הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הפיזיולוגיה של המאמץ

הפיזיולוגיה של המאמץ

מאת: ד"ר עמרי ענבר ושחר נייס
הספר נועד לשמש הן כספר לימוד והן כספר עיון (text book) והוא מיועד למורים לחינוך גופני, למאמנים, לרופאים, לפיזיותרפיסטים, לתזונאים, לאחיות, לסטודנטים ולכל המעוניין להרחיב אופקיו בנושא.
בספר שפע של איורים להמחשת הנושאים והוא נכתב עם יעדים לימודיים מוגדרים ושאלות חזרה לכל פרק.
בצמוד לספר זה יצא לאור גם מדריך למורה, שנועד לעזור למורים בארגון חומרי הלימוד ודרכי ההוראה והוא כולל גם תשובות ל-495 שאלות החזרה שבספר.
הספר כולל בין שאר הנושאים גם את החומר הנדרש בתוכנית הלימודים של מגמת החינוך הגופני לבחינות הבגרות ברמות של 3 ו-5 יחידות לימוד, בתחומי הפיזיולוגיה הכללית, הפיזיולוגיה של המאמץ, הקינסיולוגיה, היבטים בריאותיים של הפעילות הגופנית ותורת הכושר הגופני.

באמצעות ספר זה תכירו את:
מבנה המערכות השונות של גוף האדם
אופן התפקוד של המערכות בזמן מנוחה ובזמן מאמץ גופני
השינויים המתרחשים במערכות הגוף בעקבות אימון
השינויים המתרחשים במערכות בזמן מאמץ בתנאים מיוחדים (אקלים, גובה, עומק)
השינויים המתרחשים במערכות הפיזיולוגיות בעקבות תהליכי אקלום לתנאים מיוחדים
ההיבטים הבריאותיים של הפעילות הגופנית
מרכיבי הכושר הגופני ואת מגוון שיטות האימון לשיפורו
הספר נכתב בידי שחר נייס וד"ר עמרי ענבר, שני מומחים ברי סמכא בתחום הפיזיולוגיה של המאמץ. פרטים על המחברים בעמוד 559 של הספר.


על המחברים:
שחר נייס
סיים בשנת 1987 לימודי B.Ed. בהצטיינות במכללת זינמן לחינוך גופני ולספורט שבמכון וינגייט ובשנת 1989 לימודי M.Sc. בהצטיינות בפיזיולוגיה של המאמץ בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב.
משנת 1989 מלמד חינוך גופני בחטיבת ביניים ובחטיבה העליונה ובשנת 1993 זכה בתואר מורה מצטיין ארצי מטעם הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך.
במשך 7 שנים (תשנ"ה – תשס"א) כתב את השאלות למבחני הבגרות בחינוך גופני בתחומים: היבטים פיזיולוגיים, קינסיולוגיים ובריאותיים בחינוך גופני ובתורת הכושר הגופני.
משנת 1999 מרכז את מגמת החינוך הגופני לבגרות (5 יח"ל) בביה"ס הר וגיא שבקיבוץ דפנה.

ד"ר עמרי ענבר

סיים את לימודיו במכון וינגייט ב1968- והמשיך את לימודיו לתואר B.Sc., M.Sc. ודוקטורט בארה"ב (באוניברסיטאות ניו-יורק וקולומביה) בתחומי הפיזיולוגיה של המאמץ ופיזיולוגיה שימושית. את עבודת הדוקטורט עשה בתחום הפיזיולוגיה הסביבתית. ענבר שימש כחוקר, כראש המחלקה לפיזיולוגיה של המאמץ וכראש המדור למדעי החיים במכון למחקר ורפואת ספורט במכון וינגייט, בין השנים 1991-1973. הקים וניהל את היחידה להערכה תפקודית במכון מור למידע רפואי (1991-1985). ניהל את היחידה להערכה רפואית ותפקודית במרכז הרפואי לינקס (Links Clinic) שבאדמונטון, קנדה (1994-1991) ומנהל מאז 1996 את היחידה לפיזיולוגיה במכון הרפואי הארצי של משטרת ישראל. משמש כראש הרשות למחקר ולפיתוח במכללת זינמן במכון וינגייט ומרצה בכיר לפיזיולוגיה של המאמץ במכללת זינמן, בבית הספר לחינוך באוניברסיטת חיפה, ובבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. חבר בארגונים מקצועיים בארץ ובחו"ל וחבר עמית (Fellow) באיגוד האמריקאי לרפואת ספורט (ACSM). מחברם של שלושה ספרים בתחום הפיזיולוגיה של המאמץ ושל עשרות מאמרים ופרקים בכתבי עת מדעיים ובספרים ישראליים ובין-לאומיים.
הפיזיולוגיה של המאמץ

רוצה לקבל פרטים על ספר מסוים?

לא צריך להתקשר! מלא את פרטיך וניצור איתך קשר בהקדם

    טלפון כללי מכון וינגייט
    *3063