חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות? לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה ע חנה 26/08/16 19:55

עשיתי 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק!!!

= זה ממש לאט! אני לא מצליחה לעשות 10 קילומר ב-40-50 דקות כמו כולם!
אפילו בשעה אף פעם לא סיימתי 10 ק"מ.
הלכתי 6 קמ"ש ורצתי 8.5 קמ"ש. לא יכלתי לרוץ 9 קמ"ש כמו שפעם רצתי!
70 דקות זה אכזבה.

לאחר מכן נכנסתי לחוג עיצוב = החוג היה קל לא קשה - חימום מתיחות קצת משקוליות תרגילי ידיים, מזרן רגליים, ישבן ,בטן. לא הרגשתי שעבדתי בכלל!!!
זה היה שיעור קל!

ואז נכנסתי לספינינג = לא עשיתי עומסים גבוהים, לא פידלתי חזק וקשה. בהתחלה עומס קל ורק בחצי שעה אחרונה עליתי בעומס.

אז בסך הכל הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

ולאחר מכן לא תאמין איזה אסון קרה - עליתי 2 קילו במשקל מהבוקר=

אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות?

לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה עוד במשקל ומשמינה עוד!!!

זה אומר שכל ה-3 שעות שהתאמנתי היו לשווא?

האם זה נחשב לאימון כושר?
האם זה נחשב לאימון? דקלה 22/08/16 07:43
עשיתי היום 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק
ואז חוג עיצוב
ואז ספינינג

הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

האם זה נחשב לאימון? האם שרפתי יותר מ-200 קלוריות היום בכושר?
מה פתאום זה לא אימון ז 22/08/16 11:40
זה שקול לאכילת 20 קרטונים של גלידה ועוד מלוואח. לא רק שלא שרפת אף קלוריה גם העלית במשקל. הגוף שלך שונה מכל שאר בני האדם, למרבה הצער.
מקווה שעזרתי!
האם בשביל שיפור יכולת אירובית קובי קובי 19/08/16 14:42
עדיף לעשות אימונים משולבים של כוח וקרדיו ביחד, או אך ורק קרדיו?

אני שואל ספציפית על אימון אופניים.
האם כדאי לחזק את השרירים כדי לשפר את היציבה ולהפחית במאמץ הנדרש, או שאולי שרירים מכבידים על הגוף ועדיף להתמקד רק באימונים אירוביים?

תודה!
מה המטרה? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:45
שלום קובי,
האם אתה רוכב אופניים? בעיקרון יש להפריד בין האימון האירובי לאימון ההתנגדות, מינימום 3 שעות.
חיזוק ותרגול שרירי ליבה ניתן לביצוע גם כחימום לאימון
בברכה,
מולי
מולי אפשטיין במשחקים האולימפיים בריו Rafi, מנהל הפורום 15/08/16 15:06
שם הוא נותן פרשנות לענף האתלטיקה. כל השואלים מתבקשים להתאזר בסבלנות עד לקבלת מענה עם שובו
קפיצות שרירים אורן 14/08/16 18:56
לפני חצי שנה התחלתי להתאמן, התאמנתי כל יום והשתדלתי לאכול הרבה חלבון.
בחודש האחרון לא התאמנתי בכלל, והתחילו לי קפיצות של שרירים בשריר ביד ימין השריר האחרון וברגל שמאל בירך בשריר הקדמי של הרגל.
זה התחיל לי לפני שבוע בערך, אבל זה לא משהו קבוע...בשבוע הזה זה הופיע לי אולי שלוש פעמים, היום ועוד פעמיים שבכל אחת מהפעמים זה היה פעם ברגל ופעם ביד.
השרירים קופצים בזמן מנוחה אני כבר חודש לא מתאמן, אני רואה טלוויזיה ופתאום השריר קופץ.
אני כבר לא אוכל את רמת החלבונים שאכלתי כשהתאמנתי.
האם הקפיצות קשורות להפסקת האימון או שזה יכול לנבוע ממקור אחר?
תודה
מה הוא קופץ? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:47
שלום אורן,
האם התופעה נמשכת? האם חזרת להתאמן?
מולי
עזרה ממולי מאי 10/08/16 08:29
היי מולי.אם תוכל לעשות לי רגע סדר בנושא הזרמת דם וכיווץ דם. לדוגמא אחרי משחק כדורגל קשה עם הרבה מכות וקרעים, אנחנו רוצים לצמצם את זרימת הדם ולכן חלק נכנסים לאמבט קרח.יש כאלה שאומרים שהכי טוב זה עיסוי עם גליל קצף אחרי משחק, אבל עיסוי שכזה גורם גם להזרים דם. פעולה הפוכה ממה שאנחנו רוצים אחרי משחק עצים וקשה .מה באמת נכון?
אט זורם הנחל מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:50
שלום מאי,
אם חווית טראומות ונזק כתוצאה מחבלה, מכות, נפילות - עדיף אמבט מים קרים.
ברוטינה - פעילות שחרור. את עיסוי הרקמות העמוק עם הגליל אפשר בעיקר בהכנה לאימון ולעיתים גם בסיומו, בתנאי שלא היה עצים.
מולי
קריאטין אסף 09/08/16 19:09
שלום רב,
האם צריכה של קריאטין מידי יום בכמות של 5 גר'' ליום בקרב בן 18 בריא המתאמן באופן איטנסיבי מידי יום באימון משקולות יכולה להזיק לבריאות?
בבדיקות דם שבוצעו לאחרונה :
UREA 48
creatinine 1.03
תודה רבה.
ייעוץ של תזונאי ספורט מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:51
שלום אסף,
מומלץ לבדוק בפורום תזונת ספורט
בהצלחה
מולי
עזרה בבקשה! אני 06/08/16 11:14
אני בת 16 ואני מתעמלת בהתעמלות קרקע 3-4 פעמים בשבוע (כולל כושר) ועושה מדי פעם ריצות והכל.. מקפידה על אוכל בריא ללא ממתקים והולכת ברגל לא מעט.. לאט לאט התחטבתי קצת בבטן וקצת ברגליים ובידיים אבל יש משהו שמאוד מפריע, סוג של הצטברות בבטן התחתונה, שם היא לא מתחטבת ויש צמיג שומן של ממש לעומת הבטן העליונה ששם יש לי קוביות.. אני עושה המון תרגילי כושר לבטן ואני לא יודעת אם יש משהו ספציפי לבטן התחתונה? אשמח להכוונה ועזרה!
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:52
שלום רב,
אנא פני לפורום התזונה
מולי
עזרה בבקשה חלי 30/07/16 15:20
היי, מישהו יודע איפה ניתן להשיג נעלי ריצה במידות קטנות? 34 33? מידת הנעליים שלי פיצית ואני מתאמנת עם נעלי ילדים שכנראה לא ממש מותאמות לספורט.
תודה לעוזרים
יש דבר שנקרא גוגל גברת זוזו סגן מנהל הפורום 22/08/16 11:44
תנסי פעם, אולי תמצאי מי יודי
לאתגר את הגוף בתיה 29/07/16 00:07
שלום! לפני שנה התחלתי להתאמן בשיעורי סטודיו... עיצוב פילאטיס אירובי וזומבה ... התמכרתי! כיום ברב הימים המהלך השבוע אני מוצאת את עצמי עושה שיעורים בבוקר ובערב מעל 5 ועדיין רעבה לעוד... לא יכולה לומר שנהייתי ספורטאית או חזקה מספיק ... השרירים נתפסים לי אחרי אימונים ברמת קושי גבוהה יותר וקשה לי לחשוב שאצטרך להמתין עד שישתחררו כי למחרת אני רוצה לעשות עוד שיעורים... יש דרך לשחרר שרירים תפוסים חוץ ממתיחות ?
נזק אפשרי לעמוד שדרה מפילאטיס רצפה הילה גבעוני דיאטנית קלינית 27/07/16 10:28
שלום רב,
הנני מתעמלת כ-8 שנים בפילאטיס רצפה.
בשבועים האחרונים החל כאב באמצע עמוד שדרה עד לצורך בטיפול תרופתי להקלה (ארקוקסיה).הרופאה אסרה עלי המשך פעילות ושלחה לבירור אוטופדי כולל סי.טי אותו אבצע הערב.
שוחחתי אתמול עם מאמן ריצה שאומר שתנועות כמו גשר,פיתולים עמוד שדרה וכפיפות בטן מזיקים לחוליות כי אינם טבעיים לגב.
האם נכון?
הליכון ביתי רותי 26/07/16 22:21
שלום
מחפשת המלצות להליכון ביתי, משהו הולם שייתן תמורה למחיר. אם זה לא המקום - אשמח לקבל הפניה למקורות אחרים,
כמו כן, אשמח לשמוע על חנויות מומלצות.

תודה רבה!!
ריצה רותי 26/07/16 15:13
היום בשעה עשרה לארבע הייתי בהליכון בחדר כושר הלכתי מהירות 6.00 הרגשתי שאני בחיים לא אצליח לרוץ

ופתאום בשעה 16:00 ניסיתי לרוץ! על מהירות 9.00 .

היה סיוט סיוט קשה כאילו הגוף לא יעמוד בזה בחיים!!!

סבל בלתי יתואר!!!

פתאום המשכתי לרוץ על מהירות 9.00 בלי הפסקה עד שעה 17:00 רצתי שעה רצוף!!!

כשעצרתי בשעה 17:00 אז ראיתי קילומטר 10.00 בדיוק! בשעה!!!

מה זה אומר???

10 קילומטר בשעה זה טוב??? בחיים לא רצתי מטר אחד!!!

תמיד אני חושבת שאין לי כושר בכלל!!!

מה זה אומר על הכושר 10 קילומטר ריצה מהירות 9.00 בשעה???

שרפתי 100 קלוריות???

היום עשיתי טעויות נוראיות באכילה.. אכלתי בבוקר 2 פיתות ובלוק חלבה חצי קילו ובורקסים ורוגלעך וקופסת עוגיות!!! ממש בא למות!!! עשיתי טעות טעות!!! אכלתי בטח היום 100000 קלוריות. מהבוקר עליתי 3 קילו במשקל!!!

נשבעת שאני רוצה לאכול בריא ממש יש לי מחלת בצקים מתה על חלבה יכולה לסיים קילו חלבה ! מתה על רוגלעך! ועל גחנון הכי טעים בעולם!!!
מה לעשות עם המחלת בצקים???

ואיך רצתי היום שעה שלמה???

לפני שבוע רצתי דקה ולא יכלתי לנשום והפסקתי ישר!!!
ריצה 10 ק"מ בשעה רותי 26/07/16 15:09
היום בשעה עשרה לארבע הייתי בהליכון בחדר כושר הלכתי מהירות 6.00 הרגשתי שאני בחיים לא אצליח לרוץ ופתאום אכחבשעה 16:00 ניסיתי לרוץ! על מהירות 9.00 . היה סיוט סיוט קשה כאילו הגוף לא יעמוד בזה בחיים!!! סבל בלתי יתואר!!! פתאום המשכתי לרוץ על מהירות 9.00 בלי הפסקה עד שעה 17:00 רצתי שעה רצוף!!! כשעצרתי בשעה 17:00 אז ראיתי קילומטר 10.00 בדיוק! בשעה!!! מה זה אומר??? 10 קילומטר בשעה זה טוב??? בחיים לא רצתי מטר אחד!!!
תמיד אני חושבת שאין לי כושר בכלל!!!
מה זה אומר על הכושר 10 קילומטר ריצה מהירות 9.00 בשעה??? שרפתי 100 קלוריות???

היום עשיתי טעויות נוראיות באכילה.. אכלתי בבוקר 2 פיתות ובלוק חלבה חצי קילו ובורקסים ורוגלעך וקופסת עוגיות!!! ממש בא למות!!! עשיתי טעות טעות!!! אכלתי בטח היום 100000 קלוריות. מהבוקר עליתי 3 קילו במשקל!!!

נשבעת שאני רוצה לאכול בריא ממש יש לי מחלת בצקים מתה על חלבה יכולה לסיים קילו חלבה ! מתה על רוגלעך! ועל גחנון הכי טעים בעולם!!!
מה לעשות עם המחלת בצקים???

ואיך רצתי היום שעה שלמה???

לפני שבוע רצתי דקה ולא יכלתי לנשום והפסקתי ישר!!!
גברת מאיזה בית משוגעים ברחת זוזו סגן מנהל הפורום 21/08/16 18:15
יש פורומים יותר מתאימים לשאלות כמו שלך
חישוב טווחי דופק דן 25/07/16 19:14
שלום רב, אני מתחיל להתאמן עם מד דופק, רץ ורוכב הרבה שנים. למדתי כי מקובל לחלק את טווחי הדופק ל-5 אזורים כשלכל אחד אפקט אחר. נתקלתי בשתי דרכים לחשב טווחי הדופק, ואני לא מצליח למצוא מה הדרך הנכונה יותר. השיטה הראשונה היא אחוזים מהדופק המקסימלי, והשיטה השניה היא אחוזים מרזרבת הדופק (דופק מקסימלי פחות דופק מנוחה). שיטת karvonen. ברור שעדיף לעשות בדיקה ולמצוא את האזורים האינדיבידואליים, אבל מבין שתי השיטות, מה יותר נכון? בכל מאמר או מחשבון באינטרנט, הם משתמשים לחלופין בזו או בזו. וכמובן שזה יוצר מספרים אחרים לגמרי.
תודה רבה.
טווחים וגבולות מולי, מנהל הפורום 26/07/16 13:58
שלום דן,
לטעמי יותר נכון לחלק את הטווחים על פי הדופק שלך בסף חומצת החלב. הדופק בסף מהווה את נקודת הייחוס 100% ואז מחשבים את הערכים מתחת ומעל.
אני מצרף לך קישור -
http://home.trainingpeaks.com/blog/article/joe-friel-s-quick-guide-to-setting-zones
מולי
  10   [11-20]...[221-224]
24.2.17 יום פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן