הכנס את החיפוש שלך

פיזיולוגיה וספורט

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום
רותם כסלו-כהן
רותם כסלו-כהן / פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר עש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צחמ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בביתהספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.
הודעות
2
פעילות אחרונה
מזמן, 14:53
ההודעה האחרונה
עודפי שומן על המותניים
איתן / 22/02/21 15:28
הוסף הודעה חדשה
הוספת הודעה חדשה
העלה קובץ
  • מתי הזמן הטוב ביותרלהתאמן בחדר כושר על מנת שהגוף ישתמש במאגרי השומן שלו? ואיך גורמים לשומן שיושב על המתניים מאחורנית להעלם?
    • איתן שלום, ראשית, לא ניתן "להפחית" רקמת שומן באזורים ספציפיים בגוף. לא ניתן לתכנת מראש את הגוף היכן להוריד את קפלי שומן עודפים. לדוגמא ביצוע תרגילי כפיפות בטן לא יקטין באופן ספציפי את רקמת השומן באזור הבטן. במקרה הזה, שרירי הבטן יתחזקו אבל אם לא תהיה ירידה באחוזי השומן באופן כללי, עדיין רקמת השומן "תעטוף" את השרירים שהתחזקו. על מנת להשתמש במאגרי שומן כמקור אנרגיה דומיננטי יש לבצע פעילות אירובית בעצימות מתונה. עצימות וסוג המאמץ יקבעו את ה"דלק המטבולי" העיקרי שיעשה בו שימוש בזמן המאמץ הגופני. שעת האימון פחות חשובה לעניין העיקר לבצע את האימון :-). חשוב לציין שאם המטרה להפחית אחוזי שומן, יש להתאים תפריט מתאים להשגת המטרה בשילוב עם תכנית אימונים המשלבת אימוני כוח ואימונים אירוביים. בכל מקרה, ממליצה להפנות גם את השאלה לפורום תזונה. בברכה, רותם