הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מאת: מארי-רוז גוטמן
חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 24

באירוע השקת העונה האולימפית שהתקיים במכון וינגייט הציגו דריה אטמנוב ובנות הנבחרת הקבוצתית חלקים מהתרגילים החדשים עימם תתחרנה לראשונה בגביע העולם ביוון בשבוע הבא. גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "ישראל מועמדת לשתי מדליות בענף האומנותית בפריז 2024. יש לכן תפקיד ותרומה גדולה לגאווה הלאומית שלנו"

134 ימים לפני המשחקים האולימפיים פריז 2024, נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל השיקה היום (רביעי) את העונה האולימפית שתיפתח בגביע העולם ביוון בו תשתתף בסוף השבוע הבא – כשבאופק גם תחרות המטרה, אליפות אירופה, שתתקיים בחודש מאי בבודפשט.

באירוע שהתקיים במתקן האימונים הביתי המשוכלל של הנבחרת במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, במעמד גילי לוסטיג, מנכ״ל הוועד האולימפי בישראל, מנכ״ל מכון וינגייט, גיא אטיאס והנהלת איגוד ההתעמלות בראשות היו״ר אבי שגיא והמנכ״לית שרית שנער, צוות האימון בראשות המאמנת הלאומית איילת זוסמן ובנות הנבחרת – התאפשרה הצצה לחלקים מהתרגילים אותם תבצענה במשחקים האולימפיים פריז 2024.


אירוע השקת העונה האולימפית של נבחרת ההתעמלות האומנותית במכון וינגייט. צילום: עודד קרני.

 

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל:

אנחנו שמחים שכאן בארץ שלנו, במכון וינגייט, אנחנו יכולים לראות התעמלות אומנותית ברמה העולמית הכי גבוהה שיש. זו רמת ביצוע גבוהה שמעורבים בה הרבה גורמים ומרכיבים: דרך האיגוד שמוביל את זה בצורה מעוררת הערכה, דרך צוות המאמנות האיכותי והמנוסה וכמובן הספורטאיות הנהדרות בקבוצתי ובאישי שהוכיחו את זה עם מדליית זהב של הנבחרת ומדליית ארד של דריה באליפות העולם בשנה הקודמת.

היום אפשר להגיד את זה בצורה הכי ברורה שיש – ישראל מועמדת ל-2 מדליות בהתעמלות אומנותית, של הנבחרת הקבוצתית ודריה, במשחקים האולימפיים פריז 2024.

יותר מזה להגיע דווקא בימים האלה לפריז עם "שיר למעלות" זה חלק מהגאווה הלאומית שלנו  – זה התפקיד הנוסף שלכן כי אתן השגרירות הכי טובות של מדינת ישראל. אנחנו מחזקים אתכם, מעריכים ואוהבים אתכן. בהצלחה".

 

המאמנת הראשית בענף התעמלות אומנותית, איילת זוסמן:

"אנחנו נכנסות לעונה הקרובה בתחושה גדולה של גאווה לייצג את המדינה שלנו, במיוחד בתקופה הנוכחית.

אנחנו מודעות לציפיות הגדולות שיש מאיתנו אחרי שנה פנומנלית שאותה סיימה הנבחרת כאלופת עולם ושדריה סיימה עם מדליית הארד בקרב רב. אנחנו נכונות לאתגרים שמחכים לנו בחודשים הקרובים כאשר השיא כמובן יגיע בחודש אוגוסט.

בחודשים האחרונים עבדנו בכל הכוח כדי ליצור תרגילים שמייצגים אותנו ואת המורשת שלנו אבל גם נותנים כבוד למדינה המארחת – פריז. יש לנו צוות מדהים, צוות מנצח. אני בטוחה שיחד, נוכל להגשים חלומות".

 

במענה לשאלה על הדרך לבחירת השירים מהמסורת היהודית ששולבו בתרגילים סיפרה המאמנת איילת זוסמן כי:

"בחירת השירים הייתה מעניינת: בדרך ל"שיר למעלות" לתרגיל של דריה הוחלפו כמה שירים עד שהגענו לזה – זה יועד לתרגיל הכדור ולא הסתדר אבל נותרתי עם תחושת החמצה וכך זה הגיע לתרגיל הסרט שמסיים את התחרות. בזמנו לינוי סיימה אותו עם "הבה נגילה" וב"ה דריה תסיים עם ה"שיר למעלות".

אנחנו רוצות להקדיש אותו לכל עם ישראל ובמיוחד לאנשים שיושבים בבית ומחכים שההורים והילדים שלהם יחזרו, לילדים ולאנשים שנרצחו ושנפלו.

גם אנחנו איבדנו שני אנשי צוות באירועי ה-7 באוקטובר. שמענו את השיר בהלוויה של אחד האנשים שיקרים לנו וידעתי שדריה תעלה איתו. לגבי בחירת השיר עבור הנבחרת הקבוצתית – זה היה רעיון שאנחנו סוחבות הרבה זמן עד שמצאנו את הדרך להביא אותו לידי ביטוי. בתחילת התרגיל יש תקיעת שופר, באמצע מושמע "אחד מי יודע" שמוכר לכולנו מהמסורת היהודית של פסח ויש עוד חלק קטן בפתיח שרומי פריצקי מדקלמת והבנות גם קצת שרות בהמשך. אלתרנו וחידשנו ואני מקווה שכולם ייהנו מהתרגיל הזה".


בנות הנבחרת הקבוצתית בתרגיל הסרטים. צילום: עודד קרני באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל.

יו"ר איגוד ההתעמלות בישראל, אבי שגיא:

"השנה האולימפית היא שנה מיוחדת. כל המאמצים של השנים האחרונות מתנקזים לרגע שיא ייחודי בחודש אוגוסט ובתקופה הזו במיוחד, אנחנו מרגישים גאווה עצומה לשלוח את הנבחרת, כשגרירות של כולנו. אנחנו באיגוד מובילים את העשייה במקצועיות ומתוך מטרה להניף את הדגל בכל זירה. אנחנו מאמינים בצוות המאמנות והמתעמלות המוכשרות של הנבחרת שייעשו את מה שהן יודעות בצורה הכי טובה ויספקו לנו הרבה רגעי גאווה בצבע כחול לבן, בדיוק כמו שעשו פעם אחר פעם בשנתיים האחרונות"

 


המאמנת הלאומית איילת זוסמן עם הפנים למשחקים האולימפיים פריז 2024. צילום: עודד קרני

 

לינוי אשרם, האלופה האולימפית מטוקיו 2020, המשמשת היום כעוזרת מאמנת בצוות האימון של הנבחרת האומנותית הקבוצתית התייחסה לשאלות על ההתמודדות עם ההתרגשות והציפיות מבנות הנבחרת לקראת המשחקים האולימפיים פריז 2024:

 

"בשלב הזה של פתיחתה של שנה אולימפית אני זוכרת שכמתעמלת מאוד התרגשתי. אני מאמנת אותן ועולם ההתעמלות יהיה אתי כל החיים. אני עושה היום בחיי עוד דברים אבל כשאני מגיעה לאימונים של הנבחרת אני משתדלת לתת מעצמי ולעזור גם בקטע המנטלי. אני יודעת מה הן עוברות ומה הן מרגישות כי הייתי שם עד לא מזמן. הן יודעות שאני שם בשבילן בכל מה שהן צריכות. אין ספק שזה יכול מאוד להלחיץ.

בשנה אולימפית הציפיות אכן מלחיצות אבל הן יכולות להתמודד עם זה כי בסופו של דבר הן צריכות להתייחס אל המשחקים האולימפיים כמו אל כל תחרות ואני יודעת שהן מוכנות".


מימין: עוזרת המאמנת אידה מיירין, דריה אטמנוב, המאמנת איילת זוסמן ועוזרת המאמנת לינוי אשרם.

מתעמלת הסניור דריה אטמנוב:

אני מתרגשת מאוד, אבל עדיין לא מרגישה שזה כאן למרות שהאולימפיאדה מתקרבת – אנחנו כבר 134 ימים לפני – זה ממש קרוב. גם לעונה הזאת איילת וצוות המאמנות עזרו לי להתכונן ברמה הכי טובה כפי שכבר הראינו בעונה הקודמת. השאיפה שלי היא לעשות את הכי טוב שלי העונה ועדיין ליהנות מהדרך למרות העבודה הקשה וחשוב לי שגם אני וגם המאמנת שלי נהיה מרוצות".

 

עם נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית נמנות:

המתעמלת דריה אטמנוב (הפועל רמת אליהו ראשון לציון) ומתעמלות הנבחרת הקבוצתית אופיר שחם (עירוני נתניה), הדר פרידמן (מכבי מקפ"ת פתח תקוה), דיאנה סברצוב, רומי פריצקי (מכבי ת"א), שני בקנוב (מכבי חיפה).

המאמנת הראשית בענף התעמלות אמנותית – איילת זוסמן, צוות המאמנות: אלה סמופלוב ונטליה סטיפנובה, מנהלת הנבחרת – נטשה אסמולוב, עוזרות המאמנות – לינוי אשרם, אידה מיירין ואלונה קושבצקי, המורה לבלט – מריה גריבקובה, גלינה ברסקי, הצוות רפואי: נטלי ברטלר, ד"ר לובה גליצקיה, רוני שחורי ואורית ישראל.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים, תזונה, רפואה משלימה, תזונה טבעית
27 - 06 - 2024
קרא עוד
בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט
27 - 06 - 2024
קרא עוד
סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
19 - 06 - 2024
קרא עוד
השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים
16 - 06 - 2024
קרא עוד