הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

לפני פריז: ועדת החינוך של הכנסת במכון וינגייט

לפני פריז: ועדת החינוך של הכנסת במכון וינגייט

מאת: מארי-רוז גוטמן
המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
11 - 07 - 24

חברי ועדת החינוך בראשות ח"כ יוסף טייב ביקרו במכון וינגייט, שמעו סקירה מפי הנהלת המכון על פיתוח המכון וחזון הקמת שלוחות וינגייט דרום וצפון, ואף צפו באימוני הג'ודו, השחייה והסיף, רגע לפני משחקי פריז 2024. מנכ"ל מכון וינגייט, גיא אטיאס: "להמשך פיתוח המכון ומימוש חזון טיפוח דור העתיד של ספורטאי ישראל דרושים משאבים"

חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט של כנסת ישראל, בראשות ח"כ יוסף טייב, סיירה היום (חמישי) במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בהשתתפות חברי הכנסת: יוסף טייב, סימון דוידסון, משה טור פז, יבגני סובה, ולדימיר בליאק, אושר שקלים, מנכ"ל מכון וינגייט, גיא אטיאס וחברי הנהלת המכון.


עם נבחרת הגברים הלאומית בג'ודו באולם הביתי במכון וינגייט. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

 

חברי הוועדה שמעו מפי מנכ"ל המכון והנהלתו על מתקני האימון החדשים ועל בית הספר התיכון החדש שמוקם במכון בימים אלו לטובת חניכי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט וכן ביקרו והתרשמו מעבודת המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט שמלווה את הספורטאים.

 

בשיאו של הסיור פגשו חברי הכנסת בספורטאים אולימפיים המתאמנים במכון וינגייט, ערב צאתם לתחרויות האולימפיות בפריז 2024. חברי הוועדה זכו לראות את ג'ודאי נבחרת הגברים בג'ודו שבהובלתו של המאמן הלאומי אורן סמדג'ה: פיטר פלצ'יק, שגיא מוקי, טוהר בוטבול, ברוך שמאילוב וים וולצ'ק, באימוניהם האחרונים על המשטח.


עם הסייף יובל פרייליך באולם הביתי במכון וינגייט. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

 

בבריכת השחייה הלאומית זכו חברי הכנסת להיות הראשונים שצופים בתרגיל המרהיב של בנות הדואט בשחייה אומנותית, שלי בובריצקי ואריאל נשיא, המתחרות בשחייה אומנותית, שיבוצע בפריז, לצלילי השיר "חי" של עופרה חזה.

 

לסיום, הגיעו חברי הוועדה גם לאולם הסיף וראו את סייף הדקר האולימפי של ישראל, יובל פרייליך, אוחז בחרב, במסגרת האימונים האחרונים לפני היציאה למשחקים האולימפיים.


בבריכה הלאומית של מכון וינגייט עם בנות הדואט והמאמנת סבטלנה בלכר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

 

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ יוסף טייב:

"לילדי הפריפריה אין תמיד האפשרות להגיע למשחקים האולימפיים. התכנון של מכון וינגייט לפתיחת שלוחות בצפון ודרום חייב לצאת אל הפועל ולהביא את הפריפריה למרכז – ובכך להעניק שיוויון הזדמנויות גם בספורט הישגי. נושא הספורט לא היה במרכז העשייה בוועדה כמו בקדנציה הזאת וזה לשבחו של ח"כ דוידסון". והוסיף: "סוגיית המאמנים והספורט בכלל בציבור החרדי לוקה בחסר. אם תיפתח שלוחה מותאמת במכון וינגייט, נראה קפיצה, בדיוק כפי שנעשה בחברה הערבית. אני מאחל הצלחה לשחקנים שישובו לשלום וגם עם מדליות".

 

חבר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ סימון דוידסון:

"מכון וינגייט לקח על עצמו להיות האבא והאימא של הספורט הישראלי. כשבע"ה ספורטאי או ספורטאית יזכו באולימפיאדה השנה, זכרו להודות גם להם".

 

מנכ"ל מכון וינגייט, גיא אטיאס:

"הגעת ועדת החינוך של הכנסת למכון וינגייט הייתה הזדמנות מצוינת להציג את החזון של המכון להוביל לשיאים חדשים בספורט הלאומי הישראלי. לפנינו המשימה להקמת שלוחות וינגייט צפון ודרום שישמשו כחממה לצמיחת הספורטאים האולימפיים של דור העתיד. כל אלו לצד המשך תנופת הפיתוח של מכון וינגייט כבית לאומי לספורטאי ההישג דורשים השקעה של משאבים שיאפשרו את מימוש החזון".


עם ד"ר לובה גליצקייה וד"ר איל שרגל במרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט. צילום: אבי שי.

 

מכון וינגייט שמציין 67 שנה להיווסדו, משמש כביתם הלאומי של מיטב ענפי הספורט האולימפיים של ישראל.
עם משלחת ישראל משחקים האולימפיים פריז 2024 שייפתחו ב-26 ביולי 24, נמנים 88 ספורטאים וספורטאיות שיתחרו ב-14 ענפים שונים כשרבים מהם מתאמנים במכון וינגייט. כמו כן עם אנשי המעטפת המקצועית, הרפואית והפרא רפואית של המשלחת נמנים 8 מאנשי צוות המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט וארבעה אנשי ונשות היחידה לספורט הישגי שבמכון ובראשם מנהל היחידה וראש המשלחת דני אורן.

בדבריו לחברי הוועדה העריך דני אורן כי הצפי ההישגי ממשלחת ישראל נע סביב 5-4 מדליות אולימפיות לישראל והעפלה ל-18-15 גמרים.

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים, תזונה, רפואה משלימה, תזונה טבעית
27 - 06 - 2024
קרא עוד
בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט, ספורט הישגי
27 - 06 - 2024
קרא עוד
סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
19 - 06 - 2024
קרא עוד
השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, חדשות
16 - 06 - 2024
קרא עוד