חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

עזרה ממשה עם תרגיל בני 12/07/16 05:31
הי משה שלום.
רציתי לדעת בקשה מה ההבדל בין התרגיל שבסרטון שמגיע 2 דק ו38 שנ השחקנים מבצעים תרגיל לכתף על משקולת עגולה. האם אתה רואה הבדל בין התרגיל שהם מבצעים לבין התרגיל הרגיל שמבצעים בחדר כושר עם מוט w באחיזה צרה?
תודה רבה
לא צרפת קישור משה שחר, מנהל הפורום 14/07/16 16:52
חיוך
שאלה למשה שחר דני מקל 11/07/16 01:33
אהלן משה יש לי שאלה

אני מתאמן בתוכנית ab

המטרה שלי לבואכ4 פעמים בשבוע

הקטע שאני מתאמן בתור תחביב ויש לפעמים ש יוצאלי לבוא גם פחות מ 4

לפעמים 2 או יכול להיות גם 1 בשבוע

כרגע עובד בתוכנית ab כל אימון חצי גוף ולא סופר את הימים

השאלה שלי קראתי ש לפעם פעמיים עובדים בשבוע על כל קבוצות השריירם באותו יום

ו ל 3-4 מפצלים

מה הפתרון אצל אדם שאוהבלהתאן ובא 4

אבל לא תמיד בא 4 כי סך הכל זה תחביב אצלי

האם עדיף במצב כזה להישאר בפיצול איי בי? או לעשות הכל באותו אימון? כלומר fbw
שתי האפשרויות טובות משה שחר, מנהל הפורום 14/07/16 16:52
עוצמת האימון לא תלויה בחלוקה, היא תלויה במשקל, בסטים והחזרות ובזמן המנוחה.
אם האימון איכותי מאוד ואתה מגיע רק פעם בשבוע, כדאי לאמן את כל הגוף ובשבוע בו אתה מגיע ארבע פעמים, פצל ל AB... הכל אפשרי.
תגובה למשה שחר דני מקל 15/07/16 17:56
אוקיי תודה הבנתי

אבל השאלה שלי היא כזו

אתה אם אומר של 3-4 יתאים פיצול

ול 1-2

עדיף כל הגוף באימון

עכשי המטרה שלי לבוא לכיף ולבריאות

ויש שבועות שאני יכול לבוא 4

ויש שבועות שיכול להגיע 1-2

אם בכל זאת אני בוחר תוכנית 1 ועושה פיצול ab

לא משנה כמה מגיע מנימום1 מקסימום4

זה בסדר או שחובה על פעם פעמיים בשבוע לעשות אימון fbw
כי אני פשוט לא אוהב להתעסק בזה ולהתחיל לספור ולהחליף כלפעם תוכנית

מחפש משהו קבוע שיתאים לי תודה


ו 1-2 זה fbw

ו 3-4 ab

במה לבחור?
הבחירה יכולה להשתנות בהתאם למספר האימונים משה שחר, מנהל הפורום 19/07/16 14:59
אם תגיע לארבעה אימונים שבועיים, פצל את האימון.
אם יש לך הפסקה ארוכה, אל תפצל ועבוד על כל הגוף, כמובן בעצימות נמוכה יותר.
סקווטים אורית 10/07/16 16:00
1. מתאמן שלא מצליח להגיע למצב שהמוט מונח לו על הטרפזים- איך אפשר לפתור את זה וממה זה נובע?

2. דיפ סקווט- אפשר לעשות כחלק מאימון- כשזה מבוצע כנגד משקל גוף בלבד?

תודה משה
אין לו טווח נורמאלי במפרק הכתף ? משה שחר, מנהל הפורום 14/07/16 16:48
אם לא יכול להגיע מעט לאחור, תני לו לבצע פרונט סקווט/

https://www.youtube.com/watch?v=wyDbagKS7Rg

בעניין דיפ סקווט, אם זה משקל גוף ואין בעיות ברכיים, אני לא רואה בזה בעיה.
פחמימות וחלבונים דנה 10/07/16 11:38
האם התזונה שאכלתי היום בונה שרירים?

לפני אימון:

תמר מג''''הול ותערובת צימוקים עם אגוזים

אחרי אימון:

קופסת גבינת סימפוניה זיתים 5%
יוגורט דנונה
קופסת קוטג'''' 1%
קופסת יוגורט 5%
פרוסת גבינה צהובה 9%

6 פרוסות חלה
2 כעכים
פיתה שלמה

האם החלבונים והפחמימות שאכלתי ילכו לשרירים או לשומנים שיש לי בבטן?
שאלות לאלוהים ריף 07/07/16 15:47
משה מה התאריך הבא של הסדנא שלך ?
סדנת בטן ? משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 08:43
אין לי תאריך לצערי כי עדיין לא קבענו תאריך כללי להשתלמויות
שאלות לאלוהים ריף 07/07/16 15:47
משה מה התאריך הבא של הסדנא שלך ?
שאלה לגבי פעילות גופנית כ 07/07/16 14:31

לגבי העובדה הבאה : "בזמן האימון אנו פוגעים בשלמות רקמות גופינו, ברקמות שרירינו, יוצרים קרעים ופציעות, מעלים את חומציות הדם ולמעשה יוצרים תהליך שהוא דלקתי לכל דבר. הגוף מתרגם את ההרס הנוצר ברקמות כפציעה או מאין תהליך זיהומי ולכן מפעיל מנגנון שיקום ותיקון מנגנון דלקתי.12-72 שעות שלאחר ביצוע האימון הגוף נמצא בשלב דלקתי."


אני לא מבינה איך ספורט זה בריא עם כל הדלקת הזאת
נשמע שחיקה והזדקנות מהירה יותר של הגוף של מי שעושה ספורט לעומת מי שלא נמצא תחת התהליכים האלה.
נשמע שזה מאיץ את הבלאי הגופני עקב הקילומטאג'' הרב שהגוף עובר מאשר שוב..מי שלא עושה.
גם בעלי החיים בטבע.. הנחים יותר מאריכים חיים יותר מהפעילים בגדול
לא כצעקתה משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 08:54
אם הדברים היו כך, ספורט היה גורם למות כבר בגילאים צעירים...
למרות התיאור האפוקליפטי, אימון נכון לא יגרום לטראומות או פציעות ויש לו יתרונות בריאותיים כמו מניעת מחלות.
אימון הישגי כדוגמת אימוני הספורטאים המקצועיים, עלול לגרום לפציעות .
כדי לחזור הבייתה בשלום, צריך להכיר את דרך הביניים, את ההנחיות המתאימות למנוחה ותזונה כך שאין כל בעיה.
גמישות מפרקית אבי 06/07/16 09:13
שלום משה האם לבחורה בעלת elbow hyperextension
מותר לבצע לחיצת חזה עד ליישור מלא של המרפקים ? האם משקל אימון לא יכול לגזור את המפרק ?
תודה !!
יש בזה משהו משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 08:56
מה המשקל בו היא משתמשת ?
תדירות האימון ?
זה תלוי בעומס המופעל על המרפק ויתכן ובמקרה זה הייתי מגביל את התנועה ונמנע מישור מלא של המרפק.
אימון משקולות על קיבה ריקה אלון 05/07/16 23:56
משה שלום אם ברצוני להרוויח שריפת שומן בבוקר על קיבה ריקה אם אני יעשה אימון משקולות על קיבה ריקה זה גם יפרק לי את השריר? בבוקר הגוף הוא מכונה לשריפת שומן מופרש קורטיזול והורמון גדילה וגרלין שכולם הורמונים תומכים בליפוליזה זה יהיה יעיל לשריפת שומן אימון משקולות על הבוקר על קיבה ריקה בשביל לשרוף שומן ופחות לפרק שריר? ורק אחריי האימון אני אשתה שייק חלבון בלי פחמימות כי אינסולין יפריע לליפוליזה ואני רוצה להרוויח את זה לפחות 4 שעות מהרגע שהתעוררתי ורק אז לאכול פחמימות האם זה בסדר לדעתך? או שאם כבר החלטתי לבצע ספורט על קיבה ריקה יהיה עדיף אירובי בעצימות נמוכה לשרוף שומן ביעילות וכוח רק אחר הצהריים אחריי מספר ארוחות? תודה רבה
אימון דורש אנרגיה משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 09:02
תשובתי פשוטה.
אתה צריך לחשוב על צריכה והוצאה והקלורית יומית .אם חסרה לך אנרגיה לביצוע האימון אז איך יתבצע האימון ? באיזו איכות ?
החישוב צריך להיות יומי, אתה תשלים את הצריכה הקלורית מאוחר יותר אז זה ממש מיותר...

כמה ספורט לעשות היום כדי לרדת 4 קילו? רותי 05/07/16 08:46
אתמול הייתי באירוע ולפני האירוע שקלתי 65.00 קילו בדיוק אחרי האירוע בלילה שקלתי 67.5 קילו.
והיום בבוקר שקלתי על קיבה ריקה 68.00 ואחרי ארוחת בוקר 68.600.

איך מאתמול עליתי 3 קילו ו-600 גרם?

האם זה בגלל שאכלתי 50 פרוסות של עוגות קצפת ומלא חלבה ועוגיות? אני אכלתי אתמול מעל 10,000 קלוריות בשקט!
אכלתי עוגה אחרי עוגה ובערך 500 גרם של חלבה.

עכשיו אני מרגישה שאני בתוך חלום רע סיוט קרה אתמול.

איך אני אוריד את ה-3.600 קילו של הזלילה של אתמול?

איך אני אמשיך לאכול היום אם עכשיו אני 68.600 והייתי אתמול בבוקר 64.600. הייתי בבוקר אתמוול 4 קילו בדיוק פחות מהיום.
זה טראומה בשבילי עכשיו אם אני יאכל עוד משהו אז אני אעלה עוד במשקל.

קרה אסון אתמול 4 קילו התקף זלילה מטורף עד עכשיו עולה לי העוגות לגרון.

איך אפשר לרדת 4 קילו בדחיפות???
מה יהיה ? משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 09:03
ביקשתי לשלוח אלי מייל ולא לפרסם שאלות כאלה בפורום.
ביגוד מיוחד לספורט דנה 04/07/16 12:36
האם כדאי להשקיע בביגוד מיוחד לספורט? עד כמה זה קריטי? ואיפה אתם ממליצים לקנות ביגוד כזה?
רצוי בהחלט דניאל 06/07/16 09:50
אני ממליץ לך להשקיע אבל לא בהגזמה, כמובן שאת יכולה להתאמן בבגדי ספורט רגילים כמו שיש לכל אחד בבית. אבל מומלץ שיהיה כמה בגדים סופגי זיעה, זה עוזר מאוד לשמור על קירור הגוף בזמן מאמץ גופני, וכמו שאת יודעת הקיץ שלנו חם במיוחד.
כמו כן לכל סוג של ספורט יש את הביגוד שלו, אז רצוי לבחור בהתאם. בקשר לאיפה לקנות, בכל חנות ספורט בארץ ישמחו לעזור לך אני בטוח. אם את מעדיפה לקנות באינטרנט ששם המחירים יותר זולים לרוב, אני ממליץ לך על האתר הזה: www.anerobi.co.il
זה פשוט משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 09:07
איזו פעילות את עושה ? אם זה בחדר הכושר אז תעבדי לפי המנהג בחדר הכושר ותגיעי רק בבגדי ספורט.
אם את הולכת להנאתך, כל בגד ונעליים נוחים יכולים להתאים.
כמובן שגינס ונעלי עקב לא יתאימו, תבדקי מה נוח לך ומה לא מגביל את תנועתך וזה בסדר .
אגיד לך בסוד... אני רץ עם נעלי abibas
שכיבות סמיכה רון 03/07/16 16:59
יש כל מיני וריאציות של שכיבות סמיכה עם קפיצות,
מה הקטע?
מה התועלת?
מה הנזק?
תודה.
עניין ועומס שונה משה שחר,מנהל הפורום 09/07/16 09:11
כדי לגוון וליצור עניין וגירוי בזווית שונה, מומלץ לבצע תרגילים שונים.
הלחץ על הגב התחתון משתנה והוא החלק אותו צריך להביא בחשבון.
אם המתאמן סובל מליקוי גב, תרגול הנעשה על כדור או על יד אחת , גורמים ללחץ גדול יחסית.
שכיבות סמיכה רון 09/07/16 09:16
הקפיצה עצמה עושה משהו?
בקע דוד 01/07/16 13:42
שלום משה.
לקוח בן 79, בריא, אנרגטי, חייכן, כושר טוב, סבולת מצוינת... אממה? בקע בבטן.
זה קרה לפני 20 שנה, וזה לא נפתח לגמרי אז החליטו לא לנתח.
הוא אומר שהוא לא מרגיש את זה בכלל, לא סובל מכאבים ויכול לעשות הכל.
אני מבקש דגשים לאימון שלו.
מה אסור לו לעשות?
האם מותר לעשות סקווט ודדליפט עם משקלים נמוכים בטווח של 15 חזרות?
האם מותר לעשות כפיפות בטן?
האם מותר לעשות פשיטת גו?
האם מותר לעשות פלאנקים ושכיבות סמיכה?
האם יש תרגילים שיכולים לעזור לשיפור המצב (למרות שהוא לא מרגיש שיש בעיה)?
בקע ופעילות גופנית משה שחר, מנהל הפורום 01/07/16 14:54
הייתי מציע שתבקש בעדינות להתייעץ עם הרופא, תגיד לו שאתה מבקש מהרופא הנחיות או התוויות נגד.
אם זה קרה לפני 20 שנים, יתכן והמצב החמיר ולא תוכל לבצע תרגילים בהם יווצר לחץ תוך בטני גדול ופה הבעיה.
לחץ תוך בטני שנוצר בסקווט, דד ליפט וגם בפלאנק, הלחץ עלול לפרוץ דרך הפתח החלש במערכת : האיזור הפגיע .
אני מציע שתחזק לו את כלל השרירים, אין תרגיל בו תוכל לעזור לו כי סביר והבקע נוצר באיזור של רקמת חיבור כמו גיד קדמי .
הימנע מיצירת לחץ תוך בטני גדול ועדכן אותי באישור הרפואי שתקבל ממנו.
כל האימון נהרס לי ! דנה 26/06/16 09:00
1) אני רואה שיש אנשים שנכנסים לשיעור ספינינג על קיבה ריקה והם מתאמנים חזק ואין להם סחרחורת וחולשה ועייפות כמוני! מדוע רק לי יש?


2) אם אני אכנס לשיעור ספינינג בערב ולא יאכל כלום מהבוקר אז האם זה ייפגע לי בשריפת הקלוריות?
כי אם אני לא אוכלת לפני = אז אני עייפה סחרחורת ואין לי אנרגיה- האם אני ככה לא אשרוף קלוריות בכלל?

3) אם אני יאכל לפני האימון 4 תמרים שמכילים 300 קלוריות אז אני לא אשמין? האם לא יהיה לי סכרת מ-4 תמרים גדולים בכל יום?

4) אני מפחדת לעלות במשקל ולהשמין ואני מגיעה רעבה חולשה סחרחורת וקשיי נשימה לאימון ומרגישה שאני עומדת להתעלף בספינינג ולקבל דום לב.
כי אני מרגישה בספינינג שאני לא יכולה לנשום דקירות בחזה והבטן מקרקרת.

5) מדוע תמיד בשיעור ספינינג כשאני מתאמנת ב-18:00 בערב לאחר שלא אכלתי כלום משעה 10:00 בבוקר (8 שעות צום) אז יש לי סחרחורת חולשה ועייפות ואני מרגישה כאילו אני עומדת לקבל התקף לב?

6) מדוע כשאני לא אוכלת 8 שעות לפני הספינינג אז אני לא יכולה לדווש? מאוד קשה לי לנשום! מדוע יש לי דקירות בחזה ולחץ בחזה בספינינג?
דנה או גלית משה שחר, מנהל הפורום 26/06/16 16:48
אנא צרי קשר במייל שלי ולא בפורום , אוכל לענות בצורה מדוייקת עותר.

moshes@wingate.org.il
תזונה לפני ספינינג גלית 23/06/16 09:44
אם אני אכנס לשיעור ספינינג בערב ולא יאכל כלום מהבוקר אז האם זה ייפגע לי בשריפת הקלוריות?

כי אם אני לא אוכלת לפני אז אני עייפה סחרחורת ואין לי אנרגיה- אז האם ככה אני לא אשרוף קלוריות?

למשל אם אני יאכל לפני האימון 3 תמרים שמכילים 200 קלוריות אז אני לא אשמין?

אז האם בגלל התמרים אני אשרוף יותר קלוריות בספינינג???

כי אני עשיתי טעות אני מפחדת לעלות במשקל ולהשמין ואני מגיעה רעבה חולשה סחרחורת וקשיי נשימה לאימון ומרגישה שאני עומדת להתעלף בספינינג ולקבל דום לב.

האם התמרים לא ישמינו אותי ויעלו אותי במשקל???

כי אני מרגישה בספינינג שאני לא יכולה לנשום דקירות בחזה והבטן מקרקרת.

האם 3 תמרים יעזרו לי לדווש בספינינג ולשרוף יותר קלוריות?

מדוע תמיד בשיעור ספינינג כשאני מתאמנת בערב לאחר שלא אכלתי כלום משעה 12:00 בצהריים אז יש לי סחרחורת חולשה ועייפות ואני מרגישה כאילו אני עומדת לקבל התקף לב?
מדוע יש אנשים שנכנסים לשיעור ספינינג על קיבה ריקה והם מתאמנים חזק ואין להם סחרחורת וחולשה ועייפות כמוני??? מדוע רק לי יש?
גלית משה שחר, מנהל הפורום 24/06/16 09:50
הצעתי אלייך, הצעה ידידודית, היא לא לספור כל היום קלוריות ולחשב חישובים אין סופיים של אנרגיה , שומנים חלבונים ועוד.
אם לא אכלת כלום אז בוודאי שתרגישי סחרחורת, גם אני ארגיש כך וזה הגיוני.

אני מציע דבר נוסף, צרי קשר עם רפואת ספורט בוינגייט ותבקשי יעוץ תזונתי, זה יעזור לך לאכול בדיוק את מה שאת צריכה.
  10   [11-20]...[381-386]
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן