הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

ועדת החינוך של הכנסת במכון וינגייט

ועדת החינוך של הכנסת במכון וינגייט

מאת: Marie Rose
מכון וינגייט, חדשות
16 - 05 - 22

חברי ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ שרן השכל נפגשו עם הנהלת המכון והעומד בראשו, מר יקי אנוך, שמעו על פעילות המכון וביקרו באימוני האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט, ג'ודאיות ישראל, מדליסטיות הארד הקבוצתי מטוקיו 2020 ונבחרת השחייה האומנותית. יו"ר הוועדה ח"כ השכל: “נעקוב אחר התקנים והשכר במכון וינגייט”. מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "ספורט הוא לא עסק כלכלי – נודה לעזרת הוועדה בתקצוב ובתקינה"

חברי ועדת החינוך של כנסת ישראל בראשות ח"כ שרן השכל פתחו את השבוע (ראשון) בביקור במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. יושבת ראש הוועדה, ח"כ שרן השכל, ח"כ סימון דוידסון, ח"כ פרופ' יוסי שיין וח"כ עלי סלאלחה, פתחו את ביקורם בפגישה עם יו"ר המכון, יקי אנוך, מנכ"ל המכון, שי אברהמי, סמנכ"ל התפעול והתשתיות, שמשון שעתל וסמנכ"לית הכספים פני דרורי – וזכו לסקירה על פעילותו ותפעולו של המכון המרכז את ליבת הספורט ההישגי בישראל.

מימין לשמאל: יקי אנוך, אלכס שטילוב, שרן השכל, סימון דוידסון, ארטיום דולגופיאט, יוסי שיין, עלי סלאלחה ושי אברהמי (צילום: אבי שי, מכון וינגייט)

חברי הוועדה אף סיירו במתקני המכון והתרשמו מקרוב מאימוני האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט וחבריו לנבחרת התעמלות המכשירים, מאימון בנות נבחרת ג'ודו הנשים הלאומית, מדליסטיות הארד הקבוצתי מטוקיו 2020 עם אלופת אירופה הטרייה, תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) וסגנית אלופת אירופה 2022, רז הרשקו (78 ק"ג+), ולא ויתרו גם על ביקור בבריכה האולימפית הישנה בה צפו באימון מרהיב של בנות נבחרת השחייה האומנותית של ישראל.

 

חברי ועדת החינוך שמעו על התמורות העצומות שחלו במכון וינגייט בארבע השנים האחרונות: החל בשיקום חזיתות המבנים במכון, דרך הקמת אוהל ההתעמלות האומנותית ושיפוץ אולם התעמלות המכשירים, המשך מיזמי הצמיחה לבניית מתקנים חדשים ושיפוצם של קיימים והקמת הבניין הרב תכליתי שבאופק – השקעות של משרד התרבות והספורט, שהיקפם נאמד ביותר מ-220 מיליון ש״ח וכן על אימוני הספורטאים האולימפיים במכון גם בסגרים בימי הקורונה – לקראת טוקיו 2020.

 

עם הפנים לפריז 2024 וללוס אנג׳לס 2028, הוצגו בפני הוועדה גם צורכי המכון בהגדלת תקינת כוח האדם והשכר של עובדי המכון וסוגיות חשובות נוספות לעתיד הספורט ההישגי והעממי בישראל.

 

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, סקר בפני חברי הוועדה את פעילות המכון הלאומי לרבות עלויות התפעול הגבוהות והיקף ההשקעות רחבות ההיקף הנדרשות. אברהמי אף שטח בפני חברי הוועדה את הקשיים עימם מתמודדת הנהלת המכון, לרבות חוסר ההלימה שבין פעילותו הצומחת של מכון הספורט הלאומי לבין מצבת כוח אדם המצומצמת שנותרה על כנה ללא שינוי, וכן הקושי בגיוס עובדים חדשים ובשימורם של הקיימים, נוכח מגבלות שכר רגולטוריות ותקציביות הנכפות על המכון כתאגיד ממשלתי.


באולמה הביתי של נבחרת ג'ודו הנשים עם סגנית אלופת אירופה הטרייה ומדליסטית הארד הקבוצתי מטוקיו 2020, רז הרשקו.

ח"כ שרן השכל, הקשיבה לכלל הסוגיות שהועלו בפניה בקשב רב וביקשה לקבל לידיה נתונים רלוונטיים לצורך בחינתם מקרוב, הביעה תמיכה בהצעות שהועלו ואף הודיעה כי בכוונתה לקיים ישיבת המשך בוועדה שתיוחד לענייני מכון וינגייט.

 

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל: "נעקוב אחר השכר והתקנים במכון וינגייט ונראה איך מסייעים למכון. נזמן לישיבה גם את סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר".

 

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "ספורט הוא לא עסק כלכלי. תקציב המכון לשנת 2022 עומד על 132 מיליון ₪ כשמחציתו מגיע ממשרד התרבות והספורט והשאר מהכנסות עצמיות. לדוגמה, בין מיזמי הצמיחה השונים ולראשונה בישראל, אנחנו צפויים להקים 6 מגרשי כדורעף חופים המיועדים ברובם לאימונים ושבחלקם אף יוכלו לארח תחרויות. הפעילות של המכון גדלה ללא הרף אבל תקינת כוח האדם אינה צומחת כמתבקש ונותרה עם מצבת 151 תקנים בלבד. אנחנו גם נתקלים בקושי בשימור עובדים בתפקידי מפתח. כך למשל, לראש תחום בספורט הישגי אנחנו מציעים שכר 9.5 או 10 אלף ₪ בזמן שבאיגודי הספורט, השכר המוצע גבוה הרבה יותר".

דבריו של אברהמי, זכו לחיזוק מפי ח"כ סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה בישראל לשעבר וכיום יו"ר ועדת המשנה לספורט: "תקציב הספורט כיום הוא זעום, ואפילו מסכן. בתקציב הקרוב תקציב הספורט יגדל. לא נוותר על זה. השכר שמקבלים עובדי מכון וינגייט הוא הבדיחה הכי עצובה. בעשרים השנה האחרונות אין כמעט מחקר, כי קשה לגייס אנשים מתאימים ולשלם להם כראוי. בהולנד, למשל, כל הבנייה של מתקני הספורט היא לגובה, אפילו 6-5 קומות. צריכים להביא מומחים מקצוענים מחו"ל שיכולים לעשות את זה בחצי המחיר".

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד