הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

פציעות ספורט

פורום פציעות ספורט

מנהלי הפורום

יוסי בלייר
יוסי בלייר / תואר ראשון בפיזיותרפיה (BPT) מאוניברסיטת ת"א.
פיזיותרפיסט הסגל האולימפי ומרכז שיקום באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט.
מרצה בביתהספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
התמחות בשיקום אורתופדי, שיקום פציעות ספורט ומחול, נוירודינאמיקס, דיקור מערבי (IMS), מוסמך בהדרכת פילאטיס רצפה ומכשירים ובהשתלמויות נוספות.
הודעות
71
פעילות אחרונה
מזמן, 18:13
ההודעה האחרונה
קליקים באזור הכתף
שמשון / 27/01/23 15:51
חבלה בעצם הבריח
סהר ניסים / 30/11/22 12:56
חבלה בעצם הבריח
סהר ניסים / 30/11/22 12:56

הפורום בשלב זה לא פעיל.

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • שלום רב, בחור בן 31, בריא מאוד. לפני כחודשיים עשיתי 4 ימים רצופים של הליכה מרובה (כ-12,000 צעדים ביום) כאשר באחד הימים יצאתי לריצה (במהירות של כ-10 קמ"ש). לאחר מכן, יום לאחר מכן התחלתי להרגיש תחושת "גירוד" בברך לפרקים, אולי אולי עם תחושת כאב קלה מאוד לפעמים. בדיקת אלטרה סאונד לא מצאה שום דבר בכלל, אפילו לא נוזלים. ניצלתי את גל האומיקרון כדי לעבוד שבועיים ברצף מהבית מבלי לזוז כמעט אבל לאחר שחזרתי להליכות, תחושת ה"גירוד חזרה". התחשה נעלמת במנוחה אבל חוזרת כשאני חוזר להתאמן (ללכת ולרוץ), במיוחד כשאני הולך הרבה ביום מסוים. אני מקפיד לעשות מתיחות לפני האימון אבל גם זה לא עזר. אני מנסה גם לחזק את השרירים מסביב לברך אבל בינתיים גם זה לא עוזר. מה היית ממליץ לעשות? תודה רבה על העזרה.
  • שלום רב, הבן שלי, בן 18, רץ הרבה, רץ מרתון של 10 קילומטר לאחרונה ב45 דקות. אבל באימון לפני כשבועיים עשה מאמץ גדול יותר מהרגיל ומאז עם כאב בשוק ימין הכאב קצת פחות אבל ממשיך כל התקופה. היום היינו אצל אורתופד ששיער שמדובר בשבר מאמץ - המליץ לא לעשות מיפוי עצמות בגלל הקרינה - ואמר שצריך מנוחה מפעילות גופנית של חודש וחצי. השאלה - האם העובדה שהולך מידי יום לבית הספר - 20 דקות לכל כיוון מפריעה להחלמה? הרופא אמר שאין בעייה, אבל אני תוהה על כך.
  • שלום, לפני 5 חודשים לערך, במהלך ריצת ערב שגרתית, חשתי כאבים עזים במפשעה שמאל. במשך כל התקופה הנ"ל עברתי בדיקות רבות, כולל US, מנוחה של חודש, כדורים נוגדי דלקת ועוד. לאחרונה ביצעתי MR ארתרוגרפיה מפרק ירך שמאל, כולל הזרקת חומר ניגודי וזהו יסכום הבדיקה "שברי מאמץ בפוביס עליון ותחתון משמאל עם בצקת במוצא שרירים אדוקטורים לירך שמאל". התייעצות עם מספר אורתופדים הובילה להפחתה של פעילות גופנית למשך כ3 שבועות, אשמח לשמוע חוות דעת נוספות. יש לציין שבמהלך השנה החולפת אני רצה באופן קבוע (כ-6 פעמים בשבוע) מרחק קבוע של כ-6 ק"מ. בנוסף חשוב לציין שהכאבים פחתו משמעותית במהלך ה-5 חודשים שחלפו אך לא ניתן להגיד שנעלמו לחלוטין ומידי פעם אני עדיין חווה התכווצויות באזור. החשש כמובן הוא לא לגרום נזק נוסף / חמור יותר לאזור. תודה רבה
  • מרגיש כאבים בשרירי הבטן התחתונה במהלך ריצה עוד יותר במהלך משחק כדורגל איך ניתן לטפל בבעיה?
  • שלום, אני רוצה להבין משהו לגביי הארכת שריר מקוצר, אם עכשיו אני מאריך שריר האם זה מחליש אותו אני לא מדבר על המתיחה עצמה שדורשת כוח זמני אלא על ההארכה עצמה של השריר, כי נשמע יותר הגיוני שזה פשוט גורם לאותו כוח/נפח שריר ואותו סיבולת/צפיפות שריר להתפרס פשוט ליותר מקום/טווח תנועה... השאלה אם זה מחליש את השריר כלומר מוריד מהכוח שלו או שפשוט זה שהגדלנו לו את הטווח תנועה זה פשוט "פיזר" כביכול את הכוח לפי הטווח תנועה שדרשנו ממנו...? תודה אביב.
  • המשך להודעה הקודמת, מרגיש כאילו אני נוטה לצד שמאל כאילו הרגל קצרה יותר אבל אני לא בטוח לגביי זה, ושוב אצל האורתופד והפיזיותרפיסט שהייתי אצלהם לא עזרו לי, אשמח לחוות דעת נוספת, אני יודע שזה לא בדיקה פיזית ולא מדויקת, אבל נתתי את כל המידע שיש לי גביי הבעייה אחריי שאני מתמודד איתה שנים, אשמח לתשובה ממישהו שמבין. תודה, אביב.
  • שלום, בן 20 יש לי אי סימטריה קלה מכף רגל ועד ראש תרתי משמע עשיתי מיפוי עצמות ואמרו שהכל תקין, לא היה לי שברים ולא פציעות. כף רגל ימין שטוחה ושמאל לא,ברך ימין נכנסת פנימה ושמאל לא, האגן על הצד,העצם של האגן בולטת יותר בצד ימין, הצלע השמאלית בולטת משמעותית ,כתף שמאל טווח טנועה מלא וגבוהה יותר וכתף ימין מוגבלת , צוואר על הצד, לסת לא סימטרית אבל לא יודע אם זה קשור. מה שמפריע לי זה שאני לא יכול להתאמן כמו שצריך, סקוואט מרגיש לי עקום ובשכיבת סמיכה אני שם את הידיים במקום לא סימטרי כי לא נוח לי, הייתי אצל אורתופד אמר שהוא לא רואה עקמת או כל בעיה בעצמות לפי המיפוי, נתן לי מדרסים ושלח אותי לפיזיותרפיה ולא עזרו לי, השאלה מה עכשיו? יש מישהו שמתעסק באי סימטריה ספציפית ולא רק כחלק מיציבה? רופא ספורט או מישהו שמתעסק באיזון השרירים בגוף? למי אני יכול ללכת שמבין באי סימטריה תפקודית?
  • שלום רב הבן שלי בן 12.5 מתאמן אימוני נינג’ה בסגנון נינג’ה ישראל הרמה שלו יחסית לגילו גבוהה הופיעו לו שתי בלוטות לימפה מוגדלות באזור המפשעה. האם יכול להיות קשר בין האימון לבלוטות? תודה
  • שלום רב, בתי בת 13 וחצי משחקת כדורסל בנבחרת מזה שנתיים וחצי. לפני כן עסקה בג'ודו מגיל צעיר. בשבועות האחרונים, בהם הייתה בהפסקת אימונים, התחילו כאבי גב תחתון. היינו אצל אורתופד שאבחון חשד לספונדוליזטיס והפנה לפיזיותרפיה ואמר שיכולה להמשיך להתאמן. הפיזיותרפיסט חשש שאכן זו האבחנה. בינתיים חזרה להתאמן אחרי הפסקה של חופשת הקיץ ומרגישה שהכאב גובר. האם זה אומר שגם הנזק לחוליות יכול להיות גרוע יותר? האם עדיף להיות במנוחה לתקופה מסוימת? אנחנו נחזור לאורתופד אבל זה ייקח שבועיים שלושה ובינתיים אני חוששת מהחמרה. הבת כמובן רוצה להמשיך באימונים. תודה מראש
  • שלום, אני בת 38. אחרי שנה שלא היו לי התכווציות שרירים לאחרונה במשך שבוע היו לי כל יום התכווציות שירירים קשות בכף הרגל שגורמים לעיוות אצבעות ולכאב ממש חזק לרבע שעה והכל היה עובר. ביום השביעי שבו זה קרה 3 פעמים ביום קמתי בבוקר עם כף רגל ואצבעות תפוסות, ושוק תפוס. בנוסף הצטרפו 2 אצבעות ביד ימין שתפוסות. חלף כבר מעל לשבוע וזה לא עובר. שמתי קרח ביומיים הראשונים מעט. הזמנתי פיזיותרפיסטית עד הבית שניסתה לשחרר את שריר השוק וזה לא עזר. האם ייתכן שזאת לא סתם התכווצות שרירים ומדובר על מתיחת שריר? האם אפשר אחרי שבוע כבר לעבור לטיפול בחום? יש לציין שיש לי כבר חצי שנה מתיחת שריר בצד ימין בגב העליון בשכמות, ופיזיותרפיה לא עזרה. אני אקח בלית ברירה בקרוב ארקוסיה למרות שיש לי אסתמה ובקע בסרעפת וריפלוקס. משום מה כל מה שציינתי קרה בצד ימין של הגב, רגל ימין ויד ימין. האם יש קשר או שזה סתם צירוף מקרים? תודה רבה
  • שלום לכולם אני מתעניינת בלימודי נטורופתיה והייתי רוצה לדבר בפרטי עם מישהו שלומד כרגע את התחום .
  • שלום לכולם אני מתעניינת בלימודי נטורופתיה והייתי רוצה לדבר בפרטי עם מישהו שלומד כרגע את התחום .
1 2 3 4