הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
407
פעילות אחרונה
מזמן, 13:19
ההודעה האחרונה
כמה שאלות בנושא תזונה
אלה / 26/04/24 00:40
בהמשך לענין ירקות קפואים
סופי / 25/04/24 21:28
ערכי סוכר בפירות
שלומית / 20/04/24 11:13

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • האם שימוש של מעדן כנ"ל (סוג של דבש אלטרנטיבי, המיוצר במכוורת של אחד הקיבוצים) כממתיק (במקום סוכר) לקפה, מועיל או מזיק למבוגר טרום-סוכרתי המקדיש שעה ביום לפעילות גופנית (התעמלות ו/או שחייה)? רכיבי המעדן: מלטיטול, סוכרלוז, סיבים, מים ודבש טהור.
  • בן אל שלום: אני מתאמן ומנסה להעלות במשקל ומסת שריר, על כן מתאמן כבר ארבעה אימוני כוח בשבוע. הבעיה שאני לא רואה שאני מצליח לעלות במשקל, יורד אפילו קצת באחוזי שומן (לפי סרט מדידה ומשקל עם הולכה חשמלית,כמובן שנמדד באותו מאזן נוזלים). עשיתי חישוב של כמה קלוריות אני צריך לאכול, ומנות חלבון, אבל אני לא מצליח להגיע לכך בתזונה רגילה. אשמח אם תוכל להגיד לי כמה קלוריות עלי לאכול, כמה גרם חלבון, והאם כדאי לי תוסף תזונה ואיזה אתה ממליץ. בן 40 שוקל 74 1.80
  • שלום רב, אשמח לדעת אם אפיה ממושכת בתנור בחום של כ-50 מעלות בלבד, כאשר דלת התנור פתוחה למחצה, עשויה להוות שיטת אפיה שבה לא נוצרים תוצרי גליקציה מתקדמים במזונות המועדים לכך. בנוסף, האם אין צורך לחשוש מצריכת כמויות קטנות של תוצרי גליקציה מתקדמים בהקשר של תזונה בריאה? תודה.
  • ערב טוב היום כשאפיתי את הקציצות בתנור ככל הנראה שכחתי להפעיל טיימר וכשנזכרתי וניגשתי לתנור ראיתי שהקציצות מעלות כמו מעין עשן כזה האם זה נקודת העישון של הקציצות והאם במצב כזה יש הפרשה של רדיקלים חופשיים שני נתונים חשובים להאיר את עינייך לגבי האפיה הזו אני אופה רק ב180 מעלות ואך ורק עם שמן זית יד מרדכי בכבישה קרה וכולי האם ניתן לאכול את הקציצות האלו או לזרוק האירי את עיניי בנושא דרך אגב התייעצתי עם מכרה תזונאית שאמרה לי שאמנם היא לא מומחית בנושא אך אם זה לא נשרף אז ניתן לאכול מה דעתך?
  • בגבינת גאודה גיליתי עובש. האם זה אומר שהיא מקולקלת? או שאפשר אולי להפריד ממנה את העובש ולאכול את השארית (שנותרה טעימה)?
  • הבנתי שכדי לבנות שריר צריך חלבון ובחלבון יש חומצות אמינו ש9 מהם חיוניות והגוף לא יכול לייצר אותן לכן צריך לקבל אותן מאוכל, השאלה שלי אם רק החומצות של bcaa כלומר לאוצין איזוליאוצין וולנין משפיעות על בנייה ושמירה מפירוק שרירים אז למה צריך את שאר החומצות? אני לא יכול לבנות שריר רק מתוסף bcaa בלי לאכול חלבון בכלל? נגיד לאכול אורז כפחמימה וחומצות אמינו כאבני בניין, נעזוב רגע את הוטמינים והמינרלים לרגע אני שואל לגביי שרירים, הבנתי שיש את לאוצין שהוא מפעיל דבר שנקרא mtor וזה כאילו בונה את התאים השאלה היא האם אפשר לבנות שרירים עם bcaa ללא חלבון?
  • שלום, לאחר בדיקת דם ותוצאה של חומצה פולית 4 הומלץ לי ע"י הרופאה לקחת חומצה פולית 5 מ"ג ליום למשך חצי שנה. שתי שאלות בבקשה: קראתי שעדיף לקחת מתיל פולאט ולא חומצה פולית רגילה. דבר נוסף, אם המנ המומלצת הינה 400 מק"ג אז למה להתחיל ישר עם 5 מ"ג? אפשר עם 1,200 מק"ג למשל. מה דעתך?
  • עכשיו אני מבולבל, היה כתוב באינטרנט שהצריכה היומית לברזל 8 מ"ג לגברים. אבל אני לא מצליח לחשב את זה. כי יש שני סוגים של ברזל, יש Heme מהחי ויש Non-Heme מהצומח. אז איך אני מחשב את זה? 8 מ"ג ברזל Heme מהחי? או 8 מ"ג ברזל Non-Heme מהצומח? הרי כל 1 מ"ג ברזל המטיני מהחי נספג יותר מברזל לא המטיני. אני צורך ברזל Heme מהחי כמה אני צריך ביום?
  • שלום רב. כבר שנים רבות אני סובל מחולשה כרונית. עברתי המון בדיקות דם, גסטרוסקופיה, אנדוסקופיה וכד' וברוך ה' הכל היה תקין מלבד הממצאים היחידים שהברזל וויטמין 12B נמוכים ולאחרונה גם ויטמין D. לעיתים אני סובל מיציאות מרובות, לא שלשול אך בכל זאת פעמיים-שלש ביום ולפעמים אפילו 4-5 פעמים. זה מגיע בתקופות, תקופה מסוימת היציאות רגילות ותקופה אחרת מרובות. האבחנה שניתנה ע"י רופאי גסטרו היתה "חוסר ספיגה", לאמר: אני אוכל כמו שצריך אך הגוף לא סופג את הנוטריינטים הדרושים מן המזון. מדוע? לא היה באפשרותם לאבחן! אציין שלמרות שבהנחיית הרופאים נטלתי B12 תקופה ארוכה (וכמובן רמתו בדם וכן רמת הברזל עלתה מאד) לא הרגשתי שיפור בתחושת העייפות והחולשה. בהתייעצות עם 2 דיאטניות בקופה נאמר לי שהתזונה שלי בסה"כ טובה ומאוזנת ואם כן חזרתי לנקודת המוצא: אני עייף באופן כרוני חלש וחסר חיוניות אך אין פתרון. מתסכל ביותר! האם תוכל בבקשה לעזור לי? תודה
  • שלום החלמתי מקורונה לפני שנה וחצי ועדיין יש לי תסמינים של פוסט קורונה כגון שיעול האם קורדיספס פיור יכול לעזור? לוקחים את הכמוסה כל יום?
  • האם זה נכון שמיץ תפוזים סחוט, כמו זה שיש בבקבוק הנקנה במרכול, הוא חסר ערך תזונתי, בניגוד לתפוז, הידוע בערכיו התזונתיים?
  • שלום, אני בן 31 ובשנה וחצי האחרונות הורדתי 13 ק"ג (עבדתי עבודה פיזית, לא דיאטה) ממשקל של 86 למשקל 73 (הגובה שלי 184ס"מ). כעת אני נכנס לתקופה של 4 חודשים אינטנסיביים של למידה מהבוקר עד הערב בקורס מאוד נוקשה, ככה שהפעילות הגופנית שלי תהיה מינימלית, ובנוסף - פיתויים של נשנושים ואכילת ג'אנקפוד כל הזמן קורצים לי. בייחוד בבוקר. וחשבתי על רעיון טוב לבוקר, אני רק לא בטוח כמה זה מומלץ. ניסיתי כמה פעמים להחליף את ארוחת הבוקר שלי עם "אנשור" בטעם שוקולד. חשוב לי לאכול משהו בבוקר, וזה נותן לי מענה מעולה. לארוחה הבאה אחרי שעתיים בערך כבר יהיו לי יותר כוחות להכין חביתה ולאכול ארוחה מזינה עם גבינות וירקות. יש ממה לחשוש כשאני מחליף ארוחה אחת ביום עם אנשור? האם הדבר מומלץ? מה עליי לעשות כדי לוודא שזה בסדר לי אישית? תודה רבה מראש!!
1 9 10 11 12 13 15