חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

שאלות שי 27/03/17 08:47
האלן משה ,
"אמרו לנו לא לעשות בטן בכלל "
אמרו לנו לא לעשות פשיטת גו על כסא רומי"
ממש להימנע .
ועוד כמה תשובות החלטיות שאני שומע מסטודנטים שלכם , אני מאוד מעריך אתכם שלא תבין לא נכון , אך האם באמת צריך להימנע בכפיפות בטן? פשיטות גו? כל מקרה לגופו לא?
מקבילים יוליה 27/03/17 08:18
שלום משה!
תרגיל מקבילים עם משקל גוף רצוי לבצע עד שמרפק מגיע לקו הכתף או שכאשר מרפק עולה מעל גובה הכתף?
מקבילים יוליה 27/03/17 15:25
לפי מה שזכור לי גיד של שריר הדלתא קצר ובתנוע למתה שריר הדלתא ניכנס למתיחה רצינית ביותר אם מרפק עולה מעל גובה של הכתף.
שאלה ירדן בן-טל 26/03/17 17:19
אני מתאמנת במועדון כושר גוף ראשון http://www.goof1.co.il/ כבר שנים בעיקר זומבה ופילאטיס, ושוקלת ללמוד אימון כושר באופן מקצועי. האם הלימודים זהים לכל התחומים או שזה לפי תחום? איפה אפשר לקבל מידע על כיוון מומלץ?
אימון כושר משה שחר, מנהל הפורום 26/03/17 21:24
הלימודים לא זהים :
יש הבדל משמעותי בין הכשרתך כמדריכת פילטיס לבין הכשרתך כמדריכת חדר כושר ( כושר גופני ).

את צריכה למצוא את התחום אליו את מתחברת ואף מנוסה בו.
לא הבנתי אם את מתאמנת גם בחדר הכושר.
אם אכן כך, דאי ללמוד בקורס חדר כושר או בשמו המלא " מועדוני בריאות וכושר " ואחר כך בתחומים אחרים .
השוני בין תרגיל המקבילים לשכיבות שמיכה יריב סעדון 25/03/17 14:17
הספר ואומר שאני מתלבט אם להמשיך בתרגילי המקבילים משום שאני עובד על שכיבות שמיכה בפוזיציה רחבה מה שאומר שאני משקיע בשריר החזה בשני התרגילים באופן דומה או שמה יש הבדל משמעותי בינהם? ושאלה אחרונה האם תרגיל המקבילים הוא מורכב וחשוב באותה מידה ולדעתך אפשר לעבוד על שני התרגילים בו בזמן
תודה רבה !
אני מבין שאתה עובד עם משקל גוף משה שחר, מנהל הפורום 26/03/17 21:21
ולא בחדר הכושר..
כדאי שתבצע את שני התרגילים, עבודה בזוויות שונות , מחזקת את השריר טוב יותר וכן, עשה את שני התרגילים בו זמנית.
תודה משה מקרב לב יריב סעדון 27/03/17 06:44
תודה ואתה צודק אני עובד על משקל הגוף
סוכרת אלכס 19/03/17 19:10
משה שלום,

רציתי לשאול, האם יש הנחיות מיוחדות לאנשים חולי סוכרת סוג 2 הסובלים גם מעודף משקל? האם הם יכולים להתאמן רגיל כאחד האדם או שמא הם חייבים בהשגחה ובתכנית אימונים מותאמת אישית?

תודה!
המלצה חשובה משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:32
ממליץ לעבור בדיקות אצל רופאת הספורט בוינגייט, דר לובה גליצקיה.
על סמך הבדיקות תקבל את העצה המדויקת.

עקרונית, מומלץ להפחית במשקל, לבצע פעילות אירובית כמו הליכה ולבצע מספר תרגילי כוח.

אגב, אין צורך בהשגחה פרטית אך יש צורך למדוד את רמות הסוכר לפני הפעילות, במהלך וגם אחרי.

האם מולץ לגוון בתרגיל המתח? יריב סעדון 19/03/17 17:31
בחדר הכושר נאמר לי לגוון בתרגיל המתח
כלומר באחיזות השונות (אחיזה עילית/תחתית/צידית). האם יש חשיבות לגיוון או אין בכך שום תועלת ? אני עובד לסירוגין על אחיזה תחתית ועלית
תודה
גיוון תמיד טוב משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:29
לעניין נפשי ולעניין שרירי.
כל שינוי בזווית גורם לעבודה קצת שונה וזה מומלץ..
אם אתה לא מעוניין בגיוון ואוהב את ארבע הקירות שלך, תישאר באותו התרגיל.
עומס לברכיים יוליה 19/03/17 05:54
משה שלום!
רציתי לשאול מתי נוצר עומס רב יותר בברך בשעת ביצוע תרגיל [פשיטת ירך בעמידה] כאשר ברך טיפה כפופה או נעולה.
מה יהיה יותר מומלץ למתאמנת שסובלת מעודף משקל ואין לה בסיס של כושר גופני.
או שבכלל לעשות את אחר?
לחץ על הברך משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:27
לא ברור לי על מה שאלת...
הלחץ הקטן יותר נמדד בעמידה בברכיים נעולות וכך מומלץ לעמוד.
האם התרגיל מומלץ לאדם עם עודף משקל ? כן.
עומס בברכיים יוליה 20/03/17 11:21
תודה רבה על התשובה!
זאת בדיוק השאלה מתי יש יותר לחץ של משקל גוף על הברכיים במצב נעול או טיפה בכפיפה והשבתה לי עליה.
תודה
הוא ענה לך על משהו אחר... ברווזי 22/03/17 15:15
ענה איפה יש יותר עומס בעמידה (סתם עמידה על שתי רגליים או על רגל אחת)- עם ברכיים ישרות או עם כיפוף בברכיים- התשובה - עם ברכיים ישרות יש פחות עומס על הברכיים.

את שאלת- בזמן ביצוע תרגיל פשיטת ירך בפולי תחתון- איפה יש יותר עומס על הברך- כשהברך ברגל שעובדת ישרה או קצת כפופה התשובה- העומס מיונרי ביותר על הברך בתרגיל זה ואין הבדל אם הברך תיהיה ישרה או כפופה- ברך כפופה תכניס יותר את גלוטאוס מקסימוס לעבודה על חשבון ההמסטרינג וזה ההבדל העיקרי ביניהם

אם התכוונת לרגל העומדת ולא לרגל העובדת אז שכחי את מה שרשמתי ומשה ענה לך.
ברכיים יוליה 27/03/17 08:13
התכוונתי לרגל העומדת לא זאת שמבצעת פשיטת ירך.
כי במקרה של המתאמנת שלי יש לה גם עודף משקל שמעצמו יוצר עומס לברך יש לה גם פשיטת יתר במפרקים .
הרחקת כתף נדב 16/03/17 19:39
האם בביצוע הרחקת כתף בעמידה כדאי להטות מעט את הגב?האם כדאי להגיע לתשעים או למאה עשרים מעלות? והאם כדאי מתשעים מעלות לסובב את המשקולת?
הרחקת כתף משה שחר, מנהל הפורום 19/03/17 22:24
אין סיבה להטיית הגו, עמוד ישר.
בעניין טווח התנועה, אם אתה עובד עם משקל אימון שמתאים לך, לא תוכל להרחיק את הכף מעבר ל120 מעלות לערך .
אם תשתמש במשקל נמוך יחסית, תוכל לעבוד בטווח מלא עד שבידיים נפגשות מעל לראש.
הסיבוב עליו שאלת כדאי ונוח מאוד.
כרס דורון 16/03/17 14:11
הי משה,

יש לי שאלה, אני בן 40 וסובל מכרס עיקשת ומעצבנת.
לאחרונה התחלתי להתאמן בחדר כושר, האם ישנם תרגילים שמיועדים ל"העלמת" ו"השטחת" הכרס?

תודה.
אין תרגילים לכרס משה שחר, מנהל הפורום 16/03/17 14:43
אתה צריך לשלב אימון כוח שכולל את כל שרירי הגוף עם אימון אירובי.
עם ההתקדמות בתהליך תראה את התוצאות.

דבר נוסף הוא ההפחתה הקלורית, אני מניח שאת זה אתה מבין.

אגב, אין שומן עיקש, יש אימון לא מספק...
מה ההבדל בין אימון טבטה לאימון hiit ? אריאל 15/03/17 20:35
רציתי להבין מה ההבדל בין אימון טבטה לבין אימון hiit ? הרי שני האימונים בנויים על אינטרוול של פעילות בכמה סבבים ...
אלה צורות אימון משה שחר, מנהל הפורום 16/03/17 14:40
כולם סוגים של אימון מחזורי.
באימון מחזורי ניתן לעשות כל מה שמעניין,ואם לא נתייחס לשם האימון , נראה שאפשר להעריך את האימון על פי חשוב המרכיבים המתפתחים בו :כוח , סבולת שרירית , גמישות וכדומה.
אם זה נראה אותו הדבר, אז זה אותו הדבר...
תאומים יונה 14/03/17 17:44
למה חלק מהמקצוענים מבצעים תאומים עם כיפוף קל בברכיים?
אני משער משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:59
מתחת ל " תאומים יש שריר נוסף שנקרא סולאוס.
כדי לעבוד עליו טוב יותר, אפשר לשבת ולבצע הרמת עקבים , כמו בתמונה שצרפתי.
אני מניח שזו מטרתם.

קובץ מצורף
זמן בין סטים באימוני כוח אריק 13/03/17 22:53
שלום רב,

מהו הזמן האופטימלי בין סטים באימוני כוח, כאשר למשל מבצעים 3 סטים של 8 חזרות בסט עד לכשלון ומטרת האימון הינה השגת כוח שריר מירבי. האם זמן זה תלוי גיל המתאמן?
תודה,
זמן המנוחה משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:55
קודם כל הוא אכן תלוי גיל ותלוי דרגת כושר גופני.
קשה לקבוע זמן מנוחה אופטימאלי, זה נתון שקשה למדידה והערכה מדויקים.

אני חושב שניסיונך כמאמן או מתאמן הוא הדבר החשוב ביותר זמן המנוחה יקבע על פי ניסוי וטעייה.
אני מגדיר זאת כך :
הזמן הטוב ביותר הוא כזה שיאפשר לך לבצע את הסט הבא עד תומו או קרוב אליו...
שיטת אימון אלון 13/03/17 14:49
משה שלום אשמח לתשובה על אם זה אפקטיבי להחליף שיטת אימון כל אימון להיפרטרופיה? לדוגמה אימון אחד סופר סט ואימון הבא יומיים אחריי דרופ סט זה אפקטיבי? ואם זה לא רצוי אשמח לתשובה מפורטת על למה זה לא רצוי מבחינה פיזיולוגית, תודה רבה
אפשרי ולא מומלץ משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:52
אימון מהווה הפרעה לשיווי המשקל הפיזיולוגי ולאחריו באה המנוחה , ההתאוששות והפיצוי בדמות היפרטרופיה או כוח או סבולת שרירית וכדומה.

החלפת שיטות בכל אימון לא מומלצת כי פשוט אין טעם , לא בגלל בעיה פיזיולוגית או אחרת.
אם היה מדובר בספורטאי הישגי, זה לא מקובל אבל כיוון שמדובר במתאמן רגיל, עדיף להגיע לאיזה שהיא ישורת ואז להחליף שיטה.


סקווט איתי 12/03/17 18:47
למה לא להרים עקבים בסקווט?
כי הבסיס קטן משה שחר, מנהל הפורום 14/03/17 20:46
וכך נפגע שיווי המשקל ....לא נעים כשזה קורה בסקווט.
שיטת האימון BFR לירן 10/03/17 09:14
משה שלום רציתי לדעת מה ידוע לך על שיטת האימון Blood Flow Restriction הנה סירטון של בנאדם שמתאמן בשיטה https://www.youtube.com/watch?v=5A2p56WWfys אתה מכיר את השיטה? לדעתך זה אפקטיבי? כמה זמן לדעתך זה יהיה מסוכן להיות עם הרצועות האלה על הידיים לפני שיהיה נזק בלתי הפיך? תודה
נפלאות דרכי המתאמן משה שחר, מנהל הפורום 12/03/17 18:25
חיוך
זו לא שיטה, זה ניסיון למצוא משהו קצת עניין... מציע שתנסה למצוא עניין אחר, יש שיטות טובות ומהנות הרבה יותר.
10   [11-20]...[381-387]
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן