חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

לחיצת החזה אור 23/10/16 01:44
שלום עד לאן צריך להוריד את הידיים בתרגיל לחיצת חזה כנגד משקולות יד ?
ועד לאן להוריד את הידיים בתרגיל פול אובר פשיטת כתף כנגד משקולת יד בשכיבה על הגו ?
בלחיצת חזה טווח תנועה מלא משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:36
פול אובר, להגיע עד שהיד אנכית לקרקע..
לחיצת החזה ע 31/10/16 10:09
בפול אובר התכוונתי לשלב האקצנטרח ולא לקונצנטרי , עד לאן להוריד ?
פול אובר משה שחר, מנהל הפורום 03/11/16 12:33
האמת שזה תלוי משקל, בכל מקרה לא להוריד את היד עד שהיא תקביל אל הקרקע... זה בלתי אפשרי ועלול להיות מסוכן.
לחיצת החזה ע 31/10/16 10:09
בפול אובר התכוונתי לשלב האקצנטרח ולא לקונצנטרי , עד לאן להוריד ?
היפרפונציה וסקוואטים ניקול 21/10/16 23:12

האם מותר לבצע תרגיל סקוואט כשכף רגל קורסת פנימה ?
בוודאי שמותר משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:34
אין כל איסור ואם את חושבת שיש בעיה ונוצר כאב, אפשר להשתמש בנעל מתאימה ולהתייעץ עם אורטופד.
2 תרגילים לכפיפת מרפק כאשר בתרגיל 1 שיא ההתנדות הינו בתחילת התנועה ובתרגיל ה2 ולהפך. סטודנטית 21/10/16 16:40
אודה אם תוכלו לסייע לי בפתרון השאלה.
אכן שאלה מורכבת משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:32
לחלק הראשון, נסי לבצע כפיפת מרפקים כנגד פולי בגובה הכתף ( שבי על הרצפה ).
לחלק השני נסי לבצע תרגיל שנקרא הרקולס.. בעמידה, כפיפת מרפקים כנגד פולי עליון.
צרפתי דוגמה.
קובץ מצורף
בקשה לסיוע בתרגום מונחים אשל6 18/10/16 09:07
שלום רב

אני מתרגמת במקצועי, מוכרת ע"י אגודת המתרגמים בישראל, ואני זקוקה בבקשה לסיוע בתרגום המונחים הבאים:

תרגילי הרמת משקולות:
Front raises
By rows
Standing press
Incline flyes

תרגילי קטלבל:
alternating floor press


תרגילי Step board – מדרגה?
Step-ups

אודה לכם מאוד אם מישהו יוכל לסייע בתרגום.

תודה רבה וחג שמח
תשובה לגבי התרגילים הראשונים אמיר 18/10/16 12:46
* בעמידה, כפיפת כתף כנגד משקולת יד, לסירוגין
* בעמידה בהטיית גב, חתירה כנגד מוט
* בעמידה, לחיצת כתפיים כנגד משקולות יד
* בישיבה בשיפוע חיובי, קירוב אופקי כנגד משקולות יד
תודה רבה רבה!!! אשל6 20/10/16 12:43
חיוך
תודה רבה רבה וחג שמח!
מצאתי קישור מתאים, יעזור לך במציאת רעיונות לאימון משה שחר, מנהל הפורום 20/10/16 09:21
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/alternating-floor-press
ואם זה לא יצליח אז משה שחר, מנהל הפורום 20/10/16 09:22
חפשי בגוגל את
Alternating floor press
תודה רבה! אשל6 20/10/16 12:51
תודה וחג שמח!

ממתינה לתשובות בקשר למדרגה :-)
מדדים בחדר כושר ירון 17/10/16 10:49
רציתי לדעת מה המדדים האלה צריכים להיות לגוף חטוב. ומה עליי לעשות ?
זה המדדים שלי כרגע.
שריר - 35
שומן 26.6
בטן -9
קלוריות בזמן מנוחה 1800
BMI 25
אתה זקוק ליעוץ אישי משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:28
אם בדקת את המדדים, שב עם הבודק ותבדוק מה הנתונים אומרים ואז תבנה איתו תוכנית שלמה... קשה לייעץ דרך הפורום ולקבוע תוכנית וירטואלית.
לאנצים שילה 16/10/16 08:45
שלום משה,
יש לי קצת בילבול בנוגע ללאנצים בסמיט משין רגל אחורית מעלה על פסל גבוה - האם יש סיכון למפרק הירך? מה טעויות נפוצות?

ובכלל לאנצים הגב זקוף? והרגל האחרוית בפשיטה מאוד גדולה האם זה תקין? זה לא לחץ מדי על מפרק הירך?
אין בעיה במפרק הירך משה שחר, מנהל הפורום 20/10/16 09:17
גו ישר ופיסוק גדול הן ההנחיות להיצוע התרגיל, אין כל בעיה עם מפרק הירך.
דלקת גיד הודיה 16/10/16 03:10
הי,

הייתה לי פציעה לפני כמה חודשים שלא יכולתי להוריד למטה את (לכופף) את כף היד.
ברור לי שזה בגלל דלקת גידים אבל לא ברור לי מה קרה לגיד שלא אפשר פיזית את הפעולה של לכופף את הפרק.

תודה רבה!
אתה מוזמן לשאול בפורום פציעות ספורט משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:27
לא מובן מה קרה לך...
גיד ושריר אבי 15/10/16 20:12
שלום רב,
כשאומרים רכיבים אלסטיים בשריר,הכוונה לסיבים שמהם מורכב השריר שהם גמישים ויכולים להימתח?

שאלה נוספת-גיד אין לו אלסטיות כמו לשריר? קראתי באיזה מקום שהגיד לא יכול למשוך אלא השריר כן?
תודה רבה
רכיבים אלסטיים משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:26
הכוונה לרקמת החיבור שבשריר, הם בעלי תכונת האלסטיות.
שאלה לירון 15/10/16 15:42
שלום,

שאלה-כאשר אני לוחץ אם כל הכוח על משטח יציב ומוצק-נגיד על שולחן ודוחף בכל הכוח אבל השולחן נותר איתן במקומו,האם הפעולה בסוף תכווץ לא רק את השריר האגוניסט שתחילה משפיע על כיוון התנועה,אלא גם בסוף האנטגוניסטיופעל? ואם אפשר לדעת למה?
תודה
אין קשר בין המשטח לאנטגוניסט משה שחר, מנהל הפורום 25/10/16 18:25
אם תבצע לחיצת חזה למשל, האנטגוניסט לא יפעל.... אולי לא הבנתי את שאלתך.
עצב עושה זרם דני 13/10/16 22:23
הי,
דחפתי חזק משהוא והרגשתי שקורה משהוא לעצב ביד האחורית -איפה שהמרפק.
למה?
מה הקשר אם הפעלתי חזק מדי את השריר העצב כואב?
קשר אפשרי משה שחר, מנהל הפורום 20/10/16 09:14
יתכן והעצב כלוא בשריר המפותח, זה קורה בעקבות פיתוך גוף מהיר...
שתי שאלות חשובות שלומי 11/10/16 11:54
הי,
נכון שאם אני עובד על כח מתפרץ אני משתמש במקסימום היחידות המוטוריות שיש בשריר (שזה גם התאים האדומים וגם הלבנים),
אז האם זה אומר ש"על הדרך" אני עובד גם על התאים האדומים (האיטיים) כשאני עובד על כח מתפרץ?


-שאלה נוספת-אם השריר הבייספ גדול יותר (לשם הדוגמא) משריר כף היד ,האם בהכרח זה אומר שיש לו כח רב יותר? למה? זה בגלל שיש לו יותר סיבים לבנים?
תודה רבה!!!!!!!!!!!
בעניין סיבי השריר משה שחר, מנהל הפורום 13/10/16 09:46
זה לא שחור לבן כפי שהצגת.
השרירים האיטיים אם איטיים יחסית למהירים, הבדל של מאיות השניה.
כשאתה עובד, הסיבים מתגייסים בהתאם לעומס המופעל עליהם.
בעניין המסה, מסה גדולה מפתחת כוח גדול יותר ובתנאי שהמוח מגייס את מרבית סיבי השריר, לא בגלל הסיבים.
אז למה שלומי 13/10/16 14:56
מסה גדולה מפתחת כוח גדול יותר? כי יש יותר סיבים בשריר עצמו או כי לשריר גדול יחסית יש יותר סיבים לבנים יחסית?

-ורק לשם ההבהרה-יחידה מוטורית קטנה זה לא בהכרח אומר שיש בה כמות סיבים קטנה והם הסיבים האיטיים נכון? (ראיתי וידאו באינטרנט וזה בלבל אותי....)




תודה רבה!!!!
מסה גדולה היא יותר חומר שמתכווץ משה שחר, מנהל הפורום 13/10/16 18:20
יש יותר אברונים מתכווצים בכל תא כך שהיכולת גדולה יותר, ללא קשר לסוג הסיבים.

יחידה מוטורית היא יחידההמורכבת מעצב המחובר למספר סיבי שריר, לא משנה מה הרכבם.
שאלה אליאב 11/10/16 00:52
שלום רב,
שאלה שכל אחד אומר לי משהוא אחר אז מקווה לעשות כאן בדר:
אם אני מוריד מטה את האמה ללא משקולת ביד -האם הבייספ חווה כיווץ אקסנטרי (כי הוא שולט על כמה מהר אני מוריד את היד)? ומה הטרייספ עושה אם זה נכון?
או שדווקא הטרייספ חווה כיווץ קונצטרי והטרייספ משתחרר?

האם יש הבדל במהירות שאני מוריד את האמה ואיזה שריר חווה סוג מסויים של כיווץ?

תודה רבה!
פשיטת מרפקים משה שחר, מנהל הפורום 13/10/16 09:37
אכן, פשיטת מרפקים כפי שתיארת נעשית על ידי כופפי המרפק בכיווץ אקסצנטרי.

טרייספ במקרה זה אינו פעיל.
אם תבצע את התנועה במהירות, תפעיל את טרייספס כיוון שהמטרה תהייה תנועה מהירה ולא בקרה של פשיטת המרפקים.
שאלה בנושא ארובי ספיר 06/10/16 01:22
שלום , קוראים לי ספיר , אני מתאמנת במכון כושר שנתיים במתכונת A B C , ורצה פעמיים בשבוע 10 קילומטר בערך , התחלתי לעבוד במלצרות ואנחנו לא מפסיקים לרוץ או ללכת במינימום 5 שעות , רציתי לשאול אם זה בסדר להוריד לפעם 1 בשבוע את הארובי , בגלל העובדה שגם ככה יוצא שאני עושה ארובי בעבודה , או לפחות במקום שעה לעשות 40 דק ארובי
ספיר זה בסדר משה שחר, מנהל הפורום 06/10/16 17:14
אימון בן ארבעים דקות הוא אימון טוב, אל תפתחי יסורי מצפון.
אימון הכוח שלך מחולק לשלושה חלקים, אני לא בטוח שהוא מתאים לך, צרי קשר עם מדריך ותבדקי איך אפשר לעבוד בצורה כוללת יותר, אולי לחלק לשני חלקים...
מטרת החלוקה לשלושה חלקים היא ליצור עומס גדול על כל קבוצה, לא נראה לי שזה מתאים לך.
המשך לשאלה ארובי (מתכונת ABC ) ספיר 07/10/16 15:42
היי משה
קודם כל תודה רבה על התייחסותך לשאלה!!
בשנה וחצי הראשונות מדריך כושר היה בונה לי תוכנית אימון והייתי מתאמנת לבד לפי התוכנית , עד שהוא הגיע איתי למתכונת של ה A B C ומאז כבר התחלתי להתאמן באותה מתכונת עם טיפה תרגילים שונים כדי לא להשתעמם מאותו תרגילים שוב ושוב. לפי דעתך ריצה של 40 דק פעמיים בשבוע מספיקה , אם אני עובדת עבודה פיזית שגורמת לי להתרוצץ כל הזמן וללכת במשך זמן ממושך ?
אכן האימון שלך מספק משה שחר, מנהל הפורום 08/10/16 14:27
מטרת החלוקה באימון הכוח היר ליצור עומס גדול יותר על כל קבוצת שרירים.
אם זה משעמם ולא ממצא, אני ממליץ על שיטות אימון שונות, התייעצי שוב עם המדריך על דרופ סט או התשה מוקדמת.
מכון כושר טיפולי לנפגעי מוח יצחק קמה 03/10/16 10:54
מבקש לדעת אם יש למכון לוויניט מכון כושר טיפולי לנפגעי מוח?
אין מתקן ספציפי לנפגעי מוח אבל משה שחר, מנהל הפורום 05/10/16 08:28
רופאי הספורט יוכלו להעריך את הנבדק ולייעץ לו.
התייעצות לגבי תוכנית בחדר כושר + בחוץ נדב 29/09/16 17:22
שלום,
רציתי לשאול איך התוכנית:
יום A:
רכיבה חופשית מחוץ לבית על אופניים (הכושר שלי ברמה מאוד ירודה ומדובר במאמץ ממשוך אבל קשה לרגליים שגם עליהם לא עבדתי עד עכשיו).

יום B: כולל עוד אימונים לרגליים, שכוללים לא אירובי (מלבד חימום 5 דקות)

גב - Wide-Grip Lat Pulldown
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/wide-grip-lat-pulldown

Dumbbell Bench Press - משקולות חופשיים בשכיבה על ספסל.

Seated Leg Curl
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/seated-leg-curl

Leg Extensions
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/leg-extensions

Triceps Pushdown - Rope Attachment
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/triceps-pushdown-rope-attachment

כתפיים - Seated Dumbbell Press
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/seated-dumbbell-press

בטן - במכשיר משופע עם משקל

יד קידמית - כפיפת מרפקים בישיבה משקולות יד
http://www.lifeisgood.co.il/article/161/%D7%AA%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%99_%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%AA_%D7%A2%D7%9D_%D7%9E%D7%A9%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA

הכל 3X15 חזרות. יש גם סדר עבודה אבל אני צריך למצוא אותו, אם זה משמעותי בבקשה לכתוב ואציין.

הרבה תודה,
נדב.
אתה מתאמן בחדר הכושר ? משה שחר, מנהל הפורום 05/10/16 08:31
כפי שהבנתי, אתה בכושר גופני ירוד או בינוני.
חלוקת הגוף לשני חלקים יכולה להיות מיותרת או לא מתאימה.
עדיף, ברמתך, אימון כולל לכל שרירי הגוף.
כדי לדעת בוודאות, אתה צריך יעוץ אישי, התרגילים פחות רלוונטים, העומס רלוונטי.
שלום ותודה על התגובה, נדב 08/10/16 11:24
אני בחדר כושר, המאמנים לא משהו בלשון המעטה בחדר כושר ולכן אני מתייעץ גם פה.
החלוקה היא פשוט כי מבחינת זמנים זה יותר מסתדר לי. אני מעדיף לרכב באופניים בחוץ מאשר לעשות אירובי בחדר כושר. אז חשבתי לחלק את זה ליום אופניים יום חדר כושר.
בנוסף עשיתי FULL BOSY בחדר כושר למשך נדב 08/10/16 11:35
חצי שנה עד היום שאני מחפש משהו אחר.
לא התמדתי ב3 אימונים בשבוע בדר"כ אבל עליתי במשקלים.
לפני זה התאמנתי במשך שלוש שנים אבל בעקבות פציעה ומחסור בזמן לא יצא לי להתמיד יותר מדי.
כיום חזרתי לכ-50% מהמקסימום שהייתי בו בעבר.
  10   [11-20]...[381-390]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן