חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

כדורגל למבוגרים יניב 21/06/16 12:22
שלום האם יש קבוצה או חוג כלשהו של כדורגל לבני 60+?
אשמח לדעת גם טל 19/07/16 16:54
האם יש חוג כדורגל לבני 60+
תודה
ריצה כל יום שמוליק 15/06/16 12:00
למולי!
בן 35 רץ מזה כ8 שנים כ10 קמ יום יום למען הכייף שלי בלבד ויום אחד מנוחה לאחר הריצה אוכל שני גביעי יוגורט עם גרנולה אני עושה קצת מתיחות שכיבות שמיכה כמה סטים ופלאנק! רציתי לדעת מה דעתך על כמות הריצה שלי?ועוד שאלה אני רוצה לרכוש מולטי טריינר מקצועי כדי להעלות קצת מסת שריר מה דעתך בנידון,ואל תגיד חדר כושר כי אני לא סובל חדרי כושר, ואיזה מולטי טריינר מומלץ?! בתודה
פעולת השריר הדר 09/06/16 02:40
שלום
שאלה ממש בסיסית-בפעולת השריר-הייצור של ATP עפ הבנתי היא ע"י סוכר וחמצן,כששריר גדל זה אומר שיש לו יותר סוכר?
למה בכלל שריר מתעייף,למה הגוף לא יכול לתת לא סוכר כמה שהוא רוצה ללא הפסקה ואז לא תהיה התעייפות.
תודה
גליקוגן והתעייפות סבטלנה ונטשה האחיות לבית פיק 10/06/16 01:46
שריר מורכב מחלבון ( אקטין ומיוזין ועוד) וממאגרי גליקוגן הנאגרים עם מים בשרירים .. לפי מה שאני יודע גם מאגרי שומן ישנם ייחודיים לניצול שרירי .
אז ששריר גדל בעקבות אימון אז גדלה כמות החלבונים כלומר היחידות המתכווצות וגם מאגרי הגליקוגן גדלים.

שריר מתעייף בגלל הרבה סיבות, בגלל הצטברות של חומצת חלב, שינוי חומציות , עייפות עצבית כלומר שינוי או חוסר במולכים עצביים המתווכים בכיווץ השריר, וגם עייפות הנובעת מדלדול של ATP . בזמן מנוחה בין הסטים האנרגיה מתחדשת, תוצרי לוואי וחומצת חלב מתפנה והעייפות חולפת , וטוב שכך :-)
מותר או לאו? נטלי 05/06/16 17:02
שלום רב
אני בת 40 ורוצה להתחיל להתאמן באופן רציני יותר ....בתאריך 4/2015 עברתיMRI מח ועמש"צ...נמצא בגובה C4-C5 בלט דיסק קל, C6-C7 נמצא בלט דיסק קל,המנגיומה בגוף חוליה C7 ...שאלתי את הרופא משפחה האם יש איזו שהי קונטראינדיקציה ללכת לחדר כושר או אימון אישי והיא אמרה שאיננה יודעת...התור לאורטופד הוא בעוד 5 חוד....
1.האם ישנה הגבלה לעשות ספורט מכל סוג שהוא כאשר יש בלט דיסק?
2. האם בעקבות הספורט בלט דיסק יכול להחמיר?
3. האם מאמני כושר לא מבינים ויודעים איזה סוג אימון לעשות כדי לא לפגוע בשום דבר?

אודה לך מאוד על תשובתך
בכבוד רב
נטלי
שמירה על כושר קיים גכדגכ 05/06/16 09:47
שלום אני בן 47 במצב אירובי טוב. בריא. מתאמן כבר 5-6 שנים בריצה.

מתאמן לפי תכנית מסודרת לתחרויות של 10 קמ
התכנית היא של 12 שבועות שבסופה 3 שבועות מנוחה אקטיבית.

התכנית היא בממוצע של 80 קמ בשבוע

מתחרה בעיקר בתחרויות של 10 קמ.
כיום יכול לרוץ 10 קמ ב 42 דקות.

שאלתי היא בכמה אחוזים אני יכול לקצץ את הנפחים אם אני רק רוצה לשמר את יכולותי ב 10 קמ (את האינטרוולים אמשיך לעשות כרגיל)

תודה
מולי האם אתה מקבל באופן פרטי? אלי 27/05/16 21:11
אני מנסה להשתקם מפגיעות בברכיים ורציתי לשאול האם אתה נותן שירות של שיקום מפציעות שכאלה
תודה מראש
אימון אישי מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:48
שלום אלי,
איני נותן שירות מסוג זה. מומלץ לפנות לפיזיותרפיסטים שמתמחים בשיקום מפציעות ספורט.
בברכה,
מולי
שאלה רונית 27/05/16 14:30
הי מולי.
שאלה
לאחרונה התגלה לי חשד לנוירופתולוגיה גנטית.
תוך כדי אימונים נהיה לי לחץ כמו כאב חד בגב תחתון צד ימין (איפה שה2 גומות האלה:/) בהקרנה לעמוד שדרה . אני לא יודעת לזהותמה מקור הכטב ומה המשמעות שלו.האם זה מהנוירופ..שגילו או חס וחלילה פצעתי תעצמי באימון..
למי הית ממליץ לפנות מאחר ויש את הנוירופ. פיזיוטר אומר שזה לא התחום שלו..נוירולוג מבחינתו שלח לבדיקה גנטית .אני ממתינה לתור כבר חודשיים. ללא אימונים יגבר ירידה במסת השריר? אודה להכוונה
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:46
שלום רונית,
אנא העלי את השאלה הזו בפורום פציעות ספורט ואני מקווה שתועכלי לקבל הכוונה.
החלמה מהירה!
מולי
למה לאחר חשיפה לשמש אני מרגיש תחושת הקלה ב 26/05/16 17:20
השרירים משתחררים ויש תחושה קלילה יותר.
שאין שמש זה לא אותו דבר.
מעונן חלקית מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:43
חום גורם לשחרור ולהרפייה, כמו טבילה באמבט מים חמים
נפילות בזמן ריצה שרית 21/05/16 14:08
אני רצה 3 פעמים בשבוע עד 10 ק"מ
חלקם בשדות וחלק מאימונים בשטח ריצפתי
לפעמים קורה שאני נופלת בזמן הריצה ונחבלת בברכיים בעיקר.
ממה זה נובע?
האם יש קשר לכך שיש לי אוסטיאופרוזיס?
ומה עלי לעשות? האם יש מגנים שמתאימים לריצה?

תודה על תשובתך.
נפילות מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:22
שלום שרית,
אני לא יודע מדוע את נופלת. באיזו תדירות זה קורה? האם את רצה עם כאבים?
בת כמה את? האם סובלת מאיזה שהן מחלות?
בברכה,
מולי
תשובה לשאלותיך שרית 25/05/16 19:41
אני בת 47,איני רצה עם כאבים
סובלת מאנמיה ותת פעילות בלוטת התריס
וצפיפות עצם נמוכה
תדירות של פעם בכמה חודשים
החודש לדוגמה היו לי שתי נפילות. פעם כשעליתי מהכביש למדרכה ופעם נוספת היה חישוק ממתכת ונתקלתי בו.

אציין שאני עובדת על שיווי משקל וחיזוק
כך שלא ברור לי מה הסיבה
בירור מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:41
שלום שרית,
איני יודע מה הסיבה לכך, אולי חוסר ריכוז? אולי בעיית ראייה?
בירור מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:42
שלום שרית,
איני יודע מה הסיבה לכך, אולי חוסר ריכוז? אולי בעיית ראייה?
קייטנת אתלטיקה יאיר 20/05/16 13:14
בי בן 11 משחק כדורגל בליגה. רציתי לברר אם יש קייטנת אתלטיקה בחודשים יולי או אוגוסט.
בני מעוניין לשפר את יכולת הריצה והמהירות.

תודה
פעילויות קיץ מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:20
שלום יאיר,
תנסה לבדוק האם יש פעילויות קיץ לילדים במכון וינגייט 3063*
בברכה,
מולי
תודה יאיר 28/05/16 22:46
הליכה מהירה כל יום מאיה מיכל 20/05/16 04:33
היי.. אני התחלתי לפני כחודש וחצי לעשות 6 פעמים בשבוע החיכה מהירה (6.5 בהליכון) עם שיפוע (7.5 בהליכון).כמובן שכל זה נעשה בהדרגה .. אני מעוניינת לדעת במה השיפוע עוזר , והאם הוא עובד על אזור חיבור הישבן לרגליים .. אם יש מידע נוסף לתת לי על אימונים אלה שאני עושה יתקבל בברכה. תודה .
לטפס במעלה מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:19
שלום מאיה,
איני מכיר את הנתונים שלך אבל מדוע ללכת בשיפוע? ולמה לעשות זאת על מסילה נעה?
בת כמה את? מהם נתוני הגובה והמשקל? מהי מטרת האימון?
שילוב כזה של מהירות ושיפוע לדעתי מאפשר לך לרוץ.
מומלץ לפנות לייעוץ פיזיולוגי להתאמת תוכנית אימונים
מולי
שעלי לעשות ספורט בדופק של מינימום 120 - מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 12/05/16 02:07
מכיון שאני עושה הליכה של שעות אחדות קשה לי לעשות בדופק מידי גבוה
אני עושה שהמקסימום הוא 120 על הצג.
האם לא יורדים במשקל בגלל זה ?
והאם יש בעיה לעשות הליכה כזו של כמה שעות יום יום ?
מאזן קלורי מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:15
שלום רב,
הירידה במשקל תהיה פונקציה של מאזן קלורי - הכנסה לעומת הוצאה.
אני מניח שתזונאי\ת ספורט יכולים מאוד לעזור.
אם יש לך זמן ללכת כמה שעות מידי יום מבלי לגרום לעומס ולשחיקה אז תמשיכי. אבל אולי ניתן לארגן את הפעילות באופן אחר, לשם כך צריך לקבל ייעוץ פיזיולוגי.
בברכה,
מולי
נראה שלא הייתי מובנת מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 24/05/16 02:20
השאלהשלי הייתה לגבי הדופק
האם עלי להקפיד להיות על 120 או שתהיה ירידה במשקל גם אם אני לא מקפידה על דופק 120.
ודופק 120 הכוונה שזה המקסימום או ש 120 זה המינימום -כי כשהשעון דופק שלי מגיע ל 120 שם אני עוצרת את התאוצה - אחרת נעשה לי קשה מידי
התאמת עומסי אימון מולי, מנהל הפורום 25/05/16 09:36
שלום,
לכל אדם טווחי אימון שונים וזה בהתאם למצבו הגופני, לכשירותו הפיזיולוגית ולמטרותיו.
על מנת לענות על שאלה זו יש לבצע לך הערכה פיזיולוגית ואז לתת המלצות
מולי
מייחלת כבר לתשובה לשאלתי מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 26/05/16 01:04
כבר אמרו לי שאני צריכה לעבוד בדופק של 120 והשאלה שמעניינת אותי היא אם אני עושה על פחות מ 120 אבל יותר שעות עדיין יורדים במשקל ?
ייעוץ אישי מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:39
בעיקרון כן. אבל מי החליט ש-120 זהו טווח האימון שמתאים לך?
עדיין, כדאי שתקבלי ייעוץ מקצועי ממוחה לנושא פעילות גופנית
שעלי לעשות ספורט בדופק של מינימום 120 - מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 12/05/16 02:07
מכיון שאני עושה הליכה של שעות אחדות קשה לי לעשות בדופק מידי גבוה
אני עושה שהמקסימום הוא 120 על הצג.
האם לא יורדים במשקל בגלל זה ?
והאם יש בעיה לעשות הליכה כזו של כמה שעות יום יום ?
שריפת קלוריות אלון 11/05/16 03:41
מולי שלום!רציתי לדעת בבקשה לגביי שריפת קלוריות ידוע לי שקלוריה זה יחידת מידה לכמות האנרגיה שהגוף משקיע לחמם 1 גרם מים במעלת צלזיוס, אבל איך זה מתקשר לשריפת שומן? ושריפת פחמימות? האם במהלך פעילות גופנית החומצות שומן והגלוקוז הופכות להיות מסיסות במים וככה שהם נשרפים גם ?ועוד דבר שמאוד חשוב לי לדעת אחריי שנשרפות הקלוריות בחום של הגוף לאן זה מתאדה זה יוצא בנשיפה? זה יוצא דרך העור שלנו? הרבה זמן אנשים שואלים אותי איך הגוף שורף קלוריות ואיך זה מתאדה מחוץ לגוף ואני לא יודע מה לענות אשמח להסבר מפורט על התהליך של השריפה ובאיזה דרך זה יוצא מהגוף, תודה רבה מולי
קורס בפיזיולוגיה מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:13
שלום אלון,
לגבי התהליכים אני ממליץ לך לקרוא בספר פיזיולוגיה או ביוכימיה של המאמץ.
באופן כללי, תחשוב על האנרגיה שאגורה בגופנו כעל דלק שמשמש את הגוף לביצוע תנועה ועוד פעולות חיים אחרות.
הדלק הזה מומר למטבעות אנרגטיים שמושקעים בתהליכים צורכי האנרגיה. כל תהליך המרה שכזה מלווה בייצור גבוה של חום שנפלט דרך הגוף. ממש בדומה למנוע מכונית שמתחמם וזקוק למערכת קירור.
מאחר שיש תהליכים צורכי אנרגיה צריך לדאוג למלא את המאגרים באמצעות מזון. מילוי יתר, שלא כמו במכונית, יאגר ברקמות השומן שלנו - השמנה.
מולי
היי ורד 08/05/16 22:36
מתאמנת כ5 חודשים בסטודיו עובדת על אירובי ומשקלים. ירדתי 10 קילו בתקופה הזאת. בעיקר מטרתי היא חיטוב והוצאת ריבועים. כרגע אני במשקל הרצוי והגבולי. רציתי לשאול ולקבל טיפים כיצד איך עליי להגיע למטרתי עוד יותר. והאם אני בדרך הנכונה. אשמח לקבל טיפים. צירפתי תמונה
קובץ מצורף
  10   [11-20]...[221-224]
24.2.17 יום פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן