חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

האם שרפתי קלוריות? דקלה 22/08/16 07:44
עשיתי היום 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק
ואז חוג עיצוב
ואז ספינינג

הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

האם זה נחשב לאימון? האם שרפתי יותר מ-200 קלוריות היום בכושר?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:38
שלום

כל הפעילות הגופנית שביצעת בהחלט יכולה להיחשב כאימון ובכל הפעילויות יחד הוצאת מעל 200 קק"ל

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ארוחת בוקר לפני אימון אשל 21/08/16 13:49
אני משכים בשעה 05:00 ומתחיל בשעה 05:30 אימון של שעה וחצי של רכיבה על אופני שטח בעצימות בינונית ומעלה וזאת אחרי ששתיתי כוס תה ירוק.
את ארוחת הבוקר הכוללת ירקות בצבעים שונים, יוגורט בתוספת גרנולה, גבינה לבנה וסרדין אני אוכל כ 20-30 דקות אחרי סוף האימון.
האם אני נוהג נכון?
נוהג או רוכב על אופניים? אבשלום 22/08/16 00:05
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:36
שלום

מומלץ לפני אימון עצים לתזמן ארוחת בוקר קטנה שתתן לך אנרגיה, כמה תמרים \ לחם עם ריבה ומעט גבינה ולשתות תה ירוק

בהצלחה

עינב גרוסמן דיאטנית קלינית
מדידת קלוריות דב שגב 21/08/16 13:38
אין בעיה לדעת את כמות הקלוריות הנצרכת. ניתן לשקול את המזון ולהעזר בטבלאות אנרגיה לפי סוג המזון.
השאלה המטרידה אותי היא מה כמות הקלוריות שהגוף צורך משך יממה ללא שום פעילות. האינטרנט מלא ״מחשבונים״ לחישוב קלוריות אך הם לא נותנים תשובה, מה עוד שה״תוצאות״ שהם מציגים בעלות שונות גדולה מאוד, כמו 1425, 2018, 1685, 783 קלוריות ליממה.
שאלתי: מה כמות הקלוריות הנדרשת ליום ׳נטו׳, ללא פעילות גופנית כל שהיא?
RMR עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:34
דב שלום

כמות הקלוריות שהגוף צורך במהלך יממה נקראת RMR (חילוף חומרים בסיסי), היא מופשעת מגנטיקה, גודל הגוף (הוצאה אנרגטית של גוף גדול תהיה גבוהה משל גוף קטן יותר - צריך חלהשקיע יותר קלוריות כי יש יותר גוף "לתחזק"), הרכב הגוף (ההוצאה האנרגטית של מסת הגוף הרזה גבוהה משל רקמת השומן), גיל (יש ירידה בRMR עם הגיל), מין (גברים יותר מנשים) ובעיקר גנטיקה. קיימות נוסחאות רבות להערכת הRMR, הראשונה הייתה של האריס ובנדיקט ועם השנים פיתחו עוד נוסחאות, קנינגהם למשל היא נוסחא טובה שמתייחסת גם להרכב הגוף, אך יש לדעת מה אחוז השומן לפני ההצבה בנוסחא. הדרך המדוייקת ביותר היא בדיקה במעבדה. במכון ווינגייט מבצעים את הבדיקה, לפרטים : 098639426

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
RMR ו BMR אורח 23/08/16 10:00
אולי כדאי שתכתבי את התשובה שוב עם המונח הנכון.
ההבדל בין BMR לRMR הוא זניח, 3% עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/08/16 13:49
שלום

ההבדל בין BMR לRMR הוא זניח, RMR/BMR=1.03
בפועל זמן הצום לפני הבדיקה שונה (RMR=4 שעות, BMR=12 שעות),
לשאלה שנשאלה ולבדיקה הנערכת בווינגייט המונח מתאים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
עליה במסה שריר צליל 19/08/16 16:20
היי יש לי שאלה, עליתי כקילו וחצי במהלך חודשיים אך במהלך החודשיים האלה לא שיניתי את הרגלי התזונה שלי, המשכתי לאכול כרגיל ובכל זה עליתי, מה שהשתנה אצלי זה כמות הספורט שאני עושה, הייתי רגילה לעשות פעמיים שלוש בשבוע ועליתי ל4 פעמיים בשבוע שכל אימון הוא אינטנסיבי מאוד, האם יכול להיות שהעלייה במשקל היא בעצם מסת שריר?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:44
שלום

חסרים נתונים בכדי שאוכל לענות, גיל, סוג אימון - אירובי \ התנגדות, הרכב הגוף, מדידה אחוז השומן בהתחלה ואחרי חודשיים. בכל מקרה, עלייה של 1.5 ק"ג בחודשיים היא גדולה, אם עשית אימונים אירוביים אז העלייה לא מכך. אם עשית אימוני התנגדות כנראה שחלק מהעלייה מקורה במסת שריר וחלק מדברים נוספים. שווה לבדוק יציאות, מצב נוזלים, שינוי בתאבון וכו''

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית וספורט
דבש לא מחומם בת אל 18/08/16 21:05
הי למיטב הבנתי הדבש והמולסה האיכותיים ביותר הינם המוצרים שמצוין עליהם לא "מחומם" .השאלה אם העניין משנה כאשר המטרה להוסיף אותם לשתיה חמה מאוד..
דיאטת 17 הימים דני 18/08/16 13:15
לאחרונה דיאטת 17 של ד״ר מייק מורנו הפכה לפופלארית מאוד
ויותר ויותר קבוצות שלה נפתחות ברשתות החברתיות
אשמח לדעתכן המקצועית על הדיאטה
תודה
דיאטת 17 ימים עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/08/16 13:59
שלום

הדיאטה אינה מביאה חידוש, זו דיאטה דלת פחמימה עם עקרונות דומים לאטקינס. הדיאטה הקצרה לרוב האנשים אינה מזיקה אך גם השמירה על המשקל אינה מובטחת. דיאטת 17 הימים מורכבת מ4 שלבים, היא אינה מבוססת מדעית ובנויה על גרעון קלורי והעלאת מוטיבציה. המספר 17 נקבע באופן אקראי, יכל להיות גם 16 או 21 למשל, עם זאת, העובדה שזה תחום בזמן מקלה על התמדה. מיתרונות הדיאטה שמדובר על הפחתת סוכר ומזון מתועש, דגש על הנאה מהאוכל, חשיבות לשילוב נוזלים, שילוב פעילות גופנית מחסרונותיה ששני השלבים הראשונים אינם מאוזנים והירידה המהירה תתבטא בעיקר בנוזלים, אין בסיס מדעי לעקרון של "לבלבל \ לשנות את המטבוליזם" ב17 יום.
אם רוצים לבצע שינוי אני ממליצה לגשת לאיש מקצוע תזונאי קליני שיוכל להכווין בצורה מתאימה ונכונה וגם להיות במעקב. ההתאמה וההתמדה חשובה.
לפרטים : המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639426

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
חידוד השאלה לגבי שיבולת שועל: אלעד 15/08/16 08:40
שלום איילת,
אני מחפש מתכון מקצועי לחלבון לאחר אימון.

אז אני צריך לדעת השלמה מדוייקת של שיבולת שועל לחלבון מלא.
בשיבולת שועל 12% חלבון, ואני מחפש מה להוסיף כדי להשלים את החלבון הזה למלא - באותה ארוחה.
ולא להמר אם במהלך היום במקרה אכלתי דברים שהשלימו. והרי גם ידוע שאחרי אימון כוח חשוב לאכול חלבון מלא כמה שיותר מהר


גם הפנייה לספר כלשהו שמכיל ידע מדעי מדוייק תהיה נהדרת.
תודה.
והרי גם ידוע ש... אורח 23/08/16 10:02
אמנם להרבה אנשים "ידוע" ש"שאחרי אימון כוח חשוב לאכול חלבון מלא כמה שיותר מהר" אבל זה לא נכון.
BCAA מנור 14/08/16 09:38
אני רוצה לקחת חומצות אמינו מפוצלות לפני האימון ,ובמשך האימון .(גיל 62)
אני לוקיח אחרי האימון אבקת חלבון
האם יש הסתיגויות?
תודה
מנור
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 16/08/16 11:18
שלום

BCAA הן חומצות אמינו חיוניות מסועפות שמספקות אנרגיה לשרירים. חומצה אמינית היא יחידת המבנה הבסיסית של החלבון, אין התנגשות בין אבקת חלבון לBCAA כי מדובר בגדול באותו החומר בדרגות פירוק שונות ואיכות שונה. לא מומלץ לעבור את כמות החלבון היומית לכן אניממליצה לך לוודא שכולל החלבון מהאבקה אתה לא מגיע לעודף במהלך היום.

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ברכות לאורי על מדלית ארד אולמפית איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/08/16 08:08
ספורטאי מקצועי נחוש ומלא אהבה
מטופל באהבה במרכז לרפואת ספורט ומחקר
שבוע נפלא
איילת
בן 17 משחק כדורסל ויורד באחוזי השומן מיקי 13/08/16 14:55
בני משחק כדורסל ומבצע אימוני כושר במהלך כל השבוע.
שוקל 64 ק"ג ואחוזי השומן שלו בירידה.. כעת 5.9
מקפיד על אכילה מסודרת במשך כל היום.
מה הסיבה? מה ניתן לעשות להעלות אחוזי השומן ?
תודה
דרושה תוספת קלורית איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/08/16 08:06
שלום
5.9% שומן - נמוך מדי לענף הכדורסל.
המלצות
1. כיצד נבדק- יתכן שיש טעות במדידה
2. ירידה במשקל ובמיוחד ירידה באחוזי שומן מעידים על מחסור יחסי של קלוריות, נער בגיל התבגרות בתהליך גדילה רצוי שיעלה במשקל לפחות 0.5 ק"ג לכל 1 סמ עליה בגובה
תגבור קלורי יעיל בעזרת הקפדה גדולה יותר על ארוחות בניים
מומלץ לקבל ייעוץ תזונה אישי שיכלול מדידה חוזרת, פיענוח תוצאות בדיקות דם והנחיות תזונתיות בהתאם לצרכי היחודיים של הבן
לפרטים המרכז לרפואת ספורט : 09-8639400

שבוע טוב
איילת
תודה רבה ושבוע טוב מיקי 14/08/16 11:51
ברכות לירדן על מדלית הארד במשחים האולמפיים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 11/08/16 18:09
ירדן מצטרפת לרישמה המכובדת של הספורטאים האולמפיים.
מתאמנת במכון
ומקבלת את הטיפול הרפואי והתזונתי במרכז לרפואת ספורט שבמכון וינגייט

ברכות לבביות
ובהצלחה לכל יתר הספורטאים בהמשך התחרויות

שבת שלום
אבקת חלבון בגיל ההתבגרות מיכל 10/08/16 19:28
בני בן 16.5 מתאמן בחדר כושר ורוצה לקחת תוסף תזונה אבקת חלבון.
האם יש סיכון או מיגבלה שצריך לדעת בהקשר הזה?
האם מומלץ להשתמש באבקת חלבון בגיל ההתבגרות?
תוסף חלבון= תוספת חלבון איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 11/08/16 18:07
אבקות החלבון מיוצרות בדרך כלל ממזונות כגון מי גבינה- מחלב, סויה או ביצה ולעיתים קטניות נוספות

תוספת מופרזת של חלבונים עלולה ליצור מחסור תזונתי- בשל העדר הגיוון במקורות חלבוניים ובהפרזה מאוד קיצונית לפגוע בתפקוד מטבי כשל כליות

במידה ומחליטים להשתמש בתופי חלבון יש לודא אמקפידים על העקרונות הבאים:
1. כמות החלבון בתוסף משלימה את כמות החלבונים בארוחה- ולא יוצר עודף חלבון יומי כללי( לא מעל 1.5-1.8 גרם חלבון לק"ג משקל גוף\ יממה)
2. משתמשים עם אבקות חלבון איכותיות שלא כוללות תופי מזון: צבעי מאכל, חומרי טעם, צבע ועוד
3. תוספי החלבון מהווים חלק קטן מכלל החלבונים היומי, חלבונים במזון מספקים את רכיבי המזון החיוניים כגון: ברזל, סידן, מגנזיום וויטמיני B ו-D
בריאות
איילת
ריכוז מזונות על הארוחה אחת אייל 10/08/16 13:45
שלום, רציתי לשאול במידה ואני מרכז כמה מזונות על באותו שייק כגון זרעי צ׳יה, פשתן, שבבי קקאו ועוד, האם הערכים התזונתיים והתרומה של כל מאכל בנפרד קטן, או שאם גודל הארוחה תקין מבחינת מערכת העיכול אז כל היתרונות והרכיבים נספגים כראוי? תודה רבה.
אינטראקציה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 11/08/16 18:02
שילוב עלול לגרום לאינטראקציה
אולם במזון בטבע תמיד נמצא שילובים של מינראלים ויטמינים ואבות מזון- ולכן לא צריך לחשוש משילובי מזון.
האינטראקציות היותר בעיתיות הם בין מזון לתררופות במקרים שנוטלים תרופות יש לבדוק האם קיימת מגבלה לצריכת מזון שעשוי לשנות את התגובה וההשפעה של התרופה
בריאות
איילת
סיבים תזונתיים אלון 10/08/16 11:33
שלום האם סיבים תזונתיים מונעים חלק מהספיגה של חלבון ופחמימות ושומנים שהם נמצאים במעיים? אני מפתח גוף ורציתי להוסיף יותר סיבים תזונתיים לתפריט שלי אבל הם יכולים לבטל ספיגה של כמות גדולה של חלבון? מאוד חשוב לי שהחלבון ייספג ואם כן אז מתי אפשר לצרוך את הסיבים שלא יפריעו לספיגה? בלילה לפני השינה? מספר שעות לפניי או אחריי שאני אוכל חלבון? תודה רבה
סיבים מאטים את קצב הספיגה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 11/08/16 18:00
הסיבים התזונתיים חיוניים לשמירה על בריאות המעי ולכן חשוב לשלבם בצורה טבעית במיוחד ממקור ירקות עם ארוחה שמכילה חלבונים.
אמנם הסיבים עשויים להאט את קצב הספיגה אולם כך גם סך ניצול החלבון במעי גדול יותר
מאפשר ספיגה הדרגתית של החלבונים.

בריאות
איילת
קריאטין אסף 09/08/16 19:13
שלום רב,
האם צריכה של קריאטין מידי יום בכמות של 5 גר'''' ליום בקרב בן 18 בריא המתאמן באופן איטנסיבי מידי יום באימון משקולות יכולה להזיק לבריאות?
בבדיקות דם שבוצעו לאחרונה :
UREA 48
creatinine 1.03
תודה רבה.
אוראה גבוהה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 11/08/16 17:58
קראטנין- תקין, ערכי האוראה גבוהים מעל הנורמה (17-43) כמו כן חסר מידע על תפקודי כבד.
אני לא ממליצה להמשיך בנטילת קראטין עד בירור יותר מסודר, כולל התיעצות רופא\ תזונאי ספורט
בריאות
איילת
  10   [11-20]...[231-239]
21.4.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן