הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
454
פעילות אחרונה
מזמן, 17:23
ההודעה האחרונה
פחמימות לאחר אימון משקולות (לבניית שריר וירידה באחוזי שומן)
נדב / 17/07/24 21:46
אבקת קקאו
סלינה / 14/07/24 09:38
מגנזיום גליצינאט
סופי / 14/07/24 09:34

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • היי, האם לאחר אימון משקולות, מלבד חלבון (שלפי מה שקראתי יש חילוקי דעות כמה זה הכרחי לאחר אימון) יש צורך גם בפחמימה פשוטה? מיץ תפוזים למשל? או שאפשר למרות הויכוח על החלבון לאכול רק חלבון שיספג מהר ואין צורך בכלל בפחמימה? מה המחקר אומר על פחמימה לאחר אימון בנוסף לחלבון? המטרה: עלייה במסת שריר וירידה באחוזי שומן. תודה.
  • שלום לבן אל רוצה לדעת לגבי שתיה של אבקת קקאו,כמה מרחק של זמן צריך לקחת מארוחה חלבית וגם בשרית ? כדי שלא תהיה בעית ספיגה תודה רבה
    • שלום סלינה, ההמלצה להרחיק מזונות או משקאות מסויימים היא בשל המצאותם של "אנטי-נוטריינטים", חומרים המעכבים ספיגתם של רכיבי תזונה חיוניים. ההמלצה הרווחת עומדת כיום על חלון זמן של כשעתיים. בהצלחה
  • שלום רב רוצה לירכוש מגנזיום גליצינאט באתר בחו"ל האם אתה יכול להמליץ לי על חברה תודה סופי
  • שלום, האם אפשר לצרוך שיבולת שועל עבה רגילה ללא חשש או שיש הצדקה לרכוש שיבולת שועל עבה אורגנית שמחירה הוא פי שניים מהרגילה ? תודה
    • שלום, ככל הנראה אין הצדקה לשלם מחיר גבוה יותר עבור שיבולת שועל אורגנית.
  • לאחרונה קראתי על מחקר שדיווח על יתרון באכילת שזיפים מיובשים לנשים. 1) האם יש הבדל בין שזיף מיובש עם סורבט למיובש ללא סורבט? 2) כמה שזיפים מיובשים מותר ליום לטרום סוכרתי (ללא תרופות)? תודה
    • שלום נעמה, מכיוון שסורבאט משמש כחומר משמר, עיקר ההבדל הוא במשך חיי המדף של השזיפים, והשפעה מעטה על הצבע. ההבדל בקלוריות ככל הנראה זניח אם צורכים מספר שזיפים בודדים ביום. בקשר לכמות השזיפים (והפירות בכלל) שמותר לאכול מדי יום, זה משתנה באופן אישי ותלוי בהשפעה האינדיווידואלית על רמות הסוכר. באופן כללי מומלץ לא לצרוך בבת אחת כמויות גדולות של פירות או מתוקים אחרים, ומומלץ לשלב באותה ארוחה גם מזון שומני (כמו אגוזים למשל) שיאטו את קצב עליית הסוכר בדם. להנחיות אישיות כדאי לפנות ליעוץ אצל דיאטנ.ית סוכרת בקופת חולים. בהצלחה!
  • מדוע אתה מדלג על שאלות?
  • שלום רב, אני טוחן מספר מוצרים לארוחת בוקר:כף של שומשום מלא ,שתי כפות גרעיני דלעת וכף אחת גרעיני חמניות וגם אגוז ברזיל אחד,כולם אורגנים טבעיים ולא קלויים ומוסיף לדייסת קווקר השאלה שאני מבקש לדעת האם כול המכלול הזה יכול לגרום לנזק לכלי הדם ויכול להצטבר בדפנות העורקים?כי אלה מוצרים שמכילים שומן אשמח לדעתך תודה
    • שלום שרון, אגוזים וזרעים מכילים בעיקר חומצות שומן חד ורב בלתי רוויות. חומצות שומן אלה מומלצות לצריכה וצריכתן אינה מעלה את הסיכון לתחלואת לב וכלי דם. בתיאבון
  • שלום לך לאחרונה הובחנתי כסובלת מדלקת פרקים. האם גלוקוזמין יכול לעזור (או שיש דברים טובים יותר) האם יעלה לי את רמת הסוכר? אשמח לשמוע את דעתך תודה
    • שלום רונית, גלוקוזמין עשוי לסייע במצבים של דלקת פרקים, כמו גם רכיבים נוספים היכולים לסייע בהפחתת הדלקתיות כמו אומגה 3, כורכומין, MSM, כונדרויטין ועוד. קיימים בשוק תוספים יעודיים המכילים מספר מהרכיבים הנ"ל ויתכן ששווה לנסות. לגבי רמות הסוכר העדויות חלוקות, באנשים בריאים לא אמורה להיות השפעה לעומת חולי סוכרת שם יש השפעה קלה. בריאות שלמה!
  • שלום אני טל בן 34 אני מתאמן בקליסטניקס בסיסי (מתח וכד') מזה יותר משנה. משתדל להתאמן 2-3 פעמים בשבוע, כחצי שעה כל פעם לאחר כל אימון, במיוחד בחודשים האחרונים כאשר העליתי את עצימות האימון, אני מתעורר למחרת בבוקר תפוס וכאוב מאוד. השרירים כואבים, אני מבין שזה כאב טוב אבל משיחות שערכתי עם מאמני כושר וחברים הבנתי שזה לא משהו תקין. לא בעצימות הזאת ולא אחרי כל אימון. חשוב לי מאוד לציין שלכאבי שרירים אלה מתווספת גם חולשה כללית שעוטפת אותי במהלך היום שלאחר האימון ולפעמים גם ביום שלאחריו. רציתי לשאול מה דעתך? האם זה אכן לא תקין? מה יכולות להיות הסיבות לכך, מה אפשר לעשות? תודה רבה טל
    • שלום טל, מכיוון שאתה מתאר גם חולשה כללית הייתי ממליץ לך בחום לפנות לרופא המשפחה לקבלת אבחון ולבצע בדיקות דם כלליות. אם הכל תקין אז כדאי לפנות ליעוץ אצל דיאטן.ית כדי לעבור על התזונה. בהצלחה!
  • שלום אני צורך באופן יום יומי אבקת חלבון מי גבינה שמכילה חומרי טעם וריח, מתחלב וממתיקים. האם ישנם השלכות בריאותיות בתווך הקצר/הארוך. או תופעות לוואי מצריכה יום יומית והאם יש מינון סביר שמומלץ לא לעבור? תודה
    • שלום רועי, החומרים עליהם אתה מדבר נקראים כקבוצה "תוספי מזון", ומטרתם לשפר את הצבע, הטעם, זמן המדף ועוד. בעיקרון, כל אחד מהחומרים המוספים למזון אמורים להיות בטוחים לשימוש במינונים המקובלים הנמצאים כיום בשימוש. יחד עם זאת, כבר יודעים כיום על חלק מהחומרים המוספים (כמו חלק מצבעי המאכל למשל) שמוטב להפחית בצריכתם. לשאלתך - אנחנו לא בהכרח יודעים על קשר ישיר או עקיף, אך יחד עם זאת מעדיפים להמליץ להגדיל את צריכת החלבון באמצעות אוכל, מזון מועשר, ורק לאחר מכן להשתמש גם בתוספים ובאבקות. בהצלחה
  • שלום לבן אל, מה דעתך על מגנזיום בקרם למריחה על הגוף,האם יש לזה אותה השפעה לעומת אם הייתי לוקחת תוסף של מגנזיום? תודה שלומית
    • שלום שלומית, מנגנוני הספיגה בבליעה ובמריחה שונים זה מזה ומכאן גם ההשפעה והתועלת שונות. ממליץ להתייעץ עם רוקח או רופא עור בנוגע לתכשירים הנמרחים על גבי העור, מטרתם ויעילותם. בהצלחה
1 2 3 17