חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

4 ראשי יוסי כהן 11/06/08 22:01
איזה ראש מבין שרירי ה4 ראשי הוא הגדול ביותר
ואיזה ראש הוא בעל היתרון המכני הגדול ביותר
תשובה גיל 12/06/08 09:18
חוץ מ - rectus femoris שמסייע גם בכפיפת ירך, כולם עושים את אותה הפעולה - פשיטת ברך.
לשאלתך - sartorius הוא השריר הכי ארוך בגוף.
מה זה משנה אתה לא יכול להפריד.
QUADRICEPS משה, מנהל הפורום 12/06/08 11:16
Vastus lateralis הוא הגדוליותר.
לארבעת הראשים מרחק זהה מציר התנועה.
זרוע הכוח היא מוגדרת כמרחק האנכי הקצר ביותר בין מרכז ציר בתנועה לבין השריר.
המרחק בין מרכז הציר ( מרכז זה משתנה בכל זווית וזווית) לבין הגיד של השריר הוא הקובע ועומד על כ 4.7 ס"מ
עקרונות זמני המנוחה בין סטים... יוסי 11/06/08 21:58
שלום משה,
מהו הרציונל שבזמני המנוחה בין סט לסט, (10-15 חזרות, דקה, 6-8 חזרות - דקה וחצי, פחות מ-6 - 2 דקות ומעלה)? למה דווקא זמן המנוחה הזה ולא לאפשר לשריר התאוששות ארוכה יותר?
ליוסי- מדע +ניסיון משה, מנהל הפורום 12/06/08 09:00
מהו הרציונל שבזמני המנוחה בין סט לסט, (10-15 חזרות, דקה, 6-8 חזרות - דקה וחצי, פחות מ-6 - 2 דקות ומעלה)? למה דווקא זמן המנוחה הזה ולא לאפשר לשריר התאוששות ארוכה יותר?
מטרת ההתאוששות היא להאפשר לשריר מנוחה מספקת כדי שיצליח לבצע את הסט הבא.
השגת המטרה תלוייה בהרבה גורמים : אחוז המאמץ מתוך RM1'', מידת הריכוז של האדם ,מידת הערנות שלו ועוד...
לכל אדם יכולת התאוששות אישית התלוייה בכושרו הגופני ההנוכחי לכן , בהתאם לעובדות שמניתי, אני לא רואה שיש צורך לעבוד בקו מנחה אחד ולקבוע זמני מנוחה כמו שהצגת.
זמן המנוחה נקבע על פי יכולתו של האדם ועל פי צרכיו בהתאם לאימון .
זמן המנוחה המומלץ נע בין חצי דקה לחמש דקות.
באימון כוח סטנדרטי כדאי להמליץ על 30-90 שניות של מנוחה והכי חשוב, ניסיונך כמאמן עם אותו כל מתאמן באופן אישי , חשוב יותר מכל המלצה ! אתה יכול לבדוק מיידית האם המלצתך טובה או לא ולשנות מייד.
יד אחורית יוסי כהן 11/06/08 21:58
שאלתי אותך בזמנו שאלה לגבי תרגיל ליד אחורית ואתה המלצתה על תרגיל בהטית גו פשיטת מרפק כנגד משקוליות יד ואמרתה לא לעבור את ה7 קילו מה עומד מאחורי טענה זו למה לא לעבור משקל זה
ליוסי משה, מנהל הפורום 12/06/08 08:38
יש המשקל המירבי הממוצע בו משתמשים הבנים בחדר הכושר.
אם התרגיל נעשה כראוי ,הכתף בפשיטה מכסימאלית ונשאר כך במהלך התרגיל , תרגיש את עוצמתו המיוחדת של התרגיל.
Long head of triceps נקלע לאי ספיקה אקטיבית והתנועה קשה מאוד
פושטי גו א 11/06/08 18:17
היי משה מה קורה.כשעושים פשיטת גו בשכיבה האם חייב להרים גם את הרגליים?,אם כן מהו הרציונל העומד מאחורי זה.
תשובה משה, מנהל הפורום 11/06/08 21:29
התרגיל שתארת נקרא סופרמן.
פשיטת הגו והרגליים גורמת ללחץ תוך דיסקאלי גדול מאוד לכן תרגיל זה אינו מומלץ !
בעבודתנו על זוקפי הגב יש להביא זאת בחשבון לכן הייתי מציע להשתמש בתרגיל אחר או רק להרים את הגו מעט
הצעת יעול יוסי כהן 11/06/08 18:08
משה שלום אם אפשר לעדכן כל תקופה מסוימת מחקרים חדשיים בנושא חדר כושר אימון וכו
ליוסי תודה משה, מנהל הפורום 11/06/08 21:30
בהחלט ! אני מתכוון לפרסם בעתיד תקצירי מחקרים.
כאב במפרק כף היד זוהר 11/06/08 14:51
אהלן משה!
אני מדריך בחדר כושר. רציתי להתייעץ איתך:
לאחרונה מס'' מתאמנים פנו אלי לגבי כאבים בפרק כף היד. מהן הסיבות לכך וכיצד עלי להמליץ להם לפעול כמדריך?
אנא פנה לאלון בפורום פציעות משה, מנהל הפורום 11/06/08 21:31
דרושה מדריכת חד"כ רונית 11/06/08 13:08
למועדון כושר ברמת פולג. העבודה במשמרות כולל סופ"ש.
נא לשלוח קורות חיים לפקס 09-8657672
או למייל as5179@zahav.net.il
כיווץ אקצנטרי יוסי 10/06/08 23:40
אני שמעתי מהרצאה של ד"ר איציק מלצר ראש המחלקה לפיזיוטרפיה בבאר שבע שאומר שבכיווץ אקצנטרי יש גם את אלמנט החיכוך מה שמשחרר עוד כוח שמעתה על זה
כיווץ אקצנטרי יוסי 10/06/08 23:39
אני שמעתי מהרצאה של ד"ר איציק מלצר ראש המחלקה לפיזיוטרפיה בבאר שבע שאומר שבכיווץ אקצנטרי יש גם את אלמנט החיכוך מה שמשחרר עוד כוח שמעתה על זה
ליוסי משה, מנהל הפורום 11/06/08 08:13
כן שמעתי על זה . זה נראה הגיוני ברמה התיאורטית אבל קשה להוכחה
סוגי כיווץ יוסי כהן 10/06/08 18:42
למה בכיווץ אקצנטרי היכולת לפתח כוח גדולה יותר מאשר כיווץ קוצנטרי או איזומטרי מה הרציונל שעומד מאחורי טענה זו רצוי עומק בתשובה
תשובה ליוסי משה, מנהל הפורום 10/06/08 23:01
בכיווץ אקצנטרי באים לביטוי שני מרכיבים.
האחד, הכוח אותו אנו נדרשים לפתח קטן יחסית לכיווץ קוצנטרי.
אם בכיווץ קונצנטרי הפעלת 100 אחוז מהיחידות המוטוריות אז בכיווץ האקצנטרי תפעיל כ- 70 אחוז כיוון שאתה נכנע לכוח המשיכה ולא צריך להפעיל כוח גדול מאוד כדי להתגבר עליו.
במילים אחרות , הדרישה ליצירת כוח שרירי קטנה כי אתה מראש מעוניין " לוותר" ולא להתגבר .
המרכיב השני הוא רקמות החיבור שנמתחות בזמן הכיווץ האקצנטרי ,מייצרות כוח פסיבי ומאפשרות גיוס קטן יותר של יחידות מוטוריות. בכיווץ האקצנטרי נכנס בעצם שחקן חדש ושמו Loose connective tissue שמתנהג כמו גומי שנמתח ומייצר כוח פסיבי המסייע בבלימת האיבר.
שני המרכיבים מהווים גורם עיקרי הקובע את פוטנציאל פיתוח הכוח של הכיווץ האקצנטרי

זוקפי גו דודי 08/06/08 16:01
האם שבונים תוכנית אימונים לבינונים ומתקדמים
האם מספיק תרגיל אחד שלוש סטים וכמה חזרות
מומלץ
מדוע בכפיפת מרפקים הזווית האופטימלית היא 90
מעלות
והאם שתי תרגילים לפושטי הכתף במצב הכי מאורך 1- פול אובר 2-חתירה עם מוט
תשובה לדודי משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:31
בעניין זוקפי הגב מומלץ לעבוד על סבולת שרירית ולא על כוח לכן מבצעים כ 15 חזרות ,ללא משקל , שני סטים בשני תרגילים שונים.
מומלץ לעבוד בכל אימון !
2. זווית המשיכה האופטימאלית היא 90 מעלות כיוון שבזווית זו , 100 אחוז מכוחו של השריר מתורגם לרכיב סיבובי.
3. תרגיל לפושטי כתף במצב מוארך - בהטיית גו פשיטת כתף כנגד פולי עליון +פול אובר. בתרגילי החתירה השריר אינו מוארך.
ריקטוספמוריס יוסי כהן 08/06/08 12:54
האם אתה יכול לומר על תרגיל שמבחינת המנח של התרגיל הריקטוספמוריס יעבוד יותר חזק משאר הראשיים של הארבע ראשי
בעניין Rectus femoris משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:27
בהחלט !
בפשיטת ברך בישיבה הוא יעבוד טוב יותר יחסית לסקווט
סקווט יוסי כהן 08/06/08 12:46
משה שלום אדם העושה סקווט מלה ונופל קדימה בביצוע התרגיל מה הסיבה שהוא יכול ליפול בהנחה שטכניקת הביצוע היא נכונה.
2. קראתי באחד המקורות שבתרגיל הסקווט הלטיסמוס דורסי עובד כמיצב האם נכון הדבר
תשובה ליוס משה, מנהל הפורום 10/06/08 09:25
1. תבדוק אם הוא נמנע מעבור את קו הבהונות , פעולה שגורמת לנפילה ( אפשר לברך לנוע קדימה באופן טבעי)
אני מציע שיעבוד עם משקליות יד קלות ויתרגל קימה מישיבה עם המשקליות. שים לב שהטכניקה שלו תהייה מושלמת ואז עבור לשימוש במוט.
2. בעניין Latissimus, לשריר זה מבנה אנטומי מיוחד .
הוא מתחיל בגיד גדול וחזק שנקרא Toracolumbar fascia .
מהגיד הזה מתחילים שני שרירי בטן -Internal ו Transversus כך שבעצם התכווצותו , גורם Latissimus למתיחת הגיד וליצירת חגורה טבעית המקיפה את עמוד השדרה ומסייעת ביציבותו.
מומלץ לעבוד על שריר זה גם כחלק מתוכנית לחיזוק הגב התחתון.
אגב , כל שריר עובד כמייצב , לLatissimus חשוב יחסית כי הוא מקיף ומייצב את עמוד השדרה .
סקווט יוסי כהן 10/06/08 12:23
הוא עובר עם הברך את קו הבהונות בסקווט המלה איזה סיבה יכולה להיות האם יש קשר לאורך שריר הhmstring או התאומים ידוע לי שיציבה משפיעה על שיווי משקל אני מדבר על פן אחר של הענין
היבטים מעשיים בפיתוח כוח ובהיפרטרופיה אלעד, מנהל הפורום 08/06/08 11:55
בית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, מזמין אתכם להשתתף בכנס המדעי השנתי בנושא: "היבטים מעשיים בפיתוח כוח ובהיפרטרופיה" עםBranch Warren מטקסס, ארה"ב. הכנס מיועד למדריכי חדר כושר, לעוסקים בפיתוח גוף, לעוסקים בכושר גופני בכלל ובאימוני כוח בפרט.
מועד הכנס: יום חמישי, 26.6.2008 , כ"ג בסיוון תשס"ח.

דמי השתתפות :

לנרשמים עד תאריך 23.6.08 – 150 ₪
לנרשמים מהתאריך 24.6.08 – 190 ₪

למידע מקצועי נוסף חייגו 3063*

http://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=327&CategoryID=807
שיקום גב רני 08/06/08 00:53
אני מעוניין לדעת על איזה תרגילים אתה ממליץ למיתאמנים שבאו לחדר כושר אחרי שהפזיוטרפיסט אמר שיש להם בעיות גב (פריצות בדרך כלל) והם צרכים לחזק אותו
?


תודה רבה

יום טוב
לרני משה, מנהל הפורום 10/06/08 10:31
קשה במסגרת של פורום להציג את כל התרגילים והכי חשוב את הרציונאל העומד מאחוריהם.
בכל מקרה, אם קיבל המנוי שלך אישור רפואי להתאמן בחדר הכושר , נסה את התרגילים הבאים :
. בעמידת שש , כפיפת כתף. אם הוא מרגיש בסדר ואין לו כל קושי , ניתן לעבור לתרגיל הבא שנקרא birddog.תרגיל זה מומלץ מאוד והוא מתאים לאוכלוסיה הסובלת מבעיות גו תחתון.

עומדים בעמידת שש , מבצעים כפיפת כתף ושיטת ירך מקבילה.
אסור במהלך התרגיל להגדיל את הלורדוזה.
תרגיל נוסף הממומלץ נקרא גשר צידי והוא מיועד לשריר הבטן האלכסים - שוכבים על הצד ומרימים אגן

קובץ מצורף
תודה רבה רני 10/06/08 14:19
[1-10]...[371-380]   381 382 383 384 385 386 387 388 389 390   [391]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן