הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

"מספורטאי למאמן": נפתח המחזור ה-6

"מספורטאי למאמן": נפתח המחזור ה-6

מאת: מארי-רוז גוטמן
ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט, חדשות
24 - 01 - 24

עם 19 ספורטאיות וספורטאים מ-14 ענפי ספורט אולימפיים, פראלימפיים ולא אולימפיים נפתח בבית הספר למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט, המחזור ה-6 של התוכנית היוקרתית בשיתוף גופי הרוחב של הספורט הישראלי. עדי כסלו סילמן: "בתוכנית מושקעים משאבים רבים למען פיתוח דור העתיד של המאמנים בספורט הישראלי"

המחזור ה-6 של תוכנית ההכשרה הלאומית "מספורטאי למאמן" יצא היום (רביעי) לדרך בבית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט.


מספורטאי למאמן: מנהל בית הספר למאמנים ולמדריכים, יעקב ג'ינו במפגש הפתיחה.

 

התוכנית הייחודית, פרי שיתוף פעולה בין מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט לבין מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי בישראל, התאחדות איילת ועמותת "ערכים בספורט" מיועדת להכשרתם של ספורטאים מצטיינים שצברו ידע וניסיון רב בזירה הבין-לאומית כמאמני העתיד של ישראל ובין בוגריה בשלוש השנים האחרונות נמנים ספורטאיות וספורטאים פעילים בולטים בספורט האולימפי, הפראלימפי והלא אולימפי בישראל.

 

במפגש הפתיחה שהתקיים במעמד מנהל בית הספר למאמנים ולמדריכים, יעקב ג'ינו, רועי ברקוביץ, מנהל האגף להכשרת מאמנים ומדריכים במנהל הספורט, ד"ר רון בולוטין, המנהל המקצועי של ההתאחדות לספורט נכים בישראל ויניב אשכנזי מהתאחדות איילת לספורט לא אולימפי, הודגשה חשיבותו הרבה של מקצוע המאמן, על אף האתגרים הרבים הכרוכים בו. "כיום אני עוסק בניהול וכמי שהיה במשך 30 שנה גם שחקן כדורסל בליגת העל וגם מאמן כדורסל – אני יכול להגיד ששום דבר ממה שאני עושה היום ושום עבודה שאולי אעשה בעתיד, אינה דומה ברמת הסיפוק, ההנאה והאתגר שיש בעולם האימון, על אף כל הקשיים שבו. אז כדאי ללמוד, לחקור, להיחשף ולהתמקצע עכשיו כשאתם בתוכנית" אמר בלהט יעקב ג'ינו, מנהל בית הספר בדבריו לחניכות ולחניכי הקורס.

בדבריהם של ד"ר רון בולוטין ויניב אשכנזי, הודגש גם הערך המוסף הרב של החשיפה לענפי ספורט לא ידועים וההפריה ההדדית הצפויה להתקיים בין משתתפי התוכנית.

 

 

צקה רז, רכז הקורס, מטעם בית הספר למאמנים בשיתוף מנהל הספורט:

"מספורטאי למאמן היא אחת מהתוכניות החשובות והייחודיות של בית הספר, לא רק משום שמשתתפים בה רק ספורטאי הישג פעילים המתחרים ברמות הבין-לאומיות הגבוהות ביותר – ומי אם לא הם יכולים להתאים לאמן את דור העתיד, הם גם נצמדים למאמנים בכירים ומובילים בתחומם ומקבלים כלים נוספים בתורת הענף. כמו כן, המפגש של הספורטאים מענפים שונים ושאינם מוכרים בחלקם, עוזר לתהליך נפלא של הפריה הדדית. אין ספק שבעתיד כולנו נראה את הפירות כשהם ייקחו את הספורט הישראלי כמה צעדים קדימה".

 


רכז התוכנית, צקה רז, עם יניב אשכנזי מהתאחדות איילת.

 

עדי כסלו סילמן, סגנית מנהל בית הספר והמנהלת האקדמית, מסכמת:

"התוכנית משמעותית מאוד בבית הספר ואנו משקיעים מחשבה ומשאבים רבים יחד עם שותפינו במנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, כדי לבנות תוכנית ברמה גבוהה ואיכותית, שתתאים לרמת הספורטאיות והספורטאים הבכירים שמשתתפים בה במטרה לתרום לפיתוח דור העתיד של מאמנות ומאמנים ברמות הגבוהות. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם הוועד האולימפי הישראלי, הוועד הפראלימפי הישראלי והתאחדות אילת ומודים להם על הרוח הגבית שהם מעניקים לספורטאים ולספורטאיות כדי שיוכלו להשתתף בתוכנית הזו – וכמובן מאחלים בהצלחה לכל משתתפות ומשתתפי התוכנית".

 


סגנית מנהל בית הספר למאמנים ולמדריכים ומנהלת התוכנית, עדי כסלו סילמן.

 

עם משתתפי המחזור ה-6 של התוכנית "מספורטאי למאמן" נמנים 19 ספורטאיות וספורטאים מ-14 ענפים שונים:

גולדשטיין עידו ויוגב אלון (אופניים), עמרי חצור (שיט), אלייניק ניקול, לביא מיתר ומיכאל סורוקין (התעמלות), עמרי בן ארי ושמעון רבינוביץ' (טניס שולחן), רן שגיב, גל רובבנקו והגר כהן כליף (טריאתלון), אליס בועז (סיף), מוחמד אבו עיש (כדורשער פראלימפי), ניצחון שבתאי (רוגבי כסאות גלגלים), ריז גדעון (פוטבול אמריקאי), עדי רותם (קיקבוקס), טל כהן (קליעה) ורותם עפרוני (קראטה).

 

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד