הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
177
פעילות אחרונה
מזמן, 07:22
ההודעה האחרונה
תפריט תזונה
אדיר כהן / 08/09/22 21:06
בדיקות דם אל מול התזונה
אסף / 24/08/22 14:01
אבקת חלבון מאסקל פראם
אסף טל / 14/08/22 17:00

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • היי,שמי אדיר בן 22, אני בגובה 1.67 שוקל 97 קילו לפני שבועיים התחלתי בתפריט שהרכבתי בעצמי: בוקר-בננה ואז אימון יחסית קליל (ריצה ותרגילי בטן כמו פלאנק כפיפות בטן וכולי) אחרי האימון דנונה פרו (130 קלוריות) צהריים-חזה עוף ואורז בסמטי מלא (200 גרם חזה עוף 200 גרם אורז) עם סלט עגבנייה ומלפפון בצד (אחד כל אחד) ארוחת ביניים-פלפל אדום/תפוח/מלפפון/אגס ארוחת ערב:קרקר מחומוס של פריי עם גביע גבינה לבנה כל התפריט הזה מגיע בערך ל1500 קלוריות,ואני מרגיש שבע ביום יום ככה שאני לא מרגיש שאני מרעיב את עצמי ואני יורד בהדרגתיות במשקל. יצא לי לקרוא מאמר שאם אוכלים כמות קלוריות נמוכה בהרבה ממה שצריכים זה מזיק לגוף השאלה שלי האם התפריט שלי מאוזן או שצריך להוסיף קלוריות לתפריט (הכוונה שלי היא לרדת במשקל בצורה בריאה ונכונה) תודה רבה על העזרה.
    • שלום אדיר, בשל הקושי להתייחס לנתונים שציינת, כמו גם להערכת הקלוריות שאתה מכניס, אתייחס באופן נקודתי יותר לשורה התחתונה - הסיכון שבגירעון קלורי גדול. בנקודה זו אתה צודק לחלוטין, "הרעבה" או גירעון קלורי גדול עשויים לאורך זמן להוביל לתופעות שליליות ולכן מומלץ להמנע מהגעה למצב כזה לפרקי זמן ארוכים. ככלל אצבע אני יכול לומר בזהירות רבה, שכל עוד אתה יורד עד כ- 1% ממשקל גופך בשבוע, מרגיש טוב, ישן טוב, התיאבון תקין ואתה מרגיש שאתה מתקדם באימונים, כנראה שהגרעון הקלורי שלך סביר. בכל זאת, מומלץ לפנות ליעוץ אצל דיאטנ/ית כדי לוודא שאתה אכן מקבל בתפריט את כל מה שאתה צריך ואכן מתקדם בצורה מאוזת ובריאה. בהצלחה!
  • שלום רב, אני בן 43, מזה מעל לשנה עושה דיאטה דלת פחמימה וצום לסירוגין 16/8, ו3-4 פעמים בשבוע One meal a day. כמעט ולא עושה פעילות גופנית. ירדתי כ-25 ק''ג ומרגיש מצוין. עם זאת, עשיתי לאחרונה בדיקות דם ושם מופיעות תוצאות שלא ברור איך הן מתיישבות עם התזונה כפי שתיארתי לעיל: HB A1C(%): 5.8% from 5.7% HB A1C(MMOL/MOL) : 40 from 39MMOL/MOL GLUCOSE: 95 from 100MG/DL בנוסף - FERRITIN: 372.86 from 275NG/ML בעבר נמצא באולטרסאונד כבד שומני. אבל איך יכול להיות שלאור התזונה הפרמטר הזה לא משתפר? אשמח אם תוכלו להציע מה יכולות להיות הסיבות לכך שערכי הסוכר גבוהים וגם הערך שכנראה מייצג כבד שומני, וזאת למרות תזונה מאוד דלת פחמימות וצומות לסירוגין. ומה מומלץ לעשות במקרה כזה. בתודה מראש!
    • שלום אסף, קשה מאוד להבין את התמונה כפי שהיא תוארה כאן. במקרים כאלה ממליץ בחום לגשת ליעוץ פרטני הכולל מעקב. אני מבין את סימני השאלה שעולים אצלך, אך יש לזכור שיש גם מרכיב גנטי ויתכן שהמדדים האלה הם שיפור מהמצב הקודם. בהצלחה
  • שלום ! קניתי אבקת חלבון של מאסל פראם, גיליתי בעת הרכישה שהאבקה מכילה חומרים כמו : אספרטיים,אצסולפם K,סוכרלוז !!! הצריכה מהסקופ כ-31 גרם ליום ! האם זה יזיק לי ???
    • שלום אסף, ראשית, המותג אותו בחרת הוא מותג רציני, ועל כן יש להניח שכמויות הממתיקים בו עומדות בתקן המותר לצריכה. שים לב שאומנם גודל הסקופ גדול אבל הממתיקים מהווים רק חלק קטן ממנו. שנית, אם הנושא מטריד אותך יש אבקות חלבון ללא ממתיקים מלאכותיים שניתן לרכוש להבא. אם לא ידועה לך רגישות לאחד מהחומרים הרשומים בתווית כנראה שלא תצוץ שום בעיה במהלך השימוש באבקה זו. בהצלחה
      • לאור מחקר חדש בנדון שפורסם בימים אלה ע"י חוקרי מכון ויצמן, האם יש מקום לחשש מפני שימוש בממתיקים בכמות המאושרת ע"י FDA?
        • שלום עומר, על מנת לשנות את ההמלצות לשימוש בממתיקים יש צורך ביותר ממחקר אחד שנמשך שבועיים. יש צורך במספר משתתפים גדול יותר, במחקר הנמשך פרק זמן ארוך יותר ובכלל, במחקרים נוספים שיתמכו בממצאים. בנוסף, הממצא ה"מחשיד" נמצא רק לגבי שניים מהממתיקים, כך שנכון להיום אין שינוי בהמלצות והשימוש בהם נחשב לבטוח.
  • שלום רב שמי חי גיל 39 אני גובה 1.73 מטר משקל הגוף שלי הנורמלי שהייתי היה 72 קילו בשנה וחצי האחרונות עליתי במשקל ל 78 קילו התחלתי במשך חודשיים ריצת אינטרוולים משמע 2 דקות ריצה במהירות 10 ודקה הליכה מהירה במהירות 7 , כל זה עובד יפה ועיקבי במשך 4 פעמים בשבוע. שכל פעם נמשך אימון הריצה 28 דקות ברצף , כאשר נשקלתי לפני האימונים שקלתי 78 קילו . כעבור חודשים של אימונים ירדתי ל 74.3 קילו , ושבוע אחרי השינוי נשקלתי שוב ואני על משקל של 75 קילו . הייתי מעוניין לדעת מדוע העלייה במשקל ולא המשך ירידה במשקל ? חשוב לציין שלא שינתי שוב דבר בכמויות האוכל ולא בכמויות האימונים . האם זה משהו שקורה באימונים עלייה/ עצירה במשקל. אחרי ירידה יפה במשקל ? אשמח לתשובות בתודה מראש חי
    • שלום חי, משקל הגוף שלנו מורכב ממספר מרכיבים כאשר הרכיבים המרכזיים עליהם אנחנו מדברים ורוצים לעשות בהם שינוי ארוך טווח הם במסת השומן ובמסת השריר. מלבדם, יש עוד רכיבים שיכולים להשפיע על המשקל ברמה השבועית, היומית ואפילו השעתית, כמו נוזלים, מאגרי אנרגיה בשריר ופסולת במערכת העיכול. שינויים חדים שמתרחשים ללא שינוי משמעותי במאזן האנרגיה לרוב יגיעו כתוצאה מהגורמים הזמניים שאינם שריר או שומן, ולכן כדאי פחות "להתרגש" מהם. כדאי לבצע מספר שקילות בשבוע ולהתייחס לממוצע השקילות, וכך להשוות משבוע לשבוע ולראות את המגמה. אני מאמין שאם אתה ממשיך להתאמן והתזונה לא השתנה אז גם תראה המשך ירידה עם הזמן. בהצלחה!
  • היי. אני לא אוכל הרבה ואני מעוניין למקסם את צריכת החלבון שלי (מטעמי בריאות בלבד) האם תוספי חלבון כמו Allin נותנים מענה מבחינת חומצת מטינו סוג החלבון וכו'?
    • שלום יוני, תוספי חלבון בהחלט יכולים לסייע במצב של צריכת חלבון חסרה. קשה לומר איזה תוספים הם העדיפים ביותר משום שיש משקל גם להעדפות אישיות כמו טעם, מרקם וכמובן מחיר. ככל אצבע ניתן לומר שעדיף לבחור תוספים על בסיס חלבון חלב ועדיף שיהיו של חברה מוכרת.
  • האם זאת פרקטיקה מקובלת לנער בעל bmi 20.3 שרוצה להגיע לאחוז שומן יותר נמוך - לעשות חיטוב - תהליך שבו הוא אוכל בערך 2000 קלוריות ביום, בסביבות 150 - 160 גרם חלבון ומתאמן כוח 5 - 6 פעמים בשבוע? כלומר הוא מתכנן לרדת במשקל עוד ואז לבנות עוד שריר.
    • שלום, חסרים המון פרטים בכדי להשיב על השאלה. הפרט החשוב ביותר הוא גילו של הנער. במידה ומדובר בנער בוגר, בהחלט יתכן מצב בו הוא ירצה לשפר את הרכב הגוף שלו, *כמעט* ללא קשר למדד ה BMI. יחד עם זאת, המונחים "חיטוב" ו"מסה" שאובים מעולם פיתוח הגוף ולא בהכרח יתאימו בקיצונייותם גם לאוכלוסייה הכללית, ולנערים בפרט. ממליץ לגשת לייעוץ אצל איש מקצוע שיוודא ראשית שהשאיפות והמטרות ריאליות, ושאכן אותו נער פועל בכיוון המתאים ללא סיכון לחוסרים אן לפגיעה בפוטנציאל הגדילה. בהצלחה
  • שלום לכולם יש לי תפריט תזונה מסודר ובאחת הארוחות אני צריך לאכול 30 גרם עדשים ו30 גרם בורגול (מבושל) עכשיו אני שוקל את העדשים והבורגול לפני הבישול שיהיה 60 בדיוק עכשיו שמתי לב שאחרי הבישול שאני שם את זה על המשקל זה יוצא לי ביחד כמעט 190 גרם לבורגול ועדשים עכשיו השאלה זה האם זה שאני מודד לפני הבישול זה בסדר או שאני צריך למדוד אחרי הבישול כי בבישול אני מוסיף הרבה מים (כוס וחצי) לזה אז אולי בגלל זה הוא מעלה את המשקל ככה אז האם אני פועל נכון או רק אחרי הבישול לשקול
    • שלום, השאלה היא "למה התכוון המשורר", והאם הכוונה הייתה לשקילה לפני או אחרי ההכנה. אין כלל ברור ולכן כדאי לשאול את מי שתכנן את התפריט. לרוב, כשסופרים כמות של כפות / שקילה של פחמימות הכוונה היא לאחר ההכנה.
  • שלום, שמתי לב שפירות גורמים לי לשלשולים ולכן אני מאוד ממעיט באכילת פירות. האם ישנו פתרון לאשנים שרגישים לפירות מלבד לא לאכול? תודה
    • שלום מני, חלק מהסוכרים הנמצאים במזון עלולים להפריע לאנשים בעלי מערכת עיכול רגישה. ניתן לסווג מזונות לכאלה שיכילו פחות מאותם סוכרים (FODMAP). לשאלתך, הפירות שעשויים להתקבל טוב יותר הם מלון, ענבים, לימונים, תפוזים, אננס, תות, אוכמניות וקיווי. בהצלחה!
  • שלום רב לאחרונה עשיתי בדיקות דם מקיפות הכל תקין כולל חלבון מסוכרר - 4.9% אבל הסוכר 108. יש לציין שבשנה האחרונה הורדתי כ-5% שומן אוכל מאוזן וכמעט ללא סוכר ופחמימות פשוטות אבל צורך חלבונים בעיקר ממוצרי חלב כולל מעדני חלבון דלים בשומן ועם ממתיקים ללא סוכר. בבדיקה לפני שנה הסוכר היה 95. בן 57 שוקל 67.5 גובה 1.74 עוסק בספורט כמעט כל יום ארובי ומשקולות. מה יכול להיות הסיבה לעליה בסוכר? האם יכול להיות שממוצרי החלב?
    • שלום רן, ערכי הסוכר בצום יכול להיות מושפע מסיבות רבות, חלק גדול מהן אינן נובעות מבעיות בריאותיות. ערך ה A1C המייצג את ערכי הסוכר הממוצעים בשלושת החודשים האחרונים הוא הרבה יותר יציב ולכן משקף טוב יותר את מצבך. ניתן בקלות לחזור על ערכי הסוכר בצום ולוודא אם המדידה הייתי מקרית / טעות. שים לב לא לצום למשך זמן רב מדי או לבצע פעילות מאומצת בבוקר הבדיקה. בריאות שלמה
  • שלום, אשמח לשמוע האם כדאי להשתמש במדבקות הרזיה..? (האם זה עובד? והאם זה תהליך בריא?) תודה
    • נעשה את זה קצר - לא. אין כיום טיפול קונבנציונלי, המבוסס על הוכחות מדעיות, שיש איזשהו אפקט למדבקות ההרזייה למיניהן. קיימים היום טיפולים תרופתיים אחרים המאושרים לשימוש ונמצאו כיעילים.
  • לוקחת סטטינים. כמה מקלות קינמון מותר לי לשים בתה ביום תודה
    • שלום רוני, ככל הידוע לי קיים תיאור מקרה אחד בספרות המדעית (מ 2015) על שימוש בסטטינים לצד תוסף קינמון, לא מקל קינמון. בהמלצות הרשמיות אין כל הנחיה להגביל את כמות הקינמון בעת השימוש בסטטינים, קל וחומר את מקלות הקינמון שכמות החומר הפעיל המשתחרר מהם נמוך יותר מזה הנמצא בתוסף קינמון. למרות זאת, מכיוון שמדובר בטיפול תרופתי אני ממליץ בחום להפנות את השאלה לרוקח קליני. בריאות שלמה
  • שלום, אחרי שאני אוכל חלב ומוצריו יש לי שלשולים. האם ניתן לאמן או להרגיל את הגוף להיות יותר עמיד ללקטוז? איך עושים את זה? תודה.
    • שלום יואב, עיכול לקטוז זו בעיקר יכולת שניתן לאבד ופחות לרכוש. על מנת להתמודד עם אי סבילות ללקטוז ניתן להיעזר בתוספת אנזים לקטז חיצוני (תוסף הנמכר בחנויות הפארם), ניתן להיעזר במזונות דלי לקטוז או להפריד את צריכת מוצרי החלב אלה מאלה ולפזרם במהלך היום וניתן לנסות לצרוך מוצרי חלב מותססים (בד"כ יכילו כמויות לקטוז קטנות יותר). בהצלחה
1 2 3 6
שינוי גודל פונט
ניגודיות