חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

לאיילת רונית 15/03/08 17:40
האם זה נכון שבתפריט של 1500 קלוריות ליום מותר לאכול עד 50 גרם שומן?

ואם זה נכון??זה לא הרבה מידי?
שומן בתפריט איילת , מנהל הפורום 16/03/08 09:26
רונית שלום רב
אחוז השומן בתפריט מאוזן צריך לנוע בין 20-25%,
כלומר- 1500 קלוריות יומיות יכילו 300 -375 קלוריות משומן שהם: 33-42 גרם שומן סה"כ.
50 גרם מהוים 30% וזה ערך גבוה מדי
איילת וינשטיין
עלייה במסה תוך כדי שריפת שומן אסף 13/03/08 01:10
חיוך
אפשרי?
אני גובה 180
משקל 74
גיל 18
לכאורה משקל נורמלי לחלוטין
אבל יש לי כרס בירה מעצבנת
שגדלה עם הזמן משטויות
(לא משהו עצום אבל זה כרס שבולטת גם שמים לב מהחולצה)
והייתי רוצה ליישר את הבטן לעשות בטן שטוחה
וזה אומר פעילות אירובית
ואני נרשמתי למכון כושר כדי לעלות גם במסת שריר
יש סיכוי לעשות את שתי הדברים ביחד?
או שזה הולך בנפרד?
י ישור בטן..ירידה בשומן ועליה במסה רזה איילת , מנהל הפורום 16/03/08 09:23
שלום רב
בהחלט יתכן מצב בו רוצים לרדת הקפים ממקור שומן ולעלות מסת שריר.
ניתן לשלב אימונים אירוביים ואימוני כוח, בדר"כ קשה לעלות מסה בזמן ירידה באחוזי שומן ולכן ראשית מומלץ להציב מטרה של ירידה באחוזי שומן ללא ירידה במסת שריר, לשם כך יש לבנות תפריט מאוזן , להוסיף אימונים אירוביים 5 פעמים בשבוע ולשלב אימוני כוח 2-3 פעמים בשבוע.
בהמשך ניתן לצמצם את הנפח האירובי ולהדגיש את עבודת הכוח לשם עליה במסה.
חשוב לודא שהתפריט מאוזן, אין חסרים תזונתיים (ניתן להעזר בייעוץ תזונתי) . יש להקפיד על אכילה המותאמת לשעות האימון בכדי לאפשר התאוששות שריר מיטבית.
בהצלחה
איילת וינשטיין
שאלה חשובה אבי אבואלסמך 28/02/08 10:27
יש לי כרס וזה נורא מציק לי איך אני יכול להוריד אותה?
ירידה בשומן איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:04
ירידה במשקל מאוזנת והכונה המשלבת פעילות אירובית 4-5 פעמים בשבוע+ 2 אימוני כוח, תאפשר ירידה במשקל הדרגתית ובסופו של דבר גם ירידה בהיקף הבטן,
אין דיאטה או פעילות יחודית לירידה בבטן.
עיצה- הקפד בנוסף לשקילה למדוד היקף בטן, בקן הפופיק
בהצלחה
איילת
איילת... אורית מאיה 27/02/08 17:15
איילת שלום...
האם ניתן להיפגש איתך למתן ייעוץ תזונתי?
אשמח לקבל פרטים.
תודה ויום טוב
ייעוצים תזונתיים ניתן לתאם במחלקה לרפואת איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:05
לפרטים נא להתקשר לטלפון: 09-8639420/423
איילת
אורח חיים ופ"ג אורית מאיה 27/02/08 17:08
מעניין אותי הקשר בין אורח חיים ופעילות גופנית לבין אחוזי שומן בהיבט הפיזיולוגי.
אשמח לקבל תשובה בהקדם,
המון תודה...
כפל שאלות, תשובה אחת מולי, מנהל הפורום 27/02/08 20:03
שלום אורית,
קיבלת תשובה לשאלה הזהה שלך אצלי בפורום.
בברכה,
פעילות ואחוזי שומן איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:09
אורית שלום
פעילות גופנית חיונית לתהליך הפחתת אחוזי שומן במספר מישורים:
1. פעילות אירובית תורמת להגדלת ההוצאה הקלורית היומית ולכן מסייעת ביצירת מאזן קלורי שלילי
2. פעילות כנגד התנגדות- מסייעת בגירויי בבניית שריר ולכן עשויה לתרום להעלאת חילוף החומירים במנוחה של הגוף
3. מתקיים חקר נוסף העוסק במנגנונים אינזמתיים- טרם התקבלו תשובות ברורות אולם מסתמנת מגמה של ההשפעה של הפעילות גם במישור הנ"ל
4. פעילות מסייעת בבנית סדר יום המאפשר שמירה על הרכב תזונתי רצויי
ירידה באחוזי שומן תתאפשר כמובן רק כאשר הפעילות תתקיים בשלוב של אכילה בכמויות ובתיזמוני אכילה המותאמים.
איילת
עבודה בתחום המחקר מירי מירילשוילי 26/02/08 23:58
שלום רב!\
שמי מירי, בוגרת תואר I בוינגייט, עוסקת כיום בשיקום הלב בתה"ש. סיימתי קורס GCP העוסק במחקר.
הייתי מעוניינת לשאול האם אוכל להשתלב במסגרת העבודה במחקר אצלכם.
אשמח למענה,
תודה רבה,
מירי.
*מצ"ב קו"ח
קובץ מצורף
קיבלת מענה מולי, מנהל הפורום 27/02/08 13:17
שלום רב,
הצבת את אותה השאלה בפורום שלי וקיבלת מענה.
בהצלחה!
מולי
לצורך עבודה יש לפנות למנהלת המרכז, איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:12
שלום
כדיאטנית ראית איני יכולה לסייע בעבודה בתחום המרכז אני ממליצה לך לפנות למנהלת המרכז ד"ר רותי פילץ בורשטיין
ניתן לשלוח לה פקס עם קורות חיים: 09-8639412
איילת
אכילת בוטנים רמי טל 26/02/08 19:58
אני נוהג אחרונה לאכול ממש מעט , מתוך מטרה לשמור על משקלי וגוף רזה . לפעמים בין הארוחות שאני ממש רעב אני נוהג לחטוף חופן בוטנים . זה קורה פעם עד 3 פעמים ביום . האם זה רצוי , ואם לא מה התחליף ?
בוטנים עתירי קלוריות איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:16
רמי שלום
הוספת בוטנים כארוחות בניים עלולה להעשיר את הערך הקלורי של התפריט, הבטנים הם מקור לשמן שבד"כ מוגבל בתפריט לכ3 מנות, כולל שמן זית , טחינה, אבוקדו..., את השמנים מומלץ לאכול לא לאחר חימום,
הבוטנים בכמויות שתארת מהווים יותר ממנות השמן, הםקלויים וממולחים ולכן מעוררי תאבון ולא משביעים.
כארחות בניים ניתן לשלב יוגורט, פרי טרי, או שילוב של פרי עם 4-6 שקדים, קשיו, אגוזים- לא קלויים.
בהצלחה
איילת וינשטיין
בוטנים או קשיו ? רמי טל 29/02/08 00:02
האם הקשיו לרוב לא קלויים גם ? מדובר על חופן בוטנים ... לא יותר . זה כ-30 גרם בלבד ודיי משביע אותי לטווח של שעה שעתיים .
גרעינים לא קלויים איילת , מנהל הפורום 06/03/08 07:08
קשיו אפשרי לאכול ללא קליה ואכן זה משנה את ערכו התזונתי , אולם גם לגבי קשיו יש להזהר בכמויות, אין בעיה לשלב 30 גרם קשיו אם מחשבים אותם כתחליף למנות השמן בתפריט.
יום טוב
איילת
כאבים מתמשכים בכתף ג''קי 26/02/08 19:07
יש לי יסוד להניח שמדובר בפציעת ספורט,
הכתף כואבת ומקרינה כאב ליד ימין, מזה מספר חודשים,
מה לעשות
מנוחה לא מסייעת האם לקבל טיפול תרופתי או פיזיוטרפיה?
פעילות רקע היא יוגה ואו הרמת משקלות.
לפורום פציעות ספורט איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:18
מקווה שתרגיש טוב יותר, אולם ממליצה לך לכתוב לפורום פציעות ספורט בכדי לקבל תשובה מקצועית
יום טוב
איילת
לפורום פציעות ספורט איילת , מנהל הפורום 28/02/08 12:18
מקווה שתרגיש טוב יותר, אולם ממליצה לך לכתוב לפורום פציעות ספורט בכדי לקבל תשובה מקצועית
יום טוב
איילת
כמה מים מומלץ לשתות ביום? אלינה 26/02/08 19:04
ערב טוב!
מאמן שלי אמר לי לשתות 3 ליטר ביום.הוא צודק או שזה מוגזם?
תודה רבה.
שתית מיים איילת , מנהל הפורום 28/02/08 13:14
אלינה שלום
שתיית מיים היא אמצעי להשלמת נוזלים שאבדו, כמות המיים הדרושה יא בהתאמה לכמות המיים שאיבדת, בזיעה, בשתן, בצואה וכו''...
השבת הנוזלים דרך מזונות המכילים מיים כגון: ירקות, פירות, מרקים ומוצרי חלב ולאחר מכן דרך השתיה.
3 ליטר מיים עלול להיות פחות או יותר מכמויות הנוזלים הדרושות לך- בהתאמה לגודל גופך, מינך ועצימות הפעילות שאתתמבצעת.
המלצתי היא :
במנוחה: לשתות כל 30-60 דקות מעט מיים, תוך הצטיידות בבקבוק אישי למשך היום
לפני אימון לשתות כ500 מ"ל ( בקבוק קטן), במהלך אימון לשתות לפחות 2/3 מכמות איבוד הנוזלים- נתן להעריך איבודי נזולים ע"י שקילה לפניואחרי אימון- כל ירידה של ק"ג 1- במשקל= 1 ליטר מיים. בשעתיים הראשונות שלאחר מאמץ לשתות עד השלמת איבודי הנוזלים.
באימונים ביבשה- צבע השתן משקף אתתמאזן הנוזלים- השאיפה שתן שקוף.
במידה והאימון מתרחש במיים (שחיה, גלישה, שייט, סקי שלג, החלקה על הקרח) צבע השתן יהיה שקוף גם כאשר חסרים נוזלים.
איילת
[1-10]...[221-230]   231 232 233 234 
8.2.17 ערב פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן