חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

ספר שעוסק בפיזיולוגיה ליטל 19/02/17 23:33
היי מולי,
אשמח לדעת אם יש ספר נוסף שהנך ממליץ להוציא את הפיזיולוגיה של המאמץ שעוסק בנושא ?
שאלה בנוגע לריצה אינטנסיבית בן 18/02/17 16:37
שלום, שמי בן, אני בן 28 ואני מבצע מידי יום ריצות אינטנסיביות, ארוכות טווח (13 ק״מ) במהירות קבועה של 13.5 קמ״ש לפחות.
אני בריא ומרגיש טוב בדרך כלל.
לאחרונה, מזה שנים ארוכות, עשיתי בדיקות דם כלליות (ללא סיבה מיוחדת) ובבדיקות התגלו הממצאים הבאים:
נויטרופילים -1.7.
פריטין-4!!!
המוגלובין-12.9
שאלתי היא האם יתכן וקיים קשר בין הממצאים הללו לבין הפעילות האירובית המאומצת שאני מבצע מידי יום? כאשר שאלתי את הרופא ההמוטולוג בנוגע לדבר הוא מסר כי להערכתו זה לא קשור, והוא לא ידע לתת לי מענה שמהווה סיבה הגיונית לממצאים.
אשמח לדעת האם תוארו מחקרים המצביעים על קשר בין פעילות אירובית יומיומית מאומצת לבין ערכים חריגים בדם המתאמן.
נ.ב : דבר נוסף ששמתי לב אליו - כחצי שעה לאחר סיום הריצה חום גופי , באופן קבוע, עומד על ערך נמוך (כ34.5 מעלות). האם גם לזה יש קשר לריצה ? או שאני צריך לדאוג?
תודה מראש, בן.
ספורט עם בוהן קלובה נורית 17/02/17 20:57
שלום, אני בת 37, מאז שזוכרת את עצמי ספורטיבית מאוד, לפני כשבוע הופיעו לראשונה כאבים בהליכה ומגבלה בהליכה ואובחנה אצלי בוהן קלובה. טרם הוחלט על טיפול-ניתוח/מדרסים, צריכה לעשות צילום. שאלתי היא לגבי המשך ספורט במצב זה, האם זה יכול להחמיר את המצב? (אני אוהבת לעשות ספורט "בעצימות גבוהה" למשל קיקבוקס, אימון אינטרוולים הכולל הרבה קפיצות)
שלום, אני חושב שהעצמות שלי לא חזקות תודה 16/02/17 13:11
אפשר לסדר את זה ?
אפשר לחזק אותן ?
מה אפשר לעשות?
מה צריך לעשות?
בן 28
אציין שבפעם הראשונה שבדקו לי ויטמין D (לא מזמן) היה חסר. זה בטח תמיד היה חסר..עכשיו לוקח טיפות, 40 טיפות כל שבוע, אבל אולי זה כבר מאוחר מדי?
בעבר לא ידעתי בכלל מה זה ויטמין D ולא בדקו לי את זה.
אני יכול עכשיו לשפר את מצב העצמות? ולא לחשוש?
תודה רבה
האם רוב האנשים ממצים את מלוא פוטנציאל הגובה הגלום בהם? שאלה 14/02/17 15:49
הרוב איפה?? בישראל? בקרב שחקני כדורסל בשכונת מאה שערים? סמי הכבאי 18/02/17 17:08
מה כוונתך ברוב? אם 51% ממצים ו-49% לא ממצים מספק אותך?
שאלה לגבי תזונה לפני אימון שרון 09/02/17 19:11
הי אני בת 43 , מתאמנת 4 פעמים בשבוע אימון אירובי בטווחי דופק של 80-85% . לפני אימון האירובי לרוב לא אוכלת... רציתי לדעת מה ההשלכות הפיזיולוגיות? מאיפה מביא הגוף את האנרגיה לביצוע הפעילות.
בנוסף רציתי לשאול לגבי פרמטר שיש לי במשקל הטניטה הביתי שמראה לי נתון על אחוז המים בשריר - לרוב אצלי מופיע כ 60-70 אחזו וזה נראה לי לא תקין...
אחוז השומן שלי הוא 5. אשמח להבין מה המשמעות של אחוז המים ..
פורום תזונה מולי, מנהל הפורום 13/02/17 10:25
שלום שרון,
אנא הפני את השאלה לפורום התזונה באתר.
בברכה,
מולי
שיטות באימוני אירובי איילת 08/02/17 22:06
היי מולי
אני אשמח אם תוכל לכתוב לי בקצרה
שיטות באימוני אירובי ( החל מאירובי רצף וכו''... )
ומה כל אחד משפר ...

תודה :-)

חומר קריאה מולי, מנהל הפורום 13/02/17 10:26
בבקשה
http://marathonisrael.co.il/%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%AA/
שרירי בטן בהריון הדסי 08/02/17 09:42
מה הסיבה המדויקת לכך שבהריון כאשר גודלת הבטן אין צורך לאמן את שרירי הבטן או לחילופין אסור לאמן .
שומעת הרבה דעות בנושא אשמח לתשובה :)
בטן שרירית מולי, מנהל הפורום 13/02/17 10:28
שלום הדסי,
לאיזה תרגילים את מתכוונת? האם לכפיפות בטן שהן ממילא תרגיל לא מומלץ, ללא קשר להיריון?
מולי
משקאות משתנים. אשל 07/02/17 13:16
תה וקפה נחשבים למשקאות משתנים. מה פירוש?
אם אני צורך את כל הנוזלים שלי באמצעות מים או באמצעות תה, סביר להניח שכמות השתן שלי לא תשתנה.
פורום תזונה מולי, מנהל הפורום 07/02/17 15:26
שלום אשל,
אני מציע שתשאל בפורום התזונה.
בברכה,
מולי
ספה- השאלה מהיום לא נענתה מיכל 06/02/17 18:58
Cool
ראי בהמשך מולי, מנהל הפורום 07/02/17 10:30
ספה - כתבתי שוב, בטעות בשרשור ולא פה. אודה לך אם תשיב ספפה 06/02/17 11:14
עניתי בהמשך מולי, מנהל הפורום 06/02/17 16:00
עניתי בהמשך לשאלתך
יאיר האם פעילות גופנית על בסיס יומיומי עלולה להזיק? 06/02/17 00:50
שלום

בן 43, לא מעשן. עם עודף משקל
לח"ד גבולי, לא מטופל בתרופות.
אני עושה הליכות של שעה, 4-5 פעמים בשבוע.
רציתי לנסות להעלות את התדירות לכל ימות השבוע.
האם יש עם זה בעיה? האם זה עלול להזיק למערכת כלשהי בגוף (שלד, לב)?
זה יכול להזיק מבחינת לחץ הדם?
יש צורך בימי מנוחה או כל עוד מדובר בפעילות אירובית אין צורך?

אציין שבדיקת אקו במאמץ תקין (בוצע בגלל גלי T הפוכים, אך זה כנראה המצב הרגיל אצלי).

תודה
פעילות יומיומית מולי, מנהל הפורום 07/02/17 10:34
שלום יאיר,
כמה זמן אתה עוסק כבר בפעילות הגופנית שתיארת? האם הפעילות הגופנית שאתה מבצע מסבה לך הנאה? האם יש לה השלכות כלשהן על מערכת השלד והשריר שלך? - כאבים, חוסר נוחות, תשישות?
בעיקרון אם אתה מורגל בביצוע פעילות זו מזה זמן ואינך כאוב או מותש, אין שום סיבה שלא תוסיף צעידה נוספת. חשוב כמובן לבחון מהי עצימות המאמץ שאתה מבצע - דבר שניתן לבקרה באמצעות מדידת הדופק.
להמלצות ולהכוונה אתה יכול לפנות לבדיקה ולייעוץ במרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
מולי
שאלה ירון 04/02/17 02:22
שלום,
יש לי כמות שאלות שלא מתאימה לפורום,ואני פשוט לא יודעת למי לפנות. חוץ מזה שאני מנסה למצוא פיזיולוגים להיפגש עימם וזה פשוט בלתי אפשרי למצוא מישהוא שמוכן לשוחח עמי אפילו בטלפון להסביר מה אני רוצה.
איך אני יכולה להשיג פיזיולוגים לדבר עמם?
תודה
זו הפינה מה השאלה? מולי, מנהל הפורום 05/02/17 13:42
שלום ירון (למרות שכתוב בלשון נקבה),
מה הבעיה לקבוע ייעוץ פיזיולוגי? ואם השאלה לא מתאימה לפורום שעוסק בפיזיולוגיה למה שפיזיולוג יוכל לעזור? לא מתאימה בשל הפומביות?
אפשר לקבוע פגישת ייעוץ בתשלום בוינגייט - 09-8639400
מולי
שינה על הספה - מחדדת את השאלה מיכל 01/02/17 11:10
האם יש להתנגד לשינה על הספה (שנוחה לו) בשל טיעונים שתנוחת הרגליים על הספה (מכופפות לחילופין) גוררת כאבי גב, כאבי ברכיים וכו׳ (שמהם הוא אמנם סובל לעיתים אך ייתכן שכתוצאה מעומס האימונים ולא מתנוחת השינה) ?? תודה
שינה על הספה מיכל 01/02/17 07:42
שלום, בני בן ה 16 הוא ספורטאי המתאמן כעשרה אימונים בשבוע. השינה שלו טובה אבל רק על הספה בסלון. כך ישן מזה מספר שנים. כשבני משפחה לוחצים עליו לישון בספה בטענה ששינה על הספה לא טובה (״אין מנוחה לשרירים, עיכוב צמיחה לגובה) הוא מנסה לישון במיטה אך חש שאינו ישן טוב ומתעורר כל שעה. האם יש אמת בטיעונים אלו? אן שיכול להמשיך לישון על הספה בשקט? תודה רבה
ספפה מולי, מנהל הפורום 05/02/17 13:39
שלום מיכל,
נראה לי שהמקום הטבעי והנכון לישון בו הוא בחדר השינה ולא בסלון. חדר השינה צריך לייצר תנאי שינה נוחים - טמפרטורה, נוחות המיטה, חושך ושקט, ולא נראה לי שהסלון עונה על תנאים אלה.
איני יודע מה מקור הבעיה של בנך ומדוע הוא מתעקש לישון בסלון על הספה ולא על מיטה נוחה.
אפשר להיוועץ ברופאי שינה אבל קודם כדאי לברר מדוע הוא נוהג כך.
בברכה,
מולי
ספה - שאלתי אליך מיכל 06/02/17 11:12
תודה על תשובתך. לדבריו השינה על הספה נעימה לו גם כי היא רכה ונוחה במיוחד וגם כי היא נמצאת במרכז הבית ורגשית זה כנראה מרגיע אותו. יש לו במהלך בלילה תנאי שקט בסלון (ואמנם אין חשכה החל משעת הזריחה כמו שיש בחדר סגור). שאלתי אליך כפיזיולוג היא האם יש בכך פגיעה כלשהיא מבחינה גופנית (שרירים, עצמות, צמיחה ) כפי שמישהו מהמשפחה טען. למיטב הבנתי גם במיטה אנחנו משנים תנוחות לאורך הלילה, הרגליים והגב לעיתים ישרים ולעיתים כפופים ואין לכן הבדל בין ספה למיטה. אבל, חשוב היה לי לשמוע את דעתך המקצועית. תודה רבה רבה
הסתכלות מקצועית מולי, מנהל הפורום 07/02/17 10:29
שלום מיכל,
מלכתחילה זה נשמע כמו משהו רגשי ולכן שאלתי מדוע הוא מתעקש לישון שם.
אני חושב שכדאי לך להתייעץ עם מומחי שינה ועם אנשים שמתעסקים בארגונומיה כדי לבחון את ההבדל בין המיטות ואת ההשפעה על השינה.
כפי שכתבתי בתשובתי הראשונה, שינה צריכה להתבצע בחדר השינה בתנאים מיטביים ולא בסלון הבית כפתרון קבע.
מולי
10   [11-20]...[221-224]
24.2.17 יום פתוח במכון וינגייט



משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן