חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

עינב דילגת עליי ישי 31/05/16 13:52
ראה תשובה לשאלתך עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 01/06/16 09:36
בהמשך

עינב
סכרת מעוגה והשמנה סיון 31/05/16 13:47
אכלתי היום עוגת בראוניז שלמה של לחמי. 400 גרם עוגת פס שוקולד בראוניז עשירה יש ב-100 גרם 500 קק"ל אז ב-400 גרם יש 2000 קק"ל האם אני אשמין עכשיו בגלל העוגה? האם נגרם לי נזק בלתי הפיך? איך אני אוריד את העוגה? מה עלי לעשות כדי לרדת במשקל? האם עכשיו אני לא ארד במשקל מהעוגה? האם עכשיו אני בסכנה של סתימת עורקים? 60 שומן רווי יש בה. ושומנים ומלא סוכר.
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 01/06/16 10:08
שלום

אם את אוכלת מסודר ובריא במשך השבוע, ככל הנראה שחריגה לא תגרום לעלייה משמעותית במשקל. עלייה במשקל של 1 ק"ג תתבטא אחרי עודף קלורי של כ 7000 קק"ל. ממה שאת כותבת כדאי שתהיה לך תוכנית אכילה מסודרת שתהיה מספקת עבורך. אני ממליצה לך להגיע לייעוץ תזונה מסודר. לפרטים המרכז לרפואת ספורט בווינגייט 098639400. ובינתיים לחזור לשיגרה, לאכול בריא ומסודר ולהקפיד על שתייה של מים ופעילות גופנית

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ענבים ספורטאית 30/05/16 02:37
היי
האם ענבים לפני עו אחרי אימון זה טוב
ואם כן כמה?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 30/05/16 14:47
שלום

צריכת פחמימה לפני אימון מעלה את רמת האנרגיה בגוף ואחרי האימון מסייעת בהתאוששות. מנת פרי היא כ12 ענבים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אכילת שבעולת שועל מבושלת במשך ימים מייק 29/05/16 09:27
היי חברים, שאלה אם אפשר.
אני מבשל שבעלת שועל ואוכל את זה במהלך יומיים מטעמי נוחות, בזה שאני אוכל את אותה שבעולת שועל שבשלתי גם לאחר יום, יום וחצי ואפילו יומיים זה גורם לאותם מנות של לאחר 24-48 אחרי הבישול לאבד חלק מהערכים התזונתיים? או שאפשר להמשיך לאכל ככה את שבעולת השועל המבושלת שלי ללא חשש של איבוד ערכים תזונתיים?
רצוי לציין שאחרי שאני מבשל את שבעולת שועל והיא מתקררת מאחסן אותה במקרר.
תודה!
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 29/05/16 11:04
שלום

הסיבים התזונתיים והרכב אבות המזון בשיבולת שועל מבושלת ישמרו כשתהיה יומיים במקרר

בברכה

עינב
שאלה לגביי צום וארוחה אחרונה יוני 29/05/16 00:28
שלום רב ותודה מראש על העזרה!
יש לי בבקשה שאלה לגביי צום, אז ככה:
אם אני מעוניין להיות 24 שעות בצום לפני אימון משקולות אבל הארוחה האחרונה שלי לפני הצום היא 1/2 קופסאת קוט"ג + 1/2 סקופ של חלבון קזאין שמתעכל המשך 7-8 שעות + 3000 גרם של שמן דגים שמאט את העיכול עוד יותר של הארוחה, איך אני אמור לחשב את הצום?
נניח יש לי אימון משקולות ב 20:00 והארוחה האחרונה היא הארוחה שציינתי כאן ב 20:00 יום לפני, זה נחשב ל 24 שעות צום לקראת האימון שלי למרות שזמן העיכול של הארוחה האחרונה היא סביבות ה 6-8 שעות?
צום נחשב ל 24 שעות ללא אוכל, לא משנה מה אוכלים לפני הארוחה הארחונה או בגלל שאני בכווה אוכל את הדברים האלה כדי שהחלבון יתעכל בצורה סופר איטית הצום שלי לא יחשב ל 24 שעות?
אני מתאמן רק פעם ב 3 ימים, וגם עושה את זה רק כל 6 ימים, ועשיתי המון מחקרים שלהתאמן ככה בצום יש המון יתרונות. ואין לי צורך באוכל או פחממות בשביל אנרגיה לפני אימון, אוכל טוב מאוד אחרי אימון ומתאושש בסדר גמור, רק השאלה הזאת לגביי ממתי נחשב הצום במקרה שלי מעסיקה אותי, רוצה לעשות את זה נכון, אשמח לעזרה. תודה!
צום עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 29/05/16 11:03
שלום

לשאלתך צום מדובר על הפסקת האכילה לפני (אין התייחסות לזמן שהיית האוכל במערכת העיכול)

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
סלק עלול לגרום לבעיות?? ישי 27/05/16 13:47
עפ"י הכתבה הזאת סלק עלול לגרום לבעיות בתפקוד המיני. זה נכון??
http://www.foxnews.com/health/2016/05/26/5-foods-that-are-killing-your-sex-drive.html
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 01/06/16 08:25
שלום

אכילת סלק מעלה את ריכוז הניטריק אוקסיד בגוף שלו השפעה על הרחבת כלי דם, כולל איבר המין. לכן, אם בכלל תהיה השפעה, כנראה שתהיה לטובה. אני לא מכירה מחקרים בתחום

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שאלת המשך ישי 01/06/16 10:55
ומה לגבי קמח לבן, שגם מוזכר כפוגע בתפקוד המיני?
קמח ומים מבקבוקי פלסטיק ישי 01/06/16 10:56
את מסכימה עם הטענה ששני הנ"ל פוגעים בתפקוד המיני?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 06/06/16 12:55
שלום

איני מכירה את הטענה הזו

עינב
יוגורט דפנה 23/05/16 19:24
שלום
אני מקפידה על דיאטה לסוכרת ולוקחת 1 גלוקומין ליום
אני נוהגת לאכול 1 יוגורט פרובויוטי 1.7 אחוז ביום.
ברכיבים מצויין שללא תוספת סוכר, מכיל סוכר מהחלב
ובטבלה מצויין שגביע מכיל 6.5 גרם סוכר
לציין שיש לו תו של א.י.ל לסוכרת.
השאלה שלי האם זה בסדר להמשיך לאכול את היוגורט
במקרה שלי. והאם אין סכנה שזה ישפיע על הסוכר?
בתודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 24/05/16 15:42
שלום

נהוג להתייחס ליוגורט ביו שרשמת כחצי מנת פחמימה. בכדי להשיג איזון סוכר יש להתחשב בכמות הפחמימות במשך היום ובכל ארוחה. התגובה היא אינדבדואלית ומומלץ לבדוק ולראות מה ההשפעה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כפית סוכר לירן 22/05/16 19:01
כמה גרם יש בכפית סוכר?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:19
שלום

כפית סוכר מכילה כ5 גרם

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ספינינג לשווא? מירי 21/05/16 16:21
אני עושה 4 פעמים בשבוע ספינינג כבר חודשיים
ואוכלת אותו דבר
ולא ירדתי אפילו גרם!!!!!!!!

האם יכול להיות שאני לא שורפת בכלל קלוריות בספינינג???

מדוע שמעתי שיש מישהי שירדה במשקל מהספינינג (בלי ששינתה כלום בתזונה)???

איך אני ארד במשקל? האם הספינינג שאני עושה לשווא???

מדוע ומרים שספינינג מרזה?????
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:19
שלום

בהמשך לתשובתי לשאלתך הקודמת באותו עיניין.
לירידה במשקל יש צורך בגרעון קלורי מתון. אם את מבצעת פעילות גופנית את מעלה את ההוצאה האנרגטית ("שריפת הקלוריות"), אני מציעה לך למצוא את הפעילות הגופנית בה תוכלי להתאמץ ולגרום לגרעון קלורי גבוה יותר. בנוסף להוצאה האנרגטית לפעילות גופנית יתרונות בריאותיים רבים.
בכדי ליעל תהליך של ירידה במשקל יש צורך בהתאמת התזונה שלך.
אני ממליצה לך להגיע לייעוץ תזונה ולהתאמת תוכנית אימון בהתאם למטרותייך. לפרטים : המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639420

בברכרה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
קלוריות מירי 20/05/16 23:18
הרגשתי בספינינג שאני לא מתאמצת ולא הזעתי בכלל רק דיוושתי בהתנגדות קלה מאוד.
האם יכול להיות שלא שרפתי בכלל קלוריות בספינינג?
כי לאחר הספינינג עליתי 2 קילו במשקל - ושתיתי רק כוס מים!!!!!!! לא עליתי מנוזלים!!!!!!
מדוע אומרים שהספינינג מרזה?????
ראי תשובה לשאלתך עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:14
קלוריות מירי 20/05/16 23:18
הרגשתי בספינינג שאני לא מתאמצת ולא הזעתי בכלל רק דיוושתי בהתנגדות קלה מאוד.
האם יכול להיות שלא שרפתי בכלל קלוריות בספינינג?
כי לאחר הספינינג עליתי 2 קילו במשקל - ושתיתי רק כוס מים!!!!!!! לא עליתי מנוזלים!!!!!!
מדוע אומרים שהספינינג מרזה?????
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:14
שלום

עלייה וירידה במשקל יתרחשו כתוצאה מהפרה של המאזן האנרגטי (הכנסה קלורית לעומת הוצאה). בנוסף, ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על כך כמו מצב הורמונלי, הרכב המזון ועוד.
עלייה נקודתית במשקל יכולה להיות מסיבות רבות - נוזלים, הזעה, ביגוד, טעות במדידה ועוד
למטרת ירידה במשקל מומלץ ליצור גרעון קלורי, אימונים הם דרך ליצירת גרעון קלורי. אני ממליצה לך להתייעץ עם מדריך כושר להתאמת תוכנית אימונים בהתאם למטרתך

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אם אני בן 22 וגובהי 1.65 ץ 20/05/16 17:53
ואני חושב שגובהי היה צריך להיות 1.70-173
חושב שפספסתי , לא מיציתי.
יש דרך לדעת אם אני חושב נכון שזה היה יכול להיות יותר?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:10
שלום

לכל אחד פוטנציאל גביהה שונה, אתה יכול להתייעץ עם רופא על כך

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
לקטוז אילנה 19/05/16 18:39
בגבינת סימפוניה 5% מצוין בין הרכיבים לקטוז
האם זה הוספה של סוכר או הכוונה לסוכר עצמו שנמצא בחלב והאם זה מותר לחולי סכרת לציין שבכף שזה 20 גרם מצויין שיש 0.9 גרם סוכר
לקטוז תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:08
שלום

לקטוז הוא סוכר החלב ולא סוכר מוסף
חולי סוכרת מחשבים את כמות הפחמימה הכללית שיש במוצר, יש שמתייחסים אחרת למוצרי חלב ולסוכר החלב מבחינת ספירת הפחמימה, גישות שונות. בכל מקרה שמדובר בחולי סוכרת ההתאמה היא אישית

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אכילה לפני ספינינג רותי 18/05/16 22:52

עשיתי ספינינג ב-8:00 בבוקר ולא אכלתי כלום לפני
האם נגרם לי נזק?
האם לא היה תועלת משיעור הספינינג? כי הרגשתי שאני לא מתאמצת בכלל ולא הזעתי. האם זה קשור לזה שלא אכלתי כלום לפני?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 19/05/16 10:38
שלום

סביר להניח שלא נגרם לך נזק גם אם לא אכלת כלום לפני אימון ספינינג. מומלץ לאכול משהו קטן לפני אימון בבוקר, את יכולה להסתפק גם בתמר או קרקר או אפילו בחצי כוס של מיץ פרי מסונן. הזעה היא לא בהכרח מדד למאמץ.

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שתיית נס קפה חנה 16/05/16 12:27
שלום
כמה כוסות של נס קפה עם שליש חלב מומלץ לשתות ביום. אני בת 56
קפה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 17/05/16 10:07
שלום

לשתיית קפה יתרונות בריאותיים, עם זאת, בצריכה רבה מידי עלולים להיות גם השפעות שליליות על הבריאות אצל חלק מהאנשים. בגילך בכדי לשמור על מסת העצם מומלץ לשתות עד 3 כוסות קפה ביום

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
  10   [11-20]...[231-234]
8.2.17 ערב פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן