חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פציעות ספורט
יוסי בלייר – תואר ראשון בפיזיותרפיה (BPT) מאוניברסיטת ת"א.
פיזיותרפיסט הסגל האולימפי ומרכז שיקום באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט.
מרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
התמחות בשיקום אורתופדי, שיקום פציעות ספורט ומחול, נוירודינאמיקס, דיקור מערבי (IMS), מוסמך בהדרכת פילאטיס רצפה ומכשירים ובהשתלמויות נוספות.

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

טיפול בפציעות זאת המומחיות שלנו הקליקו לפרטים

כאב עז בברך ליאם ואקנין 01/04/17 10:21
עוד לא בת 16, אני רוקדת באופן קבוע בדרכ אבל האמת השבוע בקושי שרקדתי (עקב מחלה ) ופשוט קמתי בבוקר עם כאבים ממש חזקים בברך שמאל. לא יכולה לדרוך על הרגל אני לא יכולה לכופף וליישר והכל כל הזמן כואב. לא חושב אני אצליח ללכת לבדוק את זה אפילו . יש משהו שאני יכולה לעשות?
תשובה אור מיכאלי, פיזיותרפיסט במכון וינגייט 04/04/17 11:56
שלום רב
ניתן לשים קרח להקלה
ממליץ שתגשי להיבדק אצל רופא
אם אינך יכולה, תבקשי ליווי או קביים
בהצלחה
תת פריקות בכתף בוריס ילצין 28/03/17 18:03
שלום,
לפני כ8 שנים התחילו אצלי תת פריקות קצרות מאוד בכתף ימין שעם הזמן נהיו ארוכות וכואבות יותר ובזמן אחרון הצטרכתי להחזיר את הכתף למקום בעצמי. ניסיתי לעשות חיזוקים מתמשכים לכתף וחשבתי שזה עזר. תקופה ארוכה עברה ולא היו לי פריקות (המשכתי לעשות חיזוקים) אך במצב של חולשה ועייפות זה חוזר על עצמו.
מה דרך ההתמודדות הטובה ביותר להמשך חיים ללא חשש לפריקות?

תשובה גלי דר, פיזיותרפיסטית במכון וינגייט, חברת הפורום 30/03/17 09:43
בוריס שלום
התמודדות עם פריקות / תת פריקות היא בעזרת חיזוקים והרבה.
במידה ויש פריקה מלאה - ממליצה לבצע בבית חולים ולא באופן עצמאי.
אולי אתה צריך לשנות את אופי החיזוקים או התרגילים שאתה מבצע? אולי צריך לשנות מינון?.. ועוד. האם התייעצת עם איש מקצוע מתאים בבניית תכנית החיזוקים לכתף?
כמובן שיש אנשים אשר הכתף שלהם מאד חסרת יציבות והם פורקים מספר פעמים. אנשים אלו בד"כ יגיעו לטיפול ניתוחי.
בהצלחה
פענוח mri אלעד 27/03/17 21:14
שלום רב,
נפצעתי במהלך אימון כדורסל שכדררתי מעל גובה הכתף והייתה תת פריקה של הכתף.
ב mri רשמו דבר כזה:
ממצא המתאים לשבר היל זקס לא גדול. רחוב השבר כ 1.1 סמ ומידת השקיעה 2.2 ממ
יתכן ומדובר בקרע בבסיס הלברום כאמור ללא חסר רקמה.
אין רואים נגע בנקרט גרמי
וכל שאר הדברים תקינים.
מה זה יכול להיות? האם חייב ניתוח?
או שיהיה אפשר לחזור לפעילות אחרי חיזוקים אינטנסיבים למקום?
תשובה גלי דר - פיזיותרפיסטית במכון וינגייט, חברת הפורום 28/03/17 14:10
שלום
יש לבצע בדיקה קלינית ולראות את ההשפעה על התפקוד, מידת הכאבים וכו.
לא מחייב ניתוח אם במידה קלינית אין הגבלה או בעיה.
צריך לעשות תרגילים אך יש להתאימם למצבך כרגע ובהתאם להתקדמות.
בהצלחה
סאפ והחלקת חוליה יוסי 25/03/17 09:09
יש לי החלקת חוליה L3/4
בדרך כלל לא סובל כאבים ואין הקרנות כבר הרבה שנים

האם ניתן לעשות סאפ או שזה מאותם ענפים שעלי להתרחק מהם?

תודה
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 26/03/17 13:32
במידה ומדובר ב- SPONDYLOLISIS, פגיעה בה יש להמנע מהקשתות לאחור, אין מניעה, מאחר ובאימון סאפ רוב העבודה תהייה בכפיפת גוו לפנים
כאבי ברכיים עדיין לא זקן :) 23/03/17 19:34
היי,

אני מתאמן כבר זמן רב בחדר כושר, פלג גוף עליון מפותח אך ברגליים למרות שנותן עליהם דגש הן לא מרבות לגדול... אך השאלה היא אחרת- אני כרגע עובד בין התרגילים במכשיר של לחיצת רגליים שם את כל המשקל ונותן 40 חזרות, לא מרגיש כאבים באמצע הסט אך חצי שעה לאחר מכן מרגיש כאבים בברכיים. הכאבים נמשכים ואחרי יום וחצי עוברים, שוב עושה את התרגיל באימון הבא ושוב אותו סיפור... מה הקטע? זה קשור לטכניקה? כמה כבר טכניקה יש במכונה של לחיצת רגליים ובטווח חזרות מאוד גבוהה?

זה קשור לחולשה יחסית של מכופפי הברך ( ההמסטרינג) ? גם עליו אני עובד אך לא באופן מבודד במכונה אלא בתרגיל של פשיטת ירך בכסא כומר , להבנתי זה תרגיל שבו זוקפי הגב עובדים סטאטי ופושטי הירך כולל המסטרינג פועלים גם- זה מספיק או אתה ממליץ על תרגילים אחרים?

אל תפנה אותי בבקשה לאבחון של מומחה אני מבין בתחום לכן מחפש מה עוד כדאי לעשות...
תשובה גלי דר, פיזיותרפיסטית במכון וינגייט, חברת הפורום 26/03/17 22:21
שלום רב
לגבי תרגיל לחיצות רגליים - כנראה העומס גבוה מדי. למה הכוונה "שם את כל המשקל"? - כל המשקולות הקיימות? על מנת להתחזק ממליצה לך לעשות מספר חזרות נמוך אך מספר סטים (מנוחה בין סטים). אם התרגיל גורם לכאביםל אחר מכן כנראה המינון אינו מתאים.
תרגילי המסטרינגס - ניתן לבצע הרמות אגן על כדור פיזיו (שתי רגליים ולאחר מכן לעבור לרגל אחת) תוך כדי כיפוף וישור הברך, עמידת ברכיים והטיית גוו ישר לפנים ובחזרה ועוד.
כמובן שצריך לבצע תרגילים בנשיאת משקל - כלומר בעמידה. squat שתי רגליים ועמידה על רגל אחת בדרגות קושי שונות
בהצלחה
חיבור ההמסטרינג לאישיאל טוברוסיטי עומר 23/03/17 17:38
היי שלום לכולם, אני סטודנט שנה ב'' לפיזיותרפיה.
כבר תקופה ארוכה מאוד (מספר שנים) אני סובל מכאב בחיבור של ההמסטרינג לאישיאל טוברוסיטי.
תמיד זה היה כואב ממש, אחרי שהייתי משחק כדורגל (פעם בשבוע) ועובר לאחר מספר ימים. בתקופה האחרונה לוקח לזה יותר זמן לעבור ואני מרגיש את זה גם בתנועות מסוימות שדורשות קצת מאמץ ברגליים.
לאחר ריצות רגילות (4-5 ק"מ קצב 5 דק'' לק"מ) אין כאב.
במישוש בנק'' הכאב מופק.
ניסיתי מנוחה, מתיחות, חיזוק שרירי רגליים אך כלום לא עזר. בנוסף, הפציעה היא ברגל שמאל וכשאני עומד על רגל שמאל(יום לאחר המשחק) ומבצע אדוקציה של רגל ימין נגד התנגדות, הכאב מחריף.
אשמח לשמוע את דעתכם ?
תודה ויום טוב!
תשובה גלי דר, פיזיותרפיסטית במכון וינגייט, חברת הפורום 26/03/17 22:26
שלום
האם הכאב גם מופק בבדיקה בתנגדות לפעילות ההמסטרינגס? האם הכאב מופק בתרגילי אדוקציה נוספים?
ייתכן והתרגילים שעשית לא היו מתאימים? אם אכן בעיית המסטרינגס צריך לחזק את ההמסטרינגס אך גם את כל שרירי הירך.
מתיחות אופירה 23/03/17 15:47
כיצד ניתן לתזמן את המתיחות באימון כך שיביאו לשיפור מירבי בגמישות? (תחילת האימון? בסופו? וכו׳)
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותרפיסטית מכון וינגייט 23/03/17 16:59
מומלץ לבצע מתיחות דינמיות לפני האימון. מתיחות דינמיות הן מתיחות הכוללות תנועה של כל הגפה הלוך ושוב.
מתיחות סטטיות כדאי לבצע רק לאחר האימון.
מיניסקוס אלישבע 23/03/17 15:01
מה ניתן לעשות על מנת לצמצם כאבים במיניסקוס במזג אוויר קר? (מדובר במינסקוס שעבר קרע קל לפני כעשר שנים)

תודה
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותרפיסטית מכון וינגייט 23/03/17 17:08
שלום
ניתן לשמור על חימום הברך ע"י אמצעים נוספים - חבישה, משחות שונות.
כמו כן, מומלץ לבצע תרגילי חיזוק לברך באופן קבוע, ייתכן והם יעזרו בכאבי הברך.
קפאין ופציעות כרמל 23/03/17 14:56
שלום! האם קיימים מחקרים בנוגע לקשר שבין צריכת קפאין והורדת הסיכוי לפציעות?

תודה.
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותרפיסטית מכון וינגייט 23/03/17 17:06
שלום רב
צריכת קפאין לפני אימון יכולה לעזור בשיפור ביצועים: הוא מעיר, מעלה מהירות וכוח, עוזר בהתמודדות עם עייפות, עוזר בריכוז בזמן האימון ועוד.
בעקבות אלו, ייתכן כי בעקבות השפעות אלו על האימון הוא מוריד את הסיכוי לפציעות.
עם זאת - לא מכירה מחקרים שבדקו זאת ספציפית.
ממליצה לך לשאול גם בפורום פיזיולוגיה.
בהצלחה
קרע בשריר האיליופסואס דביר 23/03/17 14:34
יש לי כבר חצי שנה כאבים , עשיתי m.r.i ואמרו שיש לי שבר תלישה קטן (קרע) ואני עושה כבר איזה 20 טיפולים פיזיוטרפיים( חימום , חשמל , ואולטראסאונד רפואי) ואני עושה את זה כבר חודש וחצי ושאני מותח קצת את השריר אני מרגיש כאב , ושאני לוחץ כואב לי אני לא יודע מה לעשות שזה יעבור לי .
נ.ב אני שחקן כדורגל.
יש אולי עוד דרכים לזרז את תהליך ההחלמה? דביר בן דוד 23/03/17 15:06
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותרפיסטית מכון וינגייט 23/03/17 16:57
האם נחת מאימונים בתקופה זו?
מומלץ מאוד לבצע בנוסף לטיפולים שרשמת גם תרגילים. כל שריר שעובר פציעה נחלש (במיוחד אם היתה לך תקופת מנוחה). ולא רק השריר הספציפי אלא שרירים נוספים. מומלץ מאוד לצורך השיקום לבצע תרגילי חיזוק של השריר ושל כל שרירי הירך. תרגילים גם בעמידה, עמידה על רגל אחת, עמידה על משטחים נעים, שיפור טווחים ועוד.
בד"כ כאב קל במתיחה או במישוש אינם מעידים על בעיה אלא צריך לבדוק אותך אובייקטיבית.
קרע בסאב סקפולריס אייל 23/03/17 12:38
שלום הייתי רוצה בבקשה לקבל תרגילים מומלצים לקרע חלקי בסאב סקפולריס כתוצאה מנפליה והתלות על היד?
לאחר כחצי שנה וחזרה לפעילות גופנית
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותרפיסטית מכון וינגייט 23/03/17 16:49
שלום
מומלץ לבצע תרגילי חיזוק לכל שרירי הכתף על מנת להחזיר לה את היציבות והכוח.
שריר הסבסקפולריס מבצע רוטציה פנימית של ההומרוס (עצם הזרוע) ולכן צריך לכלול תרגילים המבצעים תנועה זו. ניתן לבצע כנגד גומייה (thera band).
בהצלחה
כאבים בידיים עידן בן נון 23/03/17 12:22
במהלך שירות צבאי התחילו לי כאבים שזורמים לכיוון היד וממש גורמים לי לחולשה בעיקר כשאני שם משקל כמו תיק לדוגמה..
השאלה מה ניתן לעשות כדי לשפר את מצבי?
כמה זמן זה אמור לקחת?
האם יש תרגילים שניתן לעשות על מנת לשפר זאת?


תודה מראש עידן בן נון
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותרפיסטית מכון וינגייט 23/03/17 16:45
עידן שלום
האם הכאבים הינם ביד אחת בלבד או דו צדדי? האם הכאב יורד לאורך כל היד עד לאצבעות? האם ביצעת בדיקה קלינית לברור הבעיה?
ייתכן כי יש לך לחץ על עצב כלשהוא ויש צורך לברר מה מקור הבעיה (הצוואר, השכמה, הכתף וכו) ובהתאם לכך להתאים את הטיפול והתרגילים.
Patellofemoral pain אאאאאאאא 23/03/17 12:18
שלום,
איזה תרגילים תוכלו להמליץ כתרגילי בית לחיזוק quad אם תרגילי שרשרת סגורה כאובים?
תשובה גלי דר - חברת הפורום, פיזיותר]יסטית מכון וינגייט 23/03/17 16:41
שלום
האם התכוונת כי תרגילי שרשרת סגורה בעמידה כואבים? האם התכוונת לרתגיל squat? האם ביצעת בתמיכה חלקית - הישענות עם כדור פיזיו אל הקיר? האם ביצעת גם בשכיבה - לדחוף כדור אל קיר?
ישנם תרגילים שניתן לבצע עם עומס חלקי ולהתאים למידת הכאב ולבעיית המטופל
בהצלחה
חוסר מידע יוליה 19/03/17 07:02
הרבה פעמים באים לחדר כושר אנשים עם פציעות למינהן.
פריצות דיסק, בעיות עם ברכיים , כתפיים וכ"ו.
אני מרגישה שחסר לי ידע כשאני מנשה להתאים תרגיל למתאמן .
רציתי לברר האם יש קורסים או השתלמויות בוינגייט שעוסקים בתחום הזה .
כי חשוב לי מאוד להרחיב את הידע שלי בנושא.
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 19/03/17 12:49
אכן לצערי תוכניות הלימוד למאמני חד"כ הן בסיסיות ופונות יותר לאוכלוסיה הכללית.
מוזמנת לפנות למזכירות בית הספר למאמנים, שם יוכלו תלל לך תשובות יותר מקיפות

בהצלחה
הסתיידות בכתף יוליה 20/03/17 11:24
תודה רבה על תשובתך על שני השאלות.
זה בהכלת אזר לי.
(-: יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 21/03/17 22:38
הסתיידות בכתף יוליה 19/03/17 06:02
שלום יוסי!
יש לי מתאמנת באזור גיל 50+ סובלת מסכרת עם בעיה של הסתיידות בכתף .
סובלת מכאבים כתוצאה מכך.
האם יש תרגילים או מתיחות שיכולים לאזור לה לשפר את המצב?
לאחר שהיא תטפל בדלקת ?
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 19/03/17 18:00
כדי להתאים למתאמנת ספציפית תכנית תרגול נקודתית לפי הבעיה ממנה סובלת יש להפנותה לפיזיותרפיסט ספורט, שם תותאם תכנית תרגול לאחר בדיקה קלינית ועפ"י המגבלות, כאב ויכולות המתאמנת
  10   [11-20]...[201-203]
25.8.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן