
היפטרופיה תום 29/08/16 11:35
שלום מולי
כידוע כדי לעבוד על מסה ישלעבוד בטווח של 6-20 חזרות ורציתי לשאול אם יש בזה מין האמת שספורטאים שנוטלים סטרואידים כמו בודיבלדרים יעבדו בטווח חזרות גבוה הכוונה לכוון 15 או 20
בגדול שאלתי היא אם יש להתחשב באם המתאמן נוטל סטרואידים בבחירת מספר החזרות באימון של מסה?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:42
שלום תום,
אנחנו לא עוסקים כאן בהמלצות לשימוש בחומרים אסורים ולא בענייני פיתוח גוף.
אני מציע שתנסה בפורום חדרי כושר.
בהצלחה
מולי
אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות? לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה ע חנה 26/08/16 19:55

עשיתי 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק!!!

= זה ממש לאט! אני לא מצליחה לעשות 10 קילומר ב-40-50 דקות כמו כולם!
אפילו בשעה אף פעם לא סיימתי 10 ק"מ.
הלכתי 6 קמ"ש ורצתי 8.5 קמ"ש. לא יכלתי לרוץ 9 קמ"ש כמו שפעם רצתי!
70 דקות זה אכזבה.

לאחר מכן נכנסתי לחוג עיצוב = החוג היה קל לא קשה - חימום מתיחות קצת משקוליות תרגילי ידיים, מזרן רגליים, ישבן ,בטן. לא הרגשתי שעבדתי בכלל!!!
זה היה שיעור קל!

ואז נכנסתי לספינינג = לא עשיתי עומסים גבוהים, לא פידלתי חזק וקשה. בהתחלה עומס קל ורק בחצי שעה אחרונה עליתי בעומס.

אז בסך הכל הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

ולאחר מכן לא תאמין איזה אסון קרה - עליתי 2 קילו במשקל מהבוקר=

אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות?

לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה עוד במשקל ומשמינה עוד!!!

זה אומר שכל ה-3 שעות שהתאמנתי היו לשווא?

האם זה נחשב לאימון כושר?
האם זה נחשב לאימון? דקלה 22/08/16 07:43
עשיתי היום 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק
ואז חוג עיצוב
ואז ספינינג

הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

האם זה נחשב לאימון? האם שרפתי יותר מ-200 קלוריות היום בכושר?
מה פתאום זה לא אימון ז 22/08/16 11:40
זה שקול לאכילת 20 קרטונים של גלידה ועוד מלוואח. לא רק שלא שרפת אף קלוריה גם העלית במשקל. הגוף שלך שונה מכל שאר בני האדם, למרבה הצער.
מקווה שעזרתי!
האם בשביל שיפור יכולת אירובית קובי קובי 19/08/16 14:42
עדיף לעשות אימונים משולבים של כוח וקרדיו ביחד, או אך ורק קרדיו?

אני שואל ספציפית על אימון אופניים.
האם כדאי לחזק את השרירים כדי לשפר את היציבה ולהפחית במאמץ הנדרש, או שאולי שרירים מכבידים על הגוף ועדיף להתמקד רק באימונים אירוביים?

תודה!
מה המטרה? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:45
שלום קובי,
האם אתה רוכב אופניים? בעיקרון יש להפריד בין האימון האירובי לאימון ההתנגדות, מינימום 3 שעות.
חיזוק ותרגול שרירי ליבה ניתן לביצוע גם כחימום לאימון
בברכה,
מולי
מולי אפשטיין במשחקים האולימפיים בריו Rafi, מנהל הפורום 15/08/16 15:06
שם הוא נותן פרשנות לענף האתלטיקה. כל השואלים מתבקשים להתאזר בסבלנות עד לקבלת מענה עם שובו
קפיצות שרירים אורן 14/08/16 18:56
לפני חצי שנה התחלתי להתאמן, התאמנתי כל יום והשתדלתי לאכול הרבה חלבון.
בחודש האחרון לא התאמנתי בכלל, והתחילו לי קפיצות של שרירים בשריר ביד ימין השריר האחרון וברגל שמאל בירך בשריר הקדמי של הרגל.
זה התחיל לי לפני שבוע בערך, אבל זה לא משהו קבוע...בשבוע הזה זה הופיע לי אולי שלוש פעמים, היום ועוד פעמיים שבכל אחת מהפעמים זה היה פעם ברגל ופעם ביד.
השרירים קופצים בזמן מנוחה אני כבר חודש לא מתאמן, אני רואה טלוויזיה ופתאום השריר קופץ.
אני כבר לא אוכל את רמת החלבונים שאכלתי כשהתאמנתי.
האם הקפיצות קשורות להפסקת האימון או שזה יכול לנבוע ממקור אחר?
תודה
מה הוא קופץ? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:47
שלום אורן,
האם התופעה נמשכת? האם חזרת להתאמן?
מולי
עזרה ממולי מאי 10/08/16 08:29
היי מולי.אם תוכל לעשות לי רגע סדר בנושא הזרמת דם וכיווץ דם. לדוגמא אחרי משחק כדורגל קשה עם הרבה מכות וקרעים, אנחנו רוצים לצמצם את זרימת הדם ולכן חלק נכנסים לאמבט קרח.יש כאלה שאומרים שהכי טוב זה עיסוי עם גליל קצף אחרי משחק, אבל עיסוי שכזה גורם גם להזרים דם. פעולה הפוכה ממה שאנחנו רוצים אחרי משחק עצים וקשה .מה באמת נכון?
אט זורם הנחל מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:50
שלום מאי,
אם חווית טראומות ונזק כתוצאה מחבלה, מכות, נפילות - עדיף אמבט מים קרים.
ברוטינה - פעילות שחרור. את עיסוי הרקמות העמוק עם הגליל אפשר בעיקר בהכנה לאימון ולעיתים גם בסיומו, בתנאי שלא היה עצים.
מולי
קריאטין אסף 09/08/16 19:09
שלום רב,
האם צריכה של קריאטין מידי יום בכמות של 5 גר'' ליום בקרב בן 18 בריא המתאמן באופן איטנסיבי מידי יום באימון משקולות יכולה להזיק לבריאות?
בבדיקות דם שבוצעו לאחרונה :
UREA 48
creatinine 1.03
תודה רבה.
ייעוץ של תזונאי ספורט מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:51
שלום אסף,
מומלץ לבדוק בפורום תזונת ספורט
בהצלחה
מולי
  10   [11-20]...[221-223]
8.2.17 ערב פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן