חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

היפרטרופיה תום 05/04/17 10:45
שלום משה
רציתי לשאול מעבר לחזרות ולמשקלים
מהם טווחי הזמנים שהשריר צריך להיות תחת ההתנגדות כדי להשיג הפרטרופיה מירבית
זמן מנוחה משה שחר, מנהל הפורום 07/04/17 07:16
אם אתה מעוניין בהתשה שרירית , קצר את זמני המנוחה למינימום.
בסופו של דבר השריר יותש וכתוצאה מההתשה, השריר יתחזק.
מייל מתן 04/04/17 23:37
האלן משה
תוכל תשלוח לי את המייל שלך?
המייל שלי משה שחר, מנהל הפורום 05/04/17 09:45
mosshc@gmail.com
בגדי ספורט עידו 02/04/17 23:06
אהלן!

לרצים/ הולכים שבנינו, עניין אותי לדעת האם הרוב הולכים עם מכנסי ריצה שהם יחד עם טייץ?
או מכנסיים עם בטנה פנימית כמו של בגד ים?

פשוט מחפש משהו טוב ונוח ולא רוצה לקנות שבמהלך הריצה לא איהנה ממנו.

אשמח לטיפים.
רוץ עם בגד נוח משה שחר, מנהל הפורום 05/04/17 09:46
זן השורה התחתונה...
בגד שנוח ולא משנה מה צבעו או סגולותיו.
דד ליפט בועז 02/04/17 17:04
מה ההבדל בין סטיפ לג גג ליפט ל romanian דד ליפט?
אותו הדבר משה שחר, מנהל הפורום 02/04/17 19:59
אל תתייחסו לתרגילים המוצעים כאל מדע מדוייק... בסך הכל זו אותה הגברת.
משה, האם תליית מוט מתח לא לגמרי ישר מזיק ? יריב סעדון 31/03/17 19:42
הרכבתי מוט משקוף בבית , בין שני המשקופים קדחתי ותליתי את המוט, הבחנתי שהמוט התלוי לא לגמרי ישר (ידיים עקומות שלי! )
השאלה , האם יש סיכון לפציעה כתוצאה מחוסר איזון של ס"מ עד 2 ס"מ במוט ? (סטיה קטנה של ס"מ עד ס"מ וחצי בערך )
תודה וסליחה
חג שמח
סליחה על מה ? משה שחר, מנהל הפורום 02/04/17 19:55
חיוך
אין סיכוי לפציעה , אל תדאג....
זווית יישום אדר 31/03/17 13:20
איפה זווית היישום של הגיד והאצבע?

הגיד של השריר הפושט הולך עד לסוף האצבע אז כשמכופפים את מפרק הMCP שלה,איפה זווית היישום?
בין הגיד לעצם משה שחר, מנהל הפורום 02/04/17 19:54
כמו לכל שריר, גם לשרירים האלו גידים שמתחברים בזווית מסויימת אל העצם.
הזווית פה לא גדולה כמו שאת רואה בשרירים אחרים כמו בייספס ובכל זאת היא קיימת.
למה הבטן לא יורדת??? י 28/03/17 22:28
היי, אני בת 42, מזה כשלושה חודשים שומרת על תזונה נכונה ושיניתי את כל המזון בבית לבריא, וויתרתי על חטיפים, מאפים, מתוקים, פיצוחים, אוכל מטוגן ושתייה ממותקת וחיה באהבה ומוטיבציה עם השינוי הגדול. שילבתי ספורט בבית והשלתי ממשקלי 9 ק"ג בחודש וחצי. המשקל נתקע לזמן מה אך לא הרמתי ידיים, הגברתי את קצב האימונים ומזה כשבועיים אני מתאמנת 5 ימים בשבוע (3 אימוני trx מלאים ו-2 אימוני אירובי hit), ונהנת מכל רגע. ההיקפים יורדים אך הבטן התחתונה מתעקשת להשאר כפי שהיא, אני מרגישה שרירים חזקים בחלקה העליון, אבל מתוסכלת שהיא לא משתטחת למרות שהתרגילים מאסיביים מאוד. מתי אתחיל לראות את השינוי והאם יש מצב שבהתמדה יהיו בהמשך קוביות?

תודה רבה
אני עומד לאכזב אותך.. אל תקראי משה שחר, מנהל הפורום 28/03/17 23:14
אם בכל זאת נכנסת אז :

1. אני ממליץ על אימון משקולות, לא כל מה שכתבת.
אימון המשקולות ילווה באימון אירובי : ריצה ולא הליכה.
אלו הפעולות העיקריות.

2. את צריכה לאכול, לא לרעוב.
ממליץ שתתייעצי עם איילת בפורום תזונה, הירידה במשקל עמידה על ירידה בשריר ואפילו ברקמת העצם.

3. רק מניסיוני, זה לא מדעי... קשה לראות ריבועים בגילך.
אני מניח שאת אחרי הריונות וצברת את שצברת ואולי יש לך עור מיותר שלא ירד....
תשובה טובה ולא וירטואלית תוכלי לקבל רק בייעוץ אישי עם הצוות שלנו..
שאלות שי 27/03/17 08:47
האלן משה ,
"אמרו לנו לא לעשות בטן בכלל "
אמרו לנו לא לעשות פשיטת גו על כסא רומי"
ממש להימנע .
ועוד כמה תשובות החלטיות שאני שומע מסטודנטים שלכם , אני מאוד מעריך אתכם שלא תבין לא נכון , אך האם באמת צריך להימנע בכפיפות בטן? פשיטות גו? כל מקרה לגופו לא?
לא להימנע משה שחר, מנהל הפורום 28/03/17 23:06
אני מצפה שתלמידי ייצגו אותנו נאמנה ואכן זה כך.
התשובה מאוד מורכבת ואנסה להציג כמה המלצות :

1. לא מומלץ לבצע כפיפות גו, פשיטות גו או כל תנועה אחרת שגורמת ל " סחיטה " בעמוד השדרה.
זו המלצה כללית המיועדת לכל האוכלוסיה, קל וחומר לאלה המניעים את עמוד השדרה כנגד משקל כמו שנעשה בחדר הכושר.

2. אין ספק שכל מקרה לגופו אבל, אם יש תרגילים טובים שלא יוצרים עומס מיותר על עמוד השדרה המשתנה, אז למה להעדיף את הפחות טובים ?
השאלה הראשונה ששאלת את עצמך בחדר הכושר היה מה התרגיל הטוב לחזה או לגב, שאל את אותה השאלה גם בעניין הבטן וזוקפי הגו.

יש תרגילים המשרתים טוב יותר את הציבור העממי בחדר הכושר....
האמת שגם חלק מבנות נבחרת הג''ודו שאימצו חלק מהרעיונות.
אלו היו 30 שניות על תרגילים מומלצים, זה הרבה יותר מורכב. סמיילי.
מקבילים יוליה 27/03/17 08:18
שלום משה!
תרגיל מקבילים עם משקל גוף רצוי לבצע עד שמרפק מגיע לקו הכתף או שכאשר מרפק עולה מעל גובה הכתף?
מקבילים יוליה 27/03/17 15:25
לפי מה שזכור לי גיד של שריר הדלתא קצר ובתנוע למתה שריר הדלתא ניכנס למתיחה רצינית ביותר אם מרפק עולה מעל גובה של הכתף.
טווח תנועה מלא משה שחר, מנהל הפורום 28/03/17 22:57
אין שום סיבה להגבלה...
מקבילים יוליה 29/03/17 07:14
תודה רבה!
שאלה ירדן בן-טל 26/03/17 17:19
אני מתאמנת במועדון כושר גוף ראשון http://www.goof1.co.il/ כבר שנים בעיקר זומבה ופילאטיס, ושוקלת ללמוד אימון כושר באופן מקצועי. האם הלימודים זהים לכל התחומים או שזה לפי תחום? איפה אפשר לקבל מידע על כיוון מומלץ?
אימון כושר משה שחר, מנהל הפורום 26/03/17 21:24
הלימודים לא זהים :
יש הבדל משמעותי בין הכשרתך כמדריכת פילטיס לבין הכשרתך כמדריכת חדר כושר ( כושר גופני ).

את צריכה למצוא את התחום אליו את מתחברת ואף מנוסה בו.
לא הבנתי אם את מתאמנת גם בחדר הכושר.
אם אכן כך, דאי ללמוד בקורס חדר כושר או בשמו המלא " מועדוני בריאות וכושר " ואחר כך בתחומים אחרים .
השוני בין תרגיל המקבילים לשכיבות שמיכה יריב סעדון 25/03/17 14:17
הספר ואומר שאני מתלבט אם להמשיך בתרגילי המקבילים משום שאני עובד על שכיבות שמיכה בפוזיציה רחבה מה שאומר שאני משקיע בשריר החזה בשני התרגילים באופן דומה או שמה יש הבדל משמעותי בינהם? ושאלה אחרונה האם תרגיל המקבילים הוא מורכב וחשוב באותה מידה ולדעתך אפשר לעבוד על שני התרגילים בו בזמן
תודה רבה !
אני מבין שאתה עובד עם משקל גוף משה שחר, מנהל הפורום 26/03/17 21:21
ולא בחדר הכושר..
כדאי שתבצע את שני התרגילים, עבודה בזוויות שונות , מחזקת את השריר טוב יותר וכן, עשה את שני התרגילים בו זמנית.
תודה משה מקרב לב יריב סעדון 27/03/17 06:44
תודה ואתה צודק אני עובד על משקל הגוף
יריב, עבוד עם משקולות משה שחר, מנהל הפורום 28/03/17 23:14
עדיף ממשקל גוף.
סוכרת אלכס 19/03/17 19:10
משה שלום,

רציתי לשאול, האם יש הנחיות מיוחדות לאנשים חולי סוכרת סוג 2 הסובלים גם מעודף משקל? האם הם יכולים להתאמן רגיל כאחד האדם או שמא הם חייבים בהשגחה ובתכנית אימונים מותאמת אישית?

תודה!
המלצה חשובה משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:32
ממליץ לעבור בדיקות אצל רופאת הספורט בוינגייט, דר לובה גליצקיה.
על סמך הבדיקות תקבל את העצה המדויקת.

עקרונית, מומלץ להפחית במשקל, לבצע פעילות אירובית כמו הליכה ולבצע מספר תרגילי כוח.

אגב, אין צורך בהשגחה פרטית אך יש צורך למדוד את רמות הסוכר לפני הפעילות, במהלך וגם אחרי.

האם מולץ לגוון בתרגיל המתח? יריב סעדון 19/03/17 17:31
בחדר הכושר נאמר לי לגוון בתרגיל המתח
כלומר באחיזות השונות (אחיזה עילית/תחתית/צידית). האם יש חשיבות לגיוון או אין בכך שום תועלת ? אני עובד לסירוגין על אחיזה תחתית ועלית
תודה
גיוון תמיד טוב משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:29
לעניין נפשי ולעניין שרירי.
כל שינוי בזווית גורם לעבודה קצת שונה וזה מומלץ..
אם אתה לא מעוניין בגיוון ואוהב את ארבע הקירות שלך, תישאר באותו התרגיל.
עומס לברכיים יוליה 19/03/17 05:54
משה שלום!
רציתי לשאול מתי נוצר עומס רב יותר בברך בשעת ביצוע תרגיל [פשיטת ירך בעמידה] כאשר ברך טיפה כפופה או נעולה.
מה יהיה יותר מומלץ למתאמנת שסובלת מעודף משקל ואין לה בסיס של כושר גופני.
או שבכלל לעשות את אחר?
לחץ על הברך משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:27
לא ברור לי על מה שאלת...
הלחץ הקטן יותר נמדד בעמידה בברכיים נעולות וכך מומלץ לעמוד.
האם התרגיל מומלץ לאדם עם עודף משקל ? כן.
עומס בברכיים יוליה 20/03/17 11:21
תודה רבה על התשובה!
זאת בדיוק השאלה מתי יש יותר לחץ של משקל גוף על הברכיים במצב נעול או טיפה בכפיפה והשבתה לי עליה.
תודה
הוא ענה לך על משהו אחר... ברווזי 22/03/17 15:15
ענה איפה יש יותר עומס בעמידה (סתם עמידה על שתי רגליים או על רגל אחת)- עם ברכיים ישרות או עם כיפוף בברכיים- התשובה - עם ברכיים ישרות יש פחות עומס על הברכיים.

את שאלת- בזמן ביצוע תרגיל פשיטת ירך בפולי תחתון- איפה יש יותר עומס על הברך- כשהברך ברגל שעובדת ישרה או קצת כפופה התשובה- העומס מיונרי ביותר על הברך בתרגיל זה ואין הבדל אם הברך תיהיה ישרה או כפופה- ברך כפופה תכניס יותר את גלוטאוס מקסימוס לעבודה על חשבון ההמסטרינג וזה ההבדל העיקרי ביניהם

אם התכוונת לרגל העומדת ולא לרגל העובדת אז שכחי את מה שרשמתי ומשה ענה לך.
ברכיים יוליה 27/03/17 08:13
התכוונתי לרגל העומדת לא זאת שמבצעת פשיטת ירך.
כי במקרה של המתאמנת שלי יש לה גם עודף משקל שמעצמו יוצר עומס לברך יש לה גם פשיטת יתר במפרקים .
הרחקת כתף נדב 16/03/17 19:39
האם בביצוע הרחקת כתף בעמידה כדאי להטות מעט את הגב?האם כדאי להגיע לתשעים או למאה עשרים מעלות? והאם כדאי מתשעים מעלות לסובב את המשקולת?
הרחקת כתף משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:24
אין סיבה להטיית הגו, עמוד ישר.
בעניין טווח התנועה, אם אתה עובד עם משקל אימון שמתאים לך, לא תוכל להרחיק את הכף מעבר ל120 מעלות לערך .
אם תשתמש במשקל נמוך יחסית, תוכל לעבוד בטווח מלא עד שבידיים נפגשות מעל לראש.
הסיבוב עליו שאלת כדאי ונוח מאוד.
  10   [11-20]...[391]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן