הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

לא סופי: מדליית זהב, 4 מדליות כסף ומדליית ארד לישראל בפריז 2024

לא סופי: מדליית זהב, 4 מדליות כסף ומדליית ארד לישראל בפריז 2024

מאת: מארי-רוז גוטמן
חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
06 - 08 - 24

תום ראובני האלוף האולימפי בגלישת רוח, שרון קנטור, סגנית האלופה האולימפית בגלישת רוח, הג'ודאיות ענבר לניר ורז הרשקו, סגניות האלופות האולימפיות הג'ודאי פיטר פלצ'יק עם מדליית ארד נפלאה – ועוד היד נטויה

פחות משבועיים מפתיחת המשחקים האולימפיים פריז 2024, במשלחת הישראלית סופרים 6 מדליות אולימפיות מדהימות והיד עוד נטויה:

הג׳ודאי פיטר פלצ׳יק (עד 100 ק״ג), חניכו של המאמן אורן סמדג'ה, היה ראשון לנופף בדגל ישראל כשזכה במדליית הארד דרך בית הניחומים, הקפיץ את הקהל הישראלי על רגליו בפריז ובבית וגרם לכולנו לשחרר אנחת רווחה גדולה – מדליה אולימפית ראשונה לישראל במשחקים האולימפיים פריז 2024!


פיטר פלצ'יק, מדליסט הארד הטרי, בחיבוק עם המאמן אורן סמדג'ה (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל).

 

אחריו הייתה זו הג'ודאית ענבר לניר (עד 78 ק"ג) שהדהימה שכשזכתה בקלילות במדליית הכסף, 32 שנים לאחר זכייתה ההיסטורית של יעל ארד במדליה האולימפית הראשונה לישראל במשחקים האולימפיים ברצלונה 1992 – וזכתה ממנה לחיבוק גדול.


מדליסטית הכסף ענבר לניר זוכה לחיבוק מיעל ארד, זוכת המדליה האולימפית (כסף) הראשונה של ישראל. מרגש (באדיבות הוועד האולימפי בישראל).

 

יום למחרת הגיע תורה של הג'ודאית רז הרשקו (78 ק"ג+), בוגרת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט וחניכתו של המאמן שני הרשקו, שדהרה אל הפודיום עם מדליית כסף מרגשת משלה.


סגנית האלופה האולימפית רז הרשקו עם המאמן הלאומי שני הרשקו (התמונה באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

גם במארסיי המזל והרוח האירו פניהם לטובים: גולשת הרוח אלופת העולם שרון קנטור, חניכתו של המאמן שחר צוברי, הייתה השנייה שהגיעה לסף סיום שיוט המדליות בגלשני IQfoil וזכתה במדליית כסף היסטורית לענף הישראלי. קנטור היא גולשת הרוח הראשונה בישראל שזוכה במדליה אולימפית – אחרי מדליית הארד (אטלנטה 1996) ומדליית הזהב (אתונה 2004) של גל פרידמן. אלופה.


היסטוריה ישראלית: שרון קנטור המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל בענף השיט, עם שחר צוברי. צילום: Sailing Energy

 

מייד אחריה הגיע הדובדבן שבקצפת: גולש הרוח תום ראובני, חניכו של האלוף האולימפי גל פרידמן, שהצהיר כוונות ללכת על כל הקופה מייד בפתיחת השיוט וכמעט נפסל. במאבק מול יריביו גילה אומץ ותושייה עד שהגיע ראשון לקו הסיום ובכך זכה להשמיע את התקווה לה חיכינו כולנו.


האלוף האולימפי תום ראובני חוגג עם מאמנו גל פרידמן ושחר צוברי. צילום: Sailing Energy

טרם הסדרנו נשימה ובפריז – היה זה האלוף האולימפי מטוקיו 2020, מתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט שהוכיח שוב שהוא הגדול מכולם – מס' 1 בתרגיל הקרקע. ארטיום, חניכו של המאמן הלאומי סרגיי וייסבורג, שביצע תרגיל מעולה וזכה במדליית הכסף בגמר המשחקים האולימפיים פריז 2024. גאווה לאומית!

 


כולנו יודעים שהוא מספר אחת! סגן האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט חוגג עם הקהל הישראלי המאושר (צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

 

גאים בנבחרות הג'ודו וההתעמלות של ישראל המתאמנות והזוכות למעטפת במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, ובנבחרות גלישת הרוח והשיט של ישראל הזוכות למעטפת מדעית, רפואית ופרא-רפואית מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט.

 

 

מחזיקים אצבעות להצלחה רבה בהמשך המשחקים האולימפיים לספורטאיות ולספורטאי נבחרת ישראל: לגולשי הקייט פויל, גל צוקרמן ודור זרקה, לנועה לסרי וניתאי, חסון שייטי מפרישת 470 – מעורב, לשי קקון ועומר ורד וילנצ'יק, שייטי הלייזר, ללוחמת הטאקוונדו, מדליסטית הארד  מטוקיו 2020, אבישג סמברג, לרוכב אופני המסלול מיכאל יעקובלב, לשחיין המים הפתוחים מתן רודיטי, לשחייניות הדואט, לנבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל (אישי וקבוצתי), לרצות ולרצי המרתון של ישראל. גאים בכם!

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

ליווי תזונתי גם במשחקים הפראלימפיים פריז 2024

ליווי תזונתי גם במשחקים הפראלימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
20 - 08 - 2024
קרא עוד
במבט על פריז 2024: מה זו הכנה מנטלית?

במבט על פריז 2024: מה זו הכנה מנטלית?

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי, פסיכולוגיה של הספורט
11 - 08 - 2024
קרא עוד
ד"ר שרגל: "התרחבות ושיתופי פעולה למען הצלחת הספורטאים"

ד"ר שרגל: "התרחבות ושיתופי פעולה למען הצלחת הספורטאים"

רפואת ספורט ושיקום, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
21 - 07 - 2024
קרא עוד