הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

פיזיולוגיה וספורט

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום

רותם כסלו-כהן
רותם כסלו-כהן / פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר עש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צחמ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בביתהספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.
הודעות
36
פעילות אחרונה
מזמן, 15:50
ההודעה האחרונה
איך מאמנים את השריר glute med בצד אחד ללא ה-TFL
אביב / 23/10/21 15:50
שכיבות סמיכה
משה / 18/10/21 11:20
התחלת כושר הדרכה דחוף
רןני / 09/10/21 21:54

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • אני רוצה לאמן את ה-glute med בצד אחד, בצד שמאל וניסיתי לאמן אותו אבל כל הזמן ה-TFL עושה את כל העבודה והוא מתחזק ומתחזק אבל הglute med נשאר מאחור, יש תרגיל ספציפי שמבודד אבל רק ברגל אחת כאילו?
  • שלום האם ביצוע שכיבות סמיכה שלא בצורה נכונה, כמו לא בגב ישר יכול לגרום לנזק בגב. תודה רבה משה
    • משה שלום, על מנת לענות על השאלה, ראשית צריך לראות מי האדם שעומד מולנו. כלומר האם לאותו אדם קיימות מגבלות תנועתיות כלשהן שמונעות ממנו לבצע את התרגיל כפי שאנחנו יודעים שהוא אמור להתבצע מבחינה טכנית נכונה. עם זאת, במידה ויש מגבלה כלשהי, ייתכן וביצוע שלא בצורה "הנכונה" יכול להיות בסדר לאותו אדם או לחלופין צריך לחפש מנח אחר שיתאים או תרגיל אחר שבו ניתן לעבוד ולגייס את אותן קבוצות שרירים שפועלות בתרגיל. עם זאת, חשוב לציין שבמידה ולא קיימות מגבלות תנועתיות כלשהן, אז ביצוע טכני לקוי אכן יכול להוביל לעומסים לא רצויים באזורים מסוימים בגו (אזור החוליות המותניות), כתפיים - בייחוד אם חזרות רבות מבוצעות. בנוסף, ביצוע לא נכון לא יאפשר לגייס לפעולה בצורה מיטבית את השרירים שהתרגיל אמור להתמקד בהם והמבצע לא "יהנה" מכל התועלות שניתן להפיק בעת ביצוע התרגיל. בברכה, רותם
  • אני בן 24 כואב לי כל העצמות והשרירים בעיקר כתף ידיים וצוואר וגם ברגלים הרופא אמר לי שאני חייב לעשות כושר אני לצערי מעולם לא עשיתי בעניין אני לא יודע במה להתחיל אם אפשר קצת הדרכה תודה מראש
    • רוני שלום, מבחינת הנחיות כלליות לביצוע פעילות גופנית בקרב אוכלוסייה בוגרת, כיום ההמלצות עומדות על ביצוע של לפחות 150דק' של פעילות אירובית מתונה בתדירות של 3-5 פעמים בשבוע וכן שילוב של בין 2-3 אימוני התנגדות (כוח) בשבוע. עם זאת, מכיוון שלא היית פעיל עד היום בצורה מסודרת, אני אמליץ לקבל הכוונה והנחיות כיצד להתחיל לשלב פעילות גופנית באופן מסודר, הדרגתי ועקבי בשגרת חייך. לפני מתן הנחיות יותר ספציפיות עבורך יש לבצע תשאול מסודר שיכלול מידע על הרקע הבריאותי שלך, מאפייני הפעילות/או לא פעילות שלך ועוד, זאת כמובן לא ניתן לבצע דרך דף הפורום. התאמה ספציפית של תכנית האימונים חשובה בייחוד לאור הסימפטומים והכאבים שאתה מדווח עליהם. אתה יכול לתאם פגישה מסודרת עם פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ומחקר בטלפון 09-8639420/426. בברכה, רותם
  • שלום, בן 20 יש לי אי סימטריה קלה מכף רגל ועד ראש תרתי משמע עשיתי מיפוי עצמות ואמרו שהכל תקין, לא היה לי שברים ולא פציעות. כף רגל ימין שטוחה ושמאל לא,ברך ימין נכנסת פנימה ושמאל לא, האגן על הצד,העצם של האגן בולטת יותר בצד ימין, הצלע השמאלית בולטת משמעותית ,כתף שמאל טווח טנועה מלא וגבוהה יותר וכתף ימין מוגבלת , צוואר על הצד, לסת לא סימטרית אבל לא יודע אם זה קשור. מה שמפריע לי זה שאני לא יכול להתאמן כמו שצריך, סקוואט מרגיש לי עקום ובשכיבת סמיכה אני שם את הידיים במקום לא סימטרי כי לא נוח לי, הייתי אצל אורתופד אמר שהוא לא רואה עקמת או כל בעיה בעצמות לפי המיפוי, נתן לי מדרסים ושלח אותי לפיזיותרפיה ולא עזרו לי השאלה מה עכשיו? יש מישהו שמתעסק באי סימטריה ספציפית ולא רק כחלק מיציבה? רופא ספורט או מישהו שמתעסק באיזון השרירים בגוף? למי אני יכול ללכת שמבין באי סימטריה תפקודית?
    • אביב שלום, לצערי אני לא מכירה מישהו שעוסק בתחום זה. ממליצה לך להפנות את שאלתך בפורום פציעות ספורט המנוהל על ידי פיזיותרפיסט מהמרכז לרפואת ספורט ומחקר, מקווה שהוא יוכל לענות לשאלתך. בברכה, רותם
  • ד"ר שלום רב . בן 58 אני מתאמן 4 / 3 פעמים בשבוע בחדר כושר אימוני כוח ומשקולות עד שעתיים ורץ בקביעות 5 ק"מ 3 פעמים בשבוע. * כדי לראות ולבדוק שאין חוסרים בדם/בגוף איזה בדיקות ספציפיות מומלץ לעשות בשל הפעילות שאני מבצע ? *האם מומלץ לקחת סוג של ויטמין בכל מקרה או להשלים בתכשיר מסוים ? אודה לכל המלצה בתודה מראש בכבוד רב
    • דביר שלום, במידה ולא ביצעת לאחרונה בדיקת מאמץ קלינית (ארגומטריה), מומלץ לבצע אחת לשנה כדי לבדוק שהכל תקין. בנוסף אני ממליצה לשקול להרחיב את הבדיקה ולבצע בדיקת פרופיל לקטט עם ייעוץ פיזיולוגי. בסוג מבדק זה תוכל לקבל מידע על מאפייני האימונים האירוביים שלך ולאחר מכן לקבל המלצות מפיזיולוג מאמץ על האימונים שאתה מבצע. לשאלתך לגבי תוספים, מוזמן להפנות את שאלתך בפורום תזונה. בכל מקרה, ללא בדיקות דם מקיפות לא ניתן לדעת האם קיימים חוסרים כלשהם והאם יש צורך בנטילת תוספים (הכיוון בתזונה הוא לקבל את כל הצרכים התזונתיים מהמזון עצמו). ניתן לקבל מידע נוסף לגבי המבדקים שציינתי במרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט בטלפון: 09-8639420/426. בברכה, רותם
    • אני בן 49 ורגיל לריצה,אתמול לאחר ריצה מאומצת של 45 דק ,חשתי צמרמורת. וחום היה 35.2 מה ניתן לעשות?
      • מאיר שלום, לא אוכל לענות על שאלתך, התסמינים שחוות יכולים להיות קשורים לסיבות רבות. במידה והתופעה חוזרת לאחר אימונים נוספים ממליצה לפנות לבירור רפואי. בברכה, רותם
  • כמה זמן מתחילת ריצה קלה יש גירעון חמצן בריצה אירובית
    • שמוליק שלום, גרעון חמצן מתרחש במספר הדקות הראשונות של תחילת מאמץ תת-מרבי (זהו פרק הזמן שבו קיים פער בין כמות החמצן הדרושה לשרירים לטובת הפקת אנרגיה לבין הזמינות שלו). בברכה, רותם
  • צהרים טובים שמי אבי אני בן 56, 180 ס''מ גובה, ו-94 ק''ג משקל. אני עושה מעידות של 8 קמ' 2 בשבוע במהירות. גבוהה יחסית ואני מרגיש מצוין. לאחרונה הכנסתי קצת הרמות משקל ויחסית מהר יש לי בחילה קלה, חולשה ומעט קוצר, האם זה הגיוני או שמצביע על בעייה מסוימת?
    • אבי שלום, לא ניתן לענות על שאלה זו בפורום. על מנת להבין האם קיימת בעיה כלשהי או האם הכל תקין וקשור לוויסות עומסי האימון יש צורך לבצע תשאול מקיף בנוגע לרקע רפואי ורקע אימוני. בנוסף, מומלץ במידה ולא ביצעת לבצע בדיקה ארגומטרית מקיפה ואף לשקול להרחיב לביצוע בדיקה פיזיולוגית תפקודית דוגמת פרופיל לקטט בשילוב ייעוץ עם פיזיולוג. בייעוץ תוכל לקבל הכוונה נכונה ואישית לביצוע האימונים במהלך השבוע על סמך תוצאות הבדיקה ומשתנים נוספים שנלקחים בחשבון כדוגמת רקע רפואי. ניתן לתאם בדיקות וייעוצים אלו במרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט בטלפון: 09-8639420/426. בברכה, רותם
  • שלום רב אני הצלחתי להגיע לגיל 40, כחלק מזה אני מרגיש שינויים ואני לא מצליח להבין את זה כתוצאה מגילי(אני שם לב למן תהליך הזדקנותי מואץ) או כתוצאה מסגנון החיים בעבר מגיל 30 עבדתי פיזית קשה וגם הייתי הולך מפעם לפעם לחדר כושר(לא משקיע שם מעבר לכמה תרגילים) החלפתי עבודה לפני שנתיים ואני הייתי פחות פעיל גם מבחינת כושר, ככה שהעלתי במשקל כמה קילו אבל בעיקר מרגיש שמסת השריר פחתה מאוד. לפני חודשיים התחלתי לעשות תרגילי כוח ביתיים(שכיבות שמיכה, מתח, משקולות יד 10 קילו וקצת סקוואט עם משקל גוף) ואני מרגיש שבקושי אני מצליח לעלות מסת שריר. השרירים שלי הרבה יותר קטנים ממה שהיו ואפילו בגיל 30 פלוס הצלחתי לעלות יותר מסה. מה שאני רוצה להבין ולהתייעץ, קודם כל- האם בגיל 39-40 אמורים כבר לחוש בכזו ירידה? שנית, הודה לך אם תכווני אותי לאיזה בדיקות/רופא ללכת כדי לבדוק אם מלבד סגנון החיים, אולי יש כאן בעיות אורגניות בגוף שבגינם אני חווה ירידת מסה כזו או הזדקנות מהירה
    • שי שלום, במידה ולא היית פעיל גופנית בצורה מסודרת לאורך תקופה ממושכת, יש חשיבות גדולה לשילוב בצורה הדרגתית של אימונים שיתאימו ליכולותיך הנוכחיות. הסיבה שאתה מרגיש שהתגובה שלך לאימון היא נמוכה יחסית בהשוואה למה שאתה זוכר בעבר, יכולה להיות קשורה להיבטים רבים כגון: עומס ומינון האימונים שאתה מבצע (ייתכן ולא אידיאלי), תזונה, שינה, רקע בריאותי וכדומה. לגבי בדיקות אפשרויות, ממליצה לשקול לבצע מבדק זהב במרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט. מצרפת את הקישור עם הפרטים לגבי המבדק: https://wingate.org.il/%D7%9E%D7%91%D7%93%D7%A7-%D7%94%D7%96%D7%94%D7%91/ בברכה, רותם
  • היי, בחור צעיר גובה 185 ומשקל 67 התחלתי אימונים במכון במטרה לעשות שינוי ולראות תוצאות המאמן הבהיר לי שבנוסף לאימונים אינטנסיביים של 3 פעמים בשבוע לפחות אני צריך לצרוך 140 גרם חלבון ביום, בין היתר על ידי הוספת מעדני go pro וחטיפי חלבון. רציתי לשאול : 1. האם באמת נכון הדבר שאני צריך להגיע למספר הזה - 140 2. האם המעדנים וחטיפי החלבון הם דרך טובה לכך ומה מומלץ ומה צריך להיזהר 3. כמה חשוב נושא הפחמימות בסיפור, לצד החלבונים תודה רבה :- )
    • יניב שלום, אנא הפנה את שאלתך בפורום תזונה. בברכה, רותם
  • לא יודע אם זה קשור לפורום, אבל האם יש דרך לדעת מה בערך יהיה הגובה של הילד. האם יש בדיקה?
    • אמיר שלום, בעבר במרכז לרפואת ספורט ומחקר ניתן השירות של ביצוע חיזוי גובה עתידי של הילד/ה על בסיס צילום רנטגן של שורש כף היד ומילוי פרטים נוספים הקשורים לילד/ה וההורים. כיום כבר לא ניתן השירות הזה. בברכה, רותם
  • שלום, אשמח לחוו"ד לגבי , מלבד שחייה וריצה, אילו סוגי ספורט הכי עוזרים להרזייה? (ואם הליכה- אז אילו אינטר4וולים, ספורט פונקציונאלי? HIIT?) תודה
    • מוטי שלום, על מנת לבצע תהליך ירידה במשקל מבוקר יש ראשית לבצע התערבות תזונתית מבוקרת ומסודרת. מומלץ שהתערבות כזאת תכלול ליווי מקצועי של תזונאי/ת. לגבי פעילות גופנית, גם פה מה שחשוב הוא להתאים את סוג ומאפייני האימון באופן פרטני בהתאם לרקע הבריאותי שלך (האם קיימות התוויות נגד, מחלות רקע כלשהן, בעיות אורתופדיות), העדפות אישיות, גיל, סגנון פעילות יומיומי ועוד. דבר נוסף, גם בהקשר של ירידה במשקל וגם בהיבט בריאותי ותפקודי ההמלצה כיום היא לשלב אימוני אירוביים לצד אימוני כוח בתדירות שבועיות של בין 2-3 פעמים בשבוע. עם זאת, גם בהקשר של אימוני כוח - יש לבצע התאמה מבחינת בחירת התרגילים וההתנגדות איתה מבצעים את התרגילים בהתאם ליכולותיך והרקע הרפואי שלך. בברכה, רותם
1 2
שינוי גודל פונט
ניגודיות