חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

הפורום לא פעיל? חלי 01/09/16 15:41
האם פורום זה אינו פעיל? חלי
הפורום פעיל - מה תרצי לשאול? עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 04/09/16 11:59
שלום

הפורום פעיל, מה תרצי לשאול?

עינב גרוסמן
דיאטנית וספורט
פחמימות וחלבון דן 31/08/16 16:21
שלום
רציתי לשאול מה היחס שצריך להיות בין צריכת החלבון לפחמימה פחות או יותר בזמן אימוני עליה במסה
יחס חלבונים פחמימות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 01/09/16 18:21
בעבר סברו שיש צורך בפחמימות על סמך ההבנה שפחמימות מעוררות הפרשה של אינסולין שחיוני לתהליכי התאוששות ובנית שרירים שלאחר האימון.
היום מבינים שאינסולין מופרש גם כתגובה לחלבונים ולכן הנחיצות של שמירה על יחס חלבונים פחמימות פחות עקרונית
בגדול חשוב לשמור על כל רכיבי המזון ובכללם פחמימות אולם אין צורך בשימרה קפדנית על הרכב ארוחה.
אספקת פחמימות בשלוב של חלבונים במהלך אימון חיוני בעיקר באימון נפח מעל שעתיים ולכן פחות מתאים לאימון כוח.
יותר חשוב לספק חלבונים ופחמימות לפני האימון והפעם ביחש של 1:3 , 1:4
שנה טובה
איילת
הי יש לי בעיה ערן 35 30/08/16 14:51
הי אני מתאמן כבר המון זמן ולא רואה תוצאות אני רוצה לעלות במסה שריר אני אוכל הרבה עוגות גלידות פופקורן ושתיה מתוקה אני לא יודע מה כן ומה לא צריך לאכול למה אני לא רואה תוצאות? והעם את תזונאית ספורט? תודה רבה
תזונאית ספורט? איציק 30/08/16 15:05
להזכירך: אלה הדיאטניות של מכון ווינגייט. זה כמו שתשאל את משה שחר אם הוא ביקר אי פעם בחדר כושר.
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 31/08/16 13:29
שלום

בכדי לעלות במסת שריר יש לתת גירוי מתאים לשריר (אימון) ותזונה מתאימה. תפריט מאוזן ובריא הוא כזה שיכיל חלבון, פחמימות ומעט שמן. פופקורן עוגות ושתייה מתוקה הם פחמימות שהערך התזונתי שלהן נמוך. אני מציעה לך לתאם פגישה עם איש מקצוע תזונאי\ת קליני\ת שינחה אותך לאכילת מתואמת שתעזור לך להשיג את מטרותייך. לפרטים : המרכז לרפואת ספורט במכון ווינגייט 098639426 , 098639401

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
לימודי תזונה מאמן 27/08/16 21:14
היי איילת, מה נשמע?

יש אולי לימודים של תזונה המתקיימים בירושלים שלא אורכים זמן ארוך מידי ( נגיד שנה..) ? או אולי קורס אחר שקשור לתזונת ספורט...
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 30/08/16 10:20
שלום

יש קורסי העשרה בתזונה במסגרת קורסי הכשרת מדריכים בבית ספר למאמנים
לפרטים 098639541
ב23.9 מתקיים יום עיון בנושא חידושים בספורט שתהיה שם גם הרצאה בנושא תזונת ספורט למתאמנים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
האם שרפתי קלוריות? דקלה 22/08/16 07:44
עשיתי היום 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק
ואז חוג עיצוב
ואז ספינינג

הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

האם זה נחשב לאימון? האם שרפתי יותר מ-200 קלוריות היום בכושר?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:38
שלום

כל הפעילות הגופנית שביצעת בהחלט יכולה להיחשב כאימון ובכל הפעילויות יחד הוצאת מעל 200 קק"ל

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ארוחת בוקר לפני אימון אשל 21/08/16 13:49
אני משכים בשעה 05:00 ומתחיל בשעה 05:30 אימון של שעה וחצי של רכיבה על אופני שטח בעצימות בינונית ומעלה וזאת אחרי ששתיתי כוס תה ירוק.
את ארוחת הבוקר הכוללת ירקות בצבעים שונים, יוגורט בתוספת גרנולה, גבינה לבנה וסרדין אני אוכל כ 20-30 דקות אחרי סוף האימון.
האם אני נוהג נכון?
נוהג או רוכב על אופניים? אבשלום 22/08/16 00:05
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:36
שלום

מומלץ לפני אימון עצים לתזמן ארוחת בוקר קטנה שתתן לך אנרגיה, כמה תמרים \ לחם עם ריבה ומעט גבינה ולשתות תה ירוק

בהצלחה

עינב גרוסמן דיאטנית קלינית
מדידת קלוריות דב שגב 21/08/16 13:38
אין בעיה לדעת את כמות הקלוריות הנצרכת. ניתן לשקול את המזון ולהעזר בטבלאות אנרגיה לפי סוג המזון.
השאלה המטרידה אותי היא מה כמות הקלוריות שהגוף צורך משך יממה ללא שום פעילות. האינטרנט מלא ״מחשבונים״ לחישוב קלוריות אך הם לא נותנים תשובה, מה עוד שה״תוצאות״ שהם מציגים בעלות שונות גדולה מאוד, כמו 1425, 2018, 1685, 783 קלוריות ליממה.
שאלתי: מה כמות הקלוריות הנדרשת ליום ׳נטו׳, ללא פעילות גופנית כל שהיא?
RMR עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:34
דב שלום

כמות הקלוריות שהגוף צורך במהלך יממה נקראת RMR (חילוף חומרים בסיסי), היא מופשעת מגנטיקה, גודל הגוף (הוצאה אנרגטית של גוף גדול תהיה גבוהה משל גוף קטן יותר - צריך חלהשקיע יותר קלוריות כי יש יותר גוף "לתחזק"), הרכב הגוף (ההוצאה האנרגטית של מסת הגוף הרזה גבוהה משל רקמת השומן), גיל (יש ירידה בRMR עם הגיל), מין (גברים יותר מנשים) ובעיקר גנטיקה. קיימות נוסחאות רבות להערכת הRMR, הראשונה הייתה של האריס ובנדיקט ועם השנים פיתחו עוד נוסחאות, קנינגהם למשל היא נוסחא טובה שמתייחסת גם להרכב הגוף, אך יש לדעת מה אחוז השומן לפני ההצבה בנוסחא. הדרך המדוייקת ביותר היא בדיקה במעבדה. במכון ווינגייט מבצעים את הבדיקה, לפרטים : 098639426

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
RMR ו BMR אורח 23/08/16 10:00
אולי כדאי שתכתבי את התשובה שוב עם המונח הנכון.
ההבדל בין BMR לRMR הוא זניח, 3% עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/08/16 13:49
שלום

ההבדל בין BMR לRMR הוא זניח, RMR/BMR=1.03
בפועל זמן הצום לפני הבדיקה שונה (RMR=4 שעות, BMR=12 שעות),
לשאלה שנשאלה ולבדיקה הנערכת בווינגייט המונח מתאים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
עליה במסה שריר צליל 19/08/16 16:20
היי יש לי שאלה, עליתי כקילו וחצי במהלך חודשיים אך במהלך החודשיים האלה לא שיניתי את הרגלי התזונה שלי, המשכתי לאכול כרגיל ובכל זה עליתי, מה שהשתנה אצלי זה כמות הספורט שאני עושה, הייתי רגילה לעשות פעמיים שלוש בשבוע ועליתי ל4 פעמיים בשבוע שכל אימון הוא אינטנסיבי מאוד, האם יכול להיות שהעלייה במשקל היא בעצם מסת שריר?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/08/16 09:44
שלום

חסרים נתונים בכדי שאוכל לענות, גיל, סוג אימון - אירובי \ התנגדות, הרכב הגוף, מדידה אחוז השומן בהתחלה ואחרי חודשיים. בכל מקרה, עלייה של 1.5 ק"ג בחודשיים היא גדולה, אם עשית אימונים אירוביים אז העלייה לא מכך. אם עשית אימוני התנגדות כנראה שחלק מהעלייה מקורה במסת שריר וחלק מדברים נוספים. שווה לבדוק יציאות, מצב נוזלים, שינוי בתאבון וכו''

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית וספורט
דבש לא מחומם בת אל 18/08/16 21:05
הי למיטב הבנתי הדבש והמולסה האיכותיים ביותר הינם המוצרים שמצוין עליהם לא "מחומם" .השאלה אם העניין משנה כאשר המטרה להוסיף אותם לשתיה חמה מאוד..
דיאטת 17 הימים דני 18/08/16 13:15
לאחרונה דיאטת 17 של ד״ר מייק מורנו הפכה לפופלארית מאוד
ויותר ויותר קבוצות שלה נפתחות ברשתות החברתיות
אשמח לדעתכן המקצועית על הדיאטה
תודה
דיאטת 17 ימים עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/08/16 13:59
שלום

הדיאטה אינה מביאה חידוש, זו דיאטה דלת פחמימה עם עקרונות דומים לאטקינס. הדיאטה הקצרה לרוב האנשים אינה מזיקה אך גם השמירה על המשקל אינה מובטחת. דיאטת 17 הימים מורכבת מ4 שלבים, היא אינה מבוססת מדעית ובנויה על גרעון קלורי והעלאת מוטיבציה. המספר 17 נקבע באופן אקראי, יכל להיות גם 16 או 21 למשל, עם זאת, העובדה שזה תחום בזמן מקלה על התמדה. מיתרונות הדיאטה שמדובר על הפחתת סוכר ומזון מתועש, דגש על הנאה מהאוכל, חשיבות לשילוב נוזלים, שילוב פעילות גופנית מחסרונותיה ששני השלבים הראשונים אינם מאוזנים והירידה המהירה תתבטא בעיקר בנוזלים, אין בסיס מדעי לעקרון של "לבלבל \ לשנות את המטבוליזם" ב17 יום.
אם רוצים לבצע שינוי אני ממליצה לגשת לאיש מקצוע תזונאי קליני שיוכל להכווין בצורה מתאימה ונכונה וגם להיות במעקב. ההתאמה וההתמדה חשובה.
לפרטים : המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639426

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
חידוד השאלה לגבי שיבולת שועל: אלעד 15/08/16 08:40
שלום איילת,
אני מחפש מתכון מקצועי לחלבון לאחר אימון.

אז אני צריך לדעת השלמה מדוייקת של שיבולת שועל לחלבון מלא.
בשיבולת שועל 12% חלבון, ואני מחפש מה להוסיף כדי להשלים את החלבון הזה למלא - באותה ארוחה.
ולא להמר אם במהלך היום במקרה אכלתי דברים שהשלימו. והרי גם ידוע שאחרי אימון כוח חשוב לאכול חלבון מלא כמה שיותר מהר


גם הפנייה לספר כלשהו שמכיל ידע מדעי מדוייק תהיה נהדרת.
תודה.
והרי גם ידוע ש... אורח 23/08/16 10:02
אמנם להרבה אנשים "ידוע" ש"שאחרי אימון כוח חשוב לאכול חלבון מלא כמה שיותר מהר" אבל זה לא נכון.
BCAA מנור 14/08/16 09:38
אני רוצה לקחת חומצות אמינו מפוצלות לפני האימון ,ובמשך האימון .(גיל 62)
אני לוקיח אחרי האימון אבקת חלבון
האם יש הסתיגויות?
תודה
מנור
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 16/08/16 11:18
שלום

BCAA הן חומצות אמינו חיוניות מסועפות שמספקות אנרגיה לשרירים. חומצה אמינית היא יחידת המבנה הבסיסית של החלבון, אין התנגשות בין אבקת חלבון לBCAA כי מדובר בגדול באותו החומר בדרגות פירוק שונות ואיכות שונה. לא מומלץ לעבור את כמות החלבון היומית לכן אניממליצה לך לוודא שכולל החלבון מהאבקה אתה לא מגיע לעודף במהלך היום.

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ברכות לאורי על מדלית ארד אולמפית איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/08/16 08:08
ספורטאי מקצועי נחוש ומלא אהבה
מטופל באהבה במרכז לרפואת ספורט ומחקר
שבוע נפלא
איילת
בן 17 משחק כדורסל ויורד באחוזי השומן מיקי 13/08/16 14:55
בני משחק כדורסל ומבצע אימוני כושר במהלך כל השבוע.
שוקל 64 ק"ג ואחוזי השומן שלו בירידה.. כעת 5.9
מקפיד על אכילה מסודרת במשך כל היום.
מה הסיבה? מה ניתן לעשות להעלות אחוזי השומן ?
תודה
דרושה תוספת קלורית איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/08/16 08:06
שלום
5.9% שומן - נמוך מדי לענף הכדורסל.
המלצות
1. כיצד נבדק- יתכן שיש טעות במדידה
2. ירידה במשקל ובמיוחד ירידה באחוזי שומן מעידים על מחסור יחסי של קלוריות, נער בגיל התבגרות בתהליך גדילה רצוי שיעלה במשקל לפחות 0.5 ק"ג לכל 1 סמ עליה בגובה
תגבור קלורי יעיל בעזרת הקפדה גדולה יותר על ארוחות בניים
מומלץ לקבל ייעוץ תזונה אישי שיכלול מדידה חוזרת, פיענוח תוצאות בדיקות דם והנחיות תזונתיות בהתאם לצרכי היחודיים של הבן
לפרטים המרכז לרפואת ספורט : 09-8639400

שבוע טוב
איילת
תודה רבה ושבוע טוב מיקי 14/08/16 11:51
ברכות לירדן על מדלית הארד במשחים האולמפיים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 11/08/16 18:09
ירדן מצטרפת לרישמה המכובדת של הספורטאים האולמפיים.
מתאמנת במכון
ומקבלת את הטיפול הרפואי והתזונתי במרכז לרפואת ספורט שבמכון וינגייט

ברכות לבביות
ובהצלחה לכל יתר הספורטאים בהמשך התחרויות

שבת שלום
  10   [11-20]...[231-235]
24.2.17 יום פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן