הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
376
פעילות אחרונה
מזמן, 17:33
ההודעה האחרונה
נפיחות וגזים רעשים בבטן עליונה
יוסי / 17/03/24 17:33
בהמשך לענין פנילאלאנין
שלומית / 11/03/24 12:16
פנילאלאנין
שלומית / 09/03/24 11:45

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • שלום רב אני בחור רזה,ומעוניין לעלות במשקל,אני אוכל ארוחה אחת ביום ובין השאר דברים נוספים כמו חומוס ,פרי,מבחינת קלוריות אני בגירעון גדול,הסיבה היחידה לכול זה,עקב נפיחות וגזים בבטן עליונה, עברתי המון בדיקות,מה טוב וטיבעי לגסטריטס ? והאם יש תוסף שאת יכולה להמליץ לנפיכות שתרד? תודה רבה אשמח לעזרה
  • שלום לבן אל, ראשית תודה לתשובה בענין פנילאלאנין,מבקשת לישאול אם זה לא מאותה משפחה או דומה בתכונותיו לאספרטיים? ואספרטיים נחשב מסוכן לבריאות? תודה שלומית
    • לאנשים בריאים (כאלה שאינם סובלתי מהפרעה תורשתית הנקראת פנילקטונאוריה) אין בעיה עם צריכת אספרטיים במינונים הנחשבים כבטוחים. קיימים מספר מחקרים הטוענים להיתכנות קיומו של קשר אפשרי בין צריכת אספרטיים לסוגי סרטן מסויימים, אבל הדעות לגבי עוצמת הקשר ואמינות הראיות חלוקות.
  • שלום לבן אל, רציתי לישאול לגביי פנילאלאנין האם הוא מסוכן לבריאות? הוא מצוי בסוכריות ללא סוכר מה דעתך? תודה שלומית
    • למעט אצל אנשים עם הפרעה גנטית ספציפית, שכמובן יודעים שעליהם להיזהר מצריכת פנילאלאנין.
  • מה נכון להיום לגבי ממתיקים שלושת סוגי הממתיקים. כי לאחרונה אין אחדות דעים
    • יחד עם זאת, יש עדויות להשלכות בריאותיות אפשריות אך חשוב לזכור שהמינון הנצרך הוא רכיב מאוד משמעותי. בהצלחה
      • מכון ויצמן יצא עם מחקר שסוג מסויים של ממתיקים יכול לפגוע בחיידקים הפיבריוטים האם יש תמימות דעים לגבי זה או שזה מחקר אחד שלא יכול להעיד על כלום ?
        • זה נכון, וכפי שכתבתי השימוש בהם עלול להיות בעל השלכות בריאותיות, אבל הם עדיין נחשבים לבטוחים לשימוש. שינוי במיקרוביום הוא מאוד מעניין ברמה המדעית, ברמה הפרקטית זו עדיין לא סיבה לרגולציה שתאסור את השימוש בהם.
  • שלום רב לבן אל, האם רצוי להשרות עדשים במים לפני הבישול, זה פוגע באיכות וסגולות של העדשים? ואיזה עדשים המומלצים ביותר הכתומים הירוקים השחורים ? תודה סופי
  • שלום רב לבן אל, האם רצוי להשרות עדשים במים לפני הבישול, זה פוגע באיכות וסגולות של העדשים? ואיזה עדשים המומלצים ביותר הכתומים הירוקים השחורים ? תודה סופי
    • שלום סופי, אין הכרח להשרות עדשים לפני השימוש. השרייה של מס' שעות בודדות כן יכולה לסייע בהגדלת זמינות חלק מהרכיבים התזונתיים שבעדשים ולהקל מעט על תהליך העיכול שלהן. לגבי הבדלים בין סוגי העדשים השונות אז ההבדלים יחסית זניחים ובעיקר שונים במשך זמני הבישול וברמת הרכות שלהן.
  • שלום רב לבן אל, האם שתייה של אבקת קקאו היא טובה ללחץ דם או להיפך? אם היא מיטיבה ורצויה ,כמה כפות רצוי לשתות במשך היום? תודה רבה שלומית
    • שלום שלומית, בקקאו יש תרכובות ביו-אקטיביות בעלות תועלות בריאותיות רבות, המשמשות בעיקר כנוגדי חמצון. קיימת עדות הקושרת בין צריכת שוקולד מריר על בסיס יומי לבין ירידה קטנה (אך מובהקת) בלחץ הדם, בכמות של כ-6 גרם. כמו כן קיימות עדויות בספרות לגבי המנגנונים האפשריים בהם צריכת קקאו עשויה להיטיב עם תפקוד כלי הדם ולחץ הדם. יחד עם זאת, אין המלצה רשמית או מינון טיפולי שמומלץ לעמוד בו. שורה תחתונה - צריכת קקאו עשויה להיטיב עם לחץ הדם ותפקוד כלי הדם לצד תזונה מגוונת, מאוזנת ועשירה במזונות מן הצומח, אך אינה יכולה להחליף טיפול תרופתי או שינוי באורח החיים.
  • עד כמה זה באמת נכון שעל מנת לעלות מסת שריר צריך לאכול כ 1.6-2.2 גרם חלבון לקילו משקל גוף? עבור מתאמן חובב בחדר כושר? זה נשמע לי לי כמו כמות ממש ממש גבוהה וקיצונית. אפילו שיש לי יחסית תאבון בריא ואני נעזר בתוספי חלבון. אני עדיין ממש מתקשה להגיע ליעד הזה. אם אני אוכל כל כך הרבה חלבונים במהלך היום אז לא נשאר לי כמעט תאבון לשאר אבות המזון. אני לא מבין איך אנשים מגיעים ליעד הזה ועד כמה זה מדויק שצריך לאכול ככה חלבון כדי לעלות מסת שריר?
    • שלום רועי, כמות החלבון הזו היא הכמות שנמצאה שבצריכתה נמדדה העלייה האופטימלית במסת השריר ובהתאוששות לספורטאי הישג. מתחת לכמות זו סך מסת השריר שסונתזה היה נמוך יותר, ומעל כמות זו לא היה שיפור נוסף. כך לשאלתך - זה נכון ומוכח מחקרית. יחד עם זאת, ציינת שאתה מתאמן חובב, כך שיתכן ותוכל להשיג את השיפור המיטבי עבורך גם בכמויות נמוכות יותר, בסביבות 1.5-1.8 גרם חלבון לק"ג גוף. בהצלחה!
  • שלום, בשבת אני מכינה חמין ל-4 אנשים. במתכון איתו אני משתמשת שמים 2 ו-2/3 כפות אבקת שום גבישי. הכפות זה לפי מ"ל ולא גרמים, אז אני לא יודעת כמה זה יוצא בגרמים, זה יוצא כמות של 40 מ"ל. השאלה אם זה יותר מדי? יוצא לכל סועד הכמות שנכנסת בכף של 10 מ"ל. זה יותר מדי? לפעמים אני גם מכינה כמות כפולה כדי שיהיה עוד ארוחה בהמשך השבוע, ואז יוצא שיום אחר יום סועד יכול לאכול כמות שנכנסת בכף של 10 מ"ל אבקת שום. תודה
    • שלום יהלי, חסרים הרבה נתונים כדי לתת תשובה מבוססת. הכמות הממוצעת הסבירה לצריכת אבקת שום היא כ 0.4-1.2 גרם ליום, ויש מחקרים שבדקו גם מינונים גבוהים מזה של עד 2.5 גרם ליום - מדי יום. מציע לך לשקול פעם אחת את הכמות במשקל מטבח כדי לדעת מהי הכמות שאתם צורכים בגרמים, ולנסות לא לעלות על הממוצע של כ 1.5-2 גרם ליום לאדם.
  • שלום, בן 29. האם ניתן לאכול את המזונות הבאים באופן יומי במידה וישנו בקע סרעפתי (ולהימנע מצרבת): לחמניה/פיתה לבנה, אבוקדו, 2-4 פרוסות פסטרמה (שופרסל), כף חומוס (אחלה), חביתה (ביצה אחת, כפית שמן זית), שוק עוף, אורז לבן (מעט שמן זית), טונה במים, מלפפונים, מנת קורנפלקס/פתיבר ועוגיית אוראו? המטרה היא להימנע מצרבת/ריפלוקס ולהכניס יותר קלוריות אחרי 10 חודשים בהם חוויתי ירידה של 16 ק"ג כתוצאה מאכילה מועטה. למעט בקע סרעפתי קטן- בדיקות US בטן, דם, שתן וגסטרוסקופיה לא העלו ממצאים נוספים. תודה.
    • שלום שרון, ההמלצה המרכזית היא להמנע מארוחות גדולות מאוד ולפזר את המזון למנות קטנות במהלך היום. כמו כן מומלץ להמנע ממזונות שומניים מאוד (אבוקדו בכמות גדולה?) ומתובלים מאוד, שתיית אלכוהול וצריכת קפאין שיכולים לגרות את הקיבה להפריש חומצה. ולכן, על מנת להגדיל את צריכת הקלוריות היומית מומלץ להגדיל את כמות הארוחות היומית, ובכל ארוחה לצרוך כמות הולמת של חלבון (ביצה, יוגורט מועשר וכד') כדי להבטיח הגעה להמלצת החלבון היומית. בהצלחה!
  • שלום רב, אומרים שלקינמון יש השפעה טובה ואולי גם יכולת להוריד סוכר לחולי סכרת סוג 2, האם זה גם קורה אם משתמשים בתבלין?ובאיזה כמות רצוי ליצרןך ביום? בנוסף רציתי לישאול לגבי תירס טרי כמה זמן בישול צריך , כי לאחרונה כשבישלתי יצא עדיין מאוד קשה הכוונה לקליפה האם זה יכול להקשות על העיכןל בקיבה?וזה מזיק? תודה רבה , מקווה שלא היכבדתי מידי בשאלות שלומית
    • שלום שלומית, צריכת קינמון אכן יכולה להועיל במעט לאיזון רמות הסוכר בקרב סוכרתיים, אך על פי מחקרים מינון צריכת הקינמון במזון על מנת להשיג אפקט חיובי עדיין מצוי במחלוקת. לגבי בישול תירס - משך הבישול משתנה כתלות בזן התירס. בישול לא ראוי יכול להקשות במעט על תהליך העיכול, אך ככל הנראה לא נשקפת סכנה לאנשים בריאים מתירס שבושל ברמה לא מספקת. מציע להמתין עוד קצת עד שתמצאי את משך הזמן שמתאים וטעים לך.
  • שלום לבן אל, האם אפשר לאכול חצי עגבניה ולישמור במקרר את החצי השני, האם הם מאבדים את הערכים התזונתיים כנ"ל גם לגבי מלפפון ופלפל ובצל,האם הערכים נישמרים כעבור יום יומיים אם מאחסנים חלקים מהם במקרר כלומר חלק השתמשנו לסלט והשאר שמרנו במקרר ליום יומיים ? תודה רבה סוזן
    • שלום סוזן, אין בעיה לאחסן ירקות שנחתכו, כל עוד מדובר בפרק זמן קצר, בקירור ובמיכל אטום לאוויר ואור, על מנת לצמצם את החשיפה למזהמים ולחמצן. לגבי אובדן הערכים אז זה תלוי בשטח הפנים החשוף של הירק ובצורת האחסון שלו, ולמרות שחלק מהערכים אובדים, חלק חשוב מהערכים עדיין נשמר. בכל מקרה חשוב להקפיד על בטיחות המזון - ובמקרה של שינוי או אפילו חשש לשינוי צבע חריג, מרקם, טעם, ריח או הופעת נגעים כלשהם על הירק, מוטב לא להסתכן ולהיפטר מהירק.
1 2 3 14