הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט
בדיקת מאמץ בדיקת מאמץ

בדיקת מאמץ (ארגומטריה)

בדיקת מאמץ (ארגומטריה)

בדיקת מאמץ, הידועה כ"בדיקת ארגומטריה" חשובה מאוד לכל מי שעוסק בפעילות גופנית ובמיוחד לאנשים בעשור הרביעי לחייהם ואילך. מבדק זה מאפשר לרופא הספורט לבחון באופן מבוקר את תגובתן של מערכות הלב, הנשימה וכלי הדם למאמץ שעולה בהדרגה.
במהלך בדיקת מאמץ הנערכת במרכז לרפואת ספורט ולמחקר שבמכון וינגייט מביאים את הנבדק עד למאמץ מרבי בפועל, לעומת מקומות אחרים הבוחרים לעצור את הנבדק בדופק שבין 80% ל־90% מהדופק המרבי החזוי שלו בהתאם לגיל הנבדק.

במקרים אלו, החשש הוא שבעיה לבבית (קרדיאלית) שעשויה הייתה להיחשף בזמן מאמץ מרבי – לא תיחשף כאשר עוצרים את הבדיקה בדופק של בין 80% ל־90% מהדופק המרבי – ובסופו של דבר לא תאותר.

בדיקת מאמץ (ארגומטריה)

חשוב לדעת: במרבית המקרים יש הבדל גדול בין הדופק המרבי החזוי (לפי הגיל) לבין הדופק המרבי בפועל. פעמים רבות, ובעיקר אצל אלה שעוסקים בפעילות גופנית (גם בצורה חובבנית), הדופק המרבי בפועל גבוה יותר מהדופק החזוי ולכן אם מחליטים מראש מתי תיפסק הבדיקה, סביר להניח שהנבדק לא יגיע אפילו ל־85% מהדופק האמיתי ועל כן, הסיכוי לאבחן בעיה קיימת, קטן.
עם זאת, לא כל נבדק שנתגלתה אצלו בעיה במהלך בדיקת מאמץ, בהכרח מנוע מלקיים פעילות גופנית! תוצאות הבדיקה מאפשרות להמליץ למי שנתגלתה אצלו בעיה לבצע בדיקות קרדיולוגיות נוספות ולברר אם יש הצדקה להגבלת הפעילות הגופנית.

בדיקת מאמץ (ארגומטריה)

מה עליכם להביא?

  • תוצאות מבדקים קודמים – אם יש
  • בגדי ספורט
  • נעלי ריצה
  • מים
  • מגבת לזיעה
  • מגבת למקלחת

יצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר

טלפון כללי מכון וינגייט טלפון: 09-8639400/420, פקס: 09-8639412
ניתן להשאיר פרטים ונשוב אליכם בהקדם

    פנו אלינו לקבלת מידע על לימודים והרשמה
    יצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר 3063*

      מאשר קבלת תכנים שיווקיים
      טלפון כללי מכון וינגייט
      *3063