הכנס את החיפוש שלך

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
36
פעילות אחרונה
מזמן, 05:21
ההודעה האחרונה
שאלות על ויטמין b12
דוד / 25/04/21 21:59
תוסף פרוביוטיקה
תדהר / 19/04/21 07:26
התייעצות
ליהי / 17/04/21 20:40

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • שלום, בבדיקת דם שעשיתי לויטמין b12 יצאה לי תוצאה של 212 pg/ml. השאלות שלי: 1)האם זה נמוך וכדאי לי לקחת תוסף תזונה? 2) באיזה מינון ולכמה זמן כדאי לי לקחת את התוסף. 3) אם הגוף מסוגל לאגור ויטמין למשך כמה שנים אז למה אנשים ממשיכים לקחת את התוסף באופן רציף למשך כל כך הרבה שנים ולא מפסיקים, הרי אחרי שהגוף מקבל כמה שצריך יש לו מאגר שמספיק לכמה שנים ואז אפשר להפסיק עם התוסף?
    • שלום דוד, התוצאה שיצאה אכן נמצאת בטווח הנמוך של הנורמה, אך השאלה האם מומלץ לקחת תוסף היא מורכבת יותר ותלויה בהרכב התזונה שלך, בהיסטוריה הטיפולית שלך ובתרופות נוספות שאתה אולי לוקח ועלולות להפריע לספיגה. המינונים הטיפוליים משתנים, החל מזריקות בעת הצורך למינון גבוה במיוחד, ועד המינונים המקובלים של 1,000-1,200 מק"ג למשך כ 3-5 חודשים לפני חזרה נוספת על הבדיקה. זה נכון שיש מאגרים המספיקים למספר שנים, ובמידה ופרוטוקול התזונה והתיסוף אכן הביאו למילוי המאגרים אז בהחלט ניתן לשקול את הפסקת התיסוף. הסיבה שאנשים ממשיכים לקחת היא כדי לעמוד בדרישות הקצובה היומית וכך למנוע הידלדלות נוספת של המאגרים ואת הישנות החסר.
  • אני בן 38 מתאמן 3 פעמים בשבוע אירובי וכוח , רזה יש לי בטן (לא גדולה ) אוכל באופן יחסי בריא רציתי לדעת האם תוסף פרוביוטיקה יעזור להוריד את הבטן ?
    • היי תדהר, השאלה היא מה הסיבה לאותה בטן שאתה מתאר. אם מדובר ברקמת שומן עודפת קטנה, אז גירעון קלורי מתון לצד פעילות גופנית עשויים לסייע לך לאורך זמן. במידה ומדובר על נפיחות זמנית כתוצאה מאכילת מזון מסויים, יתכן ותוסף פרוביוטיקה עשוי לסייע. אני מניח שאתה מתכוון לאפשרות הראשונה ועל כן לצערי אין תוסף חיצוני שיכול לטפל נקודתית בבעיה, למעט התמדה, סבלנות ודבקות במטרה. בהצלחה
  • ערב טוב, אני בת 33 שוקלת 73 על 1.65 ובשבע שנים האחרונות ירדתי 40 קילו דרך מסגרת מסודרת. בשנה האחרונה התחלתי להתאמן אימונים פונקציונליים בסטודיו ארבע חמש פעמים בשבוע כאשר אני אןכלת 1200 קלוריות עדיין לפי התפריט שאכלתי אז. המטרה שלי היא לרדת 5 קג לפחות אז מאז שהתחלתי להתאמן רני לא רואה ירידה ואף לעיתים עליה אך כן רואה ירידה בהיקפים. רציתי לשמוע מה אני עושה לא נכון? אני כן מקפידה על רמת חלבון גבוהה ומזונות מזינים. תודה רבה ליהי
    • הי ליהי, ראשית - כל הכבוד על התהליך! הירידה במשקל מתאפשרת הודות לגירעון הקלורי, כלומר את מכניסה פחות קלוריות מאלו שאת מוציאה. ככל שאת יורדת במשקל, בוודאי משקל רב המהווה כשליש ממשקל גופך הכולל, כך את זקוקה לפחות קלוריות. לצורך ההמחשה - עבור אדם השוקל 80 קילו ועבור אדם השוקל 50 קילו הדרישות האנרגטיות שונות. לסיכום, ניתן לשער שהצריכה הקלורית שהיוותה בעבר גרעון, כעת מהווה מאז נייטרלי. מעבר לזה, גם במהלך תהליך של ירידה במשקל יש לא פעם האטה או עצירה, אבל ההתמדה חשובה. מכיוון ש 1,200 קק"ל זה תפריט דיי צנוע, ממליץ לפנות לאיש מקצוע להתאמת תפריט ובעיקר כדי לוודא שהתפריט שלך מכיל את כל רכיבי התזונה החיוניים בכמות הולמת. המשיכי כך!
  • כידוע שתיית מיץ סלק לפני ריצה עוזרת בהרחבת כלי הדם ויעילות מעבר החמצן לרקמות. האם כדאי לעשות מיץ סלק במקום ואז לשתות ישר או לקנות מחנות מיץ סלק? - האם מיץ סלק מאבד מערכו התזונתי כאשר לא שותים אותו מיד לאחר הכנתו אלא קונים אותו מחנות ששם עמד זמן מה?
    • שלום הראל, אתה צודק שככלל אצבע מומלץ לצרוך מזון (או לשתות אותו) סמוך למועד ההכנה בשל איבוד ערכים תזונתיים. עיקר האיבוד מתרחש בשל החשיפה לאור ולחמצן המביאה לתהליך המכונה "חמצון", במהלכו נהרסים חלק מהערכים, בעיקר ויטמינים, פוליפנולים וחומרים נוגדי חמצון אחרים. צריכת סלק לצורך הרחבת כלי הדם היא בשל תכולת הניטראטים שבו, שבגוף יוכלו להפוך לניטריטים ואז לניטריק אוקסיד, שהוא בעצם החומר האחראי על שיפור הביצוע. התהליך הזה מכונה "חיזור" שהוא התהליך ההפוך מחמצון. כלומר, עצם ה"המתנה" של מיץ הסלק לא תחמצן את הניטראטים ולא תפגע ביעילות לשמה אתה רוצה לשתות אותו. בהצלחה
  • היי, אני בן 35 רזה עם קצת בטן תחתונה קטנטנה, אני רוצה בעקרון גם להוריד אותה וגם בכללי לאכול בריא, התכנון שלי זה בבוקר לאכול חביתה, צהריים - בשר עם קצת פחממות (תפוח אדמה/ספגטי/אורז) אחר כך פרי תפוח, ובערב ארוחה אחרונה סלט (עגבניה מלפפון) טונה/קוטג' (קופסה) וחביתה. (זה אומר שתי ביצים ביום). בנוגע ללחמים אני לא חייב, זה לא חסר לי. האם זה בסדר? תודה
    • שלום אורן, ראשית כל הכבוד על המוטיבציה לאכול טוב יותר! בקשר לשאלתך, חסרים נתונים על מנת לקבוע האם התפריט מתאים או לא מתאים ולכן מומלץ להתאים תפריט יחד עם איש מקצוע שרואה את התמונה הכוללת. בקשר לשתי השאלות היותר ספציפיות ששאלת בסוף - 1. אין בעיה לא לאכול לחם אם אתה לא מרגיש צורך בכך. 2. המלצת איגוד הקרדיולוגים ועמותת הדיאטנים היא ביצה אחת ליום. האם זה אומר ששתיים זה יותר מדי? לא בהכרח, ועל כן החשיבות הגדולה בהתאמת התפריט באופן אישי.
      • השאלה הכללית שלי אם זה מה שאני אוכל וזה בסדר בשבילי אני לא צריך יותר מזה, האם מה שתיארתי נחשב קצת מידי אוכל לקיום בסיסי של הגוף? זאת השאלה שלי בעצם, אם התפריט הזה הוא קצת מידי? שוב, אני אוכל ככה ביום יום ואני לא רעב או גווע במהלך היום
  • שלום רב, אנו תלמידים שמבצעים מחקר בנושא ספורט. אנו נשמח לעזרתך בכמה תשובות למספר שאלות. בתחרות ה FLL אנו נדרשים לחשוב על פתרון אשר יפתור את הבעיה הנתונה: הבעיה שמצאנו היא התופעה בה ספורטאים תחרותיים פורשים מעולם הספורט ומתקשים לחזור לפעילות ספורטיבית תמידית. הפתרון שלנו הוא עוזרת וירטואלית אשר פועלת במטרת פתירת הבעיה. שאלות: 1. האם לפי דעתך חשוב להמליץ על תזונה מסוימת על פי מידע וסנכרון מאינטרנט וכך להחליט איזו תזונה לאכול ? 2. על פי מה ניתן להחליט על מזונות מומלצים \ דיאטות לספורטאים? (משקל\סוג ספורט..)
    • שלום, המלצות תזונתיות הן עניין אינדיווידואלי, ותלוי במצב הנוכחי, במטרה, בהיסטוריה התזונתית, בהעדפות ועוד. כן יש חשיבות רבה המלצות תזונתיות, אבל לא על תזונה "מסויימת", אלא על תזונה "מתאימה" באופן פרטני לאותו אדם. את המזונות המומלצים ניתן להתאים לכל אחד על פי מטרותיו והעדפותיו.
  • היי אני בתהליך הרזיה ובנית תפריט בהתאם ויש לי שאלה בנוגע לערכים תזונתיים. אני בודקת את כל מה שאני אוכלת ועוקבת במחשבון קלוריות גולינגו כדי לא לחרוג מהמכסה. אם אני רוצה לבדוק מה ערכו התזונתי של חזה עוף לדוגמה- כשהוא טרי/חי הוא שקל 50 גר' אולם לאחר הצלייה אותו הנתח שקל 40 גר'. האם במחשבון הקלוריות עליי להזין 50 או 40 גר' שצרכתי ? שאלה נוספת - פולי סויה (אדממה) במחשבון האם 100 גרם שנצרכו הם 100 גרם מוצר כולל התרמיל? או 100 גרם הפולים עצמם? אודה לעזרתכם. תודה מראש
    • שלום מירי, הערכים אותם יש להזין תלויים במחשבון בו את משתמשת. ניתן לחפש את הערך "לפני בישול" או את הערך "אחרי בישול", "מטוגן", "צלוי" וכד'. שימי לב שאת בוחרת את הערך הנכון. לגבי פולי סויה, הרבה פעמים מצוין במחשבונים "חלקים אכילים", ואז הכוונה היא למשקל של המזון נטו, ללא עצמות או קליפות שאינן אכילות. בהצלחה
      • בדיקה תגובה לתגובה
  • שלום, אני צורכת כ-20 שקיות ממתיק ביום, הרוב סוכרלוז אך משתדלת שכמה מהן יהיו סטיביה כדי לא לעבור את המנה המקסימלית ביום. בנוסף אוכלת כ-3 קרטיבים עם סוכרלוז וכ-40 גרם מסטיקים ללא סוכר. האם כמות זו מסוכנת או סבירה? כדאי לגוון עם סכרין או משהו אחר? תודה
    • שלום, ע"פ מנהל המזון והתרופות האמריקאי צריכת סוכרלוז יומית בכמות של עד 5 מ"ג לכל ק"ג גוף נחשבת כבטוחה, שהם כ 23 שקיות בערך. מומלץ שתחשבי ע"י הכפלת משקל גופך ב 5 ובדיקת כמות הסוכרלוז בשכל שקית שאת צורכת. יחד עם זאת, עדיף לגוון בצריכת הממתיקים המלאכותיים, ועל אחת כמה וכמה לשלב מים ומזון לא ממותק ככל שמתאפשר.
      • בדיקת תגובה לתגובה
  • מתאמן 6 פעמיםמבשבוע אוכל כול בוקר 4 ביצים שלמות לא סובל מכולסטרול גבוה האם יש בעיה אם אכילת הרבה ביצים
    • שלום ניסים, אני מסתמך בתשובתי על נייר העמדה האחרון שפורסם בנושא ע"י עמותת הדיאטנים ואיגוד הקרדיולוגים בו מפורט רבות בנושא. ההגבלה של כמות הביצים בתפריט מקורה בתיאוריית תזונה-לב שהועלתה בשנות השישים, הגורסת כי כולסטרול גבוה בדם גורם לטרשת עורקים ומחלות קרדיוואסקולריות, וכולסטרול במזון מעלה רמות הכולסטרול בדם. מכאן הניחו כי ביצה העשירה בכולסטרול הינה מזון שיש להמעיט בצריכתו. בהסתמך על מחקרי עוקבה מהשנים האחרונות, לצריכת כולסטרול בדיאטה קשר חלש ולא עקבי עם סיכון לתחלואה, מה גם שניכר כי קיימת שונות גדולה באוכלוסייה מבחינת שינוי בריכוזי הכולסטרול בדם בתגובה לצריכת כולסטרול בתזונה. לסיכום, ההמלצה היא שניתן לצרוך 5-6 ביצים בשבוע ללא חשש מעלייה בסיכון למחלות לב. נכון להיום זו ההמלצה, אך עושה רושם שיתכן מאוד שבעתיד הלא רחוק היא תשתנה.
  • שלום רב, מאחר שתוספי כלורופיל נוזלי מכילים ריכוז נחושת גבוה, ומאחר שנחושת ואבץ מתחרים זה בזה על ספיגה, מבקש לברר אם שימוש מתמשך בכלורופיל נוזלי עלול להוביל לחוסר באבץ. תודה.
    • שלום, ראשית לגבי שאלת הבטיחות שבתוספים השונים- במקרה של חשש מציע לפנות אל חברת התוספים שאת מוצריה אתה רוכש. שנית, המינרלים שציינת אכן מתחרים על אתרי הספיגה, יחד עם יונים דו ערכיים נוספים כמו מגנזיום, סידן וברזל. ההמלצה הרווחת היא להרחיק את נטילת התוספים מאכילת מזונות המכילים מינרלים העלולים לעכב את ספיגתם, כך שבמידה ואתה חושש ממחסור באבץ הייתי מציע לך להרחיק את נטילת התוסף ממזונות המכילים אבץ, כמו בשר, קטניות, אגוזים וזרעים. בנוסף, יש כמובן לשים לב שאינך צורך כמויות עודפות מעל הגבול העליון.
      • מחפשים מהנדס ביצוע לבנייה מתועשת עבודה מהבית - https://www.avoda-mehabait.co.il/
שינוי גודל פונט
ניגודיות