הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הצלחה במגע במוטוריקה גסה ועדינה

הצלחה במגע במוטוריקה גסה ועדינה

מאת: ד"ר אורלי יזדי-עוגב
תנועה ומשחק הם עיסוקים משמעותיים בחייהם של ילדים.  יש להם השפעה רבה על התפתחותם בכל התחומים כולל בריאות פיזית ורגשית, מיומנויות חברתיות ותקשורתיות, מיומנויות גסות ועדינות ומוכנות ללמידה (יזדי-עוגב וזיפר, 1994; יזדי-עוגב, 1995א). בשנים האחרונות, קיימת תחרות בין פעילויות תנועה לבין פעילות פסיבית ממול למסכי הטלוויזיה, הוידאו, המחשב, משחקי המחשבים הניידים ועוד רשימה ארוכה של פיתויים אשר מרחיקים אותם ממשחקים בעלי אופי תנועתי.  ידוע, כי אחת מהתוצאות של ההפחתה בעיסוקים תנועתיים פעלתניים היא עלייה דרמטית בשכיחות הילדים בעלי משקל עודף והשמנה. בקרב מדגם של ילדים בגילאי 7 עד 13 שנים, נימצא כי 33% מהבנים ו-27% מהבנות סובלים ממשקל עודף, בעוד ש-10% מהבנים ו – 9% מהבנות הם שמנים (Tremblay, Katzmarzyk, & Willms, (2002).  לתופעה זו השלכות שליליות הן בהיבטים בריאותיים והן בהיבטים רגשיים חברתיים.
"הצלחה במגע – במוטוריקה גסה ועדינה" היא תוכנית אימון שפותחה עבור הורים, גננות ואנשי מקצוע בגיל הרך אשר מעוניינים לקדם ולחזק את הדימוי העצמי והשליטה המוטורית של ילדים בגיל בית הגן ובית הספר היסודי בכלל ולילדים עם בעיות מוטוריות בפרט.
באמצעות התוכנית 'הצלחה במגע' – במוטוריקה גסה ועדינה ניתן להשיג מספר מטרות:
טיפוח דימוי עצמי חיובי וחיזוק הביטחון העצמי של ילדים כשהתנועה מהווה אמצעי.
קידום השליטה המוטורית של ילדים, כמטרה בפני עצמה, בביצוע מטלות היום יום ובמיומנויות הנדרשות במשחקים ובפעילויות עם בני גילם.
הידוק הקשר האישי והרגשי בין ילדים להוריהם.
לשמש כתוכנית הנחייה בעבור אנשי מקצוע בגיל הרך.
בתוכנית מוצעות פעילויות רבות ומגוונות אשר ניתן ליישמן בבית, בחצר הבית, בגן השעשועים, בחוף הים ועוד.
הפעילויות מאפשרות להורים בחירה של מוקדים אשר יסבו להם הנאה במידה הגבוהה ביותר ואשר אליהם יש להם נטייה. לדוגמה, אם האב אוהב את תחום הבישול, הוא זה שיהיה אחראי לפעילויות עם הילד במטבח, ואם האם אוהבת ויש לה זיקה למשחקי כדור, גני שעשועים וכו', היא זו שתיקח על עצמה את ההנחיה בתחומים אלה.
הצלחה במגע במוטוריקה גסה ועדינה

רוצה לקבל פרטים על ספר מסוים?

לא צריך להתקשר! מלא את פרטיך וניצור איתך קשר בהקדם

    טלפון כללי מכון וינגייט
    *3063