הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

בעלי עסק בתחום הספורט? כך תשווקו את עצמכם

בעלי עסק בתחום הספורט? כך תשווקו את עצמכם

מאת: עוזי שבת
מרצה בקורס "ניהול חדשנות ודיגיטל בספורט"
ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים
06 - 02 - 24

כדי להתבלט בין כל המתחרים בשוק הצפוף והתחרותי של עסקי הכושר והספורט, אסטרטגיית שיווק דיגיטלית נכונה עשויה להיות המפתח להצלחה. מה הן הפעולות המרכזיות בהן עלינו לנקוט ומה הם הכלים המרכזיים העומדים לרשותנו בדרך לגיוס לקוחותינו ושימורם? זאת ועוד במאמרו של עוזי שבת, מרצה בקורס "ניהול חדשנות ודיגיטל בספורט".

 בעולמות עסקי הספורט והאימון הגופני קיימת תחרות רבה ולכן, שיווק נכון ויעיל חשוב ליצירת יתרון יחסי על פני המתחרים וחיוני לשם להבלטת הייחודיות של העסק שלך. תהליך השיווק של עסק בתחום הספורט מתחיל בהבנה ובהגדרה של קהל היעד – כמרכיב ראשוני וקריטי באסטרטגיית השיווק. בהתאם לכך, חשוב לזהות ולאפיין את קבוצת האנשים אשר השירות נועד עבורם. על ידי הבנה של הצרכים וההעדפות של קהל היעד, ניתן להתאים בצורה מדויקת ויעילה את מאמצי השיווק.

הבנה והכרה מעמיקה של קהל היעד מאפשרות לייצר תוכן בעל מסרים ממוקדים המותאמים ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

במקום להטיל רשת רחבה ולקוות לתפוס את תשומת ליבם של בודדים, הבנה והכרה של המאפיינים הייחודיים של קהל היעד הרלוונטי יקנו לך יתרון משמעותי נוסף: מיקוד מאמצי השיווק והפניה יעילה של המשאבים באופן בו קמפיין הפרסום יגיע אל האנשים הנכונים, אלו שככל הנראה מתעניינים בשירות שיש לך להציע. כל אלו לא רק חוסכים זמן יקר וכסף, אלא גם מאפשרים לבנות קשר חזק עם קהל היעד.


צילום אילוסטרציה: shutterstock

 

בהתאם לכך, מחקר שוק מקיף, משוב לקוחות וניתוח דמוגרפי יספקו לך תובנות יקרות בעלות ערך רב בכל הנוגע לנקודות ה"תורפה", המניעים והתנהגות הקנייה של קהל היעד שלך. מחקר קהלי יעד שמבוצע באופן יסודי, מחמש את המשווקים בידע החיוני הדרוש להם לשם יצירת קמפיינים שיווקיים שמכוונים ישירות לצרכים, תחומי העניין והשאיפות של קהל היעד. זה בדיוק מה שיסייע למצב את העסק שלך בנקודה בה הוא מבליט את הייחודיות שלו על פני אחרים וכמי שמספק את רצונותיהם וצורכיהם של מי שזקוקים לו ביותר.

 

הקורס שפותח דלתות אין-סופיות לעולם השיווק הדיגיטלי

קורס ניהול חדשנות ודיגיטל בספורט של בית הספר למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט מאפשר לסטודנטים לטעום מעולם השיווק הדיגיטלי ולזכות לסקירה מקיפה של ערוצי השיווק השונים. במהלך הקורס התלמידים לומדים על כל אחת מהפלטפורמות בשילוב תרגולים בכיתה ובבית, ואילו בפרויקט הגמר המבוסס על עסקים אמיתיים, מתאפשר לחניכי הקורס להיכנס לנעליהם של אנשי השיווק הדיגיטלי, בדגש על עולם הספורט-טק.

 

בניית זהות מותג חזקה

בעולם השיווק העסקי, ובמיוחד בתחום תחרותי כמו עסקי הספורט, הבידול מהמתחרים, הייחוד של העסק ויצירת יתרון תחרותי על פני האחרים הם מרכיבים חשובים בשיווק העסקי. לכן, בנוסף לשלב הראשוני והמשמעותי של זיהוי קהל היעד, חשוב לבנות זהות מותג חזקה. בניית זהות המותג מתחילה מהבנת קהל היעד, הערכים והייעוד של העסק. כחלק מהתהליך, יצירת לוגו ממלאת תפקיד מכריע בבניית זהות המותג. זאת משום שהלוגו מייצג באופן חזותי את המותג. בהתאם לכך על הלוגו להתאים לאישיות של העסק ולקול הייחודי שלו, ואפילו להיות "בלתי נשכח" כמו פזמון קליט של שיר.

לצד הלוגו, חיוני שהמותג יעביר לקהל היעד שלו מסרים עקביים.

סיפור מותג משכנע בעל מסרים עקביים בכל ערוצי התקשורת, עוזר להדגיש את כל מה שייחודי בעסקי הספורט שלך ולעורר את רגשות הקוראים.

בנוסף למסרים העקביים ברשתות החברתיות השונות ובאתר של העסק, חשוב להגדיר את קול המותג ואת האופן שבו אתה מתקשר עם קהל היעד: טון מקצועי, שובבי ושנון או כשיח ישיר.

לבסוף, חשוב להתייחס לאלמנטים החזותיים שישקפו את אישיות המותג ושיתחברו עם רגשות קהל היעד. הכוונה היא שעל ערכות הצבעים, הדימויים והטיפוגרפיה להתאים לאופי ולייחודיות של המותג.
השקעת זמן בתהליך בניית מותג חזק ותשומת הלב לדגשים החשובים הנ"ל תסייע לעסק שלך ליצור רושם מתמשך, לבסס בסיס לקוחות נאמן ולטפח אמון וסמכותיות בתחומו.

מינוף המדיה החברתית

לאחר שסקרנו שניים מהצעדים הראשונים והחשובים ביצירת הבידול והייחודיות של המותג שלך בתחום עסקי הספורט התחרותי, נעבור כעת למרכיבים החשובים של מאמצי השיווק. הבנת קהל היעד ובניית זהות המותג הם שלבי הנחת התשתית למאמצי השיווק. כעת אנחנו צריכים למצוא את הדרך להגביר את הנראות והחשיפה של קהל היעד שלנו למותג.

בשנים האחרונות, הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי רב עוצמה. השיווק ברשתות החברתיות מגדיל את נראות המותג ומשמש ככלי לתקשר עם לקוחות ומתעניינים. על ידי יצירת תוכן מושך כמו סרטונים בעלי ערך, הצצות לאחורי הקלעים ועדכונים מרגשים וחשובים, ניתן להגיע לקהל עצום ברשתות החברתיות ולבנות מודעות וחשיפה למותג – וכך עסקי ספורט יכולים למשוך קהל חדש ולייצר עניין גם באמצעות תוכן אינפורמטיבי.


צילום אילוסטרציה: shutterstock.

 

הרשתות החברתיות משמשות ככלי תקשורת בין העסק לבין הלקוחות באמצעות פרסום קבוע של תכנים, תגובה לתגובות ולהודעות והפעלת קמפיינים אינטראקטיביים. בדרך זו עסקי ספורט יכולים לחזק את הקשר עם העוקבים ולייצר תחושת קהילתיות. דרך יעילה נוספת לבניית אמון ונאמנות באמצעות הרשתות החברתיות היא, על ידי הצגת עדויות משתמשים, תוכן משתמשים והפעלת תחרויות או חלוקת מתנות ובכך לעודד את קהל העוקבים לשמש כשגרירי מותג אותנטיים ולבסס אמון ונאמנות במותג. לבסוף, חשוב להגביר את המעורבות וההתרגשות דרך הרשתות החברתיות באמצעות עדכונים בזמן אמת מאירועים שנערכים, חדשות מיידיות, דגשים לגבי מידע רלוונטי בעולם הספורט וסיקור חי. אסטרטגיות שיווק נכונות ברשתות החברתיות מסייעות להגביר באופן משמעותי את נראות המותג והמודעות לו ועל ידי כך לטפח קהל עוקבים נלהב ומסור שיתמוך בעסק בטווח הארוך.

אופטימיזציית האתר למנועי החיפוש

ערוץ נוסף ולא פחות מרכזי מהרשתות החברתיות,  הוא מנועי החיפוש במרשתת. אופטימיזציית האתר למנועי החיפוש חיונית לא פחות במטרה להגביר את נראות המותג במרשתת. אופטימיזציה של  האתר למנועי החיפוש (SEO) כוללת אסטרטגיות שונות שמטרתן להוכיח את הרלוונטיות והסמכות שלו בעיניי מנועי החיפוש. כדי להתחיל לעשות זאת נצטרך לחזור למה שהוצג בקצרה בפסקה הראשונה.

על עסקי ספורט לבצע מחקר של מילות המפתח הרלוונטיות בהן משתמשים הלקוחות הפוטנציאליים לצורך חיפוש המידע אודות הספורט הרלוונטי. לאחר שזיהינו את המונחים ואת הביטויים הנפוצים, נצטרך לשלב אותם באופן אסטרטגי ברכיבי האתר הרלוונטיים כגון: הכותרות, כותרות המשנה, תיאורי המטא ותוכן האתר.

באמצעות שילוב מילות המפתח הרלוונטיות ברכיבי האתר, מנועי החיפוש יוכלו להתאים בצורה טובה יותר את ההקשר והרלוונטיות של האתר לחיפוש המבוקש.

זאת ועוד, אופטימיזציה של מהירות טעינת האתר, הבטחת מבנה אתר נוח למשתמש ושיפור ידידותיות מבנה האתר לנייד, יסייעו לשפר את חוויית המשתמש וכתוצאה מכך לשפר את הדירוג במנועי החיפוש.


צילום אילוסטרציה: shutterstock

 

אחד הצעדים החשובים והמרכזיים באופטימיזציה למנועי החיפוש הוא יצירת התוכן.

חשוב לייצר תוכן מעניין, איכותי ואינפורמטיבי הקשור לעסקי הספורט שלך, שיסייע למשוך קהל ולשפר את התנועה האורגנית לאתר.

מרכיב חשוב נוסף אשר מאותת למנועי החיפוש שהתוכן בעל ערך  רלוונטי – הוא בניית קישורים חיצוניים המפנים לאתר המגיעים מאתרים אחרים בעלי מוניטין ורלוונטיות לעסקי הספורט שלכם.

לבסוף, כדאי להקפיד על ניטור קבוע של ביצועי האתר וניתוחם באמצעות המדדים וכלי הניתוח השונים. ניטור ביצועי האתר וניתוחם מספקים תובנות חשובות על התנהגות המשתמשים ומאפשר לבצע אופטימיזציות מונעות נתונים, המייעלות את הביצועים בהמשך הדרך.
אופטימיזציה למנועי החיפוש וביצוע של אסטרטגיות לקידום אתרים, מגבירות את הנראות והנוכחות המקוונת של האתר ומסייעות להביא אליו תנועה אורגנית חשובה.

 


שיווק בדואר האלקטרוני

 

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני היא  דרך אפקטיבית מאוד לעסקי ספורט, המסייעת לטפח קשרים עם לקוחות פוטנציאליים. הצעד הראשון כמובן, הוא לבנות רשימת תפוצה בדוא"ל. על מנת להשיג כמה שיותר כתובות לרשימת תפוצה שכזו, ניתן להשתמש באסטרטגיות שונות כמו הרשמה באתר או קידום מכירות לאחר גיבושה של רשימת כתובות דואר אלקטרוני של לקוחות פוטנציאליים מוצקה, כדאי להתחיל לייצר ניוזלטרים מעניינים או לשלוח עדכונים בעלי ערך כגון: תוכן בלעדי, מתן טיפים, תובנות שימושיות או מבצעים מיוחדים. אפשרות נוספת היא להשתמש ברצפי דוא"ל אוטומטיים לשליחת מסרים מותאמים וממוקדים אישית בזמן הנכון, כדי לייצר לידים והמרות. בהקשר זה, זכרו שחשוב להתאים את המסרים לקהל היעד על סמך העדפותיו והתנהגויותיו.

 

לסיכום, אספקה עקבית של תוכן בעל ערך, קריאות לפעולה וניתוח מדדי הביצועים של הדוא"ל הם אמצעים שיווקיים יעילים לעסקי ספורט דרכם ניתן לבנות קשרים חזקים עם הלקוחות, להניע תנועה לאתר, לבסס סמכות ומקצועיות בתחום ולהגדיל את ההמרות והצמיחה העסקית. השיווק בדוא"ל הוא דרך שיווק מסורתית ואפקטיבית גם היום בעידן השיווק המודרני. שיווק בדוא"ל מסייע לעסקי הספורט לפתח קשר אישי עם קהל היעד לעומת ערוצי השיווק האחרים בהם טווח ההגעה אולי גדול יותר, אך שונה במהותו.

 

עוזי שבת, הוא בעליה של חברת Digital Solutions המספקת פתרונות שיווק בדיגיטל לעסקים בארץ ובחו"ל.

הקורס "ניהול ושיווק בדיגיטל עם התמחות בעולם הכושר והספורט"
בהובלת רכז הקורס אורן סימניאן, ייפתח ביום שישי 29.3.24. לפרטים ולהרשמה.

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים, תזונה, רפואה משלימה, תזונה טבעית
27 - 06 - 2024
קרא עוד
השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, חדשות
16 - 06 - 2024
קרא עוד
הסתיים המחזור ה-3 של תוכנית "פודיום"

הסתיים המחזור ה-3 של תוכנית "פודיום"

חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
21 - 05 - 2024
קרא עוד
פריז 2024: הוצתה אש הלפיד האולימפי ביוון

פריז 2024: הוצתה אש הלפיד האולימפי ביוון

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד