חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

טבלת ערך קלורי של מזונות - היכן מוצאים שאול 28/06/08 08:45
אני משלב ספורט עם דיאטה, עד כה לא הצלחתי למצוא רשימה של מזונות מול הערך הקלורי שלהם, כמו כן הייתי שמח לדעת אם ניתן למצוא בנוסף לערך הקלורי גם פירוט של אחוזי השומן
ערך תזונתי איילת , מנהל הפורום 29/06/08 10:55
שמואל
פירו הרכב מזונות מצויי על גבי המזונות
ש חוברת סימון תזונתי של אלוני, גוגנהיים
ניתן לרכוש ברשתות חנויות הספרים
איילת
חלב 1% לעומת חלב 0% אייל 27/06/08 14:24
היי,

על מי מהם היית ממליצה יותר לעוסק בספורט תחרותי? אני עדיין בתהליך של ירידה בשומן,
לא משמעותי... חבל על האנרגיה איילת , מנהל הפורום 29/06/08 10:59
יותר חשוב להקפיד ולגוון מקורות מזון שונים
איילת
מספר שאלות שאשמח שתעני לי עליהם סטודנטית 26/06/08 14:40
לאיילת שלום!
שמי שרון ואני סטודנטית בבית הספר לאמנים ולמדרכים.

שאלה ראשונה היא: האם זה נכון שמוצרי חלב מתחת ל- 3% לא נספגים טוב בגוף מאשר מוצרי חלב 5%?

השאלה השנייה שלי היא: אני מאוד אוהבת לשתות דיאט קולה. לאחר שאני שותה דיאט קולה אני מרגישה שבעה לזמן מסויים. רציתי לשאול אותך כמה פעמים מומלץ לשתות דיאט קולה בשבוע? והאם זה באמת דיאט?

אגב, אני בשלב זה של הלימודים לא עושה פעילות גופנית.

תודה מראש,
שרון
לסטודנטית איילת , מנהל הפורום 29/06/08 11:13
שרון

פעילות גופנית אפשר לשלב בכל שלב של החיים... צריך לבחור פעילות שמתאימה לסדר היום ומשתלבת הצורה שאפשר להתמיד בה...
לשאלותיך:
1. מוצרי חלב הסידן נספג בכל מקרה.. אין חשיבות לגבי אחוזי השומן.. אני באופן אישי מעדיפה להמליץ על יוגורטים לבנים ללא תוספת ממתיקים ולשב איתם גרנולה, פרי טרי .
2. משקאות דיאט....ובמיוחד קולה פחות מומלצים...
הם באמת ללא קלוריות אולם שתיה מרובה עלולה לגרוע מיכולת הגוף לספוג ברזל, מגנזיום ועוד....
שתיה טובה ומומלצת היא בעיקר של מיים
איילת

העמסת פחממות לפני תחרות מרחקים ארוכים אריק 26/06/08 10:18
בשבוע הבא יש לי תחרות 10 קילומטר שחיה בכנרת
(אורך כ2.30 שעות) יש טענה שצריך 3 ימים לפני להעמיס כמות גדולה של פחממות האם זה נכון ואם כן כמה צריך כמות
תודה מראש
העשרת התפריט בפחמימות איילת , מנהל הפורום 03/07/08 06:53
אריק שלום
בהצלחה ...
לגבי העשרת פחמימות בסמוך לתחרות ממושכת:
ישנם מספר נוסחים של העשרת פחמימות, היום ההמלצה לבצע העשרה ולא העמסה לאור מסקנות אחרי מעקב לאורך מספר העמסות בקרב ספורטאים אירוביים.
אפשרויות:
1. 14-10 ימים לפני התחרות- אימוני נפח ותפריט מופחת בפחמימות כ- 45-50% מהקלוריות בתפריט ( במקום 60%) ולאחר מכן ב2-5 ימים לקראת התחרות לבצע ירידה בנפחי פעילות (התקופת הטייפר) והתפריט יכיל 70% פחמימות ומאוד דל בשומן
2. 3-5 ימים לפני התחרות לבצע העשרה של התפריט בפחמימות עד כ 70% מהקלוריות בתפריט ממקור פחמימה
בהצלחה
איילת
יוגורטים 0% שומן ספורטאי 25/06/08 13:41
איילת,

מה דעתך לגבי מוצרים אלו? האם בריאים/מומלצים?
שמעתי שמכילים רכיב ממתיק שאינו בריא כלל!!!
כמה זה יותר מידי?
יוגורטים איילת , מנהל הפורום 29/06/08 11:16
המומלץ ביותר : יוגורט לבן טבעי- ביו, הוא מכיל יותר חידקי מעי ולכן יעיל יותר
עליהם ניתן להוסיף פרי טרי או גרנולה..
שילוב יותר מוצלח מבחינת שובע מבחינה תזונתית ולכן יותר מומלץ
איילת
פעילות אירובית וכולסטרול עומר 25/06/08 12:37
עד כמה אפקטיבית פעילות אירובית המתבצעת לאורך 40דק'' 3-4 פעמים בשבוע להורדת כולסטרול ו-LDL?
כולסטרול איילת , מנהל הפורום 03/07/08 16:29
השפעת פעילות גופנית אירובית במצבים של שומני דם היא :
1. הורדת טריגלצרידים
2. עליה קטנ והדרגתית של כולסטרול"טוב" hdl
3. מסייעת בתהליך ירידה במשקל שעשויי לעזור בירידה בערכי סה"כ כולסטרול.
השפעה מיטביה של הפעילות על ערכי LDL לא מספיק ברורה, לעומת זאת הפחתה של שומן רווי, ושמן מטוגן ושילוב של שמן זית, שום עשויים לסייע בירידת ערכי LDL
המלצה היא לבצע פעילות אירובית כ 50 דקות 5-6 פעמים בשבוע
שילוב פעילות ודיאטנה עשויים לשפר ערכי כולסטרול ב10-15%

איילת
אימון אירובי וירידה באחוזי שומן. אלעד 24/06/08 20:44
איילת

אני נוהג לרוץ על ההליכון במשך 40דק'' לפחות במשך כל ימות השבוע במהירות 10. תפריט קיבלתי מכם.
האם הירידה באחוזי שומן מובטחת?
תהליך ירידה זה לא חברת ביטוח איילת , מנהל הפורום 03/07/08 16:32
תהליך ירידה במשקל הינו תהליך דינמי וצריך להיות מותאם בהדרגה.
מעבר לפעילות הגונית.. שמומלץ לשלב הב דירוג ופעילות כנגד התנגדויות... יש גם לעדכן תפריט לאורך התהליך.
תתחיל.. ותשוב לביקורת בכדי לראות אם הירידה הציחה.
במידה ולא יבוצעו שינויים בתפריט ובתוכנית האימונים שלך
בהצלחה
איילת
4 מפגשים ואתה מדריך ספינינג אלעד, מנהל הפורום 24/06/08 14:18
נותרו מקומות אחרונים בקורס מדריכי ספינינג
פתיחה ב 1/07/08
לתלמידי שנת הלימודים תשס"ח 2008 מחיר הקורס 500 ש"ח בלבד
לפרטים:
098639445
*3063
www.wingate.co.il
יעילות אליפטיקל נ 23/06/08 23:35
שלום אני מתאמן על אליפטיקל מזה 3 שבועות הגעתי למצב של אימון למשך 60 דקות בדופק 150 , אני מזיע מאוד בזמן האימון הבעיה שהאימון יוצר לי תיאבון ענק וכתוצאה מכך אני עולה במשקל מה עושים בכל זאת כדי לרזות ?
לציין שאני מקפיד על ארוחות הכוללות פחמימות ירקות ולחם דל מחיטה מלאה בערך קלורי כולל נמוך ,
ירידה במשקל ואימון איילת , מנהל הפורום 24/06/08 12:31
שלום רב
אימון על האלפטיקל הינו אימון אירובי טוב ... אם הוא גורם לך לרעב
לאחר האימון צריך לסיים את האימון בהורדת דופק.. לאכול ארוחה הכוללת דגנים מלאים בשלוב עםעוף דג או בקר לאחר אימון .. לשתות מיים ולהוסיף הרבה ירקות טריים או מבושלים לצורך שיפור תחושת השובע
שים לב לכמויות הנאכלות מכיוון שירידה תתאפשר רק בשלוב של אימון ואכילה מותאמים
איילת
חלבון המבולבל 23/06/08 16:35
איילת שלום,

לפי המלצתך מיד אחרי אימון רצוי לאכול יוגורט המכיל 7-8 גרם חלבון כי בגוף לא יכול לנצל יותר.
אם כך, מתי יש לאכול טונה, בקר המכילים 25-30 גרם חלבון? האם לה לא ישר אחרי אימון אירובי או כוח.
אני נוהג לשתות שייק חלבון ישר אחרי האימון.
המלצות על מינוני חלבון איילת , מנהל הפורום 23/06/08 17:58
ההמלצות על מינוני חלבון עברו מספר שינויים שנתיים האחרונות ומכך הבילבול.
אפשר לאכול חלבון במנות של עד 30 גרם אולם אין תועלת ברמת הניצול המיידי לאחר אימון ולכן מייד אחרי אימון ניתן להספק ביוגורט או לחילופין בחצי ממנת החלבון המומלצת באבקות השונות- שים לב להוסיף פחמימה : פרי, מיץ או חלב , עם החלבון
אייילת
שתיית קפה ספורטאי 23/06/08 16:31
איילת,

1.האם המינון שנקבע 1-2 כוסות ביום זה בגלל הערך הקלורי או מטעמים אחרים?

2.כמה גרם נודלס אטריות וירקות ללא חזה עוף שקולים ל3-4פרוסות לחם קל? האם לספורטאי זה מומלץ בכלל?
קפה ונודלס איילת , מנהל הפורום 23/06/08 17:56
לספורטאי
בקפה מכיל רכיבים שונים חלקם נמצאו במחקרים כחיוניים ובריאים וחלקם פחות, כמו בכל דבר אם לא מגזימים זה תמיד בטוח, ולכן המינו נקבע ל כ-2 כוסות קפה, בקפה אין קלוריות... הקלוריות בשליטה הם מהחלב ו/או הסוכר שמוסיפים
2. כוס נודלס=2 פרוסות לחם=3-4 פרוסות לחם קל. בלי הירקות...
כספורטאי עדיף לבחור דגנים מלאים ולכן רצויי לרכוש פסטה או לחם מחיטה מלאה
איילת
ירידה באחוזי שומן אדוה 21/06/08 17:56
היי עינת,
האם ניתן לרדת באחוזי שומן בלבד ולא במשקל ?\
אני לאחר דיאטה של כ4 ק"ג שבהם הקפדתי לאכול היטב עם מינימום שומנים ואכן ירדתי באחוזי שומן, אולם ברצוני לרדת עוד כאחוז.

האם אני יכולה לרדת רק באחוזי שומן ??? אנני רוצה לרדת עוד במשקל - שוקלת 51 על 1.71

אציין שאני מתאמנת כנגד מכשירים כ3 פעמים בשבוע.
ירידה באחוזי שומן ללא ירידה במשקל איילת , מנהל הפורום 22/06/08 07:52
אדווה
ירידה באחוזי שומן ללא ירידה במשקל מחייבת הקפדה תזונתית
הכוללת : תשומת לב על הרכב התפריט היומי בכלל ועל אכילה ייד בתום האימון בפרט
בדר"כ מחייבת גם הוספת פעילות אירובית כחלק מתוכנית האימונים
איילת
גירעון קלורי אדוה 22/06/08 12:18
האם זה אומר שאני צריכה עדיין להימצא בגירעון קלורי ? עד כה אכלתי כדי לרדת כ1200 קלוריות ביום ולפי משקלי גופי צורך כ1600 קלוריות. האם כדי לרדת ר-ק באחוזי שומן אני עדיין צריכה להימצא בגירעון קלורי ?
מאזן קלוריות על בסיס אימו או מזון איילת , מנהל הפורום 22/06/08 16:35
בכדי לרדת באחוזי שומן צריך חיסכון קלורי
את החיסכון ניתן ליצור בעזרת הוספת אימונים או הפחתה קלורית
ולכן יש לחשב את החיסכון בהתאם.
בכדי למנוע איבוד מס שריר ואפילו לגרות תליכי בנייה יש להקפיד על אכילה מסודרת כולל אכילה מייד בסוף אימון מזון הכולל פחמימות+ חלבונים ביחס 4:1 ונוזלים
אחוז שומן נמוך אורן 21/06/08 12:55
איילת,

קראתי באחת מהתשובות שנתת שלספורטאים יש אחוז שומן 7-10% ברוב ימות השנה. האם גם לגיל 30+ רצוי לרדת מתחת ל-10%? ואם לא איזה ערך יכול להיות שקול לזה?
אחוזי שומן איילת , מנהל הפורום 22/06/08 07:50
שלום
ההמלצה לאדם בוגר לשמור על אחוזי שומן בטווח 20-17% שומן
לאדם בוגר פעיל, כולל השתתפות בספורט תחרותי אולם לא ברמות מקצועיות: 15-10% שומן
בספורט תחרותי מקצועי נדרשת ירידה גדולה יותר לעיתים, בשל דרישות הענף.. ובהתאמה אישית, משתדלים במקרים אלו להמנע מירידה מתחת ל- 7% שומן לאורך זמן ממושך- ושמירה על אחוזי שומן נמוכים אלו מחייבת מעקב רפואי ותזונתי צמוד
איילת
Q10 זאב 21/06/08 12:14
אני נוהג לרוץ בבקרים ושותה קפה, כשעה לפני הריצה.
האם Q10 יועיל לאימון?
האם אפשר לקחת Q10 עם קפה?
האם צריך לאכול משהו אם נוטלים Q10?
מה המינון הנכון ומתי הכי טוב לקחת Q10?
(מרחקי הריצה נעים בין 10K ל 36K, תלוי בתקופה)
אימון ותיסוף איילת , מנהל הפורום 22/06/08 07:54
ראשית- אין שום הוכחה ששתיית קפה יומיומית לפני אימון אירובי יעילה, היעילות הוכחה על תיסוף קפאין לאחר תקופת המנעות ממזונות המכילים קפאין, ולכן אפשרי רק לקראת תחרויות חשובות.
Q10- קו אנזים המשמש כאנטי אוקסידט ומיצר באופן טבעי בגוף, חיוני לתהליכים אירוביים אולם לא הוכחה יעלות בשיפור הישגים.
Q10 חשוב להשלים כאשר נוטלים סטטינים, בשל המלצה רפואית
איילת
hogm2cei Caseygaf 24/01/17 18:44
wh0cd553276 <a href=http://levitracoupon.us/>levitra</a> <a href=http://levitra-generic.us/>levitra</a> <a href=http://buy-fluoxetine.website/>medication fluoxetine</a> <a href=http://buybentyl.webcam/>bentyl</a> <a href=http://ampicillin-online.in.net/>buy ampicillin online</a> <a href=http://effexorxr.click/>effexor</a> <a href=http://triamterene.science/>triamterene</a>
טופו רום 20/06/08 14:36
האם טופו בריא ומהווה תחליף לדברים אחרים?
האם הוא משמין?
איך את ממליצה לבשל אותו או לטגן??
טופו זה מוצר סויה איילת , מנהל הפורום 22/06/08 07:41
טופו הוא גבן של סויה
בתהליך יצור הטופו משתמשמים עם סויה המושרת ועוברת התססה וגבון.
מוצרי הסויה מוגבלים ל1 מנה ליום בילדים ומתבגרים ועד 3 מנות במבוגרים
יש לשים לב לאחוזי השומן שמצויינים על המוצר, יש אפשרות להשיג טופו דל שומן ואילו בשוק קיימים גם מגוון מוצרים המכילים אחוז שומן גבוה
איילת
z3fiyys4 DorothyBer 24/01/17 07:09
wh0cd117091 <a href=http://motilium.lol/>motilium</a> <a href=http://lasix.christmas/>lasix no prescription</a> <a href=http://genericeffexor.link/>effexor price</a> <a href=http://sildalis.christmas/>generic sildalis</a> <a href=http://citalopram40mg.site/>site here</a> <a href=http://celexageneric.link/>celexa 40mg</a> <a href=http://furosemidelasix.click/>lasix for sale online</a> <a href=http://augmentin875mg.site/>augmentin</a> <a href=http://valtrexgeneric.site/>valtrex generic</a>
htokno3i DorothyBer 05/03/17 02:11
wh0cd117091 <a href=http://viagraonline2017.com/>canadian viagra pharmacy</a>
5lebbbv4 Judithgoatt 18/01/17 00:37
wh0cd934069 <a href=http://buyflagyl.club/>where to buy flagyl</a> <a href=http://indocin-online.trade/>indocin 50 mg</a> <a href=http://generic-tadalafil.science/>tadalafil</a> <a href=http://cialis-cost-per-pill.gdn/>cost of cialis per pill</a> <a href=http://buy-amoxil.pro/>amoxil</a> <a href=http://retinaa.click/>retin-a</a>
wg5gteok Judithgoatt 25/02/17 13:29
wh0cd934069 <a href=http://costofviagra2017.com/>cost of viagra</a>
[1-10]...[221-230]   231 232 233 234 235 236 237 238 239 240   [241-242]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן