חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

מומנט שרירי אלון 03/01/17 16:42
שלום משה האם שמדברים על מומנט שרירי מתכוונים לזה שככל שהיד שלך יותר ארוכה והשריר שלך יותר חזק ככה אתה יכול להפיק יותר כוח? אני לא מצליח להבין איך זה מסתדר עם אנשים בהנפות אולימפיות שהם מאוד נמוכים עם ידיים קצרות ומצליחים להרים משקלים מאוד כבדים האם טווח תנועה קצר יותר טוב להתגבר על משקלים או טווח תנועה ארוך כמו של בנאדם עם זרועות ארוכות?
מומנט שרירי משה שחר, מנהל הפורום 03/01/17 17:35
שריר פועל במרחק מסויים מהציר.
ההשפעה שיש לשריר כשהוא פועל במרחק מסויים נקראת מומנט.
לא מדובר על אורך הידיים אלא על המסה השרירית והמרחק מהציר.
מצהנצ עיעית 03/01/17 16:35
פציעת גיד שרון 02/01/17 23:16
למה גיד נפצע?כי הוא עושה את העבודה ששריר אמור לעשות,והגיד לא בנוי לעומסים או לפעולות שהשיר כן יכול לעמוד בהם?
תודה
כל חומר ביולוגי עלול להיפגע משה שחר, מנהל הפורום 03/01/17 11:27
הגיד מורכב מקולגן שאמור לעמוד בכוחות מתיחה.
עם יצרת עומס גדול או השמשת בו ביתר שאת, יתכן והוא יפגע.
תורת האימון קובעת מספר עקרונות כדי לא להיפגע :
עבוד בהדרגתיות, דאג למנוחה מספקת , לתזונה מספקת ועוד...אם תפעל לפי העקרונות, סביר שתחזור הבייתה בשלום.
המשך לימודים עמית 30/12/16 16:15
שלום משה, סיימתי קורס מדריכי חדר כושר בוינגייט ורציתי לדעת מאיזה אתרים אתה ממליץ לקרוא מאמרים ומחקרים כדי להמשיך לפתח את הידע בתחום
ממליץ על קורס משה שחר, מנהל הפורום 01/01/17 17:30
לא מכיר אתר שאוכל להתחייב כי החומר שם ראוי ובטוח.
מציע שתרחיב את הידע באמצעות קורס כמו ספורטרפיה.
במקביל תוכל לבקר בספרייה ולקבל מושג על החומר הטוב נמצא במאגרי המידע שלנו.
כאבי גיד באימון שלומי 30/12/16 16:03
האם גידים אמורים לכאוב באימון גופני?אם לא,למה לא?
כאב מעיד על בעיה משה שחר, מנהל הפורום 01/01/17 17:22
למה שיכאב ? כאב הוא מנגנון המעיד על ליקוי לכן לא צריך לכאוב.
אנרגיה אלסטית לירון 30/12/16 13:50
באילו מצבים השריר או הגיד אוגרים אנרכיה אלסטית? האם זה רק כאשר המתיחה היא אקסנטרית?
כיווץ רגיל נגיד של הבייספ לא עושה מתיחה אלסטית נכון?

-מדוע כאשר מחכים מד זמן להשתמש באנרגיה האלסטית ,היא נעלמת והתנועה לא אפקטיבית כמו שאם היה שימוש באנרגיה האלסטית מיד אחרי המתיחה?
תודה
אלסטיות שרירית משה שחר, מנהל הפורום 01/01/17 17:34
אם תמתח את השריר, הוא ימתח ויאגור אנרגיה פוטנציאלית בה תוכל להשתמש לצורך תנועה.
בשעת כיווץ קונצנטרי אתה משתמש באלסטיות שיצרת בכיווץ האקסצנטרי (במתיחה השרירית ).
לא הבנתי את עניין " לחכות עד שהיא נעלמת "...
מומנט ושימוש בשריר אביחי 29/12/16 15:28
הי,
קראתי על מומט כח והיה כתוב כי אם נלך לנקודה הרחוקה יותר הציר ונפעיל כוח מסויים כך מומנט הכח גדול יותר מאשר מנפעיל אותו הכוח אך בנקודה שקרובה יותר לציר. זה סותר לי את העובדה שככל המומנט גדול יותר כך קשה יותר להתנגד לכוח .

אז אם ניקח לדוגמא בעיטה בכדור,אם נשתמש רק בכף הרגל הבעיטה חלשה לעומת בעיטה עם כל הרגל. אז מה עשיתי פה? הגדלתי את המומנט בזה שהמנוף שלי עם כל הרגל הוא גדול יותר מאשר רק עם הכף הרגל,אבל הבעיטה דווקא עם כל הרגל הייתה צריכה להיות בחסרון אם הגדלתי את הזרוע,לא?
תודה
תבדיל בין שני מומנטים משה שחר, מנהל הפורום 29/12/16 19:08
אתה שואל על המומנט השרירי וחושב על מומנט ההתנגדות.
שריר מייצר מומנט וגם התנגדות מייצרת מומנט... האם הבנת ?
שאלה כללית אבי 27/12/16 16:50
מאיפה מומלץ לקנות מכנסי פוטר לגברים שנוחים לאימון?
לא טייץ וכאלה.
כמובן גם לא במחירים מוגזמים.

מודה לעונים
כל סופר משה שחר, מנהל הפורום 27/12/16 18:43
אם אתה לא מחפש מותג...
שאלה למשה שחרר דני אלון 26/12/16 09:59
אהלן יש לי שאלה
אם מתאמן עובד נניחמבתוכנית איי ב 3 4 פעמים בשבוע
הייתה לומהפסקה שלא בא בכלל שבוע

וחוזר לאימון
ממשיכים רגיל?
או שעושים אימון 1 של פול באדי
יום מנוחה ולאחר מכן לחזור לשגרה?
זה תלוי בגילו וכושרו הגופני משה שחר, מנהל הפורום 26/12/16 21:49
למרות שזו לא הפסקה ארוכה, כדאי לחזור לאימון או שניים ולעבוד על כל שרירי הגוף.
אם הוא בעל כושר גופני טוב מאוד, ההפסקה בת השבוע לא דורשת שינוי בתכנית.
שנה ותק בחדר כושר לפני קורס אבי 12/12/16 11:47
הי,
אני מעוניין לעשות קורס מדריכי חדר כושר, אבל אין לי כרגע ותק של שנה אחת לפחות באימון במכון כושר.
התאמנתי רבות בעבר, כרגע מתאמן ברצף חצי שנה בחדר כושר בצורה מסודרת.
האם בכל זאת ניתן להרשם?
תודה
התאמנת רבות בעבר משה שחר, מנהל הפורום 12/12/16 22:11
זה אומר שיש לך ותק באימון אז נסה להשיג אישור מכלל חדרי הכושר בהם התאמנת.
אם תיתקל בבעיה, מפנה אותך אל אורנה ממנהל התלמידים , היא תעזור בעניין.

Ornab@wingate.org.il
כמה זמן ייקח ירדנה 11/12/16 01:28
לגוף לרדת ביכולות הביצוע של מהירות או התפרצות כוח מהזמן שבו אני מפסיקה להתאמן?
תודה
מספר שבועות משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:20
אין תשובה מדוייקת כיוון שזה תלוי במידת המנוחה או הפסקת הפעילות.
אם תפסיקי ותנוחי כל היום, הירידה מורגשת תוך מספר ימים.
כוח בשריר יאיר 10/12/16 22:42
הי,
רציתי בבקשה לקבל קצה חוט לאיך אני יכול להבין את זה שיש אנשים שהם לא מנופחים בשרירים ולהם יש פחות כוח לדחוף או להרים משהוא כבד מאשר אדם שפחות מנופח אבל יש לו יותר כוח...?
איך זה קורה?
אשמח לקצה חוט כדי להבין שאוכל להרחיב ולקרוא על זה לבד
תודה
קצה החוט בקורס חדר כושר משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:18
אני שמח על סקרנותך, קשה לענות פה על השאלה המורכבת הזו , ממליץ שתגיע ללמוד אצלנו.
ולסלבה דוד, מאמן כושר בכיר 10/12/16 20:06
אני לומד עכשיו בקורס מדריכי פילאטיס, והמרצה, פיזיותרפיסטית, אמרה שולסלבה זה דבר מאד מזיק באופן גורף. אמרתי לה שבתרגילים מורכבים כגון סקווט ודדליפט חובה לעשות ולסלבה, ושזאת הוראה מקובלת בפאוורליפטינג. היא אמרה שקשה לה להאמין שיש הוראה כזאת, ושאם יש, אז זאת הוראה מאד שגויה ומזיקה.
מה אתה אומר?
אני אומר כן לוולסלווה משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:17
זו פעולה אוטומטית וחשובה שנועדה לייצב את עמוד השדרה ואי אפשר להרים משקלים גבוהים בלעדיה, כל מי שמבצע סקווט, דד ליפט, לחיצת חזה או סטיף לג דד ליפט מבצע את זה ונהנה מעמוד שדרה יציב.

כמובן שלחץ וולסלווה לא מומלץ לאנשים חולים או יוצאי דופן...
מתיחה ואנרגיה אלסטית ירון 09/12/16 14:57
הי,
האם גם במצב שבו אין מתיחה רבה של הגיד או השריר,אלא פעולה רגילה של שריר ,נגיד להרים אצבע ולהוריד אותה ,גם מפתח האנרגיה אלסטית במערכת שריר/גיד,כמו שקורה לגיד האכילס כשרצים?

כלומר:האם צריך להגיע לרמת מתיחות מסויימת כיד שהמערכת תייצר אנרגיה אלסטית ופוטנציאלית?
תודה
מתיחה ואנרגיה אלסטית ירון 09/12/16 14:57
הי,
האם גם במצב שבו אין מתיחה רבה של הגיד או השריר,אלא פעולה רגילה של שריר ,נגיד להרים אצבע ולהוריד אותה ,גם מפתח האנרגיה אלסטית במערכת שריר/גיד,כמו שקורה לגיד האכילס כשרצים?

כלומר:האם צריך להגיע לרמת מתיחות מסויימת כיד שהמערכת תייצר אנרגיה אלסטית ופוטנציאלית?
תודה
מתיחת גידים משה שחר, מנהל הפורום 11/12/16 17:14
אכן , צריך להגיע לרמת מתיחות מסויימת כדי שהקולגן בגיד ימתח ותיווצר אנרגיה אלסטית.
הקולגן עצמו לא אלסטי אך הוא מתנהג כאחד כזה, מתיישר עם המתיחה ומסייע בחזרה.
  10   [11-20]...[381-387]
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן