חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פציעות ספורט
יוסי בלייר – תואר ראשון בפיזיותרפיה (BPT) מאוניברסיטת ת"א.
פיזיותרפיסט הסגל האולימפי ומרכז שיקום באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט.
מרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
התמחות בשיקום אורתופדי, שיקום פציעות ספורט ומחול, נוירודינאמיקס, דיקור מערבי (IMS), מוסמך בהדרכת פילאטיס רצפה ומכשירים ובהשתלמויות נוספות.

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

טיפול בפציעות זאת המומחיות שלנו הקליקו לפרטים

טניס אלבו איציק 14/06/08 07:38
איך יוצאים מזה גם לאחר טיפול בגלים קצרים שלא ממש עוזרים
לקראת ווימבלדון... אלון קלרון - מנהל הפורום 16/06/08 08:55
הטיפול בטניס אלבו הינו טיפול משולב. אין טיפול בודד שפותר את הבעיה.
בשלב ראשון צריך לוודא שמקור הבעיה אינה מן הצוואר /או לחץ עצבי.
בהנחה שנשללו מקורות אלו כדיי שפיזיותרפיסט יבצע טיפול ידני הכולל עיסויים שונים לאזור ובנוסף ביצוע תרגילים הכוללים חיזוקים ומתיחות לקבוצת פושטי כף היד
physiotherapy.blog.co.in
חימום ו/או סד מגן כאמצעים תומכים גם הוכחו כיעילים
כאבים בצידי העקב ליד חיבור גיד אכילס יעקב 14/06/08 00:37
לאחרונה הפסקתי לרוץ עקב כאבים באזור שבצידי גיד אכילס לעקב.
הכאבים בעיקר כשאני צריך לבצע כפיפה בכף הרגל כמו ריצה בעליה.
הפסקתי כבר 3 שבועות ולא נראה שזה רוצה לחלוף.
זה לא משבית אותי מללכת אבל ז מציק.
מה לעשות ?
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 16/06/08 08:44
בהנחה שבעייתך לא חדשה ונמשכת כבר כמה שבועות ו/או חודשים.
הייתי ממליץ על התרגילים שניתנו בפרוטוקול המצורף לתשובה הקודמת - אחד למטה.
דלקת בגיד אכילס עודד בן חיים 13/06/08 22:05
סובל מדלקת כרונית בגיד אכילס, שמתבטאת בנפיחות וכאבים כמעט באופן קבוע, למרות מידרסים ומסג''ים(שעוזרים מעט.)
נסיתי נוגדי דלקת שלא הועילו.
יש איזה פתרון, או אולי אורטופד מומחה שיכול להציע פתרון?
תודה
עודד בן חיים
פרוטוקול לשיקום גיד אכילס אלון קלרון - מנהל הפורום 16/06/08 08:40
תכנס דרך הקישורית המצורפת
www.clinicalsportsmedicine.com/chapters/32.pdf
בעמוד 600 ישנו פרוטוקול טיפולי המתאר שתי תרגילים בסיסיים.
תעבוד על פי ההנחיות ובסבירות גבוהה תוכל לפתור את הבעיה.
בהצלחה
נכון שזאת לא בדיוק פציעת ספורט אבל... אורנה 13/06/08 22:04
הייתי מדריכה בחדר כושר, עסקתי בנוסף ברכיבה על אופני הרים כמו גם אימונים שלי בחדר כושר, שחיה ועוד. חליתי ואובחנתי לפני שנה כחולת פיברומיאלגיה על כל ההשלכות שלה.
כיום חיה בתסכול רב משום שהראש בריא ורוצה ספורט, אימונים, אדרנלין....אבל הגוף לא מסוגל ומתעייף מהר ומגיב קשה לכל מאמץ כולל פציעות.
המליצו לי על הידרוטרפיה - מה שאני עושה היום, אבל גם שם קשה לי כי זה לא אותו דבר כמו האימונים של פעם.
יש לך רעיון מה עושים, איך מתגברים על התיסכולים הללו, איך מתרגלים לראות את הגוף מתנוון ונעשה רפוי ביחס למה שהיה.
אני יודעת שצריך לחיות עם זה, אבל לא מוותרת !
פיברומיאלגיה אלון קלרון - מנהל הפורום 16/06/08 08:31
אכן זוהי מחלה בעייתית ובעיקר מתסכלת.
לא ידוע כיום על טיפול ספציפי לפתרון המצב.
מה שכן ידוע שכיון שלמחלה ביטויים שונים בהיבט הפיזי ונפשי, בדומה לאלו שהזכרת, כדאי שהטיפול יהיה רב צוותי . דהיינו מעורבות של גורמים פסיכולוגים.
לצערי אין לי עצת קסם.
שורש כף היד אילן 13/06/08 17:47
סובל כבר למעלה מחצי שנה מכאבים וחוסר גמישות
מה דעתך לגבי טיפול?????
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 18:51
בהנחה שלא מדובר בשברים, רוב הכאבים בשורש כף היד מתפתחים כתוצאה של שמוש יתר.
ברוב מקרים כאשר מבצעים תרגילים בהם יש מרכיב של הישענות על הידיים למשך פרקי זמן ארוכים. כדוגמת שכיבת סמיכה.
כהנחייה חשוב להחליף מידי פעם את זוית כף היד או להשען על אגרופים במטרה להפחית את רמת העומס הנקודתי.
ניתן גם להעיזר התומכים כדוגמת אלו המתוארים באתר המצורף:
http://www.unitedathletic.com/WristSupportsAndBraces.html
קצת מביך.... תמיs 13/06/08 12:32
מתאמנת עם מאמן אישי. האימון אירובי וכח בעצימויות גבוהות. עבודה עם משקולות לאחרונה מרגישה בתופעה של בריחת שתן(מעולם לא נאלצתי להפסיק אימון בגלל פיפי...) בת ארבעים מילדות עוסקת בספורט בבדיקה עם רופא נשים נאמר כי מתחילה תופעת צניחת רחם(בדכ בעשור החמישי לחיים)האם יש קשר בין אימון בעצימות גבוהה לתופעה הזו??????
בפורום כולנו משפחה אחת, אין להתבייש... אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 14:19
רק שתדעי שבעייתך הרבה יותר שכיחה ממה שנדמה.
מדובר בחולשה של שרירי קרקעית האגן. בתרגילים בעלי עצימות גבוהה ישנה עלייה בלחץ התוך בטני. במקרה של עלייה בלחץ המקום "החלש" נפרץ, במקרה שלך (ולעוד רבות) עקב החולשה בשרירים הרלוונטים ישנה בריחת שתן.
כחלק מן השירותים הניתנים במכוני הפיזיותרפיה ישנן פיזיותרפיסטיות המתמחות בשיקום אורו-גניטלי, כלומר שיקום שרירי רצפת האגן - בדומה למקרה שלך. פני למכון הקרוב לביתך ותתדרשי טיפול מסוג זה.
זהירות, סקוליוזיס! רקפת 13/06/08 12:14
אני בת 30 ויש לי סקוליוזיס S .
האם יש תרגילים שעלי להמנע מהם ?
האם יש תרגילים המומלצים במיוחד ?
האם ניתן בגילי לשטח הקיפוזה , אפילו במקצת ?
האם יש ספר שאתה יכול להמליץ לי בנושא ?
אמא''לה... אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 14:24
לא צריך להתרגש יותר מידי
הגעת עד הלום למרות ה-S ועוד תגיעי להישגים רבים יד ביד עם ה-S
לשאלתך ישנם הרבה תרגילים שניתן לתת, אבל זה צריך להינתן באופן ספציפי על פי סוג וכיוון העקמת, דבר שלא ניתן לעשות דרך הפורום.
ישנו ספר של ד"ר גיל זולברג בנושא היציבה שיכול לעניין אותך.

www.solberg.co.il
עוד משהו ששכחתי להוסיף גבי 13/06/08 10:26
לפעמים אני מרגיש מין חריקות בכתף. מה זה אומר?
תודה.
סימפטום ידוע אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 14:05
מתאים לתיאור שהסברתי
לאלון שלום רב! גבי 13/06/08 09:42
לאלון,שלום רב.
לפני כשנה וחצי פרקתי את הכתף.
מאז,הייתה לי תת-פריקה באימון כושר קרבי(בערך 4 חודשים אחרי הפריקה),ועוד 3 מקרים של הרגשת כאבים למשך כמה ימים לאחר אימון קרב מגע (בעיקר לאחר תנועות סיבוביות מהירות תוך כדי הפעלת עומס פיסי על היד).
שאלתי מתחלקת ל-3:
1. ממה נובעים הכאבים לאחר האימוני-קרב מגע מבחינה פיזיולוגית?
2. במידה וכואב לי,מה לעשות?
3. איך ניתן להמנע בעתיד מפציעות וכאבים מסוג זה בעתיד?
אני די לחוץ בעיקר מפני שעוד מס'' חודשים אני מתגייס לשייטת ולמרות שאני מאוד חזק,אני נורא מפחד שלא אצליח לעמוד בעומס הפיסי שם.
אשמח לקבל את חוות דעתך המקצועית, תודה,
תזכה למצוות!

חוסר יציבות אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 14:04
יתרונו המשמעותי של מפרק הכתף הינו טווח תנועה רחב, אך מכאן חסרונו - חוסר יציבות
לאור הפציעה שעברת, פריקת, סביר להניח שהמפרק שלך נשאר עם מידה מסוימת של חוסר יציבות. כאביך נובעים מסיבה זו.
במקרה מסוג זה יש חשיבות עלינונה בביצוע תרגילים שמטרתם ייצוב מפרק הכתף והשכמה.
מדובר בעיקר בשרירי הRotator cuff, Serratus anterior, Trapezius (Lower +middle)
ניתן לראות תרגילים מתאימים באתר :
www.myfit.ca/exercisedatabase/search.asp
זרמים בכף היד בזמן ריצה רפאל 12/06/08 13:54
בשנים האחרונות - בזמן ריצה אני מרגיש זרמים ותחושות "נמלול" בכפות ידיים. מה הסיבה לכך? האם יש לזה טיפול? והאם יש סיבה לדאגה?
תודה!
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 14:11
תלונתך אינה מן השכיחות.
בעיות של תחושת נימול לרוב מתקשרות לרקמה עצבית או לאספקת דם לקויה ( ו/או בעייה צווארית ?)
פחות שכיח שהסימנים ייתפתחו בזמן ריצה.
בכל מקרה לאור זאת שמדובר בתופעה של שנים לא הייתי יותר מידי מודאג מן הנושא.
כאב בפרק כף היד זוהר 12/06/08 13:52
שלום!
אני מדריך בחדר כושר. רציתי להתייעץ איתך:
לאחרונה מס'''' מתאמנים פנו אלי לגבי כאבים בפרק כף היד. מהן הסיבות לכך וכיצד עלי להמליץ להם לפעול כמדריך?
תגובה מאלינה אלינה 12/06/08 14:27
אני בעצמי סבלתי במשך שנה שלמה מכאבים בכף היד.כל פעם שהיה לי אימון בחדר כושר נאלצתי לחבוש את פרק כף היד עם אגד אלסטי.אורטופד אמר לי אז,שהכאבים נובעים מדלקת הגיד.
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 12:51
בהנחה שלא מדובר בשברים, רוב הכאבים בשורש כף היד מתפתחים כתוצאה של שמוש יתר.
ברוב מקרים כאשר מבצעים תרגילים בהם יש מרכיב של הישענות על הידיים למשך פרקי זמן ארוכים. כדוגמת שכיבת סמיכה.
כהנחייה חשוב להחליף מידי פעם את זוית כף היד או להשען על אגרופים במטרה להפחית את רמת העומס הנקודתי.
ניתן גם להעיזר התומכים כדוגמת אלו המתוארים באתר המצורף:
http://www.unitedathletic.com/WristSupportsAndBraces.html
ושאלה נוספת... AlSer 12/06/08 10:00
קודם כל,תודה רבה שענית לי.
ויש לי עוד שאלה.אני מרגישה שזה החמיר קצת.כאשר אני מנסה לזנק מאדנים,אני פשוט נעצרת לאחר כמה צעדים ויתרה מזו,זינוק נמוך מאוד מעייף אותי.בדקתי והבנתי שזה לא המסטרינג אלא אדוקטוריים,בדיוק כמו בשנה שעברה.אז,בזמן הטיפול הפיזיותרפיסט שם לי על הרגל כרית כזאת שמחממת את המקום.וכעת,מאמן אומר לי לשים על המקום קרח.אז אני פשוט לא יודעת מה עדיף...האם תוכל בבקשה להסביר לי מהו האפקט של כל טיפול?התחלתי לעשות תרגילי חיזוק מהתקופה ההיא בתקווה שזה יעזור ואשמח אם תוכל להמליץ לי על התרגילים הנוספים.יש לי גם bodyball בבית,אז אני עובדת גם איתו.
חום וקור אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 14:34
השמוש בקור בדרך כלל נעשה במקרים של פציעות טראומיתיות, אקוטיות, חריפות במטרה להפחית נפיחות וכאב.
החום מתאים יותר במקרים של פציעות על רקע שמוש יתר, כאבים ממושכים יותר במטרה להאיץ את הזרמת הדם לאזור.
בקשר לתרגילים לאדוקטורים מספר קישוריות:
www.nba.com/features/abdenour_groin_rehab.html

www.5min.com/Tag/exercise/page3
בהצלחה
רכיבת אופניים וכאבים בעמוד שידרה צווארי טל 11/06/08 21:48
שלום רב. רכיבת אופני שטח מאומצת למרחקים ארוכים במיוחד גורמת לי לכאבים עזים בעמוד השידרה הצווארי - באזור החוליה הנמצאת בגובה הכתפיים. הבעיה גורמת לי סבל במיוחד ברכיבות הנמשכות מספר ימים. בעבר סבלתי מהרדמות זרועות. אני מתכנן מסע אופניים ממושך בעוד כחצי שנה. מה עלי לעשות על מנת למנוע את הכאבים. האם והיכן ניתן להתייעץ עם מומחה לרכיבה אשר יבדוק את תנוחת הישיבה והרכינה על הכידון? תודה מראש. טל.
פיזיו בייק אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 12:27
ישנו מכון פיזיותרפיה בת"א הנקרא סלעפיזיותרפיה
המבצעים בדיקות מיוחדות להתאמה אישית של רוכבי אופניים מקצועיים.
הבדיקה כוללת הסרטה בווידאו , קביעת מידות אופניים אופטימליות ועוד..
ממליץ בחום.
http://www.selaphysio.co.il/Htmls/article.aspx?C2004=12146&BSP=12073&BSS2013=12146&BSCP=12073&BSS2003=12073&BSS21=12028
תמסור ד"ש לאלכס
"זרם" במפרק הירך ציונה 11/06/08 18:27
אני בת 42, מתעמלת באופן קבוע בשלוש שנים וחצי האחרונות. בחצי שנה האחרונה אני חשה מעין "זרם" במפרק הירך הימני כשאני מכופפת את פלג הגוף העליון (כפיפה במפרק הירך). זה קורה רק בזויות מסויימות של הרגל, ולאחרונה המצב החמיר מעט ואני חשה בכאב גם בפעילות פונקציונלית יומיומית, וגם בתקופות שאינני מתאמנת (בחופשה למשל).

אני משתתפת בשיעורי קיק-בוקסין ומתאמנת בחדר כושר 3-4 פעמים בשבוע.

האם ניתן לדעת ממה נובעת הבעיה(האם מתנועות שגויות כלשהן שאני עושה) וכיצד ניתן לפתור אותה?
חשמל עובר בכפות רגליך... אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 12:19
תלונה של זרם לרוב מרמזת על לחץ ברקמה עצבית.
בדומה לתחושת החשמל שחשים בעקבות מכה פתאומית במרפק.
במקרה מסוג זה הייתי פונה לפיזיותרפיסט שייאבחן בדיוק את הסיבה ועל פיו ייקבע הטיפול ותרגול מתאים.
קרע ברצועה בקרסול גלית 11/06/08 16:28
נקרעה לי הרצועה בקרסול.הרופא חבש לי בתחבושת אלסטית ואמר לי שלא לדרוך על הרגל במשך שבוע לפחות.אני יודעת שיש היום גישות שדווקא מעודדות פעילות וכן "להכנס" לכאב.מה דעתך?
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 13/06/08 12:12
אכן ישנם דעות שונות בנושא.
אך לפי מחקרים עדכניים ההמלצה היא מקסימום 24 שעות ללא דריכה. ולאחר מכן להתחיל דריכה חלקית (ניתן בעזרת קביים) לתקופה שאינה בדיוק מוגדרת (ימים) עד שניתן ללכת בדריכה מלאה.
בכל מקרה ישנה גם המלצה להתחיל בשלב המיידי בתרגיל הנקרא Lunge
בדומה לנראה באתר :
http://exercise.about.com/od/exercisewo
rkouts/ss/bestbuttexercis_3.htm
כאשר המטרה הגדלת טווח הDorsi flexion בקרסול
[1-10]...[181-190]   191 192 193 194 195 196 197 198  
24.2.17 יום פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן