חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חזרה חלקית אלון 08/05/17 03:31
שלום משה מאיפה לדעתך צריכה להתחיל חזרה חלקית? ממצב שהשריר מקוצר או ממצב שהשריר מאורך? לדוגמה בלחיצת חזה במוט ממצב שהידיים למעלה להוריד את המוט חצי דרך ואז מיד לעלות שוב או ממצב שהמוט למטה לעלות חצי דרך ולהוריד שוב למטה? תודה
זה פשוט משה שחר, מנהל הפורום 09/05/17 10:44
אם ביצעת מספר חזרות עד לכישלון שרירי, פשוט נסה לבצע עוד תנועה, עוד חלק קטן שתצליח... זה לא תלוי בגורמים כמו יחסי אורך מתח או מומנט.
היקף יד ועליה במשקל יגאל 07/05/17 15:17
רציתי לדעת אם זה הגיוני שהיקף היד גדל ב 2 ס"מ גרם לעלייה במשקל של 5 קילו?

מתאמן פעמיים בשבוע אימוני כוח.
סביר שעלית במסה הכללית משה שחר, מנהל הפורום 07/05/17 17:33
כלומר, העליה היא לא רק ביד הקדמית.
דבר נוסף : עלייה במשקל לא מעידה על עליה בשריר אלא בכל הרקמות כולל רקמת השומן.
כדי לדעת במדוייק, יש צורך למדוד את הרכב הגוף באמצעות מכשיר שיציג את מסת הגוף הרזה לעומת מסת השומן, אז תדע מה הרקמה שעלתה : שומן או שריר.
מכשיר למדידת אחוז שומן - למשה שחר מרדכי 08/05/17 07:30
שלום משה,

בהמשך להתכתבות שלכם בנושא אחוז שומן - איזו שיטה/איזה מכשיר הוא הטוב ביותר למדידת אחוז שומן?
מה העלות של זה?

הייתי רוצה לבדוק אחת לתקופה. הרי ברור לחלוטין שהמשקל הכללי הוא מדד לא מספק וצריך לבדוק אחוז מסת גוף רזה.

תודה
יש המון מכשירים משה שחר, מנהל הפורום 09/05/17 10:45
ביניהם הקליפר הידני הפשוט או מכשיר דיגיטלי.
מציע שתיצור קשר עם פורום תזונה..
מיצוק עור ברברה 05/05/17 12:03
משה שלום.

שמי ברברה ואני בת 50. איני מתעסקת בפעילות גופנית, אך אני שומרת על פלוס מינוס על משקל תקין.

לצערי, הגיל נותן בי את אותותיו, והעור שלי הוא רופס ומדלדל, במיוחד באזור הפנים (סנטר כפול), הזרועות, הירכיים" והישבן.

האם תרגילים בחדר כושר יכולים לסייע במיצוק העור? אם כן, אילו?

הסנטר הכפול הרופס שלי לדוגצא מאוד מפריע לי, האם אימונים יכולים להעלימו?

תודה רבה.
עור ואימון משה שחר, מנהל הפורום 07/05/17 17:30
אין תרגילים ש " ממצקים עור".
יש תרגלים שמסייעים בבריאות כללית ובחיזוק השרירים, העמצות ושאר מערכת התנועה אבל, אין אפשרות להצעיר את העור באמצעות תרגילים...
TRX או טבעות עץ לביצוע מקבילים? יריב סעדון 29/04/17 09:56
משה היקר שלום.
אני מעוניין לבצע אימון מקבילים ומעוניין לקבל יעוץ בבחירת הרצועה המתאימה ביותר לביצוע מקבילים . (מאחר ואין לי מקום למתקן מקבילים...)
אני מתלבט עם לקנות רצועה TRX או כול רצועה אחרת דומה או רצועות עם טבעות עץ אולימפית
מה עדיף לדעתך ? רצועה עם טבעות עץ ?
אני מסוגל לבצע 3 סטים של 15 לכול הפחות עם מקבילים ניידים נמוכים (אקולייזר) שכרגע יש לי
תודה מקרב לב משה
נדמה לי שכדאי לרכוש רצועות משה שחר, מנהל הפורום 30/04/17 07:30
פשוט כדי שיהיו לך אפשרויות עבודה נוספות, לא רק מקבילים... למה רק מקבילים ?

לא רק מקבילים , אבל בדגש על מקבילים ומתח יריב סעדון 30/04/17 18:15
הזמנתי טבעות עץ אולימפיות שמתאימות יותר לביצוע מקבילים , מתח משום שהם רצועות נפרדות
בנוסף לתרגיל המקבילים אני יבצע תרגילי סקאווט מכרעיים , פיסטול שכיבות שמיכה ועוד
אני מבין שאתה ממליץ על הרצועה הזו
תודה משה !
משה , אני צריך לקנות שני ווים לתליה? יריב סעדון 02/05/17 18:14
אני הזמנתי טבעות עץ עם מתלה אחד .
ולא ברור לי עם יש חשיבות לתלייה של שני רצועות מקבילות ברוחב הכתפיים או שאפשר להסתפק באחד לביצוע תרגיל מקבילים ומתח
תודה וסליחה ...
לא מכיר את הטבעות שלך משה שחר, מנהל הפורום 02/05/17 20:36
...תבדוק עם היצרן
מנוף מסוג שרונה 27/04/17 18:01
היי משה,
בשכיבות שמיכה
באיזה מנוף פועל האגוניסט בכתף?

מנוף 2.
?

האגוניסט בכתף הוא Pectoralis משה שחר, מנהל הפורום 28/04/17 09:21
והוא פועל במנוף 3...
צמצום היקפים אלעד 23/04/17 22:46
משה שלום,

האם עבודה עם משקולות תורמת לצמצום היקפים? אם כן, כיצד? מהו טווח החזרות המומלץ?

שאלה שנייה, מהי בעצם כרס? שמעתי פעם שכרס היא בעצם תופעה הנגרמת מחולשת שרירי הבטן, האם זה נכון?

האם יש תרגילים בחדר הכושר שיכולים לעזור בהעלמת הכרס ולהיפטר ממנה?

תודה!
הרזייה מקומית משה שחר, מנהל הפורום 25/04/17 07:49
אי אפשר לרזות באמצעות ביצוע של תרגילים ספציפיים לאותו האיזור.
כפיפות גו או כפיפות בטן לא יעלימו את הכרס והרחקת ירך לא תעלים את השומן באיזור.

אין תרגילים להעלמת כרס, הלוואי וזה היה כך.
כרס מתפתחת בגלל התפתחות של איברים פנימיים כמו הכבד או הקיבה או הרחם ( בטן גדולה של מפתח גוף ובטן של אשה הרה ).
כרס תתפתח בגלל השומן התוך בטני וגם בגלל חולשה שלהם ...

חגורת גב במהלך משמרת בחדר כושר אלון 21/04/17 16:52
משה שלום אני עובד בתור מדריך ולצערי כל משמרת שלי למרות שאני מעיר ומבקש אנשים תמיד משאירים לי הרבה משקולות על הרצפה, האם חגורת גב במהלך במשמרת תעזור לי לשמור על הגב שאני מרים למנוע שימוש יתר? אם זה רק במהלך המשמרת ובאימונים שלי אני בלי חגורה אין סיבה שחגורת הבטן הטבעית שלי תתנוון נכון? תודה
אני רוצה להדגיש שאני מרים אני מבצע מכרע על הרצפה ולא מרים רק עם הגב אבל שרירי הגב גם עובדים במכרע אלון 21/04/17 16:53
חגורת הגב לא תעזור משה שחר, מנהל הפורום 25/04/17 07:44
חגורת הגב עוזרת ליצירת לחץ תוך בטני , לחץ המסייע בשמירה על יציבות עמוד השדרה.

החגורה לא מונעת הרמה לא נכונה או שימוש בעמוד השדרה ( כפיפה שלו בזמן ההרמה ).

הרמה נכונה כוללת שתי אפשריות :
א. הרמת סקווט .
ב. הרמה בסגנון דד ליפט, עבודה עם לורדוזה ניטרלית.

אגב, לא מומלץ להשתמש בחגורה באופן קבוע.
להסתכל לצד בזמן ביצוע תרגילים אלון 18/04/17 18:25
שלום משה האם בזמן ביצוע דדליפט ופול אובר כנגד פולי עליון ופשיטת מרפק כנגד פולי עליון אם אני מסתכל לצד בשביל לראות את עצמי במראה זה יכול לפגוע בחוליות של הצוואר? האם בזמן ביצוע התרגילים האלה חשוב שהצוואר יישאר נייטרלי ותמיד להסתכל קדימה בזמן הביצוע? תודה רבה
אין עומס חריג על הצוואר משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:21
העומס עובר דרך הלורדוזה המותנית כך שאני לא רואה כל בעיה.
לא מומלץ ברווזי 23/04/17 23:31
כל עוד יש פעילות שרירית של שרירי צוואר לא מומלץ להסתכל לצד. יוצר חוסר איזון בין שני הצדדים ושריר אחד יכול להיתפס. וכשהצואר נתפס זה לא נעים בכלל. כמה ימים אי אפשר להזיז את הראש.

בדד ליפט (במיוחד עקב המשקל הרב) וגם בפול אובר הטרפז עליון עובד וכדאי לשמור על מנח ניטרלי בצוואר.
חיזוק חזה אצל נשים ישי 18/04/17 12:40
האם נכון שחיזוק שרירי החזה מעמיד את הציצים?
אין קשר בין חיזוק שרירי לבין עיצוב השומן באיזור זה משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:18
כך שאין אפשרות להרים או לעצב את החזה הנשי בעקבות חיזוק שרירי החזה.
שלום, יש לך מושג איך אדם בוגר יכול לדעת גובה גביהה 18/04/17 10:51
אם מיצה את מלוא פוטנציאל הגבוה הגלום בו ?
תחזית צמיחה לגובה משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:20
אפשר לצלם את כף היד ולשער , לאחר פיענוח התמונה, את הגובה אליו תגיע בעתיד.
תוכל לבקש בדיקה אצל אורטופד שיסביר לך.
האם ידוע לך שם של חלבון שמיוצר בגוף שמווסת את הגדילה? אלון 15/04/17 02:18
שלום משה יש חלבון שמיוצר בגוף שהוא מווסת את הגדילה של השרירים ושכחתי את שמו, יש שורים שיש להם מחסור בחלבון הזה השרירים התפתחו בצורה מפחידה ידוע לך מה השם של החלבון? תודה
אני מניח שאתה מתכוון ל- Myostatin משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:16
צרפתי קישור.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%98%D7%99%D7%9F

שאלת סקרנות לירן 15/04/17 01:31
שלום משה איך אפשר לדעת מה המשקל של מכונות בלי תוספת של פלטות עליהם. לדוגמה לחיצת רגליים ולחיצת חזה בשיפוע עליון אני מתכוון מכשירים בלי מפתחות להכניס בחורים אני מדבר על המכשירים שאפשר להוסיף פלטות משני הצדדים, רשום על המכונה את המשקל שלה בלי כלום? תודה
אי אפשר לדעת במדוייק משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:10
לכל מכונה יש את המבנה המכאני שלה שיוצר את ההתנגדות הספציפית שלה.
אתה מוזמן להסתכל על הגלגלות, הפרבולות או אמצעים אחרים שיוצרים בסופו של דבר התנגדות מסויימת שנקבעת לפי היצרן.
שאלה בדבר הקשר בין ריצה אינטנסיבית ובין פריטין נמוך בן 14/04/17 21:20
שלום!
שמי בן, אני בן 28 ואני ספורטאי לא פורמאלי.
עיקר עיסוקיי הספורטיבים הוא ריצה עצימה ואינטנסיבית של 13 ק״מ כל יום ויום. מהירות הריצה גבוהה מאד - נעה מ:13.5 עד: 15.5 קמ״ש למשך כל טווח הריצה. (המהירות המינימאלית אינה יורדת מ:13.5 קמ״ש).
בנוסף לפעילות האירובית הנ״ל, אני מבצע גם פעילות משקולות שלוש פעמים בשבוע, אך באופן מתון בהרבה ביחס לאימוני הריצה.
לאחרונה ערכתי בדיקת דם שגרתית לאחר שנים רבות שלא ביצעתי.
בבדיקה התקבל הממצא המוגלובין 13 ופריטין 5.
חזרתי על הבדיקה כחודש לאחר מכן, ובתוספת כדורי ברזל שקיבלתי מהרופא, התקבלו הממצאים: המוגלובין 14 ופריטין 12.
שאלתי היא האם קיים קשר סיבתי מוכח בין אימוני אירובי כה עצימים ואינטנסיבים ובין הממצאים הללו שקיבלתי בבדיקת הדם?
הרופא שלי החליט כי כדאי לשלוח אותי לבדיקת גסטרו וקולונוסקופיה, על מנת לבדוק האם קיים איבוד דם פנימי כלשהו.
אציין כי מבחינה חיצונית אין אף עדות לאיבוד דם מאף איבר בגופי.
עוד לא ביצעתי את הבדיקות הנ״ל ואני מאד חושש מהתוצאות שלהן. אשמח לדעת האם הספקולציה שהעלתי בדבר הקשר בין האימונים ובין ממצאי הדם הנ״ל אכן נכונה? והאם הדבר מוכר?
בנוסף, אציין כי אני מרגיש טוב באופן יחסי, איני מרגיש דבר בנוגע לתסמינים המתאימים לאדם שחסר לו ברזל.
האם כדאי לי לבצע את הבדיקות? (קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה).
אשמח לתגובה ועזרה.
בן.
זו שאלה לרופאת הספורט משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:08
ממליץ להתייעץ איתה :

לובה גליצקיה מרפואת ספורט בוינגייט .
09-8639420
עבודה איזומטרית אלון 14/04/17 02:30
שלום משה האם עבודה איזומטרית יכולה לעזור גם לפתח היפרטרופיה? ואם כן באיזה חלק של התנועה יהיה הכי יעיל להתחיל לכווץ איזומטרי כמה שניות בסוף האקצנטרי? בסוף הקונצנטרי? בינהם? ומה בדיוק עבודה איזומטרית עושה לסיבים לשריר? מוסיפה עוד עומס מכני? יכולה להוסיף עוד קרעים לסיבים של השריר? גורמת ליותר סטרס מטבולי? תודה רבה
סוגי כיווץ והיפרטרופיה משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:06
כל כיווץ יכול לגרום להיפרטרופיה.
אין בעצם קשר בין סוג הכיווץ להיפרטרופיה טובה יותר.
כדאי להתיש את השריר בסגנונות שונים , טכניקות שונות ומעניינות שבסופו של דבר יובילו להיפרטרופיה.
שאלה על Pistol Squat בבקשה יריב סעדון 12/04/17 22:08
שלום ומועדים לשמחה משה.
מה דעתך על תרגיל פיסטול סקוואט (Pistol Squat ) כתרגיל לחיזוק פלג גוף תחתון ברכיים, אני שואל משום שאני מבצע אותו עם גומיית התנגדות בנוסף לסקוואט
האם הוא תרגיל יעיל או שמה מזיק למפרקי הברכיים?
תודה מקרב לב וחג שמח .
https://www.bodybuilding.com/exercises/main/popup/name/pistol-squat
התרגיל טוב משה שחר, מנהל הפורום 13/04/17 11:44
למי שעובד עם משקל גוף.
אתה לא משתמש במשקולות לכן אין שוב בעיה.

אני מציע להשתמש במשקל ולבצע את הסקווט בחדר הכושר, עבודה עם משקל גוף פחות אטרקטיבית לטעמי.... כל אחד והנאותיו.
  10   [11-20]...[381-390]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן