הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

ניצולת השואה במסר לדור הצעיר: די לאלימות ולגזענות

ניצולת השואה במסר לדור הצעיר: די לאלימות ולגזענות

מאת: Marie Rose
מכון וינגייט, חדשות
09 - 04 - 21

ניצולת השואה, מרים סיגלובסקי בת ה-81 ילידת לודג', שאיבדה את רוב משפחתה במחנה ההשמדה מיידנק שבפולין, התארחה בטקס יום השואה והגבורה שהתקיים במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט בהשתתפות עובדי המכון ומנהליו. מרים סיגלובסקי: "אני רוצה להגיד לדור הצעיר: קודם כל תהיו בני אדם. אל תהיו גזענים!". שי אברהמי, מנכ"ל המכון: "זו זכות לשמוע את הפרספקטיבה של דור שורדי השואה"

יום השואה והגבורה תשפ"א, צוין אתמול (חמישי) במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, במפגש של עובדי המכון ומנהליו עם ניצולת השואה, מרים סיגלובסקי בת ה-81, שהתקיים על-פי כללי התו הירוק. במפגש שנערך במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" כבשה הגב' סיגלובסקי את לב הנוכחים כשסיפרה ברהיטות, בקלילות ובהומור את סיפור חייה חוצה היבשות (פולין, ארגנטינה, ישראל).

 

מרים שנולדה בלודג' שבפולין, שורדת יחידה מבין אחיה, לאחר שנמסרה למשפחה מאמצת בגיל 3 עם כניסתה של משפחתה למחנה ההשמדה מיידנק – ממנו לא חזר איש מהם – למעט אימה שניצלה פעמיים ממקלחות הגז של הנאצים, ובהמשך הצליחה לאתר את מרים בסיוע נציגי הג'וינט.

 

 

מסר לדור הצעיר: די לאלימות ולגזענות

מרים, המתגוררת כיום בדיור מוגן בשרון, ענתה לשאלות, ניהלה שיח עירני ומפוכח וריגשה כששיתפה בתובנותיה על החברה הישראלית ובמסרים שהעבירה כנגד האלימות הגואה והגזענות.

 

מרים סיגלובסקי: "קשה לראות בטלוויזיה את כל האלימות – נדמה שכולם השתגעו. אני רוצה להגיד לדור הצעיר קודם כל שיהיו 'בני אדם' ושלא יהיו גזענים".

 

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, הודה בחום למרים סיגלובסקי, העניק לה תעודת הוקרה ותודה על הגעתה למכון וינגייט וסיכם:

"זו זכות לשמוע את הפרספקטיבה של דור ניצולי השואה ההוא, שלצערי הולך ונעלם – ומרים היא מהצעירות שבהם. משמח לשמוע על כך שרבים מניצולי השואה כמו מרים, הקימו משפחות ונהנים מחיים מלאים וטובים. הסיפור של מרים מעניין מאוד ואני מעריך את הגישה מלאת הקלילות וההומור שלה לחיים, על אף ההיסטוריה הקשה והזיכרון הכואב".

 

את המפגש חתמו בהקראת קטעי שירה רעות הסה, מ"מ מנהלת משאבי האנוש של המכון, וגיל מעיין, מנהל אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

ספורט הישגי, חדשות, מאמרים, מכון וינגייט
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד