הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

פיילוט לשיפור הכוח של שחייני ישראל

פיילוט לשיפור הכוח של שחייני ישראל

מאת: Marie Rose
חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
24 - 02 - 21

הפיילוט המתבצע במרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט עוקב אחר שיפור הכוח בקרב שחייני נבחרת ישראל והאקדמיה והשפעתו על הביצועים במים. מאמן הנבחרת, אהוד סגל: "יש כאן במכון וינגייט כלים פיזיולוגיים ומדעיים רבים שמסייעים לנו לייצר תהליך מעקב ארוך, אך רק בעוד שנה או שנתיים נוכל להעריך את תוצאותיו"

פיילוט למעקב אחר שיפור הכוח המתפרץ בקרב שחייני נבחרת ישראל ואקדמיית וינגייט למצוינות בספורט מתנהל בימים אלו במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בידי הפיזיולוגים של המאמץ רותם כסלו כהן ועידן חרט. הפיילוט, בהובלת אהוד סגל, מאמן נבחרת ישראל, והילה ראובני, מאמנת הכושר הגופני של הנבחרת והאקדמיה, שהחל לפני כארבעה חודשים, צפוי להימשך גם בשנה הקרובה, לכל הפחות.

במסגרת המבדקים שנערכו עד כה בשני סבבים (בספטמבר 20 ובינואר 21), נערכה לשחיינים סדרת מבדקים במעבדה הכוללת 5 מבדקים פיזיולוגיים שונים שנבחרו על פי ספרות מחקרית רלוונטית – זאת במטרה לעקוב אחר השיפור בפרופיל הכוח והכוח המתפרץ של כל אחד מהם, ולבחון את הקשר בין התפתחות פרופיל הכוח לבין הביצועים במים.

 

סדרת המבדקים האמורים התקיימה גם במים וסבב מבדקים נוסף יתקיים בעוד כחודשיים כאינדיקציה ליעילותה של תוכנית האימונים ולשיפורה בהתאם.


שחיינית המים הפתוחים, אווה פביאן, במבדקים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין.

לדברי מאמנת הכושר של מרכז המצוינות והאקדמיה, הילה ראובני: "הרעיון הוא לייצר בסיס של נתונים שיאפשר לנו לעקוב ולבחון אחר ההתקדמות הגופנית של כל אחד מהשחיינים ולראות האם תוכנית האימון 'היבשה' מחוץ למים אכן משרתת את מטרות תוכנית האימונים במים. את תוצאות סבב המבדקים השלישי שנקיים בעוד כחודשיים, נוכל להשוות לתוצאות המבחנים שנערכו עכשיו ולבחון ביחס אליהם את ההתקדמות שחלה במים ובשלב זה נראה כי הכיוון הוא חיובי בהחלט. שיתוף הפעולה שלנו עם הפיזיולוגים עידן חרט ורותם כסלו כהן הוא לא פחות ממעולה ואנו מאוד מעריכים את העבודה המקצועית המצוינת שהם עושים אתנו במיזם הזה".

 


השחיין בר סלובייצ'יק, בוגר אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, במבדק.

 

 

מאמן השחייה של הנבחרת, אהוד סגל, מסכם: "יש בספורט ההישגי ובמיוחד כאן במכון וינגייט, כלים מדעיים ופיזיולוגיים רבים שמאפשרים ניתוח ומעקב אחר כוח ופרמטרים נוספים של יכולת. בכל האמור בשחיינים ברמה התחרותית האולימפית, חשוב לנו מאוד לדעת האם האימונים הרבים שהם מבצעים אכן מובילים לשיפור – והכוונה אינה רק לשיפור כללי אלא לשיפור המסוים שאנו מייחלים לו ומנסים להשיג אצל כל שחיין. מדובר בתהליך של ניסוי וטעייה – וחשוב לראות האם מה שאנחנו עושים באימונים אכן מתאים ומשרת את המטרות שלנו. הפיילוט הזה נועד לייצר תהליך מעקב ארוך ורק כעבור שנה או אפילו שנתיים נוכל להעריך את תוצאותיו".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

בראייה נטורופתית: ה-C והסידן באורח החיים הבריא

תזונה טבעית, ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים, תזונה, רפואה משלימה
27 - 06 - 2024
קרא עוד
בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

בקרוב: תיכון לספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט, ספורט הישגי
27 - 06 - 2024
קרא עוד
סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

סהר אלוני מונתה לסמנכ״לית הספורט של מכון וינגייט

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
19 - 06 - 2024
קרא עוד
השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

השתלמות ארצית בהובלת ד"ר בן רוזנבלט

חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים
16 - 06 - 2024
קרא עוד