חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

אבקת חלבון לפני האימון אלון 07/04/17 02:41
שלום איילת אם אני שותה אבקת חלבון 20 דקות לפני האימון זה יכול לצמצם תהליכים קטבוליים בשריר בזמן פעילות וזה יכול לחסוך לי לשתות את האבקת חלבון בסוף האימון כי כבר החלבון מחכה לי בזרם הדם? או שיהיה יותר טוב לשתות חצי סקופ לפני האימון וחצי סקופ אחריי האימון בשביל להגביר תהליכים אנאבוליים בשריר? ועוד דבר האם במהלך אימון גופני הדם זורם בעיקר לשרירים ופחות לקיבה? אם אני שותה אבקה מיד אחריי אימון זה ייספג מהר או שזה ייספג רק אחריי שהדם יפסיק לזרום בכמות גבוהה לשרירים ויותר לקיבה? תודה
חלבונים לפני אימון איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:47
אכן אספקה של חלבונים לפני אימון נמצאה באופציה יעילה.
אולם הכל בהתאמה ליעדים
יש מצבים בהם אנחנו רוצים סטרס מתון על השריררים לצורך האדפטציה של השרירים למאמצים ולכן יש לבחון התאמה של אסטרטגיות שונות בהתאמה ליעדי תוכנית האימונים
גירעון קלורי אלון 07/04/17 00:33
שלום אם אני נמצא ביום בגירעון קלורי ורוב הקלוריות שאני צורך מגיעות משטויות כמו בורקסים ופיצות וקרואסונים וקולה האם עדיין הגוף ייקח את ההפרש מהשומן במידה ושרפתי יותר? או שבגלל שהמאכלים האלה יגרמו לעליות חדות באינסולין לא תהיה ירידה באחוזי שומן אפילו שאני נמצא בגירעון קלורי? תודה
בעבר סברו שקלוריה היא קלוריה היא קלוריה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:45
היום כשהמדע מתפתח מבינים שאמנם בסופו של דבר מדובר במאזן אנרגטי אולם יש מזונות שישפיעו אחרת על בריאות הגוף שלנו ועלולים בצריכה מפורזת ולאורך זמן לגרום לשיבושים במאזן האנרגיה בגופנו, בין השאר דרך ההשפעה שלהם על הרכב הפלורה במעי.
ולכן ברור שלא הכל מתמטיקה... או שלפחות אם נשארים במתמטיקה יש להוסיף נתונים נוספים למשוואה
בריאות
,איילת
חלבון בריא ? מה המינון הנכון ? דוד 06/04/17 12:09
האם חלבון בריא לגוף לאחר אימון? מה המינון הנכון ?
קובץ מצורף
מינון חלבון יומי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:42
למטרות שונות מולץ מינון חלבון שונה
גורמים המשפיעים על כמות החלבון היומית הם: לנפח האימונים, סוג האימנים, סך הקלורי היומי, מגדר ( נשים\ גברים) מטרה ( עליה במסת שריררים, ירידה באחוזי שומן...)
בעוד שבדרך כלל מקובל להמליץ על כ 1 גרם חלבון \ ק"ג משקל גוף תקין.
ספורטאים או אנשים שמטרתם לבצע אימון ולרדת בשומן במינימום פגיעה במסה רזה- יתגברו את כמות החלבון היומית עד כפי שתיים מהמלצה זו
אכילת חלבון מייד אחרי אימון חיונית רק במקרים שבהם יש מספר אימונים ביום.
לרשותכם מצורף קישור למחשבון החלבון של חברת שטראוס:

http://danone.strauss-group.com/protein-calculator

בריאות
איילת


פרג וסידן רונן 03/04/17 21:52
שלום איילת.
הבטחת לי תשובה על השאלה ששאלתי ב 11/3/17.
שכחת אותי?
לילה טוב :-)
סידן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:35
בכף גרגירי פרג יש כ-100 מ"ג סידן המהווים כ 10% מכלל הסידן היומי
רקמת שומן שמואל 02/04/17 10:38
אם אני אוכל 200 קלוריות מעבר למה שאני אומר ביום כדי ליצור מאזן שלילי להורדה במשקל ,כמה מתוך זה ניהיה רקמת שומן?
איך יודעים?
חישוב קלורי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:32
מקובל להניח שעודף של 9000 קק"ל יגרום לעליה ב1 ק"ג שומן
ולעומת זאת חיסכון של 7000 קק"ל יאפשר ירידה של 1 ק"ג שומן
הפער בין עליה לירידה נובע מ"ביזבוז" אנרגטי.
200 קלוריות עודפות ביום ע"פ חישוב יבש זה יתבטאו בעליה של 1 ק"ג ב45 יום
200 קק"ל חיסכון לעומת זאת יאפשרו ירידה של 1 ק"ג ב35 יום.
כמובן שמעבר למשקחים המתמטיים יש גורמים אחרים נוספים במשוואה ולכן לא תמיד ניתן לחזות רק בעזרת החישובים הקלוריים.
בריאות
אחוז שומן אלון 31/03/17 23:04
שלום עד כמה אחוז שומן בנאדם יכול לרדת? האם יש אחוז מסוים שהגוף כבר נכנס למנגנון הגנה ויותר לא מוריד אחוז שומן? ואם כן מה המספר הסטטיסטי 7 אחוז? 5 אחוז? תודה
אחוז שומן מיטבי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:28
לכל אדם יש נקודה בה ניתן לשמור על יציבות משקלית לאורך זמן
בדרך כלל מתאפינת באחוז שומן מיטבי עבור אותו אדם
נקודת האיזון הנ:ל שונה מאוד מאדם לאדם
מקובל להמליץ בכלל האולוסיה על אחוזי שומן במטרה למנוע מחלות , בנשים: 20-25% ובגברים: 10-17%
בספורט במאזן בין יכולת ביצוע לבין הסיכון לפציעות מקובל להמליץ בנשים לא פחות מ17% שומן, ובגברים לא פחות מ7% שומן. ירידה מתחת לאחוזי שומן אלו (לעיתים מחויבת בשל ענף הספורט) מחייבת פיקוח רפואי צמוד.
יש אנשים שבאופן טבעי מצליחים לשמור על איזון באחוז שומן נמוך והם בדר"כ יהיו פחות מועדים לפציעות שקשורות במשקל נמוך. לעומת זאת ספוטאים שנאבקים לרדת במשקל ובאחוזי שומן עלולים לסבול יותר מסוג פציעות אלו.

זכרו אנשים שונים נקודת איזון שונה
הורמון גדילה ואינסולין אלון 31/03/17 03:26
שלום איילת ועינב האם אינסולין שמופרש בכמות גדולה נחשב לאנטגוניסט להורמון גדילה? הבנתי שצום מעודד הפרשה של הורמון גדילה והחולשה שמרגישים אחריי אימון גם מעודדת הפרשת הורמון גדילה אז אם אני אחריי אימון אוכל תמר או שותה אבקת חלבון וגורם להפרשה גבוהה של אינסולין זה חוסם את ההפרשה של ההורמון גדילה? מה אני יכול לעשות בשביל להגביר הפרשה של הורמון גדילה ולשמור על המסת שריר שלי? לא לאכול לפעמים אחריי אימון? לצום יום אחד בשבוע? לא לאכול ארוחת בוקר לפעמים? תודה
הורמונים אנבוליים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:22
האינסולין והורמון הגדילה שניהם הורמונים אנבוליים
שניהם קשורים לתהכליי בניה בדרכים שונות
לאחר מאמץ גופני הפרשת הורמון הגדילה עולה לעומת ירידה בהפרשת האינסולין
בצום חלה עליה בהפרשת הורמון הגדילה ולעומת זאת עליה בהפרשת הורמון האינסולין מתרחשת כתגובה לאכילה ( פחימיות, חלבונים)
למרות המצויין, הורמונים אלו אינם נחשבים אנטגנוסטים.
אכלתי מדי מתי אני אשמין רוני 30/03/17 23:13
אם אכלתי מדי בארוחה אחת,כמה זמן לוקח לגוף להמיר את העודף אוכל לשומן?

והאם תהליך המרת האוכל העודף בארוחה לשומן קורה במקביל לזה שרעבים שוב כמה שעות אחרי הארוחה? או שקודם הגוף משתמש ואוגר את האוכל הנאכל ורק אז נהיים רעבים שוב?

תודה

עליה בשומן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:15
עיכול המזון וספיגתו נמשכים מספר שעות
רק כאשר מתקיים עודף קבוע הגוף יתרגם את העודף הקלורי מהמזון כעודף קלורי וינתב לאגירה ברקמת שומן דרך ייצור טריגלצרידים בדם שמועברים לריקמת השומן.
התהליך לוקח יממה לפחות
שקילה מייד אחרי אוכל תעיד על כמות המזון והנוזלים המצויים במערכת העיכול ולא בהכרח על עליה במסת שומן
בריאות
איילת
קיבה אביטל 30/03/17 15:22
שלום,
האם הרצפטורים שיש בקיבה מגיעים "לרוויה" כשיש מספיק אוכל בקיבה או שהם מגיעים לרוויה ממקור אחר?
תודה
חיישני הקיבה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:11
חיישני הקיבה הינם חשינים של מערכת העצבים המרכזית, לחץ על דפנות הקיבה יוצר מתח ומעורר את החישנים להעביר מסר של שובע
לא מדובר בפעילות רצפטורים ולכן אין חומר מגיב כי אם מתח בשרירי הקיבה
בריאות
איילת
אני חייב להבין אל זה ליאור 30/03/17 02:03
בבקשה-כשאוכלים רמות הסוכר בדם עולות נכון?ונשארות מאוזנות עד לארוחה הבאה כאשר רמות הסוכר יורדות נכון?


רמות סוכר בדם גם מונע הצטמקות של תאי שומן קיימים נכון?

אז אם העיקרון בלהוריד במשקל ולאכול כל 3 או 4 שעות כדי שרמות הסוכר בדם לא ייפלו,אז איך יש לגוף הזדמנות להוריד בשומן??? אם אין לו סימן שרמות הסוכר נמוכות כי אוכלים כל פעם כשרעבים...

מכיר את הקטע של הכנסה לעומת הוצאה קלורית שלילית,אני שואל ספציפית על מה ששאלתי פה שזה שונה...
תודה רבה
תנודות גלוקוז בדם איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:09
אכילה של פחמימות גורמת לעליה בערכי הסוכר בדם ומגרה הפרשה של אינסולין
האינסולין הינו הורמון אנבולי שתפקידו לעורר תהלכי בנייה ברקמות, תוך כניסת הסוכר לרקמות.
יצירת שומן בתאי שומן דורשת מצב מצב של עודף קלורי ובמקביל גירוי הורמונאלי מתאים.
המנגנון מורכב ומווסת ע"י מספר רב של מערכות ויסות.
אכילה קצובה משפיעה לא רק על שמירה על ערכי סוכר יציבים פחות או יותר אלה גם על מנגנוני הויסות ההורמונאלים.
בריאות
איילת
דור דור 29/03/17 09:36
כמה זמן לוקח לאכול להגיע מהקיבה לטרסריון?
מזונות שונים קצב משתנה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:05
קצב פינוי הקיבה ותנועת המזון לאורך המעי משתנה בשל שונות אישית ובשל הרכב המזנות
לדוגמא תכולה גבוהה של חלבונים, שומנים וויטמין C מאיטה את קצב הפנוי הקיבתי.
לעומת זאת תכולת סיבים תזונתיים גובוהה תגביר תנועתיות של המעי
בשל כך אין אפשרות לנקוב בזמן
מדובר במספר שעות
בריאות,
איילת
איזון הורמונלי אלון 28/03/17 15:58
שלום רציתי בבקשה המלצות ממך על מאכלים שיכולים לאזן הורמונלית, אם יש מאכלים שטובים לחוסר איזון בבלוטת האדרנל, אני יודע שזה קשור גם ללחץ נפשי אבל אני רוצה לדעת על מאכלים שיעזרו עם לחץ דלקתי תודה
סטטוס תזונתי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:02
אין אפשרות להצביע על מזון מסויים שבעזרתוט ניתן ליצור איזון הורמונאלי
אולם מצב תזונתי בהחלט עשוי להשפיע על האיזון.
בצורה בדוקהמחסור קיצוני וקבוע בקלוריות עשוינ חלפגוע באיזון הורמנאלי ולכן יש לוודא זמינות אנרגטית .
כמו כן קיימות מספר השפעות עקיפות שרצוי לבדוק כגון
סטטוס אומגה 3, ויטמין D
בעלי תפקיד בויסות הורמנאלי ולכן יש להקפיד על תקינות
בריאות
איילת
שובע רותם 28/03/17 13:02
נכון שמצב מלאות הקיבה לא הדבר היחיד שקובע מתי שובעים בשמן הארוחה.


אז מה עוד הגורמים הפיזיולוגיים?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 03/04/17 09:35
שלום

מצרפת את תשובתה של איילת מה 26.3 לאותה השאלה :

"תחושת השובע מוסתת ע"י מספר גורמים בין השאר לחץ על שרירי הקיבה מאותתים תחושה של לחץ שמתוגמת ע"י המוח כשובע
יש לציין שכתגבה לשינויים בנפחי המזון והשתיה שרירי הקיבה משנים את נפחם ולכן צמצום קבוע בנפח המזון יגרום לכך שנפח קטן יגרום לתחושת שובע בעוד שעליה קבועה בנפחי המזון תגרום לפעולה ההפוכה.
יש לציין שגורמים כגון סטסטוס הורמנאלי ויסות סוכר ועוד משפיעם גם הם על תחושת השובע"

בברכה

עינב
שגאי שגאי 27/03/17 23:52
קראתי שהורמונים בגוף הם חלק מוויסות הרעב והושבע.

האם אבל הבנתי נכון שמנגנוני הוויסות האליו קורים כאשר אוכלים את אבות המזון השונים?
כלומר-לא יכול להיות מצב של רעב מוגבר פתאום ביום אחד כי משהוא בהורמונים של הגוף השתנה?

-ואם אפשר שאלה נוספת-אם הBMR לשי הוא 1400 האם זה אומר שביום אלד אני אוכל 1500 קלוריות,באותו היום לא תיהיה רזייה?

תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 03/04/17 09:33
שלום

מצרפת את תזובתה של איילת לאותה השאלה :

"תחושת השובע מוסתת ע"י מספר גורמים בין השאר לחץ על שרירי הקיבה מאותתים תחושה של לחץ שמתוגמת ע"י המוח כשובע
יש לציין שכתגבה לשינויים בנפחי המזון והשתיה שרירי הקיבה משנים את נפחם ולכן צמצום קבוע בנפח המזון יגרום לכך שנפח קטן יגרום לתחושת שובע בעוד שעליה קבועה בנפחי המזון תגרום לפעולה ההפוכה.
יש לציין שגורמים כגון סטסטוס הורמנאלי ויסות סוכר ועוד משפיעם גם הם על תחושת השובע"

לגבי הBMR - מעבר לערך עצמו מוסיפים הוצאה אנרגטית יומייומית ובפעילויות השונות, כך שתוספת 100 קק"ל על הערך הבסיסי עצמו לא תיצור ככל הנראה עודף קלורי

בברכה

עינב
פריקי ליאת 26/03/17 15:45
שלום רב.
ידוע שכאשר עושים על האש אז חלקיקים מהעשן נספגים בבשר והדבר אינו בריא במיוחד.
מה לגבי פריקי?
תהליך הייבוש בעישון שעוברת החיטה יוצר את אותו אפקט לא בריא?
תודב רבה.
ראקצית עישון איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/03/17 17:33
בעישון של בשר או דגים מתרחשת ראקציה בין הרכיב החלבוני לבין העישון
חשיפה מרובה זו יוצרת תוצרים מזיקים
ככל שמשך העישון וכמות החלבון גדלה כך גדלים תוצרי הראקציה
בחיטה כמות החלבון קטנה יחסית.
איילת
  10   [11-20]...[241]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן