הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

פיזיולוגיה וספורט

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום

ד"ר רותם כסלו-כהן
ד"ר רותם כסלו-כהן / פיזיולוגית מאמץ, מנהלת המחלקה לפיזיולוגיה ולמדעי האימון במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט. בעלת תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock בקנדה ותואר שלישי (Phd) בתחום למידה מוטורית ומאמץ גופני מאוניברסיטת חיפה. מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות שונות (פרופיל לקטט, צח”מ, RMR), במתן ייעוצים פיזיולוגיים ובהתאמתן של תוכניות אימון למגוון מטרות רחב.
הודעות
54
פעילות אחרונה
אתמול, 11:17
ההודעה האחרונה
שריפת קלוריות באימון
ערן / 24/05/22 11:17
ייעוץ
אורטמן אוה / 04/04/22 21:17
דופק לב איטי במנוחה וגבוה במאמץ
יששכר / 31/01/22 11:45

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • ד"ר שלום רב . בן 58 אני מתאמן 4 / 3 פעמים בשבוע בחדר כושר אימוני כוח ומשקולות עד שעתיים ורץ בקביעות 5 ק"מ 3 פעמים בשבוע. * כדי לראות ולבדוק שאין חוסרים בדם/בגוף איזה בדיקות ספציפיות מומלץ לעשות בשל הפעילות שאני מבצע ? *האם מומלץ לקחת סוג של ויטמין בכל מקרה או להשלים בתכשיר מסוים ? אודה לכל המלצה בתודה מראש בכבוד רב
  • כמה זמן מתחילת ריצה קלה יש גירעון חמצן בריצה אירובית
  • צהרים טובים שמי אבי אני בן 56, 180 ס''מ גובה, ו-94 ק''ג משקל. אני עושה מעידות של 8 קמ' 2 בשבוע במהירות. גבוהה יחסית ואני מרגיש מצוין. לאחרונה הכנסתי קצת הרמות משקל ויחסית מהר יש לי בחילה קלה, חולשה ומעט קוצר, האם זה הגיוני או שמצביע על בעייה מסוימת?
  • שלום רב אני הצלחתי להגיע לגיל 40, כחלק מזה אני מרגיש שינויים ואני לא מצליח להבין את זה כתוצאה מגילי(אני שם לב למן תהליך הזדקנותי מואץ) או כתוצאה מסגנון החיים בעבר מגיל 30 עבדתי פיזית קשה וגם הייתי הולך מפעם לפעם לחדר כושר(לא משקיע שם מעבר לכמה תרגילים) החלפתי עבודה לפני שנתיים ואני הייתי פחות פעיל גם מבחינת כושר, ככה שהעלתי במשקל כמה קילו אבל בעיקר מרגיש שמסת השריר פחתה מאוד. לפני חודשיים התחלתי לעשות תרגילי כוח ביתיים(שכיבות שמיכה, מתח, משקולות יד 10 קילו וקצת סקוואט עם משקל גוף) ואני מרגיש שבקושי אני מצליח לעלות מסת שריר. השרירים שלי הרבה יותר קטנים ממה שהיו ואפילו בגיל 30 פלוס הצלחתי לעלות יותר מסה. מה שאני רוצה להבין ולהתייעץ, קודם כל- האם בגיל 39-40 אמורים כבר לחוש בכזו ירידה? שנית, הודה לך אם תכווני אותי לאיזה בדיקות/רופא ללכת כדי לבדוק אם מלבד סגנון החיים, אולי יש כאן בעיות אורגניות בגוף שבגינם אני חווה ירידת מסה כזו או הזדקנות מהירה
  • היי, בחור צעיר גובה 185 ומשקל 67 התחלתי אימונים במכון במטרה לעשות שינוי ולראות תוצאות המאמן הבהיר לי שבנוסף לאימונים אינטנסיביים של 3 פעמים בשבוע לפחות אני צריך לצרוך 140 גרם חלבון ביום, בין היתר על ידי הוספת מעדני go pro וחטיפי חלבון. רציתי לשאול : 1. האם באמת נכון הדבר שאני צריך להגיע למספר הזה - 140 2. האם המעדנים וחטיפי החלבון הם דרך טובה לכך ומה מומלץ ומה צריך להיזהר 3. כמה חשוב נושא הפחמימות בסיפור, לצד החלבונים תודה רבה :- )
  • לא יודע אם זה קשור לפורום, אבל האם יש דרך לדעת מה בערך יהיה הגובה של הילד. האם יש בדיקה?
  • שלום, אשמח לחוו"ד לגבי , מלבד שחייה וריצה, אילו סוגי ספורט הכי עוזרים להרזייה? (ואם הליכה- אז אילו אינטר4וולים, ספורט פונקציונאלי? HIIT?) תודה
  • אני מנויה בגו אקטיב . חדשות לבקרים מתקלקל המזגן ועדיין מקיימים שם שיעורי ספינינג עצימים, בחדר קטנטן, ללא חלון וללא מאוורר אפילו. בפעם האחרונה באמצע אימון הרגשתי דופק מואץ ותחושת טרום עלפון. האם אימון זה יכול לסכן את הבריאות? יש סכנה למכת חום
  • קשיש, רזה, בדרך כלל בריא, עושה פעילות גופנית יומיומית, תזונה טובה. באופן פתאומי נוצרו (גם בצילום חזה) קשיי נשימה קלים, אך מטרידים. האם פיזיולוג יכול לפתור את הבעיה? אשמח לקבל תשובה.
  • שלום רותם, חוזר אליך בהמשך לפנייתי הקודמת, לאחר שביצעתי בדיקת ארגומטריה כהמלצתך: הדופק שלי אכן מגיע ל-176 במאמץ ואין לי הפרעות קצב או לחץ דם גבוה. הכושר שלי נמצא בינוני MAX METS = 10.2 (הגיוני - אני רוכב אחת לשבוע בלבד). בתנאים הללו, ובהנחה שלא אגדיל את תדירות הרכיבה שלי: האם היית ממליצה להקטין את עצימות המאמץ ברכיבה השבועית כדי להוריד דופק, או שכל עוד אני מרגיש טוב אפשר להמשיך? הרבה תודה!
  • שלום, אני בן 57. לפי החישוב הפשטני המקובל, אני מבין שדופק המטרה המכסימלי שלי הוא 163. גיליתי שבזמן הרכיבה השבועית שלי על אופניים (כ-30 ק"מ) אני חוצה אותו בחלק ניכר מהרכיבה - בעיקר בעליות - ומגיע גם ל175. אני מרגיש טוב ועושה זאת בלי בעיה מיוחדת. האם כדאי להוריד קצב ולהימנע מכך, או שהגוף אומר את שלו, ואני יכול להמשיך? תודה רבה.
1 2 3
שינוי גודל פונט
ניגודיות