חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

רעב שלומי 21/04/17 18:15
הורמון הרעב גרלין מופרש גם במצבים שבהם הקיבה לא ריקה?
מיילי מיילי 21/04/17 02:46
שלום רב,
קראתי כי ישנם מאכלים משביעים יותר או פחות על פי סוג השומן שיש בהם -אם יש מאכל שיש בו שרשרת ארוכה של שומן כמו שמן קוקוס הוא יתרום לשובע ארוך יותר משומן שיש בשקית ממתקים. הם זה נכון? שמשנה סוג השומן שקובע לכמה זמן יהיה השובע?


דיאטה פלוס אימון הידרותרפיה ופילאטיס שיקומי בריאותי לברכיים ולעוד איברים בגוף י 20/04/17 21:15
שלום. אני בת 45 פלוס כרגע המשקל שלי לא תקין התחלתי דיאטה שמכילה כל היום שתית 2 כוסות נס קפה קפה הפוך בארומה עם סוכרזית ומעט חלב 3 אחוז שומן וכן ביצה קשה ירקות ללא הגבלה גביע קוטג חמש אחוז וכן דג אמנון וכן מעדן דיאטטי ולחמניה קטנה אשמח לקבל תגובה
שומן מירי 19/04/17 17:21
שלום,
כתבת לי בעבר שרק אם יש על בסיס קבוע עודף של מזון רקמת השומן גדולה,
אבל,אם נגיד וכל יום אני אוכלת 200 קלוריות מעל מה שאני צריכה מכאן שלגוף אין מה לעשות ב200 קלוריות האילו וכן תיהיה עלייה של נגיד 50 גרם שומן,אבל עדיין עלייה או תוספת לרקמת השומן,אז אולי לא של קילו אבל כן של משהוא,אחרת מה יש לגוף לעשות עם ה200 קלוריות עודף האילו?
עיכול של מזון אלון 18/04/17 18:22
שלום אם אני אוכל עכשיו ארוחה עם חלבון ופחמימות שאמורה להתעכל משהו כמו שעתיים ארוחה ראשונה שלי במהלך היום שהיא לפני אימון, אז אם אכלתי את הארוחה ובגלל חוסר בזמן הלכתי לחדר כושר אחריי 45 דקות אם אני מתאמן בשיטה שאני מכניס את השרירים לסטרס מטבולי זה יכול לגרום לארוחה להתעכל יותר מהר כי הגוף ימהר לחפש חומרי מזון לאנרגיה? או שלא משנה גם סטרס מטבולי הקיבה צריכה שעתיים לפרק את כל החלבונים והפחמימות שבארוחה? אני מבקש בתשובה שלך להתייחס לכל מה שכתבתי הרבה פעמים את מתייחסת רק לחלק אז בבקשה זה חשוב לי
שלום, יש לך מושג איך אדם בוגר יכול לדעת גובה גביהה 18/04/17 10:53
אם מיצה את מלוא פוטנציאל הגובה הגלום בו ?
שאלה לגבי דיאטת פלאו תומר 15/04/17 22:27
היי ,
אני בן 18, מתאמן כ7-9 שעות בשבוע (3 שעות שחייה, שעה חדר כושר, שעה קראטה, שעה ריצה, שעה כדורסל) ורציתי לשמוע חוות דעת לגבי דיאטת פלאו ודמות לה. אני שוקל 72 ק"ג, 1.78 מטר ומעוניין לרדת לכ12% שומן, כרגע עומד על כ20%. אני אלרגי לאגוזים ולכן לא יכול לאכול אותם. חוץ מאגוזים אני מסוגל לאכול הכל. אשמח לשמוע על מאכלים שכדאי לי לבנות איתם תפריט בשביל יעד זה.
תודה,
תומר
סקיני פסטה וחסימת מעיים מנחם 15/04/17 07:41
האם סקיני פסטה המופק משורש הקונג''ק עלול לגרום לחסימת מעיים?
שאלה בדבר הקשר בין ריצות אינטנסיביות ובין פריטין נמוך בן 14/04/17 21:23
שלום!
שמי בן, אני בן 28 ואני ספורטאי לא פורמאלי.
עיקר עיסוקיי הספורטיבים הוא ריצה עצימה ואינטנסיבית של 13 ק״מ כל יום ויום. מהירות הריצה גבוהה מאד - נעה מ:13.5 עד: 15.5 קמ״ש למשך כל טווח הריצה. (המהירות המינימאלית אינה יורדת מ:13.5 קמ״ש).
בנוסף לפעילות האירובית הנ״ל, אני מבצע גם פעילות משקולות שלוש פעמים בשבוע, אך באופן מתון בהרבה ביחס לאימוני הריצה.
לאחרונה ערכתי בדיקת דם שגרתית לאחר שנים רבות שלא ביצעתי.
בבדיקה התקבל הממצא המוגלובין 13 ופריטין 5.
חזרתי על הבדיקה כחודש לאחר מכן, ובתוספת כדורי ברזל שקיבלתי מהרופא, התקבלו הממצאים: המוגלובין 14 ופריטין 12.
שאלתי היא האם קיים קשר סיבתי מוכח בין אימוני אירובי כה עצימים ואינטנסיבים ובין הממצאים הללו שקיבלתי בבדיקת הדם?
הרופא שלי החליט כי כדאי לשלוח אותי לבדיקת גסטרו וקולונוסקופיה, על מנת לבדוק האם קיים איבוד דם פנימי כלשהו.
אציין כי מבחינה חיצונית אין אף עדות לאיבוד דם מאף איבר בגופי.
עוד לא ביצעתי את הבדיקות הנ״ל ואני מאד חושש מהתוצאות שלהן. אשמח לדעת האם הספקולציה שהעלתי בדבר הקשר בין האימונים ובין ממצאי הדם הנ״ל אכן נכונה? והאם הדבר מוכר?
בנוסף, אציין כי אני מרגיש טוב באופן יחסי, איני מרגיש דבר בנוגע לתסמינים המתאימים לאדם שחסר לו ברזל.
האם כדאי לי לבצע את הבדיקות? (קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה).
אשמח לתגובה ועזרה.
בן.
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 18/04/17 13:07
בן שלום

ברזל משתתף בתהליכי הפקת אנרגיה בגוף, כשאתה מבצע הרבה פעילות גופנית יש שימוש בברזל ורמותיו עשויות לרדת, המצב הוא אינו נדיר בקרב ספורטאים... עם זאת רמת פריטין 5 היא אכן נמוכה, השיפור ל12 הוא טוב אך עדיין בטווח התחתון, לעיתים יש דימום קל ממערכת העיכול ולא ניתן לראות בבדיקה חיצונית אך כן מה נייתן לבדוק בבדיקה פשוטה של דם סמוי בצואה. אני ממליצה לך להתייעץ עם הרופא שלך לגבי חששותיך

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
מידע על מזונות על נועם 13/04/17 10:32
שלום איילת ועינב,
אני עוסק בספורט באופן קבוע כבר יותר מ - 20 שנה (3-4 אימונים בשבוע, אירובי ואנארובי).
לאחרונה אני מתעניין בלהוסיף לתפריט מזונות על שישפרו את הביצועים בספורט, העירנות, הריכוז והבריאות הכללית ובפרט מניעת דלקות שחוזרות ונשנות כתוצאהמ מהאימונים שאני עושה.
קראתי בכל מיני אתרים על מזונות על כאלו ואחרים (שיבולת שועל, ספירונלה כלורלה, מורינגה , גרעיני צ''יה, גוג''י ברי ועוד).
רציתי לשאול אם יש לכן המלצות למזונות על ספציפיים, לשאול אם אתן מכירות מקומות\אתרים בהם ניתן לרכוש סחורה באיכות טובה ובמחירים סבירים.
וגם לברר ספציפית לגבי ספירונלה באיזה "מצב צבירה" מומלץ לצרוך אותה (אבקה\כדורים\טבליות).

תודה וחג שמח :)
הוכחות יעילות "מזונות על" איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:55
רבות נכתב על מזונות העל וסגולות המפרא שלהם בעוד שכולנו מכירים ויודעים שהיכולת הפיזית והכללית לצורך מזונות אלו בכמויות גדולות מוגבלת ביותר
לעומת זאת יש לא מעט מחקרים על סטטוס אומגה 3 ומצבי דלקת.
ניתן לבצע בדיקה בבית חולים זיו בצפת ובהתאם להחליט אם לקחת תוסף אומגה 3 בריכוז גבוהה לשיפור התגובה האנטידלקתית בגוף.
100% תודה :) נועם קלוש 15/04/17 21:42
איך יורדים במשקל? איך? דנה 12/04/17 22:24
אני מרגישה כמו פרה שמנה
הבטן שלי שמנה כרס-בירה
הבטן שלי נפוחה כמו חודש 9
היום אכלתי כמו בהמה
איזה טעות עשיתי
יש לי אכילה-כפייתית התקפי זלילה קשים
איך אני אצליח ככה לרדת במשקל ולהוריד את הבטן?
אני לא מצליחה לרדת במשקל
למה אני לא יכולה לשלוט בהתקפי זלילה?????
החלום שלי שהבטן תרד אני גם גמדה נמוכה 1.30
בבוקר אני קמה טוחנת 10 אלף קלוריות
עוגות.עוגיות.שוקולדים.חלבה.
זה סיוט!!!!!!!!!!סיוט
הבטן שלי שמנה
אני לא מסוגלת לאכול קצת
איך יש בנות שאוכלות 3 תפוחים ביום למשך חודש?
איך הן מצליחות לרדת במשקל ואני לא למה?????????
ירידה במשקל זה לא תהליך שכלי בלבד איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:52
לא פעם המוקד בתהליך הירידה במשקל הינו רגשי
ולכן יש לקבל ייעוץ בהתאם
בהצלחה
חג שמח
איילת
פחמימה אור 12/04/17 13:58
קראתי שפחימימות עוזבות את הקיבה מהר יותר מחלבון ושומן. חשבתי שכל האוכל ניהיה כמו מרק כזה בקיבה וכולו ביחד מתחיל לעזוב את הקיבה,איך יכול אז להיות שפחמימות עוזבות את הקיבה הכי מהר? תודה
ריקון קיבה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:51
ריקון מהיר של פחמימות רק כאשר מרבית המזון מכיל פחימומות ברגע שמדובר בבלנד, תערובת, קצב המזון יואט בהתאם ליתר רכיבי המזון-
קצב ריקון הקיבה מואט בנוכחות של חלבונים, שומנים וחומצות כגון ויטמין C, חומצה פולית ועוד...
אור אור 19/04/17 17:17
אז איך יכול להיות שכשאוכלים משהוא פחמימתי מיד מרגישים באנרגייה שזה נותן?זה לא אומר עדיין שפחמימה עוזבת את הקיבה מהר יותר ,ממש תוך כמה שניות חמרות שאוכלים אותה עם חלבון או שומן?
גליקוגן רועי 10/04/17 19:51
האם בין האורחות כל מאגר הגליקוגן בכבד יוצא ובזמן הארוחה עצמה חלק מהפחמימות הולכות לשימוש מידי וחלק נאגרות בכבד?
גילקוגן בשרירים ובכבד איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:49
הגוף אינו מאפשר ריקון מלא של מאגרי האנריה שלו הן בשרירים והן בכבד.
ולכן במצב של ירידה בריכוז הגליקוגן בכבד נסברול מרעד שרירים וירידה בריכוז גליקוגן בכבד- תחושה של עייפות.
מאגרי הגליקון מנוצלים במהלך היום הפעיל ובשינה ומתמלאים כתגובה לאכילה של מזון המכיל פחימומות
בריאות
איילת
אבקת חלבון לפני האימון אלון 07/04/17 02:41
שלום איילת אם אני שותה אבקת חלבון 20 דקות לפני האימון זה יכול לצמצם תהליכים קטבוליים בשריר בזמן פעילות וזה יכול לחסוך לי לשתות את האבקת חלבון בסוף האימון כי כבר החלבון מחכה לי בזרם הדם? או שיהיה יותר טוב לשתות חצי סקופ לפני האימון וחצי סקופ אחריי האימון בשביל להגביר תהליכים אנאבוליים בשריר? ועוד דבר האם במהלך אימון גופני הדם זורם בעיקר לשרירים ופחות לקיבה? אם אני שותה אבקה מיד אחריי אימון זה ייספג מהר או שזה ייספג רק אחריי שהדם יפסיק לזרום בכמות גבוהה לשרירים ויותר לקיבה? תודה
חלבונים לפני אימון איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:47
אכן אספקה של חלבונים לפני אימון נמצאה באופציה יעילה.
אולם הכל בהתאמה ליעדים
יש מצבים בהם אנחנו רוצים סטרס מתון על השריררים לצורך האדפטציה של השרירים למאמצים ולכן יש לבחון התאמה של אסטרטגיות שונות בהתאמה ליעדי תוכנית האימונים
גירעון קלורי אלון 07/04/17 00:33
שלום אם אני נמצא ביום בגירעון קלורי ורוב הקלוריות שאני צורך מגיעות משטויות כמו בורקסים ופיצות וקרואסונים וקולה האם עדיין הגוף ייקח את ההפרש מהשומן במידה ושרפתי יותר? או שבגלל שהמאכלים האלה יגרמו לעליות חדות באינסולין לא תהיה ירידה באחוזי שומן אפילו שאני נמצא בגירעון קלורי? תודה
בעבר סברו שקלוריה היא קלוריה היא קלוריה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 13/04/17 15:45
היום כשהמדע מתפתח מבינים שאמנם בסופו של דבר מדובר במאזן אנרגטי אולם יש מזונות שישפיעו אחרת על בריאות הגוף שלנו ועלולים בצריכה מפורזת ולאורך זמן לגרום לשיבושים במאזן האנרגיה בגופנו, בין השאר דרך ההשפעה שלהם על הרכב הפלורה במעי.
ולכן ברור שלא הכל מתמטיקה... או שלפחות אם נשארים במתמטיקה יש להוסיף נתונים נוספים למשוואה
בריאות
,איילת
10   [11-20]...[231-239]
21.4.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן