הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

יצא לדרך המחזור 3 של "פודיום", התוכנית הלאומית למאמנים

יצא לדרך המחזור 3 של "פודיום", התוכנית הלאומית למאמנים

מאת: Marie Rose
חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 03 - 22

בתוכנית של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בשיתוף הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי הישראלי והתאחדות אילת, מושקעים משאבים רבים במטרה להעניק את המידע המדעי והעדכני ביותר ל-18 חניכי התוכנית המקיפה הנמשכת שנתיים. 9 מתוך 34 המאמנים הישראלים במשחקים האולימפיים והפראלימפיים טוקיו 2020 הם בוגרי התוכנית.

המחזור השלישי של תוכנית "פודיום" היוקרתית, התוכנית הלאומית להכשרת מאמנים של בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט, בהובלת מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל, יצא לדרך ביום חמישי שעבר.

 

"פודיום" 2022, התוכנית הלאומית למאמנים במכון וינגייט, המחזור ה-3. צילום: אבי שי, מכון וינגייט

 

תוכנית ההכשרה הלאומית למאמנים הנפרשת על פני שנתיים, בשיתוף הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי הישראלי והתאחדות אילת, נוסדה ב-2019 מתוך מודעות לחשיבות מעמד המאמן בישראל והתפתחות המקצוע בראייה עתידית – זאת לאחר שמנהל הספורט במשרד התרבות והספורט קבע את תחום פיתוח המאמנים כאבן יסוד אסטרטגית בעתיד הספורט הישראלי. זאת עוד טרם עלתה אף יותר המודעות לחשיבותו של המאמן בהצלחת הספורטאי הישראלי לאחר ההישגים המדהימים במשחקי טוקיו 2020, שכן מאחורי כל ספורטאי מצליח עומד מאמן מצליח.

 

9 מתוך 34 המאמנים והמאמנות הישראליים במשחקים האולימפיים והפראלימפיים טוקיו 2020 נמנים עם בוגרי שני המחזורים הראשונים של התוכנית "פודיום" והמטרה של הגופים השותפים היא להמשיך במגמה הזאת ואף להעצים אותה. במחזור הנוכחי של התוכנית משתתפים 18 מאמנים: 12 גברים ו-6 נשים שאותרו על ידי ועדת ההיגוי של התוכנית.

 


שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, מברך את חניכי "פודיום" 2022. צילום: אבי שי, מכון וינגייט.

 

את המפגש הראשון של התוכנית כיבדו בנוכחותם גם יקי אנוך, יו"ר מכון וינגייט, שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי במכון וינגייט, רועי ברקוביץ', מנהל האגף להכשרת מאמנים ומדריכים במנהל הספורט, יעקב ג'ינו, מנהל בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט, איהאב איוב, יו"ר המחלקה לספורט תחרותי בבית הספר, עדי סילמן, הרכזת האקדמית של בית הספר ומכובדים נוספים.

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "יש כאן שיתוף פעולה בין כל גופי הספורט בישראל במטרה להפוך אתכם למאמנים בעלי ניסיון ובעלי הידע הרב ביותר. הקורס הזה ייתן לכם את הכלים הטובים והעדכניים ביותר כדי שתהיו מאמנים מקצועיים יותר ותובילו את הספורטאיות והספורטאים שלכם למקומות הגבוהים ביותר. בהצלחה רבה".

 


יעקב ג'ינו, מנהל בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט ומולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל. צילום: אבי שי.

 

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "זה מיזם הדגל של הספורט הישראלי. בתוכנית היוקרתית הזאת יש השקעה אדירה בכל אחת ואחד מהמאמנים. הוועד האולימפי רואה בקידום של ההון האנושי דבר מרכזי ולשמחתנו מתוך 34 המאמנים הישראלים שהיו במשחקים האולימפיים והפראלימפיים תשעה נמנים עם בוגרי שני המחזורים הקודמים של פודיום. אין מחמאה גדולה מזו!".

 

המאמנות והמאמנים המשתתפים במחזור השלישי של "פודיום":  אגם שחר (גלגיליות, אילת), אזרד קליין יואב (מאמן לפיתוח יכולות גופניות), ארנון תום (התעמלות), בלנק בן-ציון (טנ"ש, פראלימפי), בן מרדכי יובל (אופניים), דור-און יגאל אלו (כדורסל, פראלימפי), הכט יניב(טיפוס), וייצמן מיכל  (רוגבי), חטואל מאור (סיוף), כפתורי עידן (כדורמים), מגידי איתי (אתלטיקה), סקס פיטר (קיקבוקס, אילת), פרידמן אאורה מריה (כדוריד), קצנלנבוגן עידו (טריאתלון), ראובן דניאלה (כדורסל), רביץ לוריא מיכל (כדורגל), רדקו אוהד (כדורעף חופים), שופאניה ויסאל (כדורשער פראלימפי).

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים, תזונה, רפואה משלימה, תזונה טבעית
27 - 06 - 2024
קרא עוד
בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
27 - 06 - 2024
קרא עוד
סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
19 - 06 - 2024
קרא עוד
השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים
16 - 06 - 2024
קרא עוד