הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הושק מסלול WinTech לחדשנות בספורט

הושק מסלול WinTech לחדשנות בספורט

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט, המסלול לחדשנות
26 - 02 - 20

המסלול שנועד לעודד שיתופי פעולה עם חברות הזנק ויזמים בתחומי הספורט, רפואת הספורט והבריאות הושק בכנס רב משתתפים במכון וינגייט, בהשתתפות נציגי משרד התרבות והספורט, הרשות לחדשנות, חיל הרפואה, הוועד האולימפי בישראל והוועד הפראלימפי הישראלי השותפים למיזם, ובהשתתפות נציגי חברות טכנולוגיה ומנהלים בעולם הספורט. שומרת שורץ מהרשות לחדשנות: "מכון וינגייט הוא מכרה של זהב. יש כאן דאטת נתונים שלא קיימת בשום מקום אחר

מסלול WinTech ‬לחדשנות טכנולוגית בתחומי הספורט, רפואת הספורט, הבריאות ואיכות החיים, הושק השבוע (שני) במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בכנס רב משתתפים שנועד לחשוף חברות הזנק ויזמים לתחום הספורט ההישגי ולעודד שיתופי פעולה עם מכון וינגייט, בשיתוף רשות החדשנות, חיל הרפואה, משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי בישראל.
בכנס נטלו חלק כ-100 משתתפים ונשאו בו דברים ראש מנהל הספורט, מר עופר בוסתן, מנכ"ל המכון, מר שי אברהמי, מר גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, שמרת שורץ, מנהלת פיתוח עסקי וזירת צמיחה מהרשות לחדשנות, סא"ל ד"ר אריק פורר, ראש ענף חדשנות בחיל הרפואה, ד"ר אייל שרגל, מנהל המרכז לרפואת ספורט ומחקר של מכון וינגייט, מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי, ד"ר אסנת פליס דואר, ראש תחום מדע וטכנולוגיות בוועד הפראלימפי הישראלי, ד"ר אנדה בהרב מייסדת SleepRate , אורן סמיניאן, מייסד Coloseum sport ואמיר אלרואי, מייסד חממת WellTech1.

מימין לשמאל: שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, יקי אנוך, יו"ר המכון, שמרת שורץ מהרשות לחדשנות, אמיר אלרואי מ-WellTech1 וסא"ל ד"ר אריק פורר רע"ן חדשנות בחיל הרפואה

מר עופר בוסתן, ראש מנהל הספורט, במשרד התרבות והספורט, שפתח את הכנס ציין כי "בהשוואה למספר הספורטאים הישראלים בארץ הרי שהישגי הספורט ההישגי בארץ הם בבחינת נס". מר בוסתן בירך על המיזם ה-WinTech ואמר: "אין לי ספק, שהכנס הוא יריית פתיחה לתקופה בה נראה יותר ויותר גופים המשתפים פעולה עם מכון וינגייט, במטרה לקדם טכנולוגיות ומחקרים חדשים בתחום הספורט ההישגי, שהטמעתם ויישומם כאן בישראל יתרמו רבות לשיפור ההישגים הבין-לאומיים של הספורטאים הישראלים".

פתח את הכנס: מר עופר בוסתן, ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
להוביל את החדשנות הטכנולוגית בתחום הספורט

מר שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, סקר בפני הנוכחים את התמורות העיקריות שחלו במכון וינגייט מאז שהוסדר מעמדו כמכון הלאומי למצוינות בספורט, וציין את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים והמדעיים הענפים שהמכון כבר מקיים, את הידע הייחודי שנצבר, את עשרות אנשי המקצוע בתחומי האימון והרפואה הנמצאים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, באקדמיית וינגייט, בביה"ס למאמנים וביחידה לספורט הישגי, והסביר את המתווה הכללי לשיתופי פעולה עתידיים שיתקיימו במסלול זה.
מר אברהמי: "אנו עובדים עם חברות לאורך השנים ואנשי התעשייה מכירים את המכון ומודעים לפוטנציאל, לידע ולדאטה הייחודיים והמקיפים שקיימים כאן. המטרה שלנו היא ליצור שיתופי פעולה רחבים ולשמש כפלטפורמת חיבור בלעדית וייחודית בין מדענים, ספורטאים, מומחי ספורט, משרדי ממשלה, אקדמיה, קרפ"ר, רשות החדשנות וגופים פרטיים בתחום. שיתופי פעולה בין מכון וינגייט לתעשייה בישראל עשויים ליצור מציאות בה כל הצדדים נהנים. אנו מאמינים כי עלינו להוביל את החדשנות הטכנולוגית בתעשיית הספורט, במטרה לייצר את היתרון התחרותי לספורט ההישגי הישראלי בזירה הבין-לאומית ולמען קידום תעשיית ההזנק בתחום הספורט-טק".

כ-100 איש מעולם הספורט, הרפואה והאקדמיה נטלו חלק בכנס ה-WinTech

המטרה: שיפור ביצועי הספורטאי האולימפי
מר גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, הדגיש כי "אנו רואים בספורטאים ובאנשי המקצוע את הדבר החשוב לנו ביותר וחשוב לנו להשקיע בהם כי זה מה שיעשה את ההבדל. 11,000 ספורטאים ברחבי העולם עסוקים בימים אלו בהכנות שלהם למשחקים האולימפיים: החיבור והשותפות בין כל הגורמים הנמצאים כאן הוא בסופו של דבר בשביל לאתר את האפשרויות עבור הספורטאים הישראלים ולפעול לשיפור ביצועים, למעקב ולביקורת על תהליך העבודה והאימונים בצורה מיטבית ומדויקת יותר. השיתוף והשילוב בין הספורט, אנשי המקצוע והיזמים הוא דבר מנצח".

חפיפה בין צורכי הלוחם לבין צורכי הספורטאי
סא"ל ד"ר אריק פורר, ראש ענף חדשנות בחיל הרפואה, הביע את שמחתו על שיתוף הפעולה וסיפר על פעילות החיל להטמעת ערך החדשנות בתרבות הארגונית של חיל הרפואה: "לפני כשנה הקמנו את ענף החדשנות הרפואית בצה״ל ויצרנו קהילה של אנשים שמתעסקים בחדשנות בתוך חיל הרפואה, מתוך הבנה שקיים צורך להתחכך עם עולמות האקדמיה, חברות הזנק והתעשייה האזרחית, ולייצר מנגנונים שמאפשרים לנו האצה וייעול של הבאת התוצרים של החידושים והפיתוחים הטכנולוגיים ככלים יישומיים לשטח. אנחנו בחיל נכנסים לתהליך ארוך טווח ומאמינים שהדרך לשינוי עוברת דרך שיתופי פעולה וזה מוטמע חזק ב-D.N.A שלנו. המופע הזה היום הינו מופע ראשון מסוגו בדרך לתהליך משמעותי ודוגמה מדהימה לשיתוף פעולה עם ארגונים מובילים בתחום של בניית הספורטאי והלוחם, תחומים שיש ביניהם חפיפה גדולה ושניתן לייצר בהם פיתוחים פורצי דרך באמצעות חשיבה משותפת".

ד"ר אסנת פליס דואר, ראש תחום מדע וטכנולוגיות בוועד הפראלימפי הישראלי

רשות החדשנות: השקעה במיזמים בשלבי ה-Pilot
כ-3000 בקשות לתמיכה הופנו בשנה החולפת לרשות החדשנות מתוכם תמכה הרשות ב-2800 מיזמים בסכום כולל של 1.8 מיליארד שקל. שמרת שורץ, מנהלת פיתוח עסקי, זירת צמיחה ברשות החדשנות הציגה את בחירת הרשות בפרויקטים הכרוכים בסיכון ההשקעה והוסיפה בחיוך כי הרשות לחדשנות היא בבחינת "הדודה הזקנה עם הכסף" לה תפקיד חשוב במיזמים המרתיעים, פעמים רבות, קרנות הון סיכון המונעות ממטרות רווח.

שורץ הדגישה את העניין הרב של הרשות במיזמים הנמצאים בשלב פיתוח הפיילוט הראשוני, שנחשב כ"עמק המוות" לחברות רבות שסיימו את שלב הפיתוח ומחפשות את הלקוח הראשון וסיכמה: "אנו נמצאים כרגע על מכרה של זהב במכון וינגייט מכיוון שיש כאן נתונים ודאטה שלא קיימים בשום מקום אחר. מדינת ישראל הינה בין המדינות היחידות בעולם שנותנות תמיכה ליזמות וחדשנות ואנו ברשות אוהבים להיכנס דווקא למקומות שיש בהם סיכון".

ד"ר אייל שרגל, מנהל המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט

בסיס נתונים גדול של ספורטאים צעירים
ד"ר אייל שרגל, מנהל המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, סקר בפני המשתתפים את פעילותו של המרכז במתן מעטפת לספורטאי ההישג של מדינת ישראל לרבות נבחרות גלישת הרוח והשיט, הג'ודו, הטריאתלון, השחייה וענפים נוספים ובקיום קשרי מדע ומחקר ענפים עם מוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. ד"ר שרגל ציין את כמות הנתונים האדירה שהצטברה במרכז לרבות נתונים אנדופומטריים, בדיקות דם רבות והדגיש את שיתוף הפעולה עם היחידה לספורט הישגי, עם חברות טכנולוגיות דוגמת SleepRate ופיזימקס, ואת הציוד הרב הנמצא במעבדות המרכז לרבות חדר היפוקסי.

לדברי ד"ר שרגל, שאיפתו של המרכז היא לשיתופי פעולה טכנולוגיים שיובילו לפיתוחים חדשניים שישרתו את ספורטאי ההישג דוגמת צילומי תנועה של ספורטאי וניתוחם בשדה (לא במעבדה), ביצוען של בדיקות דם לא פולשניות לרבות מדידת מסת המוגלובין בדם בתגובה לאימוני גובה, בדיקות דם לא פולשניות של הורמוני הסטרס והורמונים המעורבים במנגנוני התאוששות של ספורטאי, נושא הפערים בין הגיל הכרונולוגי לגיל הביולוגי של ספורטאי בהקשר של התאמת עומסי אימון, טכנולוגיות לבישות ועמידות שונות ועוד כיוצא באלו.

מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי: הכול למען שיפור ביצועי הספורטאים

ניתוח ההיבטים הביומכניים בתנועת הספורטאי
מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי, הציג את פועלו של הוועד האולימפי בישראל כגוף שאינו עוסק רק בפן הארגוני אלא גם בחשיבה, בהגייה, וביזמות בשאיפה שפעילות הוועד תקרין גם מטה לבסיס הפרמידה של הספורט. עוד הדגיש אפשטיין את החתירה הבלתי מתפשרת לשיפור הביצועים של הספורטאי וסיפר על שיתוף הפעולה שייסד עם המעבדות לביוטכנולוגיה ולביומכניקה של הטכניון למען ניתוח ביומכני של תנועות הספורטאי שלדבריו "אלו דברים שהוזנחו מאוד בספורט הישראלי בשנים האחרונות".

ד"ר אנדה בהרב, מייסדת SleepRate: תשיק בקרוב מודל חדש של היישום

ד"ר אנדה בהרב, מייסדת Sleeprate לניטור השינה בקרב ספורטאים, שאפליקציית השינה שלה משמשת את אנשי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט בעבודתם עם הספורטאים, בישרה כי בחודש הבא תשיק החברה מודל חדש שיבדוק את התאוששותו של הספורטאי ממאמץ.
ד"ר אסנת פליס דואר, ראש תחום מדע וטכנולוגיות בוועד הפראלימפי הישראלי, הציגה את פעילות ההתאחדות לספורט נכים בישראל לשיפור ביצועיהם ותפקודם של ספורטאיה הפראלימפיים של ישראל הזוכים להישגים מרשימים במשחקים הפראלימפיים ובתחרות בין-לאומיות מדי שנה.

תומר סקר, ראש תחום תקציבים, תכנון וחדשנות ביחידה לספורט הישגי, סיכם: "מטרת הכנס הייתה לחשוף חברות הזנק ויזמים לאפשרות לקיים במכון וינגייט Beta Site לטובת פיתוח המוצר שלהם וכבר בקרוב תציג בפני ועדת החדשנות במכון וינגייט החברה הראשונה שמבקשת להיכנס למסלול שהושק אתמול. השלב הבא הוא להפעיל את מסלול WinTech לחברות הזנק. אנחנו נוציא פנייה מסודרת לקבל בקשות לקחת חלק במסלול ולאחר מכן נתחיל את תהליך הסינון ומשם לעבודה בפועל".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד