חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

שאני שותה חלב, סובל מדקירות כואבות בבטן ובאזור החזה ימ 29/12/16 11:52
מה זה אומר?
הפסקתי עם החלב ואין דקירות.
צריך לבדוק משהו? מה?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 12/01/17 13:30
שלום

יכול להיות שאתה רגיש לחלב וזה מתבטא בתחושות לא נעימות ואז טוב להימנע משתייתו ומוצרים המכילים חלב. בכדי לתת המלצות תזונתיות ספציפיות יש לדעת מה האבחנה.
ייתכן שסיבת הדקירות היא לא החלב לכן מומלץ שתפנה לרופא שלך במקרה הזה ותציין את שתיית החלב

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטני קלינית
הזמנת חלבונים דן 29/12/16 10:16
מצאתי אתר חדש למכירת חלבונים במחירים סבירים
אני מוסיף קישור שתוכלו להינות גם


[url=url=http://vitaminsglobe.com/תוספים-לספורטאים] כאן הקישור[/url]
אני מנסה שוב לשים את הקישור דן 29/12/16 10:17
[url=www.vitaminsglobe.com/תוספים-לספורטאים] here [/url]
תזונה ספורט אקסטרים במבי 27/12/16 14:19
אני שחיין למרחקים ארוכים.

כשאני שוחה 6 שעות רצוף (משער כ- 600 קלוריות לשעה) זו צריכה של 3600 קלוריות.
אם אני אוכל בין לבין ג''ל או שווה ערך זה 600 קלוריות י חוסר של כ 3000 קלוריות.

מאיפה הגוף מקבל את החוסר?
שומנים? פירוק שרירים?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 10/01/17 16:26
שלום

יש בלבול במונחים הוצאה אנרגטית לבין צריכה אנרגטית. צריכה הכוונה לקלוריות שצורכים מהמזון ומנוזלים. ההוצאה האנרגטית של הגוף במנוחה מורכבת מחילוף החומרים הבסיסי RMR, האפקט התרמי של המזון (10% בקירוב), פעילות גופנית. ההוצאה האנרגטית באימון שציינת היא אכן רבה, ממה שתארת הוצאה של 3600 קק"ל בקירוב. ג''ל מכיל בסביבות 100 קק"ל ואתה צורך 6 ג''לים בסה"כ במהלך השחייה. במידה ויש גרעון אנרגטי אתה אמור לרדת במשקל, ככל שהגרעון גדול יותר כך תהיה פגיעה בשירירם ואם יהיה מתון רובו יהיה משומן. אם אתה נשאר יציב במשקל ככל הנראה אתה משלים את הקלוריות באכילה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
עוד פעם, שוב... איתיה 26/12/16 22:33
כן , שוב זה קרה!
גם הפעם דילגת בקלות על פניתי! 16.12.16
ראה תשובה לשאלתך עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 05/01/17 10:11
שלום

ראה תשובה לשאלתך

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
תה לבן אשל 24/12/16 11:24
האם יש הבדל בין שתית תה לבן ותה ירוק?
תה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/12/16 15:06
צמח התה Camellia sinensis מהווה מקור לעלי תה מסוגים שונים
מרבית ההעלים מהווים מקור לתה השחור- עלים שעוברים חימום ודחיסה ולכן ערכת התזונתי נמוך יחסית
העלים הצעיריםוהניצנים שעוברים תהליך חימום קל מהווים מקור לתה הירוק
והעלים הצעירים והניצנים שעוברים ייבוש טבעי ללא מעורבות של חימום, מהווים מקור לעלי התה הלבן.
ככל שהעלה צעיר יותר ותהליך העיבוד עדין יותר הרכב הפיטוכימקלים בו עשיר יותר ולכן נחשב לבריא יותר
אולם לעומת זאת כמות העלים קטנה ותהליך הייבוש דורש זמן ארוך יותר ולכן מחירו של התה הלבן גבוה.
יש להדגיש שבכל סוגי עלי התה מכילים קפאין בריכוז יורד ככל שההעלה צעיר יותר
חג שמח
מינרלים, ויטמינים ועוד ד.שגב 22/12/16 16:54
מקובל לחשוב שפירות וירקות שונים מכילים יותר ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון מאשר אחרים.
על כן בדיאטות שונות מקובל להמליץ על צריכה מוגברת של ירק או פרי מסוים. (דיאטה - לאו דווקא במובן של הרזיה)
חלק גדול (מדי) מהפירות והירקות שאנו צורכים הם מהונדסים. ומכאן השאלה שלי: מתי לאחרונה נבדקה תכולת החומרים האמורים. האם יתכן שמדובר באנליזות שנערכו במחצית המאה הקודמת ומאז ממשיכים להמליץ על פרי או ירק מסוימים? הרי ידוע שמה שמעניין היום את החקלאות המודרנית הם יותר צבע, יותר משקל ובעיקר חיי מדף ארוכים יותר. הטעם וההרכב הם חסרי ערך.
תכולה של ויטמינים ומינראלים במזונות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/12/16 14:56
תכולת ויטמינים ומינראלים במזונות משתנה כפונקציה לחומר הגלם, תנאי הגידול שלו ועוד..
לדוגמא- גידול באדמה מסויימת יניב תוצא עשיר יותר במינראליים בהשוואה לאותו ירק שגודל בתנאי אדמה שונה
כנ"ל לגבי טמפ'', זנים שונים, טריות ועוד.
אכן אחד הגורמים שעשויים להשפיע הוא הזן, ובין השאר השבחת זנים המתבצעת בדרכים שונות בין השאר השבחה גנטית.
לכן הערכים המפורסמים הם תמיד ממוצע בדיקות.יש מזונות שנבדקו לאחרונה ע"י היצרנים, מועצות הפרי והירק ואגודות נוספות, כולל בדיקות של משרד הבריאות ויש כאלו שהבדיקות ישנות מאוד.
בשימוש מקצועי בבסיס נתונים לצורכי חישוב מקובל לציין מה מקור הנתונים.
אולם בחיפוש חופשי באתרי האינטרנט לא ניתן לקבל מידע זה

בכל מקרה יש לקחת בחשבון שונות גדולה בשל מיקום הגידול וטריות

חג שמח
איילת
שאלה כרמית 19/12/16 22:33
מידע על שירותי בריאות
http://www.mor.org.il
פורום מקצועי, נא להימנע מפרסום איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/12/16 14:51
זהו פורום המיועד להתיעצות מקצועית
נא להימנע מפרסומות
חג שמח
איילת
כנראה הם בצרות איציק 27/12/16 13:55
חברה גדולה כמו "מור" שעוברת לפרסום חינמי עושה לעצמה שרות דוב.
פקטין ועמילופקטין עמי לוז 19/12/16 14:41
היי,

1) פקטין הנמצא בתפוזים, תפוחים , בננות ועוד ו- עמילופקטין הנמצא בעמילן של תפוחי אדמה מסייעים בתהליך העיכול?

2) המרקם הג''לטני שהוא יוצר גורם להתרבות של חיידקים פרוביוטיים ולשמירה על מעי תקין ?

3) מזונות אלו גם יכולים להפחית סימפטומים של מחלות מעי דלקתיות ודלקתיות בכלל?

תודה!!
סיבים תזונתיים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/12/16 14:50
שלום
הפקטין והעמילופקטין הינם סיבים תזונתיים שבתעשיית המזון מנוצלים לצורכי עיבוי והסמכה של מרקם המזון.
בנוסף לתפקידם זה, כסיבים יש להם השפעה מיטיבה על התפתחות חידקי המעי, מהווים מקור הזנה לאוכלוסיית החיידקים המישבים את מערכת העיכול, עשויים לסייע בשיפור תנועתיות המעי, כתלות לכמות שלהם ולנוכחות נוזלים בתפריט.
לגבי מחלות מעי לסוגיבהם השונים
במצבים חריפים יש להימנע ממזונות המכילים סיבים תזונתיים
אולם ברמסיה, המלווה בהקלה בסמפטומים, ניתן בהדרגה לשלבם בתפריט
בריאות
וחג חנוכה שמח
מים , סידן ולימון איתיה 16/12/16 11:56
שלום,
האם הסידן בממי ברז "קשים" , יכול להיספג בגופנו? האם הוא מסוג איכותי ומועיל?
אני חי באזור של מים "קשים". נוהג להרתיח לימון בתוך הקומקום. אם אשתה את מי הלימון הללו, האם יכולה להיות ספיגה של סידן בסביבה בעלת חומציות קלה?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 05/01/17 10:11
שלום

"מים קשים" הם כאלו המכילים ריכוז גבוה של סידן ומגנזיום, הבעיה איתם היא בעיקר כלכלית מכיוון שיוצרים אבנית ועלולים להרוס מסננים. המינרלים ב"מים הקשים" אינם מספיקים לדרישות האדם והן לא המקור העיקרי להם בתזונה
הרתחה של המים "תרכך" אותם וריכוז הסידן בהם ירד מכיוון שהוא ישקע כאבנית
בנוסף, מומלץ לוודא שרמות ויטמין הדי בדם שלך תקינות
בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אבקת חלבון eve 02/12/16 20:37
שלום
אני בת35 מתאמנת 3פעמים בשבוע אירובי 60ד
ו3פעמים בשבוע trx גם כ60ד
צמחונית ועכשיו גם מנסה לעבור לטבעונות
שמעתי על א.חלבון של sunwarior
סאן וואריור שהיא טבעית וטבעונית ללא כימיקלים
וצבעי מאכל או ממתיקים השאלה שלי האם זה יכול לעשות לי נזק כמו אבקות חלבון אחרות בעיות בכליות וכו... או שבגללשזה מבוסס על צמחים זה לא יעשה נזק ...
אשמח לשמוע מה דעתך
תודה רבה מראש
נזק בשל צריכת חלבון עודפת איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/16 07:00
שלום
נזקי אבקות החלבון נובעים מצריכה מופרזת של חלבון על בסיס יומי
במידה ואת מקפידה להשלים חלבון בעזרת אבקות החלבון, אין סיבה לנזק כלשהו
אני לא מכירה את המוצר המתואר ולכן לא יכולה להמליץ עליו.
אין ספק שיש יתרון למוצר שלא מכיל תוספת של תוספי מזון כגון צבעי מאכל ממתיקים ועוד.
בריאות
איילת
עינב עינב 29/11/16 15:12
יש סיבה לזה שדיגלת עליי?
תשלחי שוב את השאלה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/16 06:57
לא מצאתי שאלה שלא קיבלה מענה
שבוע טוב
איילת
שימוש בקריאטין ישראל 24/11/16 18:30
היי. אני מעוניין להתחיל לקחת קריאטין. הבנתי שצריך להתייעץ עם תזונאית בשביל לוודא שזה לא יפגע בכבד. התור לתזונאית ארוך מידי. יש אפשרות לעשות את זה גם דרך רופא משפחה?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 30/11/16 11:59
שלום

מומלץ להתייעץ עם תזונאית ספורט לפני נטילת קריאטין, לבדא שבדיקות הדם ותפקוד הכליות תקין ולהתאים לתוכנית האימונים ולמטרות
לפרטים : המרכז לרפואת ספורט במכון ווינגייט 098639420

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
בוטנים או שוקולד? שאלת המשך 24/11/16 14:33
היי,

תודה על התשובה אך לא בדיוק הבנתי בבוטנים יש כמות טובה של רסברטול ובשוקולד מריר רק קצת?
תשובת המשך עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 29/11/16 15:00
שלום

הכמות שלו במזון בכלל וגם במזונות שציינת היא קטנה

בברכה

עינב גרוסמן

דיאטנית קלינית
ערמונים דוד 23/11/16 22:04
האם זה נכון שערמונים מגבירים את החרמנות?
פוריות אולי? איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 01/12/16 14:27
פוריות קשורה בתכולה גבוהה של אבץ
ערמונים מהווים מקור לאבץ
אין קשר לחרמנות.
עודף חלבונים ישראל 23/11/16 12:49
היי, חבר שלי טוען שכאשר אתה אוכל הרבה חלבונים אז השערות יצמחו לך יותר מהר. אני טענתי שעודף חלבון זה קלוריות שאם לא יתבזבזו פשוט יהפכו לשומן. מה נכון?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 29/11/16 14:26
שלום

אני לא מכירה את הטענה שעודף חלבונים בתזונה יגרום לצמיחת שיער מואצת
מומלץ לאכול בהתאם לצרכים התזונתיים שלך ולתוכנית האימונים
עודף של קלוריות בסופו של דבר יגרום לעלייה במסת השומן ו\או להשמנה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
  10   [11-20]...[231-234]
8.2.17 ערב פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן