חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

דרושה מדריכת חד"כ רונית 11/06/08 13:08
למועדון כושר ברמת פולג. העבודה במשמרות כולל סופ"ש.
נא לשלוח קורות חיים לפקס 09-8657672
או למייל as5179@zahav.net.il
כיווץ אקצנטרי יוסי 10/06/08 23:40
אני שמעתי מהרצאה של ד"ר איציק מלצר ראש המחלקה לפיזיוטרפיה בבאר שבע שאומר שבכיווץ אקצנטרי יש גם את אלמנט החיכוך מה שמשחרר עוד כוח שמעתה על זה
כיווץ אקצנטרי יוסי 10/06/08 23:39
אני שמעתי מהרצאה של ד"ר איציק מלצר ראש המחלקה לפיזיוטרפיה בבאר שבע שאומר שבכיווץ אקצנטרי יש גם את אלמנט החיכוך מה שמשחרר עוד כוח שמעתה על זה
ליוסי משה, מנהל הפורום 11/06/08 08:13
כן שמעתי על זה . זה נראה הגיוני ברמה התיאורטית אבל קשה להוכחה
סוגי כיווץ יוסי כהן 10/06/08 18:42
למה בכיווץ אקצנטרי היכולת לפתח כוח גדולה יותר מאשר כיווץ קוצנטרי או איזומטרי מה הרציונל שעומד מאחורי טענה זו רצוי עומק בתשובה
תשובה ליוסי משה, מנהל הפורום 10/06/08 23:01
בכיווץ אקצנטרי באים לביטוי שני מרכיבים.
האחד, הכוח אותו אנו נדרשים לפתח קטן יחסית לכיווץ קוצנטרי.
אם בכיווץ קונצנטרי הפעלת 100 אחוז מהיחידות המוטוריות אז בכיווץ האקצנטרי תפעיל כ- 70 אחוז כיוון שאתה נכנע לכוח המשיכה ולא צריך להפעיל כוח גדול מאוד כדי להתגבר עליו.
במילים אחרות , הדרישה ליצירת כוח שרירי קטנה כי אתה מראש מעוניין " לוותר" ולא להתגבר .
המרכיב השני הוא רקמות החיבור שנמתחות בזמן הכיווץ האקצנטרי ,מייצרות כוח פסיבי ומאפשרות גיוס קטן יותר של יחידות מוטוריות. בכיווץ האקצנטרי נכנס בעצם שחקן חדש ושמו Loose connective tissue שמתנהג כמו גומי שנמתח ומייצר כוח פסיבי המסייע בבלימת האיבר.
שני המרכיבים מהווים גורם עיקרי הקובע את פוטנציאל פיתוח הכוח של הכיווץ האקצנטרי

זוקפי גו דודי 08/06/08 16:01
האם שבונים תוכנית אימונים לבינונים ומתקדמים
האם מספיק תרגיל אחד שלוש סטים וכמה חזרות
מומלץ
מדוע בכפיפת מרפקים הזווית האופטימלית היא 90
מעלות
והאם שתי תרגילים לפושטי הכתף במצב הכי מאורך 1- פול אובר 2-חתירה עם מוט
תשובה לדודי משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:31
בעניין זוקפי הגב מומלץ לעבוד על סבולת שרירית ולא על כוח לכן מבצעים כ 15 חזרות ,ללא משקל , שני סטים בשני תרגילים שונים.
מומלץ לעבוד בכל אימון !
2. זווית המשיכה האופטימאלית היא 90 מעלות כיוון שבזווית זו , 100 אחוז מכוחו של השריר מתורגם לרכיב סיבובי.
3. תרגיל לפושטי כתף במצב מוארך - בהטיית גו פשיטת כתף כנגד פולי עליון +פול אובר. בתרגילי החתירה השריר אינו מוארך.
ריקטוספמוריס יוסי כהן 08/06/08 12:54
האם אתה יכול לומר על תרגיל שמבחינת המנח של התרגיל הריקטוספמוריס יעבוד יותר חזק משאר הראשיים של הארבע ראשי
בעניין Rectus femoris משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:27
בהחלט !
בפשיטת ברך בישיבה הוא יעבוד טוב יותר יחסית לסקווט
סקווט יוסי כהן 08/06/08 12:46
משה שלום אדם העושה סקווט מלה ונופל קדימה בביצוע התרגיל מה הסיבה שהוא יכול ליפול בהנחה שטכניקת הביצוע היא נכונה.
2. קראתי באחד המקורות שבתרגיל הסקווט הלטיסמוס דורסי עובד כמיצב האם נכון הדבר
תשובה ליוס משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:25
1. תבדוק אם הוא נמנע מעבור את קו הבהונות , פעולה שגורמת לנפילה ( אפשר לברך לנוע קדימה באופן טבעי)
אני מציע שיעבוד עם משקליות יד קלות ויתרגל קימה מישיבה עם המשקליות. שים לב שהטכניקה שלו תהייה מושלמת ואז עבור לשימוש במוט.
2. בעניין Latissimus, לשריר זה מבנה אנטומי מיוחד .
הוא מתחיל בגיד גדול וחזק שנקרא Toracolumbar fascia .
מהגיד הזה מתחילים שני שרירי בטן -Internal ו Transversus כך שבעצם התכווצותו , גורם Latissimus למתיחת הגיד וליצירת חגורה טבעית המקיפה את עמוד השדרה ומסייעת ביציבותו.
מומלץ לעבוד על שריר זה גם כחלק מתוכנית לחיזוק הגב התחתון.
אגב , כל שריר עובד כמייצב , לLatissimus חשוב יחסית כי הוא מקיף ומייצב את עמוד השדרה .
סקווט יוסי כהן 10/06/08 12:23
הוא עובר עם הברך את קו הבהונות בסקווט המלה איזה סיבה יכולה להיות האם יש קשר לאורך שריר הhmstring או התאומים ידוע לי שיציבה משפיעה על שיווי משקל אני מדבר על פן אחר של הענין
היבטים מעשיים בפיתוח כוח ובהיפרטרופיה אלעד, מנהל הפורום 08/06/08 11:55
בית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, מזמין אתכם להשתתף בכנס המדעי השנתי בנושא: "היבטים מעשיים בפיתוח כוח ובהיפרטרופיה" עםBranch Warren מטקסס, ארה"ב. הכנס מיועד למדריכי חדר כושר, לעוסקים בפיתוח גוף, לעוסקים בכושר גופני בכלל ובאימוני כוח בפרט.
מועד הכנס: יום חמישי, 26.6.2008 , כ"ג בסיוון תשס"ח.

דמי השתתפות :

לנרשמים עד תאריך 23.6.08 – 150 ₪
לנרשמים מהתאריך 24.6.08 – 190 ₪

למידע מקצועי נוסף חייגו 3063*

http://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=327&CategoryID=807
שיקום גב רני 08/06/08 00:53
אני מעוניין לדעת על איזה תרגילים אתה ממליץ למיתאמנים שבאו לחדר כושר אחרי שהפזיוטרפיסט אמר שיש להם בעיות גב (פריצות בדרך כלל) והם צרכים לחזק אותו
?


תודה רבה

יום טוב
לרני משה, מנהל הפורום 10/06/08 10:31
קשה במסגרת של פורום להציג את כל התרגילים והכי חשוב את הרציונאל העומד מאחוריהם.
בכל מקרה, אם קיבל המנוי שלך אישור רפואי להתאמן בחדר הכושר , נסה את התרגילים הבאים :
. בעמידת שש , כפיפת כתף. אם הוא מרגיש בסדר ואין לו כל קושי , ניתן לעבור לתרגיל הבא שנקרא birddog.תרגיל זה מומלץ מאוד והוא מתאים לאוכלוסיה הסובלת מבעיות גו תחתון.

עומדים בעמידת שש , מבצעים כפיפת כתף ושיטת ירך מקבילה.
אסור במהלך התרגיל להגדיל את הלורדוזה.
תרגיל נוסף הממומלץ נקרא גשר צידי והוא מיועד לשריר הבטן האלכסים - שוכבים על הצד ומרימים אגן

קובץ מצורף
תודה רבה רני 10/06/08 14:19
שיטת אימון גיל 07/06/08 22:04
למשה שלום אייך אני יכול לישם את שיטת
האימון ההפשטה בלי עזרה מבן זוג עם פולי
מוט. מכונה. משקולת יד.
ואייך אני מישם את שיטת כיווץ איזומטרי
פושטי המרפק. מקרבים אופקים בכתף.ופושטי
הכתף והאם הכיווץ בסוף התנועה ולמה נועדה
שיטת אימון זו
תודה
תשובה משה, מנהל הפורום 10/06/08 10:37
אם מדובר על מכונות אתה יכול להוריד לבד את המשקל למשל בעבודה עם פולי עליון.
עם משקולות אתה יכול פשוט להניח לפניך מספר משקולות ואז להתחיל ולעבוד, כנל לגבי המוט.
כייוץ איזומטרי בשיא זו שיטה שנועדה לגרום לעומס גדול על השריר ,כמו שאר השיטות
בכל תרגיל בו העומס הכי גדול נמצא בסוף התנועה , השהה תנועתך למספר שניות.
נסה את התרגילים הבאים : בהטיית גו , פשיטת מרפק,פרפר כנגד מכונה, חתירה כנגד מכונה
מדריך כושר אבי 07/06/08 21:47
למשה שלום רציתי לדעת אני בקורס של חדרי כושר לקראת סיום עוד חודש וחצי האם יש אפשרות שאני יעבוד בתור מדריך לפני שסיימתי
תקורס ואין לי עדיין תעודה
תודה אבי
אין אפשרות לעבוד לפני קבלת התעודה משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:32
החוק הוא ברור
השתלמות סהר צור 07/06/08 00:47
היי משה

שמח שיש את הפורום הזה.

מחכה בכיליון עיניים להשתלמות בנושא פריצות דיסק ותרגילים בחדר הכושר. קראתי בתגובות בפורום שאתה מבשל משהו שכזה..

צחכה לעידכונים נוספים. ישר כח על ההשקעה בפורום.
תודה לסהר משה, מנהל הפורום 07/06/08 10:46
שאלה שאלתית יוסי כהן 06/06/08 18:33
משה שלום ידוע שאנשים שסובלים מאוסטופורוזיס צריכים לבנות את העצם כלומר לעבוד כנגד משקל (חוק וולף שאומר עצם נבנית כתוצאה מעומסים שמופעלים עליה) העומסים הם בדרך כלל עומסי דחיסה אישה שסובלת מפריצת דיסק בגב תחתון וגם סובלת מאוסטופורוזיס איך אני יעבוד על השרירים באיזור הגב הם אסור לי לעבוד בעומסי דחיסה וידוע שאחד מהאזורים שנפגעים מאוסטופורוזיס זה אזור החוליות
אוסטאופורוסיס משה, מנהל הפורום 07/06/08 10:46
תארת מקרה קשה של אוסטאופורוסיס ופריצת דיסק.
אני חושב שעליך לקבל מהרופא שלה הנחיות ברורות של מה מותר ומה אסור ואולי בכלל כדאי שהיא תעבור תהליך שיקום רפואי ואחר כך תגיע אליך כי הסיכון המקצועי שלך גדול במקרה זה.
אני ממליץ גם שהיא תעבור בדיקה מקיפה במרכז רפואת ספורט בוינגייט כך שניתן יהייה להנחות אותה במדוייק.
בהנחה שהיא מתאימה לאימון ואתה לא מסתכן מקצועית , הבא בחשבון את המידע הבא:
בעשור האחרון רבו המחקרים העוסקים בגב התחתון.
העומסים הנוצרים בגב התחתון נמדדו בתרגילים שונים וניתן להבין באמצעותם כיצד נוצר לחץ ואיזה תרגיל מומלץ לאוכלוסיה הסובלת מליקויי גב תחתון.
המטרה היא ליצור פעילות מתונה של השרירים הפועלים סביב הגב התחתון כך שבמקביל יווצר עומס נמוך יחסית.
תרגילים היוצרים עומס נמוך יחסית הם :
1. בעמידת 6 , כפיפת כתף
2. בעמידת 6 ,כפיפת כתף ופשיטת ירך ( Birddog)
3. בשכיבה , הרמת שכמות כשהידיים מתחת ללורדוזה המותנית.
אלה דוגמאות בלבד לפעילות מתונה.
דוגמא תרגילים לא מומלצים הם פשיטת גו ורגליים עצימה בטווח מלא ( סופרמן ) וכפיפת מרפקים בעמידה כנגד משקוליות יד ( הלחץ שנוצר בתרגיל כזה גדול במיוחד אם חוליות החזה קרסו כתוצאה מאוסטאופורוזיס.
כמו כן כדאי להמנע מכפיפת גו מלאה( ראה תרגיל כפיפת גו בטווח מלא כפי שנעשים בבתי הספר)
אימון של אוסטאופורוטים חייב לכלול גם מרכיבים אחרים:
אימון אירובי- החולים סובלים מירידה בתפקוד הלב ( פשוט בגלל חוסר תנועה).
אימון אירובי יסייע בשיפור תפקוד הריאות- חלק מהחולים מפתח קיפוזה ואז הנפח החיוני של הריאות קטן.
חיזוק כללי של כל שרירי הגוף כדי לסייע במניעת נפילה -זו אחת הבעיות של אוסטאופורוטיים באיזור החזה. מרכז הכובד שלהם משתנה ונע קדימה כך שהם עלולים ליפול.
אגב, לא תוכל לגרום להפתחות עצם אצל אותה חולה אלא רק לסייע בביצוע פעולות יומיומיות ולסייע בהפחתת הסיכון לנפילות
המשך מיצוק יפעת 05/06/08 21:33
שלום משה,
תודה על התשובה,
האם אימוני כושר- משקולות ארבע פעמים בשבוע באיזור של בית החזה ישפרו את המראה?
2. האם הרזייה יכולה לגרום לאיזור להראות מתוח יותר?
שוב תודה
ליפעת משה , מנהל הפורום 06/06/08 21:13
עבודה על איזור מסויים - גב ,חזה , רגליים , ידיים או ישבן , לא יגרמו לחיטוב המקום.
אין הרזייה מקומית באיזור אותו אנו מחזקים.
לדעתי ומנסיוני , הרזייה עלולה לגרום לעור רפוי , אני חושב שאת מכירה את זה
מותן כסל יוסי כהן 05/06/08 14:22
משה שלום יש המון מחקרים שעוסקים בתחום זה האם לחזק מותן כסל האם כדאי באיזה גיל וכו" מה לדעתך האם יש צורך לחזק שריר זה ואם כן או לא מה הרציונל
[1-10]...[371-380]   381 382 383 384 385 386 387  
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן