הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

ליווי תזונתי גם במשחקים הפראלימפיים פריז 2024

ליווי תזונתי גם במשחקים הפראלימפיים פריז 2024

מאת: מארי-רוז גוטמן
המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
20 - 08 - 24

הליווי התזונתי הוא חלק חשוב במעטפת למיטב ספורטאיות וספורטאי ישראל הניתנת על-ידי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט. לאחר שבמשחקים האולימפיים פריז 2024 היה זה התזונאי מיקי מדר שהתלווה לנבחרות הג'ודו, ד"ר איילת ויינשטיין, מנהלת מדור התזונה של המרכז, תתלווה לספורטאי משלחת ישראל למשחקים הפראלימפיים פריז 2024. יעל לנדר: "זה ייתן הרבה שקט לספורטאים"

מאחורי כל ספורטאי וספורטאית אולימפיים ופראלימפיים עומד צוות מגוון ורחב של אנשי מקצוע שמסייעים לספורטאים בדרכם לשבור שיאים ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם. לצד המאמנים, הפסיכולוגים, הפיזיולוגים, הרופאים והפיזיותרפיסטים, נמצאים גם התזונאים המעניקים לספורטאי ליווי תזונתי – חלק חשוב במעטפת המקצועית-רפואית של כל ספורטאי וספורטאית.


ד"ר איילת ויינשטיין, מנהלת מדור התזונה של המרכז לרפואת ספורט, במבדק דקסה למטפס הפראלימפי מור ספיר

 

הליווי התזונתי כולל הנחיות תזונה בהתאמה אישית לכל ספורטאי\ית בהתאם לצרכים האישיים, דרישות ענף הספורט והשלב או העונה בשנה.

בהתאם לכך, ההנחיות התזונתיות מותאמות לעומסי האימונים והתחרויות, לנגישות המזונות במקום המצאם של הספורטאים (בתחרויות ובמחנות אימונים) ובהסתמך על תוצאות בדיקות דם ומדידות הרכב גוף.


 לראשונה התלווה גם למשחקים האולימפיים פריז 2024: התזונאי מיקי מדר עם הג'ודאים ענבר לניר ופיטר פלצ'יק בתחרות

 

מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר לשטח האימונים והתחרויות

ליווי של ספורטאי הישג מחייב גם יציאה מהקליניקה לשטח לצורך מדידות הידרציה (מיום) ומתן הכוונה לרגע האמת שבמהלך התחרויות – ולכן תזונאים של ספורטאי הישג מתלווים לספורטאים גם לאימונים ו/או לתחרויות.

המדור לתזונת ספורט של המרכז לרפואת ספורט ומחקר  של מכון וינגייט, בניהולה של ד"ר איילת וינשטיין כולל צוות תזונאים\יות שמלווים את הספורטאים באופן צמוד, כל אחד בהתאם לצורכי ענף הספורט הייחודי לו.


ליווי תזונתי גם בשטח: תמר אשלגי, תזונאית המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, עם גולשת הפויל, המדליסטית האולימפית שרון קנטור.

 

התזונאי מיקי מדר, מלווה את נבחרות הג'ודו מזה שנים, ולראשונה אף התלווה לנבחרות הג'ודו למשחקים האולימפיים בפריז, התזונאי בן אל ברקוביץ (התעמלות אומנותית והתעמלות מכשירים), התזונאית תמר אשלגי (גלישה, טריאתלון ורצות המרתון), התזונאית ד"ר שרון מאור (שיט, כדורשער נשים), אמילי רוסנו (סיף) וד"ר איילת וינשטיין (רכזת תחום התזונה, שחייה, רצי המרתון, קשתות, אופניים, גלישת גלים).


תזונאי המרכז, בן אל ברקוביץ, עם המדליסט האולימפי ארטיום דולגופיאט באולם האימונים הביתי במכון וינגייט.

ליווי תזונתי צמוד גם במשחקים הפראלימפיים פריז 2024

ד"ר איילת וינשטיין, מנהלת מדור התזונה של המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, תתלווה השנה לספורטאיות וספורטאי המשלחת הפראלימפית למשחקים האולימפיים פריז 2024, כחלק מצוות המשלחת ותעניק ליווי תזונתי צמוד לספורטאי ענפי השחייה, החתירה, הקיאקים, הטניס, אופני הידיים, הבדמינטון, הבוצ'ה והטקוואנדו.


ד"ר איילת ויינשטיין עם נבחרת השחייה הפראלימפית אותה היא מלווה, בבית הנשיא לאחר המשחקים הפראלימפיים טוקיו 2020

 

יעל לנדר, ראשת תחום הישגי פראלימפי ביחידה לספורט הישגי במכון וינגייט:

"באופן מסורתי פונקציה של תזונאי נחשבה כ'פחות חשובה' ובטח שבהשוואה לרופא ולפיזיותרפיסט. במקרה של המשלחת הפראלימפית החשיבות של איילת מאוד גדולה מבחינתנו. יש לנו ספורטאים סוכרתיים או כאלה שלא מסוגלים לקרר את עצמם ונמצאים בסכנת התייבשות תמידית, יש מי שלא מסוגל לעכל את האוכל ובשביל כל אלו ליווי תזונתי בפריז הוא חיוני. כשהתאפשר השנה להוציא תזונאית 'עפנו' על זה ואנחנו מאושרים שאיילת ויינשטיין, התזונאית של הספורטאים הפראלימפיים שמלווה אותם לאורך כל השנה, תצא איתנו הפעם כחלק מהמשלחת. זה נותן הרבה רוגע ושקט לספורטאים שהפעם לא יצטרכו להסתפק בליווי תזונתי בהודעות מרחוק".

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

במבט על פריז 2024: מה זו הכנה מנטלית?

במבט על פריז 2024: מה זו הכנה מנטלית?

מכון וינגייט, ספורט הישגי, פסיכולוגיה של הספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מאמרים
11 - 08 - 2024
קרא עוד
ד"ר שרגל: "התרחבות ושיתופי פעולה למען הצלחת הספורטאים"

ד"ר שרגל: "התרחבות ושיתופי פעולה למען הצלחת הספורטאים"

מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי, רפואת ספורט ושיקום, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
21 - 07 - 2024
קרא עוד