חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

אם אמורים לשמור על כמות סוכר אוריב 10/03/17 12:06
יציבה בדם לאורך היום,אז איך מרזים במשקל?
אם לגוף לא חסר סוכר אז למה שהוא ירוקן את תאי השומן במצב של עודף משקל?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 21/03/17 12:06
שלום

ירידה במשקל מורכבת מגורמים רבים, העיקרי הוא גרעון אנרגטי
שמירה על רמות סוכר יציבות מסייעת בכך
שהסוכר יציב יש תחושה של רגיעה בגוף
כשאתה נמצא בצום או בסטרס הגוף מפרק סוכר מהמאגרים הגליקוגן ובכך רמות בסוכר בדם נשארות יציבות
בכדי לרדת בשומן בגוף, יש צורך בגרעון אנרגטי (כלומר הפחתה בכמות הקלוריות הנצרכת)

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אינסולין אלון 09/03/17 18:34
שלום איילת רציתי לדעת אם אני צורך פחמימות שנספגות מהר אחריי האימון וגורם להפרשת אינסולין גבוהה האם במצב כזה אחריי אימון קטבולי קשה האינסולין שהופרש גם יגרום להרחבה של תאי השומן? או יעודד אגירה של שומן? או שאחריי אימון קטבולי קשה האינסולין ישמש את הגוף רק בלהכניס את החומצות אמינו שצרכתי לשריר כי השרירים עייפים וצמאים אחריי האימון ולא יעודד אגירה של תאי השומן? אני שואל כי לאחרונה התחלתי לאכול אחריי אימון ארוחה רק עם חלבון ושומנים בריאים כמו אומגה 3 בלי פחמימות רק אחריי 3 שעות מתום האימון אני צורך ארוחה עם פחמימות זה בשביל לאפשר להורמון טסטוסטרון שנמצא ברמה גבוהה בזרם הדם אחריי אימון לשרוף שומן יותר ביעילות, תשובתך? תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/03/17 11:47
שלום

לאינסולין מגוון תפקידים בגוף, האינסולין הוא הורמון אנבולי, גם לתאי השריר וגם לרקמת השומן
שיש כמות גדולה של אינסולין בדם עקב תנגורת או חוסר רגישות של התאים לאינסולין וליקוי בפינוי הסוכר בדם למשל כמו במחלת הסוכרת יגרום ליצירה של שומנים מסוג טריגליצרידים
אכילת פחמימות גורמת להפרשת אינסולין שמעודד תהליכים אנבוליים בשריר, גם צריכה של חומצה אמינית בשם לאוצין בכמות של 2-2.5 גרם בארוחה היא טריגר לתהליכים אנבוליים בשריר כמו האינסולין ללא נוכחות של פחמימות (מבוגרים יצטרכו כמות לאוצין גדולה יותר מכיוון שהשריר פחות רגיש)

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
עינב בבקשה לענות על השאלה שלי על גבול שריפת השומנים אלון 09/03/17 15:53
ראה תשובה בצמוד לשאלה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 09/03/17 16:29
מתוק אליאב 08/03/17 19:47
שלום,
אפשר לדעת פיזיולוגית למה אם יש לי חשק למתוק ואני מחכה איתו כמה דקות החשק יורד ופתאום אני לארוצה את המתוק הזה?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:51
שלום

הנטייה לטעם המתוק היא לרוב מולדת, החשק למתוק יכול לנבוע מסיבות רבות לאו דווקא פיזיולוגיות, רגשיות, עייפות, מצב רוח ועוד.... ולפעמים זה עיניין של הרגל - כמו משנהו מתוק ליד הקפה או מתוק כקינוח לארוחה, או מתוק בלילה וכו''
סיבות פיזיולוגיות לחשק למתוק יכולות להיות אם אין לך מספיק פחמימות בתפריט, או שאתה רעב כי לא אכלת הרבה זמן או שרמת הסוכר שלך נמוכה
אם היית רעב ואכלת משהו קטן וחיכית כמה דק, הרעב לרוב חולף. אם החשק למתוק הגיע בגלל חסק אנרגטי או פחממתי מסויים והוא סופק אז גם החשק עשוי לרדת

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אכילת פירות במשולב עם מזון אחר? ערן 08/03/17 15:36
שלום

במספר מקומות מצויין כי כדאי לאכול פירות במנותק מאוכל אחר: חצי שעה לפני הארוחה או שעה אחריה.
האם זה נכון?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:17
שלום

לא ידוע לי על הנחייה להפריד אכילת פרי מאכילת מזונות אחרים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אם הבחירה כאשר אני רעב היא רונן 04/03/17 15:01
בידי ,מה לאכול ומתי,לרוב בשעת רעב אני לא אבחר בעוגה או שוקולד,אלא דברים יותר מזינים?
אם גם בעוגה ושוקולד יש את אבות המזון,אבל לרוב הבחירה הטבעית לא תיהיה אילו..
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:36
שלום

עדיפות לאכול מזונות מזינים המכילים את כל אבות המזון ולא ממתקים ועוגות, האחרונית יכילו כמות סוכר גבוהה ושומן כמו מרגרינה או חמאה
יש אפשרות להכין עוגות בריאות יותר, כאלו שיכילו כמות סוכר מופחתת ושמן איכותי - וניתן לשלב פרוסה קטנה כקינוח לארוחה כשמאוד מתחשק לך

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שיר שיר 01/03/17 23:43
האם זה נכון שסרטונין נותן תחושת מלאות ושובע למרות שהקיבה לא מלאה ?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:54
שלום

סרטונין הוא אחד הנוירוטרנסמיטורים במוח שמשתתפים בבקרת צריכת מזון - דהיינו מנגנון רעב ושובע. רמות סרטונין גבוהות משרות תחושה של שובע ורגיעה
ישנם גורמים רבים המשפיעים על שובע, בינהם כפי שכתבת גם מלאות הקיבה


בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
הי,האם מאכלים שיש בהם מור 01/03/17 22:28
שומן גבוה יותר כמו שוקולד בורקסים וכו-אומר שהם גם משביעים כמו מאכלים אורז ולחם שבהם אין אחוז שומן גבוה? לכן כמות האכילה שלהם תיהיה זהה?
תודה
ראה תשובה קודמת לאותה השאלה ששאלת בעבר עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:56
שלום

התשובה בצמוד לשאלתך הקודמת

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ממשיך שאלה קודמת פשוט לא ענו לי להמשך רמי 01/03/17 20:43
מה זאת אומרת "צורך פיזיולוגי מסויים?"
דרישה פזיולוגית איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 09/03/17 16:28
מכלול רכיביתצ הדרושים לתפקוד מערכות בפרט והגוף בכלל
גבול שריפת שומנים יומי אלון 01/03/17 02:14
שלום האם יש גבול לכמה גרם שומן הגוף יכול לשרוף ביום אחד? יש לגוף מנגנון הגנה בקטע הזה? ומה הגבול? 300 גרם? 400 גרם? אם את לא יכולה להגיד בוודאות אשמח אם תיתני לי מספר סטטיסטי שיהיה לי להסברים בחדר כושר תודה
שומן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 09/03/17 16:27
ראשית לא שורפים שומנים כי אם מנצלים שומן כמקור אנרגיה או לצרכי בניה
היכולת לנצל שומן משתנה מאדם לאדם והיא תלויה בגורמים גנטיים ובאימון ( סוג, משך עצימות, מידת הכושר) ועוד
ולכן לא ניתן לקבועמשקל מדוייק של ניצול שומן ביממה
בריאות
וחג פורים שמח
איילת
חלבונים אורן 27/02/17 00:01
נכון שצריך כמות מסויימת של חלבונים בגוף?
אז נאמר ואני אני אוכל ארוחה עם חלבונים ,כמה זמן בערך החלבונים נשארים בגוף?
כי אם נגיד ארוחה אחת היא עם חלבונים והשנייה בלי,האם זה שהשנייה בלי כבר יוצר חסר בחלבון?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 28/02/17 14:25
שלום

הדרישה לחלבונית היא יומית ונמדדת ביחידות של גרם לק"ג, למשל לאדם בוגר מינימום צריכת החלבון היא 0.8-1 גרם חלבון לק"ג ליום, לספורטאים הדרישה עולה. יש משמעות לתזמון צריכת החלבון במהלך היום בהקשר של שובע ובניית שריר, לכן מומלץ לפזר את הצריכה לאורך היום ולא לצרוך את כל הכמות בארוחה אחת
רוב המזונות מכילים חלבונים כך שקשה להגיע לאכילת ארוחה ללא חלבונים כלל
לא יווצר חסר בחלבון אם אתה מגיע לדרישות היומיות שלך ומדלג על צריכת חלבון בארוחה אחת
בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
תזונה רמי 22/02/17 22:06
שלום,
יכול להיות שאני רעב אבל לא כל אוכל שיש מולי (שבדכ אני אוהב) אתחשק לאכול אותו למרות הרעב?
האם יש לזה הסבר פיזיולוגי?
רעב רגשי ורעב פזיולוגי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/02/17 15:29
תחושת רעב עשויה להתעורר ממספר רב של סיבות
בין השאר בשל צורך פיזיולוגי מסויים לוא דווקא בשל צורך קלורי
בדרך כלל רעב סלקטיבי נובע מרעב רגשי- ובמקרה זה הרעב מכוון לפחמימות
בריאות
איילת
המשך רמי 26/02/17 18:35
מה זאת אומרת "צורך פיזיולוגי מסויים?"
שלום, אני חושב שהעצמות שלי לא חזקות תודה 16/02/17 13:53
אפשר לסדר את זה ?
אפשר לחזק אותן ?
מה אפשר לעשות?
מה צריך לעשות?
בן 28
אציין שבפעם הראשונה שבדקו לי ויטמין D (לא מזמן) היה חסר. זה בטח תמיד היה חסר..עכשיו לוקח טיפות, 40 טיפות כל שבוע, אבל אולי זה כבר מאוחר מדי?
בעבר לא ידעתי בכלל מה זה ויטמין D ולא בדקו לי את זה.
אני יכול עכשיו לשפר את מצב העצמות? ולא לחשוש?
תודה רבה
חוזק, צפיות עצם איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 16/02/17 14:05
יש מספר אפשרויות לבדוק מדדי עצם
1. בעזרת אולטרסאונד עצם- לבדיקת חוזק העצם
2. בעזרת DEXA- לבדיקת צפיפות עצם

בבדיקות ניתן לקבל ערך מדידה מוחלט וערך המושווה לממוצע המאפיין את גילך ומינך
השאיפה תמיד להיות מעל הממוצע.
בהתאם לתוצאות הבדיקות יש לקבל הנחיות להמשך.

מחסור בויטמין D עלול לפגוע בחוזק וצפיפות עצם
ולכן יש לטפל במחסור- בעזרת תיסוף ארוך טווח של לפחות 1/2 שנה, חשיפה קצובה של כ 10-15 דקות כל יום לשמש בשעה 10.00-16.00 והעשרה של התפריט בצהוב ביצה, גדים ועוד....
פעילות כנגד התנגדות כגון משקל גוף, גומיות ועוד עשויה לסייע גם בחיזוק העצם ולכן בהתאם ליכולת מומלץ לשלב פעילות מתונה מסוג זה.

במרבית המקרים שיא העצם נרכש עד גיל 30- ולכן אם טיפול נכון יכול לשקם מחסור

בריאות
איילת
תודה רבה על התשובה! איפה עושם את הבדיקה תודה 17/02/17 13:18
בעזרת אולטרסאונד עצם- לבדיקת חוזק העצם ?

זה בדיקה בלי קרינה נכון?


מרכזים רפואיים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/02/17 15:20
בדיקת אולטרסאונד כמותית, להערכת חוזק עצם, סביר שניתן גם דרך קופת החולים, אכן מדובר בבדיקה ללא חשיפה לקרינה
בדיקת DEXA כוללת חשיפה לקרינה אולם מידת הקרינה קטנה מאוד ומאפשרת לקבל מידע על צפיפות עצם ופיזור שריר שומן בגוף.
בריאות
שאלה אור 15/02/17 23:32
אני אוכל 1700 קלוריות ביום כדי להרזות. מה יקרה אם בארוחה אחת אני אוכל את מחצית הכמות הקלוריות הזו, או יותר אפילו,האם זה מה שיכול להשמין אפילו אחרי ארוחה אחת? כי אין לגו, מה לעשות עם כמות קלורית כזו גדולה,למרות שעדיין בכללי ,אני נמצא במספר הקלורית היומית שלי?
אוכל זה לא רק קלוריות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 16/02/17 14:00
ראה תשובה לשאלה קודמת
הדרישה למזון אינה רק לצורכי אנרגיה כי אם עבור אספקת רכיבי תזונה חיוניים, אכילה מרוכזת גורעת מיכולת הגוף לספוג בצורה מיטבית את הויטמינים והמינראלים ולכן פחות מומלצת.

פן נוסף לתשובה לשאלתך הוא שתחושות השובע מורכבות ממספר רב של גורמים- גוף נפש
בהיבט של הגוף אכילה קצובה גורמת למילוי מודרג של הקיבה ולכן תחושת שובע כמו כן מאפשרת שמירה של ערכי סוכר יציבים בדם- שמאפשרים תחושה של שובע
בהיבט של הנפש- קצרה הירעה מלתאר את ההשפעה השוונה של אכילה חד פעמית לאכילה קצובה- וההשפעה שלהם על הנפש
תינוק נולד בכל העולם מתאזן על מחזורי רעב ושובע של 3 שעות לא בכדי
בריאות
איילת
תודה אור 17/02/17 22:15
פיטופלנקטון בת אל 15/02/17 23:08
שלום רציתי לדעת אם אתה מכיר וממליץ על האצה ואם כן האם יש סיבה לצרוך בנוסף אלוורה ,כלורלה ספירולינה (או מורינגה) ואומגה 3 ,או שיש באצה הכל?
פלנגטון היצור הבסיסי בשרשרת החיים במיים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 16/02/17 14:17
הפיטופלנקטון הם יצורים החיים בסביבה הימית מתחלקים לשלושה סוגים: הפלנקטון, יצורים הצפים במים, מרחפים עם הזרם, עם יכולת שחייה מוגבלת מאוד או לא קיימת; הנקטון, יצורים המסוגלים לשחות וכוללים בתוכם דגים, צבים, תמנונים, יונקים ימיים, וכו''; והבנטון, יצורים החיים על קרקעית הים. לפלנקטון שיבותם של הפיטופלנקטון במארג המזון הוא גדול. הם היצרנים הראשונים ותחתית שרשרת המזון. בהפיטופלנקטון משחקים תפקיד חשוב במחזור הפחמן, הנוטריאנטים ואספקת מזון לים ולבני האדם כאחד.
בשל כך תכולת המינראלים בהם גבוהה ויש בהם את חומר המוצא ליצירת אומגה 3.
יש לציין שכל מקורות האומגה 3 מהצומח לא תמיד ניתנים לניצול ותלויים באנזים שמצוי רק בכ- 1/3 מכלל בני האדם ולכן בדרך כלל כמקור לאומגה 3 רצוי לצרוך דגים שכבר ביצעו את השיוניי המבני ולכן אין צורך באינזים
בריאות
איילת
תודה רבה ו.. בת אל 16/02/17 19:24
אם אקח סטריפ אחד ליום לא אצטרך לדאוג לקחת כדור ברזל וויטמין די כל יום? האם זה גם מכסה את החוסר באבץ ובמגנזיום? אני גם לוקחת אלוורה נוזלי למעי רגיש יש סיכוי שגם אותו לא אצטרך?..
תוסף כהשלמה לתפריט היומי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/02/17 15:27
כשיש מחסור לא ניתן להספק בהשלמה בעזרת תוסף כללי
ולכן יש להבחין בין שימוש בתוספים המשתיכים לקטגורית המולטיפוד.. ומהווים השלמה כללית
לעומת תוסף שתפקידו להשלים מחסור מסויים כגון מחסור בברזל.
כמובן שגם עודף לא רצוי
מומלץ להגיע לייעוץ מסודר

בריאות
  10   [11-20]...[231-237]
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן