הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

גרגורי בסקין: עם הפנים לפריז 2024

גרגורי בסקין: עם הפנים לפריז 2024

מאת: Marie Rose
חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
18 - 05 - 21

רגע אחרי שכמעט הודיע על פרישה, הגיע גרגורי בסקין למרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, נחוש להמשיך בעבודה הקשה בדרך להגשמת חלום המשחקים האולימפיים עם נבחרת ישראל. בסקין: "יש לנו מעטפת מצוינת וסיכוי גדול לעשות את זה"

סייף נבחרת ישראל, גרגורי בסקין, המתגורר בשוודיה, התארח בשבוע שעבר במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בצל אירועי ההסלמה הביטחונית וצפה בדאגה לעבר אשקלון – בה גדל ופעל מאז שעלה לארץ מסנט פטרסבורג ב-1990 ובה עדיין מתגוררים הוריו – "אבל הם מתורגלים, הכול בסדר" הוא מרגיע בחיוך.

 

בסקין, בעברו סגן אלוף העולם (עד גיל 21), נשוי לנטלי ואבא לסופי בת ה-10, חי בחמש השנים האחרונות בשטוקהולם, שם הוא מאמן במועדון סיף FFF. בשבוע שעבר הוא הגיע לארץ נחוש "להסיר את החלודה" ולעלות מחדש על דרך המלך.


גרגורי בסקין עם ד"ר לובה גליצקיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט.

בדיקות מעטפת במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

גרגורי, שהתמקם לשבוע בבית הנבחרות במכון וינגייט – קרוב למרכז לרפואת ספורט ולמחקר – נפגש עם רופאת הסגלים האולימפיים של ישראל, ד"ר לובה גליצקיה, וביצע, בין היתר, סקירה אורתופדית, ייעוץ עם התזונאית אמילי רוסנו, אקו לב, בדיקת צריכת חמצן מרבית מורחבת עם הפיזיולוג עידן חרט, טיפול תנועה עם הפיזיותרפיסט אורי זמיר, ועל הדרך גם שמח לפגוש את מנהל המרכז,  ד"ר אֱיָל שרגל, אותו הוא זוכר כמרצה שלו ללימודי פיזיולוגיה בזמן לימודיו לתואר בחינוך גופני ובבריאות הציבור.

 


בבדיקת צריכת חמצן מרבית עם הטכנאית הרפואית ענת נצר והפיזיולוג עידן חרט.

המחשבות על פרישה וההחלטה שלא לוותר על החלום

גרגורי בסקין: "אני מודה שכבר היו לי מחשבות על פרישה אבל אז הגיעה הקורונה ואולי הזמן בו נחתי עם המשפחה בבית עזר לי להבין שלגמרי לא מיציתי את הדרך שלי כסייף תחרותי ושהניסיון שצברתי בקריירה שלי הוא לגמרי יתרון. התמיכה החזקה שאני מקבל מאשתי נטלי שהיא גם סייפת, עוזרת לי להמשיך להאמין שאני עדיין יכול. רק לשם ההשראה – הסייף ההונגרי המעוטר גזה אמרה זכה במדליית כסף בריו כשהיה בגיל מבוגר ממני. היום החלום הוא פריז 2024 ואני מפוקס במטרות שלי ופועל לפי הכלל שלא להשוות את עצמי לאף אחד אחר. בן אדם צריך לבחון ההתקדמות שלו ביחס לעצמו וליכולות שלו ואני מאמין שרק ככה מתקדמים באמת".

 


תמונת ארכיון: גרגורי בסקין עם המאמן האיטלקי אנג'לו מאצוני והמאמן אלכסנדר איבנוב במחנה אימון במכון וינגייט ב-2018.

 

באפריל האחרון הוא היה שם במדריד, בטורניר ההזדמנות האחרונה – אליו הגיע עם המתאמנת שלו, ובאותה ההזדמנות שימש כיריב אימון ליובל פרייליך, חברו לנבחרת – וראה מקרוב איך החמיץ את הכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו.

 

מי כמו בסקין שהשתתף בטורניר ההזדמנות האחרונה לבייג'ינג 2008 ובהמשך החמיץ בעצמו את הכרטיס לאולימפיאדת לונדון 2012 מבין את הכאב:

 

"אני זוכר כל רגע מהקרב בו הפסדתי את הכרטיס ללונדון. הייתי ביכולת מצוינת ובגלל ביטחון עצמי מופרז איבדתי את הקרב ב-2 הדקות הראשונות – זה מאוד אכזרי. טוקיו ירדה מהפרק עבור הנבחרת והחלום הגדול הוא המשחקים האולימפיים בפריז! יש לנו מעטפת מקצועית מצוינת וסיכוי גדול לעשות את זה ביחד".

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד