חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

צמצום היקפים אלעד 23/04/17 22:46
משה שלום,

האם עבודה עם משקולות תורמת לצמצום היקפים? אם כן, כיצד? מהו טווח החזרות המומלץ?

שאלה שנייה, מהי בעצם כרס? שמעתי פעם שכרס היא בעצם תופעה הנגרמת מחולשת שרירי הבטן, האם זה נכון?

האם יש תרגילים בחדר הכושר שיכולים לעזור בהעלמת הכרס ולהיפטר ממנה?

תודה!
הרזייה מקומית משה שחר, מנהל הפורום 25/04/17 07:49
אי אפשר לרזות באמצעות ביצוע של תרגילים ספציפיים לאותו האיזור.
כפיפות גו או כפיפות בטן לא יעלימו את הכרס והרחקת ירך לא תעלים את השומן באיזור.

אין תרגילים להעלמת כרס, הלוואי וזה היה כך.
כרס מתפתחת בגלל התפתחות של איברים פנימיים כמו הכבד או הקיבה או הרחם ( בטן גדולה של מפתח גוף ובטן של אשה הרה ).
כרס תתפתח בגלל השומן התוך בטני וגם בגלל חולשה שלהם ...

חגורת גב במהלך משמרת בחדר כושר אלון 21/04/17 16:52
משה שלום אני עובד בתור מדריך ולצערי כל משמרת שלי למרות שאני מעיר ומבקש אנשים תמיד משאירים לי הרבה משקולות על הרצפה, האם חגורת גב במהלך במשמרת תעזור לי לשמור על הגב שאני מרים למנוע שימוש יתר? אם זה רק במהלך המשמרת ובאימונים שלי אני בלי חגורה אין סיבה שחגורת הבטן הטבעית שלי תתנוון נכון? תודה
אני רוצה להדגיש שאני מרים אני מבצע מכרע על הרצפה ולא מרים רק עם הגב אבל שרירי הגב גם עובדים במכרע אלון 21/04/17 16:53
חגורת הגב לא תעזור משה שחר, מנהל הפורום 25/04/17 07:44
חגורת הגב עוזרת ליצירת לחץ תוך בטני , לחץ המסייע בשמירה על יציבות עמוד השדרה.

החגורה לא מונעת הרמה לא נכונה או שימוש בעמוד השדרה ( כפיפה שלו בזמן ההרמה ).

הרמה נכונה כוללת שתי אפשריות :
א. הרמת סקווט .
ב. הרמה בסגנון דד ליפט, עבודה עם לורדוזה ניטרלית.

אגב, לא מומלץ להשתמש בחגורה באופן קבוע.
להסתכל לצד בזמן ביצוע תרגילים אלון 18/04/17 18:25
שלום משה האם בזמן ביצוע דדליפט ופול אובר כנגד פולי עליון ופשיטת מרפק כנגד פולי עליון אם אני מסתכל לצד בשביל לראות את עצמי במראה זה יכול לפגוע בחוליות של הצוואר? האם בזמן ביצוע התרגילים האלה חשוב שהצוואר יישאר נייטרלי ותמיד להסתכל קדימה בזמן הביצוע? תודה רבה
אין עומס חריג על הצוואר משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:21
העומס עובר דרך הלורדוזה המותנית כך שאני לא רואה כל בעיה.
לא מומלץ ברווזי 23/04/17 23:31
כל עוד יש פעילות שרירית של שרירי צוואר לא מומלץ להסתכל לצד. יוצר חוסר איזון בין שני הצדדים ושריר אחד יכול להיתפס. וכשהצואר נתפס זה לא נעים בכלל. כמה ימים אי אפשר להזיז את הראש.

בדד ליפט (במיוחד עקב המשקל הרב) וגם בפול אובר הטרפז עליון עובד וכדאי לשמור על מנח ניטרלי בצוואר.
חיזוק חזה אצל נשים ישי 18/04/17 12:40
האם נכון שחיזוק שרירי החזה מעמיד את הציצים?
אין קשר בין חיזוק שרירי לבין עיצוב השומן באיזור זה משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:18
כך שאין אפשרות להרים או לעצב את החזה הנשי בעקבות חיזוק שרירי החזה.
שלום, יש לך מושג איך אדם בוגר יכול לדעת גובה גביהה 18/04/17 10:51
אם מיצה את מלוא פוטנציאל הגבוה הגלום בו ?
תחזית צמיחה לגובה משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:20
אפשר לצלם את כף היד ולשער , לאחר פיענוח התמונה, את הגובה אליו תגיע בעתיד.
תוכל לבקש בדיקה אצל אורטופד שיסביר לך.
האם ידוע לך שם של חלבון שמיוצר בגוף שמווסת את הגדילה? אלון 15/04/17 02:18
שלום משה יש חלבון שמיוצר בגוף שהוא מווסת את הגדילה של השרירים ושכחתי את שמו, יש שורים שיש להם מחסור בחלבון הזה השרירים התפתחו בצורה מפחידה ידוע לך מה השם של החלבון? תודה
אני מניח שאתה מתכוון ל- Myostatin משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:16
צרפתי קישור.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%98%D7%99%D7%9F

שאלת סקרנות לירן 15/04/17 01:31
שלום משה איך אפשר לדעת מה המשקל של מכונות בלי תוספת של פלטות עליהם. לדוגמה לחיצת רגליים ולחיצת חזה בשיפוע עליון אני מתכוון מכשירים בלי מפתחות להכניס בחורים אני מדבר על המכשירים שאפשר להוסיף פלטות משני הצדדים, רשום על המכונה את המשקל שלה בלי כלום? תודה
אי אפשר לדעת במדוייק משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:10
לכל מכונה יש את המבנה המכאני שלה שיוצר את ההתנגדות הספציפית שלה.
אתה מוזמן להסתכל על הגלגלות, הפרבולות או אמצעים אחרים שיוצרים בסופו של דבר התנגדות מסויימת שנקבעת לפי היצרן.
שאלה בדבר הקשר בין ריצה אינטנסיבית ובין פריטין נמוך בן 14/04/17 21:20
שלום!
שמי בן, אני בן 28 ואני ספורטאי לא פורמאלי.
עיקר עיסוקיי הספורטיבים הוא ריצה עצימה ואינטנסיבית של 13 ק״מ כל יום ויום. מהירות הריצה גבוהה מאד - נעה מ:13.5 עד: 15.5 קמ״ש למשך כל טווח הריצה. (המהירות המינימאלית אינה יורדת מ:13.5 קמ״ש).
בנוסף לפעילות האירובית הנ״ל, אני מבצע גם פעילות משקולות שלוש פעמים בשבוע, אך באופן מתון בהרבה ביחס לאימוני הריצה.
לאחרונה ערכתי בדיקת דם שגרתית לאחר שנים רבות שלא ביצעתי.
בבדיקה התקבל הממצא המוגלובין 13 ופריטין 5.
חזרתי על הבדיקה כחודש לאחר מכן, ובתוספת כדורי ברזל שקיבלתי מהרופא, התקבלו הממצאים: המוגלובין 14 ופריטין 12.
שאלתי היא האם קיים קשר סיבתי מוכח בין אימוני אירובי כה עצימים ואינטנסיבים ובין הממצאים הללו שקיבלתי בבדיקת הדם?
הרופא שלי החליט כי כדאי לשלוח אותי לבדיקת גסטרו וקולונוסקופיה, על מנת לבדוק האם קיים איבוד דם פנימי כלשהו.
אציין כי מבחינה חיצונית אין אף עדות לאיבוד דם מאף איבר בגופי.
עוד לא ביצעתי את הבדיקות הנ״ל ואני מאד חושש מהתוצאות שלהן. אשמח לדעת האם הספקולציה שהעלתי בדבר הקשר בין האימונים ובין ממצאי הדם הנ״ל אכן נכונה? והאם הדבר מוכר?
בנוסף, אציין כי אני מרגיש טוב באופן יחסי, איני מרגיש דבר בנוגע לתסמינים המתאימים לאדם שחסר לו ברזל.
האם כדאי לי לבצע את הבדיקות? (קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה).
אשמח לתגובה ועזרה.
בן.
זו שאלה לרופאת הספורט משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:08
ממליץ להתייעץ איתה :

לובה גליצקיה מרפואת ספורט בוינגייט .
09-8639420
עבודה איזומטרית אלון 14/04/17 02:30
שלום משה האם עבודה איזומטרית יכולה לעזור גם לפתח היפרטרופיה? ואם כן באיזה חלק של התנועה יהיה הכי יעיל להתחיל לכווץ איזומטרי כמה שניות בסוף האקצנטרי? בסוף הקונצנטרי? בינהם? ומה בדיוק עבודה איזומטרית עושה לסיבים לשריר? מוסיפה עוד עומס מכני? יכולה להוסיף עוד קרעים לסיבים של השריר? גורמת ליותר סטרס מטבולי? תודה רבה
סוגי כיווץ והיפרטרופיה משה שחר, מנהל הפורום 19/04/17 22:06
כל כיווץ יכול לגרום להיפרטרופיה.
אין בעצם קשר בין סוג הכיווץ להיפרטרופיה טובה יותר.
כדאי להתיש את השריר בסגנונות שונים , טכניקות שונות ומעניינות שבסופו של דבר יובילו להיפרטרופיה.
שאלה על Pistol Squat בבקשה יריב סעדון 12/04/17 22:08
שלום ומועדים לשמחה משה.
מה דעתך על תרגיל פיסטול סקוואט (Pistol Squat ) כתרגיל לחיזוק פלג גוף תחתון ברכיים, אני שואל משום שאני מבצע אותו עם גומיית התנגדות בנוסף לסקוואט
האם הוא תרגיל יעיל או שמה מזיק למפרקי הברכיים?
תודה מקרב לב וחג שמח .
https://www.bodybuilding.com/exercises/main/popup/name/pistol-squat
התרגיל טוב משה שחר, מנהל הפורום 13/04/17 11:44
למי שעובד עם משקל גוף.
אתה לא משתמש במשקולות לכן אין שוב בעיה.

אני מציע להשתמש במשקל ולבצע את הסקווט בחדר הכושר, עבודה עם משקל גוף פחות אטרקטיבית לטעמי.... כל אחד והנאותיו.
כאבים ברגליים דנה 11/04/17 15:46
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
יש לך את המייל שלי משה שחר, מנהל הפורום 13/04/17 11:45
תשלחי אלי הודעות לשם בבקשה.
תרגילים על הגב אלון 10/04/17 02:44
שלום משה מדוע שעושים תרגילים על שרירי הגב לא מרגישים את השריר באותה עוצמה כמו שמרגישים את החזה בתרגילי חזה במהלך האימון ויום למחרת? מדוע רק מרגישים את היד הקדמית קצת כואבת בתרגילי הגב ואת הרחב גבי לא? תודה
אני מניח ש... משה שחר, מנהל הפורום 10/04/17 12:05
היד הקדמית עובדת בתרגיל החתירה.
אם היד הקדמית חלשה יחסית, לא תוכל להרים משקל גבוה ולא תרגיש את שריר הגב.
מסקנה : חזק גם את היד הקדמית ואת הגב חזק גם בתרגיל מבודד כמו Pull over עם פולי עליון.

דרופ סט אלון 07/04/17 21:04
שלום משה האם דרופ סט קלאסי שמסיימים סט עד הגעה לכשל מיד מורידים משקל וממשיכים עד לכשל וככה הלאה זאת שיטה טובה לעלות במסת גוף הרזה? או שזאת שיטה שרק מתאימה למפתחי גוף שרוצים להתחטב לפני תחרות או להתחטב בכללי? תודה
דרופ סט לא קשור לחיטוב משה שחר, מנהל הפורום 08/04/17 20:23
במילים אחרות, מספר החזרות לא גורם לחיטוב... זה מיתוס.

זו שיטה טובה להתשה של השריר.
התשה שרירית תוביל להתפתחות שרירית כמו ששאר הטכניקות יובילו להתפתחות.
השיטה מתאימה לכל מתאמן בריא ומאומן.
מעוניין לרכוש אבקת חלבון טבעונית רונן12 07/04/17 15:48
היכן אוכל למצוא אבקת חלבון טבעונית, אשמח להמלצות ולינק לרכישה
כדאי לשאול בפורום תזונה משה שחר, מנהל הפורום 08/04/17 20:19
בכל מקרה, לא נוכל להמליץ על חברה כזו או אחרת.
המשך תום 05/04/17 10:56
הכוונה בסט
  10   [11-20]...[391]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן