הכנס את החיפוש שלך

חוג יוגה (ויג’נאנה)

חוג יוגה (ויג'נאנה)

העקרונות המנחים בתרגול ויג’נאנה יוגה, כוללים את הרפיית הגוף, את השקטת התודעה, את ההתמקדות באמצעות הכוונה, את ההשתרשות, את החיבור, את ההתרחבות ואת המודעות לנשימה – כל אלה מאפשרים לנו להיות קשובים פנימה ומשם לראות, לחוש, להבין ולפעול במיומנות.

מומחית היוגה, אורית סאן גופטה, הטיבה לנסח זאת:

“היוגה שואפת לבהירות, לראייה צלולה, ללב המתרחב ולמעשה המדויק והנבון הנובע מכל אלה”.

 

שיעור ויג’נאנה יוגה מורכב משלושה חלקים:

  1. מדיטציה קצרה
  2. תרגילי נשימה
  3. תרגול תנוחות היוגה (אסאנות)

המדיטציה היא כלי להרפיה ולהשקטת התודעה. בזמן הישיבה בתנוחת המדיטציה נפתחת דלת פנימה – שמפנה זמן ומקום להתבוננות פנימית.
תרגילי נשימה, pranayama – ממקדים את תשומת הלב אל הנשימה: בהתחלה רק מתבוננים בה ולאחר מכן מרחיבים ומשכללים אותה.

 

הנשימה היא כלי לחיזוק הגוף מבפנים: היא משפרת את תהליכי הובלת החמצן לאיברים הפנימיים, מרגיעה ומרפאה. בעזרת תרגילי הנשימה נלמד כיצד לשלוט על תהליך הנשימה, ולהגן על עצמנו מפני מחלות.

 

תרגול אסאנות (תנוחות היוגה) – תרגול התנוחות מתבצע מתוך הקשבה לגוף ולתנועתם של השלד, השרירים והמפרקים. השלד מתבסס וחוזר למקומו הטבעי, השרירים מתארכים והמפרקים מתגמשים ונפתחים.
תרגול התנוחות משפיע באופן ישיר על מערכת העיכול – תרגילי היוגה לא רק שומרים על גמישות שרירי הבטן והאיברים שבחלל ע”י העיסויים ה”אוטומטיים”, אלא גם עוזרים להחזיק איברים אלה במקומם הנכון. תרגול התנוחות עוזר לפעולה מושלמת של בלוטות ההפרשה הפנימית, ובעל השפעה מטיבה על מערכת העצבים ואספקת הדם למוח, כן ע”י חיזוק עמוד השדרה מתחזקים גם העצבים העוברים בעמוד השדרה.
לסיום, נדגיש שגם שריר הלב זוכה לחיזוק ומפתח כוח התנגדות רב יותר בזכות תרגילי היוגה.

 

אין ספק כי בעזרת תרגול יוגה ויג’נאנה תוכלו להיות חזקים יותר, יציבים יותר, גמישים יותר, חיוניים יותר וערניים יותר.

יצירת קשר עם מועדון הספורט

טלפון: 09-8639477/8
למידע נוסף ולקבלת הצעה מלאו טופס זה

    פנו אלינו לקבלת מידע על לימודים והרשמה פנו אלינו לקבלת מידע על לימודים והרשמה
    ליצירת קשר עם מועדון הספורט

      מאשר קבלת תכנים שיווקיים
      טלפון כללי מכון וינגייט
      *3063
      שינוי גודל פונט
      ניגודיות