חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

מומנט ושימוש בשריר אביחי 29/12/16 15:28
הי,
קראתי על מומט כח והיה כתוב כי אם נלך לנקודה הרחוקה יותר הציר ונפעיל כוח מסויים כך מומנט הכח גדול יותר מאשר מנפעיל אותו הכוח אך בנקודה שקרובה יותר לציר. זה סותר לי את העובדה שככל המומנט גדול יותר כך קשה יותר להתנגד לכוח .

אז אם ניקח לדוגמא בעיטה בכדור,אם נשתמש רק בכף הרגל הבעיטה חלשה לעומת בעיטה עם כל הרגל. אז מה עשיתי פה? הגדלתי את המומנט בזה שהמנוף שלי עם כל הרגל הוא גדול יותר מאשר רק עם הכף הרגל,אבל הבעיטה דווקא עם כל הרגל הייתה צריכה להיות בחסרון אם הגדלתי את הזרוע,לא?
תודה
תבדיל בין שני מומנטים משה שחר, מנהל הפורום 29/12/16 19:08
אתה שואל על המומנט השרירי וחושב על מומנט ההתנגדות.
שריר מייצר מומנט וגם התנגדות מייצרת מומנט... האם הבנת ?
שאלה כללית אבי 27/12/16 16:50
מאיפה מומלץ לקנות מכנסי פוטר לגברים שנוחים לאימון?
לא טייץ וכאלה.
כמובן גם לא במחירים מוגזמים.

מודה לעונים
כל סופר משה שחר, מנהל הפורום 27/12/16 18:43
אם אתה לא מחפש מותג...
שאלה למשה שחרר דני אלון 26/12/16 09:59
אהלן יש לי שאלה
אם מתאמן עובד נניחמבתוכנית איי ב 3 4 פעמים בשבוע
הייתה לומהפסקה שלא בא בכלל שבוע

וחוזר לאימון
ממשיכים רגיל?
או שעושים אימון 1 של פול באדי
יום מנוחה ולאחר מכן לחזור לשגרה?
זה תלוי בגילו וכושרו הגופני משה שחר, מנהל הפורום 26/12/16 21:49
למרות שזו לא הפסקה ארוכה, כדאי לחזור לאימון או שניים ולעבוד על כל שרירי הגוף.
אם הוא בעל כושר גופני טוב מאוד, ההפסקה בת השבוע לא דורשת שינוי בתכנית.
שנה ותק בחדר כושר לפני קורס אבי 12/12/16 11:47
הי,
אני מעוניין לעשות קורס מדריכי חדר כושר, אבל אין לי כרגע ותק של שנה אחת לפחות באימון במכון כושר.
התאמנתי רבות בעבר, כרגע מתאמן ברצף חצי שנה בחדר כושר בצורה מסודרת.
האם בכל זאת ניתן להרשם?
תודה
התאמנת רבות בעבר משה שחר, מנהל הפורום 12/12/16 22:11
זה אומר שיש לך ותק באימון אז נסה להשיג אישור מכלל חדרי הכושר בהם התאמנת.
אם תיתקל בבעיה, מפנה אותך אל אורנה ממנהל התלמידים , היא תעזור בעניין.

Ornab@wingate.org.il
כמה זמן ייקח ירדנה 11/12/16 01:28
לגוף לרדת ביכולות הביצוע של מהירות או התפרצות כוח מהזמן שבו אני מפסיקה להתאמן?
תודה
מספר שבועות משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:20
אין תשובה מדוייקת כיוון שזה תלוי במידת המנוחה או הפסקת הפעילות.
אם תפסיקי ותנוחי כל היום, הירידה מורגשת תוך מספר ימים.
כוח בשריר יאיר 10/12/16 22:42
הי,
רציתי בבקשה לקבל קצה חוט לאיך אני יכול להבין את זה שיש אנשים שהם לא מנופחים בשרירים ולהם יש פחות כוח לדחוף או להרים משהוא כבד מאשר אדם שפחות מנופח אבל יש לו יותר כוח...?
איך זה קורה?
אשמח לקצה חוט כדי להבין שאוכל להרחיב ולקרוא על זה לבד
תודה
קצה החוט בקורס חדר כושר משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:18
אני שמח על סקרנותך, קשה לענות פה על השאלה המורכבת הזו , ממליץ שתגיע ללמוד אצלנו.
ולסלבה דוד, מאמן כושר בכיר 10/12/16 20:06
אני לומד עכשיו בקורס מדריכי פילאטיס, והמרצה, פיזיותרפיסטית, אמרה שולסלבה זה דבר מאד מזיק באופן גורף. אמרתי לה שבתרגילים מורכבים כגון סקווט ודדליפט חובה לעשות ולסלבה, ושזאת הוראה מקובלת בפאוורליפטינג. היא אמרה שקשה לה להאמין שיש הוראה כזאת, ושאם יש, אז זאת הוראה מאד שגויה ומזיקה.
מה אתה אומר?
אני אומר כן לוולסלווה משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:17
זו פעולה אוטומטית וחשובה שנועדה לייצב את עמוד השדרה ואי אפשר להרים משקלים גבוהים בלעדיה, כל מי שמבצע סקווט, דד ליפט, לחיצת חזה או סטיף לג דד ליפט מבצע את זה ונהנה מעמוד שדרה יציב.

כמובן שלחץ וולסלווה לא מומלץ לאנשים חולים או יוצאי דופן...
מתיחה ואנרגיה אלסטית ירון 09/12/16 14:57
הי,
האם גם במצב שבו אין מתיחה רבה של הגיד או השריר,אלא פעולה רגילה של שריר ,נגיד להרים אצבע ולהוריד אותה ,גם מפתח האנרגיה אלסטית במערכת שריר/גיד,כמו שקורה לגיד האכילס כשרצים?

כלומר:האם צריך להגיע לרמת מתיחות מסויימת כיד שהמערכת תייצר אנרגיה אלסטית ופוטנציאלית?
תודה
מתיחה ואנרגיה אלסטית ירון 09/12/16 14:57
הי,
האם גם במצב שבו אין מתיחה רבה של הגיד או השריר,אלא פעולה רגילה של שריר ,נגיד להרים אצבע ולהוריד אותה ,גם מפתח האנרגיה אלסטית במערכת שריר/גיד,כמו שקורה לגיד האכילס כשרצים?

כלומר:האם צריך להגיע לרמת מתיחות מסויימת כיד שהמערכת תייצר אנרגיה אלסטית ופוטנציאלית?
תודה
מתיחת גידים משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:14
אכן , צריך להגיע לרמת מתיחות מסויימת כדי שהקולגן בגיד ימתח ותיווצר אנרגיה אלסטית.
הקולגן עצמו לא אלסטי אך הוא מתנהג כאחד כזה, מתיישר עם המתיחה ומסייע בחזרה.
שריר וסיב אביחי 08/12/16 23:51
שלום רב,
האם לשרירי גדול יותר יש בהכרח יותר סיבים מהירים /איטיים משריר קטן יותר? האם בהכרח שריר גדול יותר יכול להפיק מהירות גדולה יותר משריר קטן יותר?
תודה
אין קשר משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:12
אין קשר בין המסה לבין יותר סיבים אדומים או לבנים.
לכל מסה שרירית יש חלוקה של סיבים בהתאם לגנטיקה ובהתאם לאימון אותו מבצע המתאמן.
שאלה נוספת חשובה לי חגי 08/12/16 17:33
בנוגע לחוק כי מומנטום הוא מכפלה של מסה ומהירות

כאשר אני בועט בכדור והמומנטום שלו מושפע מהמסה והמהירות,האם הכוונה למסה ולמהירות של הכדור עצמו?
אם כן-אז איך בעצם פעולת המשוואה ביחס למי שבועט בכדור? אם האדם הוא בעל מסה גדולה ובועט במהירות X לעומת אדם בעל מסה נמוכה הבועט באותה המהירות כמו האדם בעל המסה הגדולה ,זה אומר אוטומטית שלאדם בעל המסה הגדולה יותר יש יותר מומנטום בבעיטה,משמע הכדור יזוז מהר ורחוק יותר מהבעיטה של האדם בעל המסה הנמוכה יותר?
תודה רבה
שאלה על כוח השריר חגי 08/12/16 17:14
הי:
נאמר ואני רוצה לבעוט בכדור:
עפ החוק של ניוטון בו כוח שווה מסה כפול תאוצה ,זה אומר שאם מסת הכדור נשארת על קנה ואני רוצה לגרום לתאוצה רבה יותר של הכדור זה אומר שעלי להשתמש ביותר כוח. אבל מה שלא הבנתי זה ,מהו בדיוק ה"כוח " הזה שמגבירים אותו כדי שלכדור תיהיה תאוצה רבה יותר?
תודה רבה
כוח שרירי משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:10
הכוח משתנה בהתאם לצורכי הפעולה.
המוח מגייס את השריר וביכולתו לגייס את כל סיבי השריר ( כוח גדול ) או רק את חלקם ( כוח קטן ).
שימוש מגוון בהליכון לירן 07/12/16 09:12
שלום רב, מה היתרונות והחסרונות של שימוש בהליכון בחדר כושר להליכה לאו דווקא קדימה - הליכה אחורה, הליכה הצידה, עם ובלי שיפוע?
האם יש הנחיות מסוימות איך לעשות זאת או בעייתיות מסויימת? האם משפיע בצורה מהותית על חיזוק שרירי האגן והרגליים, במיוחד בהשוואב להליכה ''''רגילה''''?
תודה
שימוש בהלכון או הליכה מחוץ לחדר הכושר משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:07
אין יתרון, פשוט נוח יותר ללכת ללא הפרעות, חום או קור.
הנחיות להליכה ? זו פעולה בסיסית ואני לא חושב שצריך להנחות מישהו איך ללכת.
שחיין שרי 06/12/16 05:45
בני שחיין בין 13.5. גובהו 170 כמעט
הוא לא מהמצטיינים, אבל נחשב לשחיין טוב בקבוצה. לא הולך לו בתחרויות והוא מאד מתוסכל ובעלי אומר שאולי הגיע לשיא שלו בשחיה. האם יתכן שהוא בעצירה זמנית או באמת יכול להיות שהגיע לשיא היכולת שלו.....
אודה לתשובתך המהירה
הוסף תגובה
סביר שלא הגיע לשיא בגיל 13.5 משה שחר, מנהל הפורום 06/12/16 09:36
זה מוקדם מאוד וסביר שיש לו אפשרות להשתפר.

אני תוהה האם פניתם למאמן ? הוא יכול לחוות דיעה מוסמכת, הרי הוא מכיר אותו ואת יכולתיו.
אבקת חלבון eve 02/12/16 20:46
 שלום
אני בת35 מתאמנת 3פעמים בשבוע אירובי 60ד
ו3פעמים בשבוע trx גם כ60ד
צמחונית ועכשיו גם מנסה לעבור לטבעונות 
שמעתי על א.חלבון של sunwarior
סאן וואריור שהיא טבעית וטבעונית ללא כימיקלים
וצבעי מאכל או ממתיקים השאלה שלי האם זה יכול לעשות לי נזק כמו אבקות חלבון אחרות בעיות בכליות וכו... או שבגללשזה מבוסס על צמחים זה לא יעשה נזק ...
אשמח לשמוע מה דעתך 
תודה רבה מראש

דעתי בעניין החלבון משה שחר, מנהל הפורום 04/12/16 14:49
מי קבע שאת צריכה תוספ חלבון ? האם את לא אוכלת מספיק ?
אין צורך בתוסף אלא אם קיבלת יעוץ מקצועי שאכן צריך...חבל על כספך.
צרי קשר עם רפואת ספורט וקבלי יעוץ שיחסוך לך התלבטויות....
  10   [11-20]...[391]
28.7.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן