חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

סוכרת אלכס 19/03/17 19:10
משה שלום,

רציתי לשאול, האם יש הנחיות מיוחדות לאנשים חולי סוכרת סוג 2 הסובלים גם מעודף משקל? האם הם יכולים להתאמן רגיל כאחד האדם או שמא הם חייבים בהשגחה ובתכנית אימונים מותאמת אישית?

תודה!
המלצה חשובה משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:32
ממליץ לעבור בדיקות אצל רופאת הספורט בוינגייט, דר לובה גליצקיה.
על סמך הבדיקות תקבל את העצה המדויקת.

עקרונית, מומלץ להפחית במשקל, לבצע פעילות אירובית כמו הליכה ולבצע מספר תרגילי כוח.

אגב, אין צורך בהשגחה פרטית אך יש צורך למדוד את רמות הסוכר לפני הפעילות, במהלך וגם אחרי.

האם מולץ לגוון בתרגיל המתח? יריב סעדון 19/03/17 17:31
בחדר הכושר נאמר לי לגוון בתרגיל המתח
כלומר באחיזות השונות (אחיזה עילית/תחתית/צידית). האם יש חשיבות לגיוון או אין בכך שום תועלת ? אני עובד לסירוגין על אחיזה תחתית ועלית
תודה
גיוון תמיד טוב משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:29
לעניין נפשי ולעניין שרירי.
כל שינוי בזווית גורם לעבודה קצת שונה וזה מומלץ..
אם אתה לא מעוניין בגיוון ואוהב את ארבע הקירות שלך, תישאר באותו התרגיל.
עומס לברכיים יוליה 19/03/17 05:54
משה שלום!
רציתי לשאול מתי נוצר עומס רב יותר בברך בשעת ביצוע תרגיל [פשיטת ירך בעמידה] כאשר ברך טיפה כפופה או נעולה.
מה יהיה יותר מומלץ למתאמנת שסובלת מעודף משקל ואין לה בסיס של כושר גופני.
או שבכלל לעשות את אחר?
לחץ על הברך משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:27
לא ברור לי על מה שאלת...
הלחץ הקטן יותר נמדד בעמידה בברכיים נעולות וכך מומלץ לעמוד.
האם התרגיל מומלץ לאדם עם עודף משקל ? כן.
עומס בברכיים יוליה 20/03/17 11:21
תודה רבה על התשובה!
זאת בדיוק השאלה מתי יש יותר לחץ של משקל גוף על הברכיים במצב נעול או טיפה בכפיפה והשבתה לי עליה.
תודה
הוא ענה לך על משהו אחר... ברווזי 22/03/17 15:15
ענה איפה יש יותר עומס בעמידה (סתם עמידה על שתי רגליים או על רגל אחת)- עם ברכיים ישרות או עם כיפוף בברכיים- התשובה - עם ברכיים ישרות יש פחות עומס על הברכיים.

את שאלת- בזמן ביצוע תרגיל פשיטת ירך בפולי תחתון- איפה יש יותר עומס על הברך- כשהברך ברגל שעובדת ישרה או קצת כפופה התשובה- העומס מיונרי ביותר על הברך בתרגיל זה ואין הבדל אם הברך תיהיה ישרה או כפופה- ברך כפופה תכניס יותר את גלוטאוס מקסימוס לעבודה על חשבון ההמסטרינג וזה ההבדל העיקרי ביניהם

אם התכוונת לרגל העומדת ולא לרגל העובדת אז שכחי את מה שרשמתי ומשה ענה לך.
ברכיים יוליה 27/03/17 08:13
התכוונתי לרגל העומדת לא זאת שמבצעת פשיטת ירך.
כי במקרה של המתאמנת שלי יש לה גם עודף משקל שמעצמו יוצר עומס לברך יש לה גם פשיטת יתר במפרקים .
הרחקת כתף נדב 16/03/17 19:39
האם בביצוע הרחקת כתף בעמידה כדאי להטות מעט את הגב?האם כדאי להגיע לתשעים או למאה עשרים מעלות? והאם כדאי מתשעים מעלות לסובב את המשקולת?
הרחקת כתף משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:24
אין סיבה להטיית הגו, עמוד ישר.
בעניין טווח התנועה, אם אתה עובד עם משקל אימון שמתאים לך, לא תוכל להרחיק את הכף מעבר ל120 מעלות לערך .
אם תשתמש במשקל נמוך יחסית, תוכל לעבוד בטווח מלא עד שבידיים נפגשות מעל לראש.
הסיבוב עליו שאלת כדאי ונוח מאוד.
כרס דורון 16/03/17 14:11
הי משה,

יש לי שאלה, אני בן 40 וסובל מכרס עיקשת ומעצבנת.
לאחרונה התחלתי להתאמן בחדר כושר, האם ישנם תרגילים שמיועדים ל"העלמת" ו"השטחת" הכרס?

תודה.
אין תרגילים לכרס משה שחר, מנהל הפורום 16/03/17 14:43
אתה צריך לשלב אימון כוח שכולל את כל שרירי הגוף עם אימון אירובי.
עם ההתקדמות בתהליך תראה את התוצאות.

דבר נוסף הוא ההפחתה הקלורית, אני מניח שאת זה אתה מבין.

אגב, אין שומן עיקש, יש אימון לא מספק...
מה ההבדל בין אימון טבטה לאימון hiit ? אריאל 15/03/17 20:35
רציתי להבין מה ההבדל בין אימון טבטה לבין אימון hiit ? הרי שני האימונים בנויים על אינטרוול של פעילות בכמה סבבים ...
אלה צורות אימון משה שחר, מנהל הפורום 16/03/17 14:40
כולם סוגים של אימון מחזורי.
באימון מחזורי ניתן לעשות כל מה שמעניין,ואם לא נתייחס לשם האימון , נראה שאפשר להעריך את האימון על פי חשוב המרכיבים המתפתחים בו :כוח , סבולת שרירית , גמישות וכדומה.
אם זה נראה אותו הדבר, אז זה אותו הדבר...
תאומים יונה 14/03/17 17:44
למה חלק מהמקצוענים מבצעים תאומים עם כיפוף קל בברכיים?
אני משער משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:59
מתחת ל " תאומים יש שריר נוסף שנקרא סולאוס.
כדי לעבוד עליו טוב יותר, אפשר לשבת ולבצע הרמת עקבים , כמו בתמונה שצרפתי.
אני מניח שזו מטרתם.

קובץ מצורף
זמן בין סטים באימוני כוח אריק 13/03/17 22:53
שלום רב,

מהו הזמן האופטימלי בין סטים באימוני כוח, כאשר למשל מבצעים 3 סטים של 8 חזרות בסט עד לכשלון ומטרת האימון הינה השגת כוח שריר מירבי. האם זמן זה תלוי גיל המתאמן?
תודה,
זמן המנוחה משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:55
קודם כל הוא אכן תלוי גיל ותלוי דרגת כושר גופני.
קשה לקבוע זמן מנוחה אופטימאלי, זה נתון שקשה למדידה והערכה מדויקים.

אני חושב שניסיונך כמאמן או מתאמן הוא הדבר החשוב ביותר זמן המנוחה יקבע על פי ניסוי וטעייה.
אני מגדיר זאת כך :
הזמן הטוב ביותר הוא כזה שיאפשר לך לבצע את הסט הבא עד תומו או קרוב אליו...
שיטת אימון אלון 13/03/17 14:49
משה שלום אשמח לתשובה על אם זה אפקטיבי להחליף שיטת אימון כל אימון להיפרטרופיה? לדוגמה אימון אחד סופר סט ואימון הבא יומיים אחריי דרופ סט זה אפקטיבי? ואם זה לא רצוי אשמח לתשובה מפורטת על למה זה לא רצוי מבחינה פיזיולוגית, תודה רבה
אפשרי ולא מומלץ משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:52
אימון מהווה הפרעה לשיווי המשקל הפיזיולוגי ולאחריו באה המנוחה , ההתאוששות והפיצוי בדמות היפרטרופיה או כוח או סבולת שרירית וכדומה.

החלפת שיטות בכל אימון לא מומלצת כי פשוט אין טעם , לא בגלל בעיה פיזיולוגית או אחרת.
אם היה מדובר בספורטאי הישגי, זה לא מקובל אבל כיוון שמדובר במתאמן רגיל, עדיף להגיע לאיזה שהיא ישורת ואז להחליף שיטה.


סקווט איתי 12/03/17 18:47
למה לא להרים עקבים בסקווט?
כי הבסיס קטן משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:46
וכך נפגע שיווי המשקל ....לא נעים כשזה קורה בסקווט.
שיטת האימון BFR לירן 10/03/17 09:14
משה שלום רציתי לדעת מה ידוע לך על שיטת האימון Blood Flow Restriction הנה סירטון של בנאדם שמתאמן בשיטה https://www.youtube.com/watch?v=5A2p56WWfys אתה מכיר את השיטה? לדעתך זה אפקטיבי? כמה זמן לדעתך זה יהיה מסוכן להיות עם הרצועות האלה על הידיים לפני שיהיה נזק בלתי הפיך? תודה
נפלאות דרכי המתאמן משה שחר, מנהל הפורום 12/03/17 18:25
חיוך
זו לא שיטה, זה ניסיון למצוא משהו קצת עניין... מציע שתנסה למצוא עניין אחר, יש שיטות טובות ומהנות הרבה יותר.
תרגיל המקבילים שרירים עיקרים יניב 09/03/17 20:36
שלום רב משה .
אני מבצע תרגיל מקבילים ומעוניין לדעת האם ביצוע מקבילים תורם לחיזוק הכתפיים ?
ידוע לי שעיקר העבודה בתרגיל זה הוא היד האחורית והחזה הגדול (בהטייה קלה ) אבל האם שרירים נוספים כמו שריר הדלתא והעגול הגדול מתחזקים כתוצאה מזה ?
זה לא תרגיל טוב לכתפיים משה שחר, מנהל הפורום 12/03/17 18:27
התרגיל אכן מחזק את החזה התחתון את היד האחורית וגם את חלקו הקדמי של הכתף אבל הוא לא מהווה תחליף לתרגילי הכתף ( הרחקת כתפיים ).
האם תרגיל כתף זה מהווה תחליף The Pike Push-Up Tutorial יריב סעדון 12/03/17 19:03
האם תחליף לחיזוק הכתף בנוסף למקבילים
תרגיל שכיבות שמיכה פייק הוא בשמו באנגלית כפי שכתבתי יעיל ?

https://www.youtube.com/watch?v=sposDXWEB0A
פעילות גופנית פסולת אלון 09/03/17 16:26
שלום משה אומרים שבמהלך פעילות גופנית יש פסולת בתוך השרירים מה זה בדיוק הפסולת הזאתי באיזה חומרים מדובר? תודה
פסולת משה שחר, מנהל הפורום 09/03/17 19:49
מדובר על חומצת חלב, תוצר לוואי של פעילות שרירית.
חומצת החלב , עם הצטברותה, מפריעה להתכווצות השרירית וצריך להמתין עד שתתפזר ותאפשר ביצוע נוסף.
תוצר לוואי נוסף יכול להיות באימון אירובי.
הגוף מייצר CO2 , תוצר שיוצא בשעת נשיפה.
משה שלום איזה שרירים יעבדו בתרגיל הזה לירן 09/03/17 01:19
בדקה 11:30 יעבדו האלכסונים שקרובים לרצפה או המנוגדים? אני לא זוכר בשיעור עם רונן דוידוב עם יש איזה עיקרון שתמיד השריר שקרוב לרצפה יהיה זה שיעבוד תודה
מה הייתה הדקה ? משה שחר, מנהל הפורום 09/03/17 19:50
לא צרפת קישור
צריכה מטבולית של שריר אלון 05/03/17 07:06
שלום משה זה ידוע לכולם שקילו שריר בגוף דורש יותר קלוריות מקילו שומן עכשיו השאלה שלי זה האם יש מספר מסוים של קילו שרירים שאם אתה מגיע לזה בגוף אתה יכול לאכול כל יום פחמימות ריקות כמו לחם לבן וצ''יפס והקלוריות האלה לא יילכו לתאי השומן אלא השריר ישרוף אותם? תודה
זו שאלה לפורום תזונה משה שחר, מנהל הפורום 05/03/17 17:25
חוץ מזה שזה ממש לא נכון... תקבל תשובה מלאה מפורום תזונה.
  10   [11-20]...[381-390]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן